دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام, ترفندهای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام, ترفندهای صرفه جویی در بازسازی

بازسازی حمام خانه با ۲ روش اقتصادی و فوق العاده

برای بازسازی حمام ایرانی یکی از مهمترین کارها، تعویض کاشی و سرامیک دیوار و کف است. با بازسازی دیوار و کف حمام، تقریباً کل حمام را متحول و زیباتر کرده اید. ولی شاید هزینه خرید کاشی و سرامیک و دستمزد نصب آنها، شما را از این کار منصرف کرده باشد. در این مطلب ۲ ایده جالب و جدید برای بازسازی راحت و اقتصادی دیوار و کف حمام معرفی می کنیم. با این ایده ها می توانید با هزینه خیلی کمتری، حمام خانه خود را شیک و زیبا کنید.

بازسازی حمام با رنگ کردن کاشی و سرامیک ها

کاشی و سرامیک حمام خانه ممکن است با گذشت زمان، درخشش اولیه خود را از دست بدهند. بعد از چند سال دیوار و کف حمام، یا قدیمی و دمده شده یا مانند روز اول زیبا و تمیز نیستند. یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای بازسازی دیوار و کف حمام، رنگ آمیزی روی کاشی و سرامیک هاست. برای بازسازی حمام به صورت اقتصادی و سریع، می توان دیوار و کف آن را رنگ کرد.

بازسازی حمام با رنگ کردن کاشی و سرامیک

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

رنگ کردن دیوار و کف حمام، سطحی یک دست و یک رنگ با بندها درست می کند. به همین دلیل باعث بزرگ تر دیده شدن حمام و جذابیت بیشتر فضای آن می شود. به غیر از هزینه خرید کاشی و سرامیک، دستمزد نصاب آنها هم به هزینه های بازسازی حمام اضافه می کند. رنگ کردن دیوار و کف، با کاهش این هزینه ها و زمان، راهی سریع تر و کم هزینه تر است. علاوه بر این، به دلیل سادگی مراحل رنگ آمیزی و عدم نیاز به مهارت خاص، توسط خود فرد قابل انجام است.

رنگ کردن دیوار و کف حمام، با رنگ های ساختمانی یا رنگ های خاصی انجام می شود. رنگ آمیزی کف و دیوار حمام مراحلی دارد که باید با دقت انجام شود.

مراحل رنگ آمیزی کاشی و سرامیک حمام

۱- قبل از شروع رنگ آمیزی باید کاشی ها را به دقت تمیز کنید. معمولاً دیوارهای حمام، با جرم ناشی از مواد شوینده، کثیف و مات شده اند. پس بهتر است تمیز کردن دیوارها را در دو مرحله انجام دهید. هیچ جرم و رسوبی نباید روی کاشی ها باقی بماند. برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید، از یک ماده سفید کننده و جرم گیر استفاده کنید. در مرحله اول دیوار را با جرمگیر و فرچه بشویید. مرحله بعد دیوار را با شوینده معمولی یکبار دیگر تمیز کنید. در آخر وقتی از کنار به دیوار نگاه می کنید باید کاملاً براق به نظر بیایند. در این صورت مرحله بعدی را شروع می کنیم.

۲- اگر روی کاشی و سرامیک ها، ترک یا خودروجود دارد، باید با استفاده از بتونه آنها را بپوشانید. از بتونه آماده که در ابزار فروشی ها وجود دارد استفاده کنید و با یک کاردک آن را روی ترک ها بکشید. سطح روی بتونه باید کاملاً صاف باشد. بعد از اینکه بتونه کامل خشک شد با یک سنباده معمولی مثل شماره ۱۲۰ ، روی آن را سنباده بکشید تا صیقلی شود.

بازسازی حمام با رنگ کردن کاشی و سرامیک

۳- در این مرحله باید اطراف شیر آلات، آویز لباس، توالت فرنگی یا روشویی را با نوار چسب نقاشی کاملاً بپوشانید. همه بخش ها و وسایلی که احتمال برخورد رنگ با آنها وجود دارد را چسب بزنید. این کار به تمیز در آمدن رنگ آمیزی دیوار و کف کمک می کند.

بازسازی حمام با رنگ کردن کاشی و سرامیک

۴- برای آماده سازی سطح کاشی و سرامیک باید از یک پرایمر استفاده کنید. پرایمر مایعی است که میزان چسبندگی سطح دیوار را با رنگ، افزایش می دهد. یک لایه پرایمر را با غلطک روی کاشی و سرامیک بزنید. همه بخش ها از جمله بندهای کاشی و سرامیک باید با پرایمر پوشانده شود. بعد از اینکه تمام سطوح را با پرایمر رنگ کردید بین ۳ تا ۵ ساعت صبر کنید تا خشک شود. برای این کار روی لایه پرایمر را با سنباده ۲۲۰ یکبار کامل صاف و صیقلی کنید و گردهای آن را پاک کنید. حالا سطح دیوار و کف برای رنگ آمیزی اصلی آماده است.

۵- در این مرحله باید رنگ مناسب رنگ آمیزی روی کاشی و سرامیک را انتخاب کنید. رنگ اپوکسی بر پایه آب و رنگ آکریلیک برای این کار عالی هستند. یک یا دو لایه رنگ آمیزی را انجام داده و هر بار حدود ۳ تا ۵ ساعت صبر کنید تا سطوح کاملا خشک شود.

بازسازی حمام با رنگ کردن کاشی و سرامیک

مزایای رنگ کردن کاشی و سرامیک

۱- رنگ کردن کاشی و سرامیک دست شما را برای انتخاب رنگ و طرح باز می گذارد. شما می توانید از یک یا دو رنگ برای رنگ آمیزی دیوار و کف استفاده کنید. مثلاً یک ردیف افقی روی دیوار را با یک رنگ تیره تر و متفاوت رنگ کنید. علاوه بر این می توانید از شابلون های رنگ آمیزی برای طراحی نقش و نگاری خاص روی کاشی ها استفاده کنید. این شابلون ها با طرح های هندسی یا سنتی می تواند شکل و شمایل حمام را کاملاً متمایز و منحصر به فرد کند.

۲- برای بازسازی حمام، رنگ کردن کاشی و سرامیک ها هزینه کمتری نسبت به تعویض آنها دارد. این روش مخصوصاً اگر توسط خودتان انجام شود نیمی از هزینه ها را کاهش می دهد.

۳- تغییر رنگ یا ترمیم رنگ کاشی و سرامیک، سریع و کم هزینه انجام می شود. شما می توانید خیلی راحت بخشی از دیوار یا کف را رنگ کنید یا ترمیم کنید.

بازسازی حمام با رنگ کردن کاشی و سرامیک

ایده های جالب برای رنگ آمیزی حمام

۱- ایده اول: سه دیوار حمام را با رنگ سفید و یک دیوار را با رنگی متفاوت مانند مشکی، طوسی یا کرمی رنگ کنید.

۲- ایده دوم: کل دیوارها را با یک رنگ روشن مانند کرمی یا سفید و یک ردیف از وسط دیوارها را رنگی دیگر بزنید. این ردیف را روی کل دیوارها با همان رنگ انتخابی رنگ آمیزی کنید. رنگ مشکی، طوسی، قهوه ای، نسکافه ای یا سورمه ای، انتخاب جذابی است.

بازسازی حمام با رنگ کردن کاشی و سرامیک

۳- ایده سوم: کل دیوارها را رنگ سفید انتخاب کنید. با یک شابلون طرح گل و برگ، یک ردیف از کاشی ها را طراحی کنید. این کاشی ها می تواند یک ردیف افقی یا یک ردیف عمودی از کاشی های دیوار باشند.

۴- ایده چهارم: کل دیوارهای حمام را با یک رنگ روشن یا تیره رنگ آمیزی کنید. دو ردیف عمودی دو طرف روشویی یا دوش حمام را با یک رنگ متفاوت نقاشی کنید. البته این ایده در صورتی توصیه می شود که روشویی یا دوش در وسط یک دیوار قرار دارد.

بازسازی حمام با رنگ کردن کاشی و سرامیک
بازسازی حمام با رنگ کردن کاشی و سرامیک

بازسازی حمام با برچسب کاشی

اگر برای بازسازی حمام، رنگ آمیزی را کاری سخت می دانید، یک ایده عالی دیگر پیشنهاد می کنیم. استفاده از برچسب کاشی، از راحت ترین و در عین حال کم هزینه ترین راه هاست. برچسب کاشی از جنس پی وی سی و نسبت به آب و رطوبت کاملاً مقاوم است. این برچسب های جدید، قدرت چسبندگی بالایی روی کاشی های دیوار دارند. با اینکه این برچسب ها را می توان برای بازسازی کف حمام هم به کار برد ولی بهتر است فقط روی دیوار چسبانده شوند.

برچسب کاشی همان برچسب کابینت است که با مدل های متنوعی تولید می شوند. این برچسب ها به صورت رولی و با عرض ۶۰ یا ۹۰ سانتی متر وجود دارند. بعضی از برچسب ها با ظاهر براق و بعضی با ظاهری مات تولید می شوند. با اینکه می توان از دو نوع براق و مات در حمام استفاده کرد ولی برای شستشوی راحت تر نوع براق را توصیه می کنیم.

با اینکه می توانید این برچسب ها را خودتان روی دیوار حمام بچسبانید ولی بهتر است از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید. خیالتان بابت دوام و چسبندگی برچسب کاشی راحت باشد. برچسب کاشی حتی در اثر شستشو یا آب ریزی روی دیوار هم جدا نمی شود و لبه های آن برنمی گردد.

بازسازی حمام با برچسب کاشی

برچسب های کاشی مدل ها و طرح های مختلفی از جمله طرح سنگ، طرح چوب، طرح بتن و مدل ساده و …  است. مدل های جدید این برچسب ها کاملاً شبیه متریال های طبیعی است که ظاهری شیک به حمام می دهد. با استفاده از برچسب کاشی دیگر نیازی به خرید کاشی و سرامیک ندارید. بازسازی حمام با کاربرد برچسب کاشی، هزینه خیلی کمتری نسبت به تعویض کاشی ها دارد.

بازسازی حمام با برچسب کاشی

چند ایده جالب برای بازسازی حمام با برچسب کاشی، استفاده از برچسب طرح سنگ به همراه برچسب رنگی است. شما می توانید یکی از دیوارهای حمام را با برچسب رنگ طوسی یا سفید ساده بپوشانید. بقیه دیوارهای حمام را برچسب طرح سنگ و زمینه سفید و رگه مشکی بچسبانید.

یک ایده دیگر انتخاب برچسب ساده و روشن برای نیمه پایینی همه دیوارهاست. نیمه بالایی دیوارهای حمام را می توانید با برچسب طرح سنگ یا برچسب رنگ تیره بپوشانید.

بازسازی حمام با برچسب کاشی

انواع برچسب کاشی برای بازسازی حمام

۱- برچسب کاشی طرح سنگ

یکی از بهترین مدل های برچسب کاشی برای بازسازی حمام، برچسب طرح سنگ است. این برچسب شباهت زیادی به سرامیک های طرح سنگ و اسلب دارد. برچسب طرح سنگ با زمینه تیره و روشن در بازار وجود دارد. برچسب طرح سنگ سفید با رگه طوسی، مشکی، زرد، طلایی یا کرمی انتخاب خوبی برای حمام است. برچسب های با زمینه مشکی یا طوسی و رگه های سفید، زرد، طلایی و طوسی روشن هم از مدل های جذاب است.

بازسازی حمام با برچسب کاشی

۲- برچسب کاشی طرح چوب

برچسب کاشی طرح چوب با اینکه شاید خیلی برای حمام ایده آل نباشد ولی برای علاقمندان به چوب عالی است. شما می توانید یکی از دیوارهای حمام را با برچسب طرح چوب و بقیه دیوارها را با رنگ ساده بپوشانید. برچسب طرح چوب رنگ های قهوه ای تیره، گردویی، نسکافه ای، کرمی و سفید دارد.

۳- برچسب کاشی طرح بتن

برای بازسازی حمام، کاربرد برچسب کاشی طرح بتن برای حمام مدرن، یک ایده جدید و شیک است. برای زیبایی بیشتر بهتر است یک یا دو دیوار را با برچسب طرح بتن بپوشانید. در این حالت بقیه دیوارها را برچسب ساده سفید یا طوسی روشن بچسبانید. همچنین برچسب طرح بتن در کنار برچسب طرح سنگ هم، زیباست.

۴- برچسب کاشی ساده

اگر برای بازسازی حمام طرفدار مدل های ساده هستید برچسب کاشی ساده و تک رنگ را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید کل دیوارها را با برچسب کاشی ساده و سفید بپوشانید. در این حالت به دیوار انتهایی حمام، برچسب کاشی طرح سنگ یا ساده و رنگی بچسبانید. همچنین می توانید با ایده های دیگر برچسب ساده را در کنار برچسب طرح بتن، طرح سنگ یا چوب به کار ببرید. اگر به برچسب درجه ۱ و با دوام و نصاب حرفه ای نیاز داشتید می توانید با شماره پایین صفحه در تماس باشید.

جمع بندی:

برای بازسازی حمام دو روش جدید و جالب که هزینه کمی هم دارند معرفی کردیم. این دو روش با اینکه هنوز خیلی در ایران رایج نیستند ولی راه حلی موثر و جدید هستند. بازسازی حمام با رنگ آمیزی دیوار و کف در بعضی کشورها مثل ترکیه، پرطرفدار شده است. کاربرد برچسب کاشی هم برای دیوارهای حمام، روشی بدون کثیفی و دردسر و البته کم هزینه است. اگر برای بازسازی حمام خود به دنبال راه های کم هزینه تر و جدید هستید یکی از این ایده ها را انتخاب و اجرا کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *