ترفندهای بازسازی آشپزخانه, دکوراسیون آشپزخانه

یک آشپزخانه شیک و جدید با راه حل های اقتصادی و سریع

آشپزخانه شیک با راه حل های سریع و عالی

یک آشپزخانه شیک و زیبا را می توانید با راه های ساده و سریع درست کنید. برای ایجاد تغییر و تحول در آشپزخانه خود دیگر نیازی به بنایی و تحمل کثیفی آن ندارید. با استفاده از متریال های جدید و مدرن که نصب راحتی دارند بازسازی آشپزخانه خیلی راحت است. این راهکارها مزیت هایی مثل هزینه کمتر، سرعت بیشتر و نصب راحت تر دارند. در این مطلب به بیان راهکارها و متریال های جدید بازسازی و تغییر آشپزخانه می پردازیم.

۱- آشپزخانه شیک با عوض کردن بین کابینتی

یکی از مهمترین بخش های یک آشپزخانه شیک، کاشی های دیوار است. با توجه به محل قرارگیری کاشی های بین کابینتی، این کاشی ها بیشتر دیده می شوند. در یک آشپزخانه قدیمی و ساده، کاشی های بین کابینتی معمولاً از مد افتاده و قدیمی شده اند. شما می توانید با استفاده از متریال های جدید که راحت نصب می شوند، آشپزخانه را تغییر دهید.

– آشپزخانه شیک با ماربل شیت

یکی از این متریال ها، ماربل شیت است. ورق های ماربل شیت از جنس پی وی سی و ضد آب هستند. این متریال بیشتر با طرح سنگ و بتن تولید می شود. مزیت این متریال، نصب سریع و راحت و بدون کثیفی است. کاربرد ماربل شیت برای کسانی که حوصله و وقت بازسازی و کثیفی آن را ندارند بسیار عالی است. ورق های ماربل شیت، رنگ بندی و تنوع بالایی دارد که برای هر رنگ کابینت مناسب است.

ماربل شیت ها با چسب مخصوص روی کاشی، دیوار سیمانی، گچی و … می چسبد. از این نظر حتی برای آشپزخانه های در حال ساخت و در مرحله سیمان یا گچ هم مناسب است. این متریال به راحتی قابل شستشوست و ضد قارچ و حشره هم هست. این ورقه ها در صورتی که فاصله شعله گاز تا دیوار بیشتر از ۱۰ سانتی متر باشد، مقاومت کافی دارد.

آشپزخانه شیک با ماربل شیت

– آشپزخانه شیک با کاشی استیل و کامپوزیت

برای بازسازی دیوارهای آشپزخانه، کاشی های جدید پشت چسبدار خیلی عالی هستند. این کاشی ها جنس استیل و آلومینیومی دارند و به راحتی روی هر دیواری نصب می شوند. ابعاد تایل های این کاشی، ۳۰ در ۳۰ هست و پشت خود چسبی قوی و مقاوم دارد. شاید قیمت اولیه این کاشی کمی بالا باشد ولی به دلیل اینکه نیازی به نصاب ندارد قابل قبول است.

این کاشی ها هم برای بین کابینتی و هم برای کل دیوارهای آشپزخانه قابل استفاده است. کاشی های استیل کاملاً قابل شستشو هستند و در برابر رطوبت و ضربه مقاوم هستند. به دلیل جنس استیل و کامپوزیتی که دارند معمولاً رنگ های طلایی، نقره ای یا برنز دارند. ولی بعضی از مدل های این کاشی ها، طرح سنگ و رنگ های ساده تری دارند.

آشپزخانه شیک با کاشی استیل و کامپوزیتی
آشپزخانه شیک با کاشی استیل و کامپوزیتی
آشپزخانه شیک با کاشی استیل و کامپوزیتی
آشپزخانه شیک با کاشی استیل و کامپوزیتی

– آشپزخانه شیک با دیوارپوش فومی

یکی از جدیدترین و اقتصادی ترین متریال های مخصوص دیوار، دیوارپوش های فومی هستند. این دیوارپوش ها برای دیوارهای آشپزخانه هم مناسب و قابل استفاده است. دیوارپوش فومی در برابر آب و رطوبت و مواد شوینده مقاوم است. به همین دلیل برای بین کابینتی آشپزخانه هم از گزینه های خوب و بدون دردسر است. دیوارپوش های فومی به صورت پشت چسبدار هستند و به راحتی روی هر دیواری چسبیده می شوند. این دیوارپوش ها در ابعاد ۷۰*۷۰ و ۷۰*۷۷ تولید می شوند. شما می توانید تایل های دیوارپوش را به راحتی با کاتر ببرید و روی دیوار بچسبانید.

آشپزخانه شیک با دیوارپوش فومی

آشپزخانه شیک با دیوارپوش فومی

آشپزخانه شیک با دیوارپوش فومی

۲- آشپزخانه شیک با برچسب کابینت

هیچ شکی نیست که مهمترین بخش هر آشپزخانه ای، کابینت هاست. در صورتی که کابینت های آشپزخانه خراب شده یا قدیمی شده باشند کل فضا را زشت می کنند. راحت ترین و البته پرهزینه ترین روش بازسازی کابینت، تعویض آنها و ساخت کابینت های جدید است. ولی اگر به دنبال راه سریع تر و کم هزینه تری هستید، می توانید از برچسب ها استفاده کنید. برچسب کابینت های جدید و شیکی در بازار وجود دارد که یک روزه نصب می شوند. این برچسب ها ظاهری شبیه ام دی اف، چوب، بتن و سنگ دارند.

برچسب ها در دو حالت مات و براق تولید می شوند. برچسب های با ظاهر شبیه کابینت هایگلاس هم از جمله شیک ترین مدل های آنهاست. شما می توانید از طرح های چوبی یا هایگلاس برای خود کابینت ها استفاده کنید. همچنین می توان از طرح های سنگی برای صفحه کابینت یا حتی دیوار بین کابینت نصب کنید. برچسب های کابینت در عرض های ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ سانت تولید می شوند.

معمولاً عرض ۶۰ برای درهای کابینت ها به کار می رود. عرض ۹۰ و ۱۲۰ هم برای صفحه کابینت، کانتر یا کمدهای عریض استفاده می شود. برای اینکه ظاهر زیباتری به کابینت های خود دهید، رنگ های متضاد یا هماهنگ انتخاب کنید. مثلاً برچسب بین کابینتی و صفحه کابینت تیره و برچسب کابینت سفید، ترکیبی عالی است.

آشپزخانه شیک با برچسب کابینت

۳- آشپزخانه شیک با نورپردازی بین کابینتی

یکی از راه های ایجاد تغییر و تحول در آشپزخانه، استفاده از نورپردازی هاست. یکی از این نورپردازی ها، نورهای خطی زیر کابینت است. نورهای خطی به صورت روکار و از نوع ال ای دی یا اس ام دی هستند. این چراغ ها را زیر کابینت هوایی نصب می کنند تا نوری غیر مستقیم ایجاد کند. این نورها در انواع رنگ های اصلی، مثل آفتابی، مهتابی و طیف های بین این دو رنگ تولید می شوند. علاوه بر این در رنگ های دیگری مثل قرمز، آبی، بنفش و … هم موجود هستند.

برای اینکه یک بین کابینتی جلوه زیباتری داشته باشد، از این نورها استفاده می کنند. نور آفتابی که رنگ گرمی دارد برای متریال های با رنگ های سرد مثل طوسی مناسب تر است. نور مهتابی به دلیل رنگ سردی که دارد برای بین کابینتی با رنگ های گرم، هماهنگ تر است. اگر آشپزخانه یا صفحه کابینت های تاریک و کم نوری دارید، بهترین راه حل، نصب چراغ های بین کابینتی است.

آشپزخانه شیک با نور مخفی بین کابینتی
آشپزخانه شیک با نور مخفی بین کابینتی
آشپزخانه شیک با نور مخفی بین کابینتی

۴- آشپزخانه شیک با کاربرد گیاهان طبیعی

گل های طبیعی همیشه باعث طراوت و لطافت هر فضا شده و حس بهتری به کاربران هر محیط می دهد. در هر آشپزخانه ای می توان گل های طبیعی و مقاوم را در بخش های خالی قرار دهید. یکی از محل ها پشت پنجره ها و روی زمین است. در صورتی که فضای کافی روی زمین دارید می توانید چند گلدان در این بخش بگذارید. گلدان ها را می توانید روی استندهای گلدان زیبا و جدید قرار دهید.

آشپزخانه شیک با گیاهان طبیعی

به همه بخش های آشپزخانه خود با دقت نگاه کنید و فضاهای ممکن برای گلدان ها را شناسایی کنید. سمت بیرونی پنجره ها، روی کانتر یا صفحه کابینت ها می تواند برای جای مناسبی برای گیاهان باشد. علاوه بر این می توانید از آویزهای گلدان که مد هم هستند کنار پنجره ها استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه نورگیری دارید می توانید بالای کانتر بخشی را برای گلدان های آویز تعبیه کنید. این کار باعث زیباتر دیده شدن آشپزخانه و بالای کانتر می شود. اگر دیواری خالی در آشپزخانه دارید می توانید شلف دیواری نصب کنید و گلدان ها را روی آنها بگذارید.

آشپزخانه شیک با گیاهان طبیعی
آشپزخانه شیک با گیاهان طبیعی

جمع بندی:

در این مطلب، ایده ها و راه های داشتن یک آشپزخانه شیک و جدید را بررسی کردیم. هر روشی را باید با توجه به نیازها و مشکلات آشپزخانه خود انتخاب کنید. همچنین برای استفاده از هر رنگ و متریالی حتما به شرایط آشپزخانه خود مثل نورگیری دقت کنید. در کاربرد رنگ های تیره یا متریال های با زمینه شلوغ تعادل را رعایت کنید. در نهایت می توانید با کاربرد یک یا چند گزینه مطرح شده، یک آشپزخانه شیک و زیبا درست کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *