دکوراسیون آشپزخانه

سرامیک دیوار آشپزخانه را با ۶ ایده حرفه ای انتخاب کن

انتخاب سرامیک دیوار آشپزخانه تاثیر زیادی در کل دکوراسیون آشپزخانه شما دارد. اگر مدل و رنگ سرامیک های دیوار را زیبا انتخاب کنید، کل آشپزخانه بهتر و شیک تر دیده می شود. برای اینکه بتوانید بهتر انتخاب کنید باید مدل و رنگ جدید سرامیک ها و ایده های جدید ترکیب آنها را بدانید.

سرامیک دیوار آشپزخانه و بین کابینتی را می توانید از مدل های شیک و متفاوتی بخرید. در این مطلب جدیدترین مدل های سرامیک دیوار آشپزخانه را معرفی می کنیم. همچنین ۶ ایده عالی برای انتخاب هماهنگ سرامیک بین کابینتی و بقیه دیوار آشپزخانه ارائه می کنیم.

مدل های جدید سرامیک دیوار آشپزخانه

۱- سرامیک لعابی جدید

سرامیک دیوار آشپزخانه از قدیم تاکنون، با مدل های متنوع و متفاوتی تولید شده است. مدل های جدید سرامیک دیوار، معمولاً ابعاد بزرگتر و ظاهری زیباتر دارند. سرامیک های جدید، مقاومت و لعاب بهتری نسبت به مدل های قبلی دارند. سرامیک دیوار آشپزخانه جدید با مدل های هندسی، طرح آجر، طرح سنگ، طرح چوب، طرح گل و … وجود دارد. سرامیک های دیواری جدید با ابعاد ۶۰ در ۶۰، ۶۰ در ۱۲۰ و ۳۰ در ۶۰ یا ابعاد کوچکتر هستند. این مدل سرامیک ها برای کل دیوار آشپزخانه یا بین کابینتی ها به کار می روند.

سرامیک دیوار آشپزخانه جدید شیک

علاوه بر این، سرامیک های جدید با فرم های شش ضلعی، مستطیلی کوچک، پولکی یا طرح های خاص دیگر هم تولید می شوند. این مدل های جدید سرامیک، مخصوصاً برای بین کابینتی ها، جلوه شیک و متفاوتی دارند.

استفاده از سرامیک های با ابعاد بزرگ برای آشپزخانه های کوچک، باعث بزرگتر دیده شدن آن می شود. البته این در صورتی است که سرامیک رنگ روشن و بزرگ در این آشپزخانه ها به کار رود. چند نمونه سرامیک دیوار آشپزخانه جدید و شیک را در ادامه می بینید.

سرامیک دیوار آشپزخانه طرح آجر براق

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۲- کاشی استیل و آلومینیومی پشت چسبدار

یکی از جدیدترین سرامیک های دیواری که مناسب بین کابینتی آشپزخانه است، کاشی استیل یا آلومینیومی است. این کاشی ها از نوع پشت چسبدار بوده و به راحتی روی سرامیک های قبلی چسبانده می شوند. جنس این کاشی ها از استیل یا آلومینیوم است که در برابر رطوبت، حرارت و خط و خش مقاوم اند. ابعاد این مدل کاشی دیواری معمولاً ۳۰ در ۳۰ است. این کاشی ها اکثراً به رنگ های طلایی، نقره ای یا برنز و یا ترکیبی از این رنگ ها هستند.

سرامیک دیوار آشپزخانه استیل پشت چسبدار

این کاشی ها زنگ نمی زنند و تغییر رنگ نمی دهند. کاملاً قابل شستشو هستند و با مواد شوینده غیر اسیدی می توانید آنها را تمیز کنید. مزیت این مدل کاشی ها عدم نیاز به نصاب است که باعث کاهش هزینه ها می شود. این کاشی ها را خودتان می توانید به دیوار نصب کنید. برای هر متر مربع دیوار بین کابینتی تقریباً ۹ به عدد از این کاشی ها نیاز دارید.

کاشی استیل پشت چسبدار
سرامیک دیوار آشپزخانه استیل پشت چسبدار

۳- سرامیک برجسته و سه بعدی

یکی از مدل های جدید سرامیک دیوار برای آشپزخانه ها، مدل سه بعدی یا برجسته است. این سرامیک ها بر خلاف مدل های معمولی ضخامت بیشتری دارند و طرح برجسته ای دارند. این سرامیک ها از نوع لعابی و براق یا از نوع مات تولید می شوند. سرامیک برجسته مدل براق، راحت تر و سریع تر تمیز می شود. سرامیک برجسته به دلیل شکل ظاهری خود بیشتر در معرض دید است و برای آشپزخانه های بزرگ عالی است.

رنگ روشن سرامیک برجسته را می توانید برای بین کابینتی آشپزخانه کوچک هم به کار ببرید. سرامیک سه بعدی یا برجسته را بهتر است فقط برای بخش بین کابینتی استفاده کنید. این مدل سرامیک به همراه نور مخفی بین کابینت ها، جلوه ای شیک و زیبا به آشپزخانه می دهند.

۴- سرامیک طرح آجر براق

اگر به دنبال سرامیک نسبتاً ساده ولی شیک و جدید برای دیوار آشپزخانه هستید سرامیک طرح آجر عالی است. سرامیک طرح آجر در ابعاد و رنگ های مختلفی ساخته می شود. این سرامیک ها شبیه یک آجر مستطیل شکل و با لعاب براق هستند. سرامیک آجری سفید بیشترین کاربرد را در آشپزخانه ها دارد. به دلیل اینکه برای آشپزخانه مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک مناسب و زیباست.

در صورتی که آشپزخانه بزرگی دارید می توانید از این مدل سرامیک برای کل دیوارها استفاده کنید. ولی در آشپزخانه های کوچک بهتر است فقط بخش بین کابینتی را با سرامیک آجری بپوشانید.

۵- سرامیک شیشه ای یا آینه ای

از مدل های جدید سرامیک دیوار آشپزخانه، سرامیک شیشه ای یا آینه ای است. این سرامیک ها به دلیل اینکه از لعابی با ضخامت بالا ساخته می شوند شفافیت و انعکاس زیادی دارند. به همین علت به نام کاشی شیشه ای یا آینه ای معروف شده اند. جنس این سرامیک ها مانند سرامیک معمولی است و مقاومت خوبی دارند. سرامیک شیشه ای بیشتر برای بین کابینتی آشپزخانه استفاده می شود.

سرامیک دیوار آشپزخانه شیشه ای براق

این مدل سرامیک ها، رنگ ها و طرح های متنوعی دارند که می توان با هر رنگ دکوراسیون آشپزخانه ست کرد. سرامیک شیشه ای به راحتی تمیز می شود و با هر ماده شوینده ای قابل شستشو هست. این سرامیک ها را برای بین کابینتی به صورت چسبی روی سرامیک های قبلی می چسبانند.

سرامیک دیوار آشپزخانه شیشه ای براق

۶- سرامیک مات

از جدیدترین مدل های سرامیک دیوار آشپزخانه، سرامیک های مات هستند. این مدل سرامیک از لحاظ ابعاد و فرم شبیه مدل های رایج ولی لعاب آن از نوع مات است. این مدل سرامیک، برای یک آشپزخانه مدرن یا مینیمال کاملاً خاص و متفاوت است. از سرامیک مات می توانید برای کل دیوار آشپزخانه یا فقط بین کابینتی استفاده کنید. با اینکه این سرامیک ها هم کاملاً قابل شستشو هستند ولی قابلیت تمیز شوندگی کمتری دارند. در آشپزخانه هایی که مدل های ساده و جدید دارند، سرامیک مات و تیره برای بین کابینتی انتخابی عالی است.

سرامیک دیوار آشپزخانه مات
سرامیک دیوار آشپزخانه مات

۶ ایده برای انتخاب سرامیک دیوار آشپزخانه

۱- سرامیک دیوار دو رنگ متضاد و شیک

برای انتخاب سرامیک دیوار آشپزخانه یکی از ساده ترین و زیباترین راه ها، دو رنگ متضاد و شیک است. سرامیک کل دیوارهای آشپزخانه را از یک رنگ روشن و ملایم انتخاب کنید. برای سرامیک بین کابینتی آشپزخانه از یک رنگ متضاد و تیره مثل مشکی یا طوسی تیره به کار ببرید.

رنگ های کرمی، سفید و بژ برای کل دیوارها و رنگ مشکی، قهوه ای و طوسی را برای بین کابینتی ها استفاده کنید. مدل سرامیک های بین کابینتی را می توانید ساده یا با طرح های مختلف مثل سنگ، چوب یا هندسی انتخاب کنید. در صورتی که آشپزخانه بزرگ و نورگیری دارید می توانید این رنگ ها را برعکس به کار ببرید. یعنی رنگ های تیره را برای سرامیک دیوار آشپزخانه و رنگ های روشن را برای بین کابینتی انتخاب کنید.

۲- سرامیک دیوار آشپزخانه با دو رنگ هماهنگ

یکی از زیباترین ایده های انتخاب سرامیک دیوار آشپزخانه، کاربرد دو رنگ نزدیک به هم است. این رنگ ها می توانند از رنگ های ملایم و خنثی یا رنگ های دیگر باشند. بهتر است رنگ های روشن تر را برای سرامیک کل دیوار آشپزخانه استفاده کنید. در این صورت رنگ های تیره تر برای بین کابینتی به کار می روند. سرامیک رنگ های کرمی و بژ، کرمی و نسکافه ای، بژ و قهوه ای، طوسی روشن و تیره چند نمونه شیک هستند.

۳- سرامیک دیوار یک رنگ با مدل نصب خاص و جدید

برای ایجاد تنوع در سرامیک آشپزخانه می توان مدل نصب آنها را متفاوت از مدل های رایج انتخاب کرد. مدل نصب جناقی، شورون یا پازلی از مدل های جدید نصب سرامیک بین کابینتی هستند. شما می توانید از سرامیک های با فرم های مربع یا مستطیل معمول برای کل دیوار آشپزخانه استفاده کنید. در این حالت، کاشی بین کابینتی را با یکی از مدل های جدید مانند جناقی به دیوار نصب کنید.

این مدل های نصب جدید، فرم های شلوغ تری نسبت به نصب معمولی دارند. بنابراین بهتر است از یک رنگ سرامیک برای دیوار آشپزخانه و بین کابینتی استفاده کنید.

مدل نصب کاشی دیواری جناقی

۴- سرامیک دیوار آشپزخانه با رنگ نقره ای، برنز یا طلایی

سرامیک رنگ طلایی یا نقره ای برای بین کابینتی آشپزخانه مدرن یا کلاسیک، انتخابی متفاوت و زیباست. اگر طرفدار یکی از این سه رنگ هستید، سرامیک بین کابینتی را از این رنگ ها انتخاب کنید. در این حالت بهتر است سرامیک های دیوار آشپزخانه از رنگ های روشن و ترجیحاً ساده باشند. سرامیک های دیوار طلایی، نقره ای یا برنز از جنس استیل، آلومینیومی، آینه ای یا سرامیکی هستند. کاشی بین کابینتی استیل یا آلومینیومی به صورت پشت چسبدار بوده و روی سرامیک های قبلی چسبانده می شوند.

سرامیک دیوار آشپزخانه طلایی

سرامیک های مدل آینه ای یا معمولی هم به صورت چسبی، بین کابینت ها چسبانده می شوند. بهتر است از سرامیک طلایی برای کابینت های کلاسیک و ممبران استفاده کنید. سرامیک دیوار آشپزخانه نقره ای یا برنز برای هر سبک کابینت مدرن یا کلاسیک، هماهنگ و زیباست.

اگر آشپزخانه کوچک یا تاریکی دارید، سرامیک بین کابینتی با ابعاد ریز و برجسته انتخاب نکنید. شما می توانید از سرامیک طلایی یا نقره ای معمولی با ابعاد ۶۰ در ۶۰ یا ۳۰ در ۳۰ استفاده کنید. این سرامیک ها نباید طرح های هندسی ریز یا برجسته داشته باشند.

سرامیک دیوار آشپزخانه طلایی

۵- سرامیک دیوار یک رنگ با طرحی برجسته

یک ایده جدید و زیبا برای انتخاب سرامیک دیوار آشپزخانه، کاربرد سرامیک های برجسته برای بین کابینتی است. سرامیک دیوار آشپزخانه را از مدل های ساده و تک رنگ انتخاب کنید. در این صورت سرامیک بین کابینتی را از مدل های برجسته هندسی یا طرح آجر انتخاب کنید. این مدل های سرامیک بین کابینتی به همراه نورپردازی زیر کابینت، خیلی جذاب و شیک می شوند.

رنگ سرامیک بین کابینتی برجسته را می توانید از رنگ های خنثی یا رنگ های متضاد و تیره انتخاب کنید. البته کاربرد این مدل سرامیک مخصوصاً نوع تیره آن، برای آشپزخانه های کوچک توصیه نمی شود.

سرامیک دیوار آشپزخانه سه بعدی و برجسته جدید
سرامیک دیوار آشپزخانه سه بعدی و برجسته شیک

۶- سرامیک دیوار از دو نوع لعاب متفاوت

برخلاف گذشته که همه سرامیک دیوارها از نوع براق بود، سرامیک های مات هم به انواع آنها اضافه شده است. سرامیک مات از مدل های جدید و ترند سرامیک دیوار آشپزخانه است. شما می توانید سرامیک دیوارهای آشپزخانه را از نوع براق و بین کابینتی را از مدل مات انتخاب کنید. البته این ایده را برای آشپزخانه هایی که پخت و پز در آن کمتر انجام می شود پیشنهاد می کنیم. چون سرامیک مات نسبت به براق، تمیزشوندگی سخت تری دارد و دیرتر تمیز می شود.

کاربرد سرامیک مات و تیره مخصوصاً برای آشپزخانه مدرن و مینیمال، گزینه ای فوق العاده عالی است. این سرامیک ظاهری ساده و بدون انعکاس دارد که تکمیل کننده یک آشپزخانه ساده و مینیمال است.

جمع بندی:

سرامیک دیوار آشپزخانه با طرح و رنگ جدید، به آشپزخانه رنگ و بویی تازه می دهد. برای انتخاب سرامیک دیوار آشپزخانه، ابعاد آن مهم است. سرامیک سه بعدی و برجسته یا با طرح های شلوغ برای آشپزخانه کوچک مناسب نیست. رنگ سرامیک دیوار آشپزخانه و بین کابینتی را می توانید با توجه به رنگ های کف، کابینت و دکوراسیون پذیرایی انتخاب کنید. اگر آشپزخانه ای با کابینت کلاسیک و رنگ های روشن دارید، کاشی بین کابینتی طلایی یا نقره ای، زیبایی خاصی به آن می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *