ترفندهای بازسازی آشپزخانه

برچسب کابینت و ترفند عالی بازسازی آشپزخانه

برچسب کابینت و روش فوق العاده تغییر کابینت ها

برای کابینت های قدیمی یا تکراری، برچسب کابینت، راه حل سریع و کم هزینه است. تعویض و خرید کابینت نو، هزینه زیادی دارد و معمولاً وقت زیادی هم می گیرد. ولی شما می توانید با خرید برچسب و کمی دقت و حوصله، به راحتی کابینت های قدیمی را تغییر دهید.

برچسب های کابینت جدید و زیبایی برای این کار وجود دارند که ظاهری شبیه کابینت نو دارند. نحوه چسباندن برچسب و انتخاب رنگ آن برای هر آشپزخانه ای مهم است. ما در این مطلب، انواع مدل های برچسب و روش چسباندن آن در خانه را کامل آموزش می دهیم.

برچسب کابینت چیست؟

این برچسب ها یک ورقه از جنس پلاستیک (پی وی سی) هستند که به صورت رولی فروخته می شوند. برچسب کابینت معمولاً به عرض ۶۰ سانتی متر و در بعضی مدل ها با عرض ۹۰ سانتی متر است. این برچسب ها را می توان به راحتی و بعد از جدا کردن کاغذ روی چسب، به کابینت چسباند. برچسب ها به هر جنس کابینت مانند فلزی، ام دی اف، هایگلاس یا ممبران می چسبند. برچسب کابینت، طرح ها و مدل های مختلفی دارد که در ادامه معرفی می کنیم.

طرح های برچسب کابینت زیبا

برچسب کابینت، با طرح های شیک و متنوعی تولید شده است. این طرح ها هر کدام شبیه یکی از متریال های طبیعی یا به صورت تک رنگ هستند. شما می توانید برای کابینت خود، از طرح و مدلی که هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه تان است، استفاده کنید.

 

بازسازی آشپزخانه برای خواندن این مطلب اینجا کلیک کنید

 

برچسب کابینت طرح سنگ

یک مدل برچسب زیبا و شیک، طرح سنگ است. این برچسب ها دارای رنگ های مختلف و شبیه سنگ های رگه دار است. برچسب کابینت طرح سنگ را بیشتر برای روی صفحه کابینت به کار می برند. این برچسب مخصوصاً برای روی کانتر آشپزخانه، انتخاب خیلی خوبی است.

برای استفاده بهتر از این مدل، برچسب ها را سفید انتخاب کنید. حالا برای صفحه روکابینتی، برچسب طرح سنگ مشکی، جذابیت زیادی به آشپزخانه می دهد.

 

برچسب کابینت طرح سنگ
برچسب کابینت طرح سنگ

 

برچسب کابینت طرح چوب

این مدل برچسب، به رنگ های چوبی از کرمی و عسلی تا قهوه ای سوخته وجود دارد. برچسب طرح چوب، رنگ های گرمی دارد و بهتر است در کنار رنگ های سرد و خنثی به کار رود. این مدل برچسب برای آشپزخانه هایی با کف، دیوار و کاشی بین کابینتی به رنگ های سفید، طوسی و رنگ های سرد، عالی است.

البته در صورتی که آشپزخانه کوچکی دارید، بهتر است دو رنگ سفید و چوبی انتخاب کنید. به طوری که برچسب طرح چوب در کابینت های کمتری به کار رود. چون برچسب کابینت طرح چوب، معمولاً رنگ های تیره دارد و آشپزخانه را کوچکتر نشان می دهد.

 

برچسب کابینت طرح چوب جدید

 

برچسب کابینت طرح چوب

 

برچسب کابینت رنگی

 

این طرح برچسب، متداول ترین مدل برچسب است. این برچسب ها، رنگ های مختلفی از سفید، کرمی، طوسی تا زرد و آبی و قرمز دارند. شما می توانید از رنگ های کمرنگ یا خنثی این برچسب ها به صورت تکی روی کابینت ها بچسبانید. علاوه بر این، رنگ های روشن و خنثی را می توان در کنار رنگ های دیگر به صورت دو رنگ استفاده کرد.

بهترین رنگ های برچسب کابینت، سفید، طوسی روشن، طوسی تیره و کرمی است که برای هر آشپزخانه ای زیباست.

 

برچسب کابینت آشپزخانه رنگی

 

انواع برچسب کابینت

 

برچسب های کابینت، بر اساس ظاهر خود به دو دسته مات و براق تقسیم می شوند. هر کدام از این مدل ها ویژگی هایی مثبت و منفی دارند. برچسب مات شبیه سطوح کابینت ام دی اف و برچسب براق شبیه کابینت هایگلاس است.

 

برچسب کابینت براق

 

این مدل برچسب ظاهری براق شبیه کابینت هایگلاس دارد. برچسب براق، در مدل های مختلف طرح سنگ، طرح چوب یا تک رنگ و ساده وجود دارد. رنگ های روشن برچسب براق، برای کابینت های آشپزخانه کوچک، انتخابی هوشمندانه است. چون این آشپزخانه ها را بزرگتر نشان می دهد.

اگر کاشی بین کابینتی شما از جنس آلومینیومی، استیل یا شیشه ای و براق است، برچسب کابینت را براق انتخاب نکنید. چون تعادل بصری را در آشپزخانه به هم می زند و سطوح براق زیادی خواهید داشت.

 

 

برچسب کابینت مات

 

این مدل برچسب ها، شبیه سطح کابینت ام دی اف هستند. برچسب کابینت مات هم در مدل های متنوعی مانند طرح چوب، تک رنگ یا بافت دار وجود دارد. ولی برچسب های طرح سنگ معمولاً فقط به صورت براق هستند. برچسب مات در صورتی که بدون بافت باشد، خوب و راحت تمیز می شود.

شما می توانید برچسب براق را در کنار برچسب مات به کار ببرید. برچسب مات را می توانید برای کشوها یا کابینت های بالایی یا فقط چند در کابینت استفاده کنید. این کار باعث تنوع و طراحی زیبای کابینت های شما می شود.

 

 

نحوه چسباندن برچسب کابینت

 

به بخش مهم این مطلب و آموزش چسباندن برچسب کابینت می رسیم. شما می توانید در خانه و با چند وسیله، خیلی راحت این برچسب ها را به کابینت بچسبانید.

 

وسایل لازم برای چسباندن برچسب:

 

قیچی

کاردک

سشوار

متر

مداد

سوزن

خط کش

 

مراحل چسباندن برچسب کابینت:

 

تمیز کردن سطح کابینت ها

اول باید با دقت روی کابینت ها را تمیز کنید. همه لکه های چربی یا کثیفی باید کامل پاک شوند. سطح روی کابینت ها باید بدون هر آلودگی یا ناصافی باشد تا برچسب کامل به آن بچسبد.

 

باز کردن دستگیره کابینت ها

دستگیره های کابینت را با یک پیچ گوشتی باز کنید. شما می توانید بعد از اتمام کار، همین دستگیره ها را ببندید. ولی برای اینکه ظاهر کابینت ها کاملا تغییر کند، می توانید دستگیره های جدیدی بخرید. برای کابینت های مدرن، دستگیره های ساده به رنگ مشکی، برنز یا نقره ای بخرید. برای کابینت های کلاسیک و طرح دار می توانید دستگیره ای طرح دار با رنگ نقره ای یا طلایی بخرید.

 

 

اندازه گرفتن کابینت و بریدن برچسب

هر درب کابینت و بخش های زیر در را کامل اندازه بگیرید. مثلاً عرض و ارتفاع یک در کابینت را اندازه گرفتید و ابعاد ۶۰ در ۹۰ شد. باید به هر عددی حدود ۵ تا ۷ سانتیمتر (بسته به ضخامت ورق ام دی اف) اضافه کنید. یعنی اعداد ۶۵ در ۹۵ سانتیمتر را داریم. حالا پشت برچسب با مداد این اندازه در را علامت بزنید و با قیچی ببرید. برای بخش های لبه زیر درها یا پاخور کابینت هم همین کار را انجام دهید. برای این بخش ها هم کمی به اندازه ها اضافه کنید تا برچسب به پشت کار برسد.

 

 

چسباندن برچسب کابینت

بعد از اینکه کار بریدن برچسب همه درها و بخش ها تمام شد، کار چسباندن را شروع می کنیم. اول برچسب درهای کابینت را کمی از کاغذ پشت جدا کنید و از بالای در روی کابینت بچسبانید. حالا با کاردک و دست، کامل با حرکت از بالا به پایین، برچسب را محکم کنید. دوباره از پشت کاغذ بیشتری را جدا کرده و دوباره کاردک بکشید. همین کار را تا پایین در ادامه دهید.

وقتی روی در کابینت کامل تمام شد، برچسب را روی لبه های در کابینت بچسبانید. برای گوشه های در، با قیچی یک برش ۴۵ درجه بزنید و برچسب را به لبه ها و پشت در محکم کنید.

بخش های زیر در کابینت، پاخور، تاج کابینت و … را هم به همین شکل بچسبانید.

 

 

محکم کردن برچسب ها

 

در آخر کار می توانید از سشوار برای بهتر چسبیدن برچسب، مخصوصاً در لبه درها استفاده کنید. بخش هایی که حس می کنید ممکن است زودتر از کابینت جدا شوند را با سشوار گرم کنید.

اگر در بخشی حباب هوا زیر برچسب باقی مانده می توانید با یک سوزن ته گرد، هوای آن بخش را خالی کنید.

 

 

خرید برچسب کابینت

 

برای خرید برچسب ها می توانید به فروشگاه یا مغازه های فروش متریال دکوراسیون داخلی، مراجعه کنید. همچنین فروشگاه های اینترنتی و معتبر زیادی به فروش تخصصی این برچسب ها مشغول هستند. با مقایسه و انتخاب طرح مورد نظر خود خیلی راحت از این فروشگاه ها خرید کنید. همیشه کمی بیشتر از متراژ کابینت ها، برچسب بخرید تا نگران تمام شدن آن نباشید.

 

برچسب کابینت براق جدید

قیمت برچسب کابینت

 

قیمت برچسب ها بر اساس جنس، کیفیت، برند، کشور تولید کننده، ضد آب بودن و … متفاوت است. قیمت این برچسب ها متری حساب می شود. قیمت برچسب کابینت معمولاً از متری ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان شروع می شود و تا بالای ۱۰۰ هزار تومان هم وجود دارد. اگر تعداد رول بیشتری خریداری کنید احتمال گرفتن تخفیف بیشتری دارید. بعضی از فروشگاه های اینترنتی ممکن است به دلیل اینکه تولید کننده هستند، قیمت بهتری داشته باشند.

 

چطور برچسب کابینت را انتخاب کنیم؟

 

انتخاب طرح و مدل برچسب ها به عواملی بستگی دارد. رعایت کردن این نکات باعث زیبایی و هماهنگی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه شما می شود.

 

نکاتی که برای انتخاب برچسب کابینت باید در نظر بگیرید:

 

۱- اگر کاشی بین کابینتی طرح دار و شلوغی دارید، برچسب تک رنگ انتخاب کنید.

۲- در یک آشپزخانه کوچک، برچسب کابینت رنگ سفید، کرمی، طرح سنگ و روشن، آن را بزرگتر نشان می دهد.

۳- اگر آشپزخانه تاریک یا کوچکی دارید یا کف و دیوارها رنگ های تیره دارند، حتما برچسب روشن انتخاب کنید.

 

برچسب کابینت مدرن
برچسب کابینت شیک جدید

۴- در صورتی که صفحه روکابینتی شما رنگ تیره دارد، بهتر است برچسب کابینت رنگ سفید و روشن انتخاب کنید.

۵- برچسب طرح چوب معمولاً به دلیل رنگ های تیره، برای آشپزخانه های نسبتاً بزرگ و نورگیر مناسب است.

۶- برای تنوع در آشپزخانه می توانید از دو رنگ برچسب استفاده کنید. مثلاً کابینت های پایین را سفید و بالا را رنگ کرمی بچسبانید.

 

برچسب کابینت طرح سنگ روشن

 

جمع بندی:

برچسب کابینت، راهکاری فوق العاده برای بازسازی آشپزخانه و کابینت هاست. کابینت های قدیمی و رنگ و رو رفته، با این کار، سریع و راحت، بازسازی می شوند. این روش در مقایسه با خرید کابینت، هزینه خیلی کمتری دارد. مدل و رنگ برچسب را باید با توجه به سایر اجزای آشپزخانه انتخاب کنید. اگر برچسب ها را مرتب و تمیز بچسبانید، نتیجه کار بسیار عالی و راضی کننده می شود. درصورتی که خودتان قادر به چسباندن آنها نیستید، می توانید از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید. امیدوارم با این آموزش، کابینت های زیبا و جدیدی درست کنید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *