دکوراسیون آشپزخانه

قبل و بعد بازسازی آشپزخانه قدیمی+ ۵ نمونه با تصاویر

مشاهده تصویر قبل و بعد بازسازی آشپزخانه ها برای آشنایی بیشتر با تاثیر بازسازی در آشپزخانه، مفید است. برای اینکه بازسازی یک آشپزخانه درست و تاثیرگذار باشد، باید ابتدا مشکلات آشپزخانه خود را بشناسید. بعد از آن برای تغییر و تحول در آشپزخانه، بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

انتخاب نادرست متریال، طراحی یا روش بازسازی، ممکن است آشپزخانه را کوچک، تاریک یا زشت نشان دهد. در این مطلب به بررسی چند نمونه خوب قبل و بعد بازسازی آشپزخانه می پردازیم و تمام مشکلات آنها و راه حل ها را بیان می کنیم.

قبل و بعد بازسازی آشپزخانه کلاسیک

تعویض کابینت ها

در عکس بالا، قبل و بعد بازسازی آشپزخانه قدیمی با سبک کلاسیک و کابینت چوبی را می بینید. برای بازسازی این آشپزخانه قدیمی، کابینت های قدیمی عوض شده است. کابینت های سبک نئوکلاسیک سفید و آبی ناوی جایگزین کابینت های قبلی شده اند. کابینت های هوایی جدید، ارتفاع بلندتری دارند که این باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می شود. رنگ کابینت های هوایی و صفحه روکابینتی سفید انتخاب شده که همرنگ دیوارها هستند. این همرنگ بودن کابینت و دیوار هم باعث یکسدست دیده شدن فضا و بزرگتر شدن آن شده است.

کابرد شلف شناور

در سمت چپ آشپزخانه به جای کابینت ها از شلف های دیواری ساده استفاده شده است. این شلف ها به رنگ چوبی روشن هستند که رنگی مکمل آبی ناوی کابینت هاست.

تعویض کفپوش آشپزخانه

سرامیک کف آشپزخانه عوض شده و کفپوش لمینیت چوبی روشن نصب شده است. رنگ لمینیت کف، همرنگ شلف های شناور دیوارها انتخاب شده است. سرامیک قبلی هم ابعاد کوچکی داشتند و هم دارای خطوطی هستند که آشپزخانه را شلوغ کرده است.

کاشی دیوار آشپزخانه

دیوارهای آشپزخانه قبل از بازسازی، فقط رنگ شده و کاشی نداشت. دیوارهای آشپزخانه را از کاشی های براق و سفید با طرح آجر که از مدل های جدید است، پوشانده اند. انتخاب رنگ سفید برای کاشی دیوار آشپزخانه، فضا را روشن تر و بزرگتر نشان می دهد.

تغییر اجاق گاز و فر

یکی از تغییرات قبل و بعد بازسازی آشپزخانه، تغییر محل یا مدل وسایل آشپزخانه است. اجاق گازهای معمولی و زمینی، به دلیل بیرون زدگی سطح و تفاوت رنگ با کابینت ها، آشپزخانه را بی نظم و شلوغ تر نشان می دهند. اگر از گازهای رومیزی استفاده کنیم سطح کابینت ها پیوسته و یکدست دیده می شود. در این حالت، آشپزخانه منظم تر و شیک تر دیده می شود.

قبل و بعد بازسازی آشپزخانه مدرن

تغییر کابینت ها

در عکس بالا، قبل و بعد بازسازی آشپزخانه مدرن و کوچکی را می بینید. چون کابینت قدیمی آشپزخانه، دو رنگ هست و ارتفاع کمی هم دارد، باعث کوچکتر شدن آشپزخانه شده است. به دلیل اینکه دو طرف پنجره، فضای کمی برای کابینت ها هست، کابینت این بخش حذف شده است. به جای کابینت های کنار پنجره، در محل بوفه، کمدهای با ارتفاع بلند تا سقف طراحی شده است.

یخچال از سمت راست به روبرو منتقل شده و در کنار کمدها قرار گرفته است. این کار باعث پیوستگی بیشتر یخچال در کنار کابینت ها شده است.

رنگ دیوارها و کابینت ها

رنگ دیوار آجری و کف آشپزخانه از کرمی و بژ به سفید تغییر کرده تا آشپزخانه را روشنتر و بزرگتر نشان دهد. قاب پنجره یا هر قسمتی در دیوارها که رنگی تیره دارند، باعث شکست دید می شوند و سطح دیوار را کوچکتر می کند. پس در اینجا قاب پنجره هم از رنگ چوبی به سفید تغییر کرده است.

رنگ کابینت های زمینی، طوسی انتخاب شده که تقریباً همرنگ وسایل نقره ای مثل ماشین ظرفشویی و یخچال و گاز هستند.

انتخاب درست وسایل

استفاده از ساعت روی دیوارهای آشپزخانه توصیه نمی شود. در این آشپزخانه، ساعت بالای پنجره حذف و به جای آن از چراغ دیوارکوب مدرن استفاده شده است.

قبل و بعد بازسازی آشپزخانه کوچک

بازسازی آشپزخانه کوچک
بازسازی آشپزخانه کوچک

در عکس قبل و بعد بازسازی آشپزخانه بالا، یک آشپزخانه قدیمی و مدرن، به یک آشپزخانه نئوکلاسیک تبدیل شده است. در بازسازی این آشپزخانه کوچک که حدود ۶ متر است با راهکارهایی می توان فضای آن را بزرگتر کرد.

تعویض کابینت ها

 کابینت های آشپزخانه به رنگ چوبی و عسلی بوده که کابینت رنگ سفید با جنس ام دی اف و روکش رنگ جایگزین آنها شده است. کابینت های هوایی سمت چپ برای بازتر شدن فضا، حذف شده اند و به جای آنها از شلف سفید استفاده شده است. می توان شلف های دیواری را در ارتفاع ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر بالای صفحه کابینت ها نصب کرد. از این شلف های آشپزخانه برای جای ادویه ها یا ظروف و وسایل تزیینی استفاده می کنند.

در آشپزخانه های کوچک و باریک مانند این مدل، بهتر است کابینت های هوایی بلند تا سقف طراحی شود. در این آشپزخانه به دلیل نورگیری خوبی که دارد کف و روکابینتی آشپزخانه به رنگ مشکی طراحی شده است. کف با سرامیک پرسلان مشکی ابعاد ۳۰ در ۳۰ پوشانده شده است.

صفحه روکابینتی، رنگ مشکی و از جنس کورین انتخاب شده که با کابینت سفید تضاد زیبایی دارد.

دیوار آشپزخانه

همه قسمت های دیوار آشپزخانه به رنگ سفید رنگ آمیزی شده است. به جای کاشی بین کابینتی از یک ردیف کاشی مشکی با ارتفاع ۱۰ سانتی متر روی دیوار و دور تا دور کابینت ها استفاده شده است.

تعویض پنجره قدیمی

پنجره فلزی قدیمی آشپزخانه تعویض شده و یک پنجره پی وی سی که جاذب صداست و اتلاف حرارتی ندارد نصب شده است. بالای پنجره هم از یک پرده شید رول مشکی که قابلیت جابه جایی راحت دارد، استفاده شده است.

تغییر چیدمان وسایل

بهترین انتخاب برای این مدل آشپزخانه ها، حذف اجاق گاز معمولی و نصب گاز رومیزی است. چون کابینت های بیشتری را در اختیار افراد می گذارد. علاوه بر این بهتر است از مدل هود مخفی برای این آشپزخانه ها استفاده شود تا فضای آشپزخانه بزرگتر دیده شود.

یکی از اشتباهات چیدمان در آشپزخانه کوچک، انتخاب لوستر یا چراغ آویز بزرگ است. برای آشپزخانه باریک و کوچک، چراغ های سقفی با ارتفاع کم یا لامپ های سقفی توکار بهترین انتخاب هستند.

قبل و بعد بازسازی آشپزخانه نئوکلاسیک

بازسازی آشپزخانه کوچک

در اینجا عکس قبل و بعد بازسازی آشپزخانه کوچکی را می بینید که تغییرات زیادی کرده است. یکی از مسائل مهم در بازسازی آشپزخانه، ایجاد تعادل و نظم در آشپزخانه است. بهتر است اجاق گاز یا سینک ظرفشویی که در ضلع های متفاوت آشپزخانه هستند، وسط قرار بگیرند. این در صورتی است که فضای آشپزخانه یا لوله کشی ها این اجازه را بدهند. در اینجا، محل اجاق گاز و هود به وسط ضلع روبرو منتقل شده است تا تعادل و تناسب بیشتری ایجاد شود.

تغییر کابینت ها

کابینت های نئوکلاسیک با جنس ام دی اف و روکش رنگ پلی اورتان جایگزین کابینت های قدیمی شده است. یخچال و فریزر از گوشه ضلع روبرو به سمت راست منتقل شده تا کابینت های روبرو منظم تر دیده شوند. کابینت های هوایی تقریباً تا سقف امتداد پیدا کرده اند تا فضای آشپزخانه بزرگتر دیده شود.

کانتر جلوی آشپزخانه هم کلا حذف شده که فضا را بازتر نشان دهد. صفحه روکابینتی از کورین طرح سنگ طوسی انتخاب شده که چون رنگی خنثی و نسبتاً روشن است، مناسب آشپزخانه است.

کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی به رنگ سفید و همرنگ کابینت ها انتخاب شده که انتخابی عالی است.

کف آشپزخانه

سرامیک قدیمی کف تعویض شده و لمینیت قهوه ای جایگزین آن شده است. این انتخاب به دلیل کمتر دیده شدن آشغال و کثیفی کف آشپزخانه بوده است. ولی سرامیک یا لمینیت رنگ طوسی روشن یا تیره هم در این آشپزخانه خیلی خوب ست می شود.

قبل و بعد بازسازی آشپزخانه با پنجره

بازسازی آشپزخانه کوچک

تغییر کابینت ها

در این عکس، قبل و بعد بازسازی آشپزخانه کوچک و کلاسیک را می بینید. کابینت های قبلی از چوب قهوه ای و با سبک کلاسیک بوده که به رنگ طوسی و سبک نئوکلاسیک تغییر کرده است. شیارهای ساده روی درهای کابینت های جدید با دستگیره های گرد و ساده طراحی شده است.

 به دلیل اینکه قبلا کابینت ها دو طرف پنجره، قرار گرفتند این کابینت های هوایی حذف شده اند. این کار باعث آزاد شدن فضای آشپزخانه و حذف شکستگی در خط کابینت ها شده است. صفحه روکابینتی کورین طرح سنگ با زمینه سفید انتخاب خوبی برای این کابینت هاست.

دیوار آشپزخانه

همه دیوارها و اجزای آن مثل قاب پنجره به رنگ سفید درآمده است. دیوارهای ساده قبلی با کاشی های دیواری سفید طرح آجر و رنگ سفید و براق پوشیده شده است.

روی این دیوار سفید و دو طرف پنجره از شلف های چوبی روشن به صورت متقارن استفاده شده است. به جای این شلف ها، می توان کابینت هایی بلند و سفید در کنار کمدهای بلند طراحی کرد. این راهکار باید با طراحی درست باعث یکپارچگی کابینت های دو طرف پنجره شود.

کف آشپزخانه

کف آشپزخانه از لمینیت رنگ چوب قهوه ای انتخاب شده است. فضای خالی جلوی پنجره و بالای کانتر با سه چراغ آویز شیشه ای ترند سال، پر شده است.

چند نمونه قبل و بعد بازسازی آشپزخانه قدیمی

۱.

قبل و بعد بازسازی آشپزخانه کوچک

۲.

قبل و بعد بازسازی آشپزخانه کوچک

۳.

۴.

۵.

  جمع بندی:

در تصاویر قبل و بعد بازسازی آشپزخانه که با هم دیدیم، علت تعویض یا تغییر طرح آشپزخانه ها را بررسی کردیم. بهترین راهکارها برای اینکه آشپزخانه زیباتر و کاربردی تری شود را بیان کردیم. اگر آشپزخانه قدیمی دارید که قصد بازسازی آن را دارید، باید اولویت های بازسازی و مشکلات آن را شناسایی کنید.

در ادامه خودتان یا یک مهندس طراح، مدل و سبک و متریالی که مناسب آشپزخانه تان است را تعیین کند. البته شاید با تغییر چند مورد در آشپزخانه بتوانید نتیجه خیلی خوبی بگیرید و نیازی به بازسازی کلی نباشد. امیدوارم با خواندن این مطلب بتوانید بهتر آشپزخانه خود را بازسازی کنید.

مطالب مرتبط

2 نظر در “قبل و بعد بازسازی آشپزخانه قدیمی+ ۵ نمونه با تصاویر

  1. ابوالفضل احمدی گفت:

    خیلی عالی

    1. سرامود گفت:

      خیلی ممنون. خوشحالم که مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *