دکوراسیون آشپزخانه, ترفندهای بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه کوچک و ۷ ایده عالی

بازسازی آشپزخانه کوچک

برای بازسازی آشپزخانه کوچک باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا نتیجه عالی بگیرید. برای اینکه فضای کوچک آشپزخانه بزرگتر به نظر بیاید توصیه هایی که در این مطلب عنوان شده را رعایت کنید.

بازسازی آشپزخانه کوچک شما می تواند با تعویض کلی اجزای آن یا با راهکارهای ارزان تر باشد. با روش هایی که هزینه کمتری نسبت به خرید و بازسازی معمول دارند هم می توانید آشپزخانه شیک و جدیدی داشته باشید. دراین مطلب به بررسی ۷ ایده جذاب و مهم و نحوه بازسازی بخش های آشپزخانه کوچک می پردازیم.

بازسازی کابینت های آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک بهتر است به سبک مدرن یا مینیمال و با طرحی ساده انتخاب شود. در یک آشپزخانه کوچک، کابینت ها نباید دارای جزییات زیاد، دستگیره، طراحی پیچیده یا با طبقات دکوری باشند. کابینت های پیوسته و با ارتفاع بلند تا نزدیکی سقف خیلی به بزرگتر دیده شدن آشپزخانه کمک می کند.

کابینت های با کانتر پیوسته یا کابینت های بدون کانتر برای این آشپزخانه ها عالی هستند. در آشپزخانه های بدون کانتر می توان از یک میز کوچک جلوی آشپزخانه به عنوان غذاخوری استفاده کرد. کابینت با جزیره معمولاً برای آشپزخانه کوچک مناسب نیست.

اگر قصد بازسازی کم هزینه کابینت های خود را دارید، می توانید از برچسب کابینت استفاده کنید. برچسب های کابینت مدل ها و رنگ های متنوعی دارد و ظاهر کابینت ها را جدید و شیک می کند. انواع برچسب کابینت و نحوه چسباندن آنها را در این مقاله به طور کامل معرفی کرده ایم.

روش دیگر که نسبت به تعویض کابینت ها خیلی کم هزینه تر است، رنگ کردن کابینت هاست. شما می توانید با صرف کمی وقت و حوصله خودتان کابینت ها را رنگ کنید. انواع کابینت های فلزی و ام دی اف را می توان با روش درست رنگ آمیزی کرد. آموزش نحوه رنگ کردن کابینت ها و مراحل آن را در این مقاله به طور مفصل بخوانید.

بازسازی دیوار آشپزخانه کوچک

برای بازسازی دیوار یک آشپزخانه کوچک، می توان از متریال های مختلفی استفاده کرد.

انواع روش های بازسازی دیوار:

۱- سرامیک چسبی روی سرامیک قبلی

۲- چسباندن برچسب کاشی روی سرامیک قبلی

۳- چسباندن دیوارپوش فومی

 

یکی از رایج ترین روش های بازسازی دیوار آشپزخانه، نصب مجدد سرامیک به صورت چسبی روی دیوار است. این روش سرعت بالایی دارد و نتیجه کار، شیک و تمیز می شود. برای بازسازی آشپزخانه کوچک، باید سرامیک های با زمینه روشن و ساده یا با طرح های کوچک و محو انتخاب کنید.

یکی از روش های دیگر که راحت تر و ارزان تر از سرامیک است، کاربرد برچسب کاشی است. این برچسب ها به صورت رولی در بازار موجود هستند. برچسب کاشی طرح های مختلف و زیبایی مثل طرح سنگ و چوب دارد. برای آشپزخانه کوچک، طرح سنگ روشن یا مدل رنگی براق و روشن  این برچسب ها، عالی هستند.

راهکار دیگر برای بازسازی دیوار آشپزخانه، چسباندن دیوارپوش فومی است. این دیوارپوش ها به صورت تایلی و پشت چسبدار هستند که خودتان می توانید آنها را بچسبانید. دیوارپوش فومی، معمولاً با طرح آجر موجود است که برای دیوار آشپزخانه زیباست. رنگ های روشن این دیوارپوش ها انتخاب خوبی برای آشپزخانه کوچک هستند.

 

بازسازی کاشی بین کابینتی

برای بازسازی کاشی بین کابینتی هم می توان از همان روش های سرامیک دیوارها استفاده کرد. شما می توانید بین کابینت ها و دیوار بقیه آشپزخانه را از سرامیک مشابه بپوشانید. در عین حال می توان کاشی بین کابینتی را از طرح و رنگی متفاوت از بقیه دیوارها انتخاب کرد. مثلاً سرامیک دیوارهای آشپزخانه، از رنگ سفید یا طوسی روشن باشد و کاشی بین کابینت ها طرح سنگ انتخاب شود.

علاوه بر متریال هایی که برای بازسازی دیوار آشپزخانه معرفی کردیم، می توان از ماربل شیت ها هم  استفاده کرد. ورقه های ماربل شیت از سنگ های مصنوعی و طی مراحلی در کارخانه ساخته می شوند.

این ورقه ها در برابر آلودگی و رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارند. ابعاد ماربل شیت ۱.۲۲ در ۲.۸ متر است. ماربل شیت ها را می توان روی کاشی دیوار با چسب پلی اورتان چسباند. این ورقه ها به راحتی با کاتر مخصوص بریده می شوند.

 

 

بازسازی کفپوش آشپزخانه

 

برای بازسازی آشپزخانه کوچک و قدیمی، یکی از مهمترین بخش ها بازسازی کف است. برای بازسازی کف آشپزخانه، سریع ترین راهی که به ذهن همه می رسد، تعویض سرامیک هاست. سرامیک های کف را می توانید با رنگ های روشن و جدید جایگزین کنید. برای یک آشپزخانه کوچک، سرامیک پرسلان با ابعاد بزرگ و طرح سنگ یا رنگ روشن، انتخابی عالی است.

به غیر از سرامیک ها، لمینیت کف هم برای آشپزخانه ها انتخابی مناسب و شیک است. لمینیت های جدید، در برابر رطوبت مقاومت کافی دارند و روی سرامیک قبلی نصب می شوند. انتخاب لمینیت برای کف آشپزخانه، مخصوصاً در خانه های سالمندان یا مناطق سردسیر، عاقلانه است.

روش سوم بازسازی کف آشپزخانه کاربرد کفپوش تایلی پی وی سی است. این کفپوش ها شبیه لمینیت و پارکت و به صورت پشت چسبدار هستند. کفپوش پی وی سی را می توانید خودتان با کمی دقت روی سرامیک، سنگ یا لمینیت که سطحی صاف داشته باشد، بچسبانید. رنگ های روشن این کفپوش برای آشپزخانه کوچک ایده آل هستند.

 

۷ ایده عالی برای بازسازی آشپزخانه کوچک

۱- معجزه نورهای مخفی

از نورهای مخفی در سقف، بالای کابینت ها، بین کابینت ها یا پاخور کابینت ها استفاده کنید.

برای بزرگتر نشان دادن یک آشپزخانه کوچک، یکی از بهترین راه ها استفاده از نورهای مخفی است. این نورها به دلیل اینکه در کنار دیوار، کف و سقف قرار می گیرند باعث خطای دید و بزرگتر به نظر آمدن فضا می شوند. شما می توانید از شلنگ های ال ای دی یا نور مخفی خطی در آشپزخانه استفاده کنید. رنگ این نور مخفی ها می تواند درجات مختلف آفتابی و مهتابی باشد. انتخاب رنگ این نورها به رنگ کابینت و دکوراسیون آشپزخانه شما بستگی دارد.

 

۲- دستگیره کابینت ممنوع

 

کابینت های بدون دستگیره و با جک آرام بند را با مدل های قدیمی عوض کنید.

برای بازسازی آشپزخانه کوچک، کابینت های بدون دستگیره مناسب تر و ساده تر هستند. این سادگی باعث یکدست دیده شدن سطوح کابینت می شود و آشپزخانه را بزرگتر نشان می دهد. با توجه به اینکه بازسازی کل کابینت ها هزینه نسبتاً زیادی دارد، می توان درهای کابینت ها را تعویض کرد. درهای کابینت قدیمی را با درهای جدید با جک آرام بند جایگزین کنید. با این کار هم ظاهر آشپزخانه به کلی جدید و زیبا می شود و هم فضای آشپزخانه بزرگتر دیده می شود.

 

۳- کابینت های ساده و یکدست

 

کابینت های آشپزخانه کوچک باید به صورت پیوسته و بدون پله و برجستگی یا فرورفتگی باشد.

اگر قصد سفارش طراحی و تغییر کابینت های آشپزخانه کوچک خود را دارید، مدل های بدون پله و اختلاف سطح را انتخاب کنید. مدل هایی که اصطلاحاً پله ای هستند یا مدل های با بخش های دکوری و طبقه ای، فضای آشپزخانه را کوچکتر نشان می دهد.

 

۴- فقط یک رنگ کابینت

کابینت های یک رنگ در آشپزخانه کوچک، فضا را بزرگتر نشان می دهد. بهتر است جنس کابینت ها در این آشپزخانه، هایگلاس باشد. با اینکه نصب کابینت های دورنگ، زیبایی خاص خودش را دارد ولی باعث چند تکه و کوچکتر دیده شدن آشپزخانه می شود. بنابراین از کابینت های یک رنگ و روشن، مثل سفید، طوسی روشن، کرمی در آشپزخانه کوچک استفاده کنید.

۵- انتخاب رنگ های آشپزخانه

 

رنگ صفحه روکابینتی و کابینت ها را همرنگ یا با کمی تفاوت انتخاب کنید. برای بازسازی آشپزخانه کوچک، بهتر است رنگ همه کابینت ها و صفحه روکابینتی به هم نزدیک باشد. مثلاً رنگ کابینت سفید و روکابینتی سفید و رگه دار طوسی یا کابینت سفید و روکابینتی کرمی از این موارد هستند.

کاشی بین کابینتی و سرامیک دیوارها، ساده و رنگ روشن باشند. از سرامیک های با زمینه تیره یا با نقش های پررنگ و شلوغ استفاده نکنید. این کار باعث عدم یکنواختی سطوح شده و آشپزخانه را کوچکتر می کند.

 

۶- کاشی و سرامیک برجسته را فراموش کنید

 

از کاشی های طرح دار و برجسته در آشپزخانه کوچک به کار نبرید. این مساله چه برای سرامیک دیوارهای آشپزخانه و چه برای کاشی بین کابینتی صدق می کند.  کاشی استیل، آلومینیومی یا شیشه ای که با طرح های برجسته و قطعات ریز هستند برای آشپزخانه کوچک مناسب نیست. بهترین کاشی و سرامیک برای بازسازی آشپزخانه کوچک، مدل های ساده با ابعاد بزرگ و سطحی صاف است.

۷- فقط کفپوش روشن

 

یه نکته خیلی مهم در آشپزخانه کوچک، رنگ کف آشپزخانه است. اگر سرامیک یا لمینت تیره در آشپزخانه دارید، حتماً آن را با رنگ های روشن عوض کنید. شما می توانید در کف آشپزخانه سرامیک یا لمینیت رنگ روشن نصب کنید. روش سریع و کم هزینه تر برای تعویض کف، کاربرد کفپوش های تایلی pvc یا کفپوش رولی پشت چسبدار است. با استفاده از کفپوش تایلی رنگ روشن مانند کرمی، چوبی روشن یا سفید که پشت چسبدار هستند، می توانید خودتان کف را تغییر دهید. کفپوش رولی هم که مدل های مختلف و روشنی مانند طرح سنگ دارد، کف آشپزخانه تیره را کاملاً روشن می کند.

جمع بندی:

یک آشپزخانه کوچک و نقلی می تواند با انتخاب رنگ ها و طرح های خاص، بزرگتر و زیباتر دیده شود. با روش ها و نکات بازسازی که برای هر قسمت از آشپزخانه مطرح شد، می توانید آشپزخانه خود را متحول کنید. ایده های اقتصادی مثل برچسب کابینت، رنگ کردن کابینت ها و چسباندن دیوار پوش، بازسازی آشپزخانه را راحت و کم هزینه کرده است. شما با اجرای یک یا دو ایده ای که بالاتر توضیح داده شد، می توانید تغییر زیادی در آشپزخانه قدیمی و کوچک خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *