دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

یک حمام شیک و زیبا چه ویژگی هایی دارد؟

حمام و شیک و زیبا و ویژگی های جدید آن

 

برای داشتن یک حمام شیک و به روز باید با جدیدترین متریال و طراحی، آشنا باشید. اینکه برای هر بخش حمام از چه جنس، رنگ و سبکی استفاده کنید، خیلی مهم است. اگر بدون توجه به این نکات اساسی، هر متریال یا وسیله ای را بخرید، نتیجه خوبی نمی گیرید. یک حمام می تواند کاربردها و بخش های مختلفی مانند، روشویی، دوش حمام، وان یا جکوزی، توالت فرنگی، لاندری یا بخش رختکن داشته باشد.

این امکانات یا فضاها را می توان با توجه به ابعاد حمام در آن تعبیه کرد. ولی در یک حمام کوچک آپارتمانی، معمولاً دوش، روشویی و توالت فرنگی وجود دارد که در کنار آنها می توان با هوشمندی وسایلی کاربردی اضافه کرد. در این مطلب به بررسی ملزومات و متریال های یک حمام جدید و شیک می پردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

 

 

بازسازی آشپزخانه ، برای خواندن این مطلب اینجا کلیک کنید

 

 سرامیک دیوار و کف حمام شیک

برای داشتن یک حمام شیک باید مدل و رنگ سرامیک ها را با دقت انتخاب کنید. سرامیک ها تنوع زیادی در ابعاد، مدل و رنگ دارند و هر کدام به تناسب فضا به کار می روند. در ادامه به معرفی مدل جدید سرامیک ها و رنگ های ترند امسال می پردازیم.

سرامیک های جدید

برای اینکه حمام شیک و به روزی داشته باشید، انتخاب سرامیک های جدید، اهمیت زیادی دارد. سرامیک هایی که امروزه بیشتر طرفدار دارند و ظاهر زیباتری هم دارند، کل حمام را شیک نشان می دهند.

 

۱- سرامیک با ابعاد بزرگ

زمانی سرامیک ها و کاشی های سرویس و حمام از ابعاد کوچک و بیشتر مربعی بودند. ولی امروزه سرامیک های با ابعاد بزرگتر و یا با فرم مستطیلی، خیلی محبوب هستند. این سرامیک ها، دیوارها و کف حمام را بزرگتر نشان می دهند و بندهای کمتری ایجاد می کنند. به همین دلیل برای فضای کوچک حمام، عالی هستند. سرامیک های بزرگ در ابعاد ۱۲۰*۶۰ و ۹۰*۳۰ هستند. این سرامیک ها را هم برای دیوار و هم برای کف حمام یا برای یکی از آنها می توان انتخاب کرد.

 

 

 

 

 

۲- سرامیک برجسته

سرامیک های سه بعدی یا برجسته از مدل های جدید و خاص هستند. این سرامیک ها با اینکه ممکن است از نظر تمیزی، ایده آل نباشند ولی برای ایجاد تنوع عالی هستند. پیشنهاد ما انتخاب یک یا دو ردیف از دیوار با سرامیک های برجسته است. به این شکل هم دیوار شیک و متفاوتی خواهید داشت و هم نگران کثیفی آنها نیستید. این ردیف سرامیک ها می تواند به صورت افقی یا عمودی انتخاب شود. مزیت این سرامیک ها، ایجاد نور و سایه در اثر برخورد نور چراغ هاست که نمای خیلی زیبایی ایجاد می کند.

 

 

 

 

۳- سرامیک شش ضلعی

یکی از سرامیک های جدید و خاص برای حمام، سرامیک های شش ضلعی هستند. این سرامیک ها مخصوصاً برای بخشی از دیوارهای حمام یا یک دیوار آن، انتخابی عالی هستند. به دلیل طرح این سرامیک ها بهتر است سرامیک کف حمام را از طرح های ساده انتخاب کنید.  

 

 

۴- سرامیک سفید و رگه دار

یکی از بهترین و زیباترین مدل های سرامیک های دیوار، سرامیک طرح سنگ است. این سرامیک ها، به دلیل اینکه ظاهری ساده و طبیعی دارند، در درازمدت از مد نمی افتند و مهمتر از آن، خسته کننده و تکراری نمی شوند. هر چه طرح سرامیکی که انتخاب می کنید ساده تر باشد، برای سال های بیشتری می توانید از آن لذت ببرید.

 

 

۵- سرامیک طرح سنتی و هنری

سرامیک طرح سنتی، جزء ترندهای دیوار حمام است. البته لازم است این نکته را بدانید که اکثراً از این طرح سرامیک به صورت سراسری استفاده نمی شود. این مدل سرامیک را روی بخشی از دیوار، مثلاً عرض نیم متر از دیوار به صورت افقی یا عمودی کار می کنند. با این کار هم حمام را از حالت ساده و یک رنگ خود در می آید و هم سرامیک های سنتی، به اندازه و کم روی دیوار به کار می روند.

 

 

 

۶- سرامیک مستطیلی یا استخوان ماهی

 

سرامیک های مستطیلی به شکل یک مستطیل کشیده و باریک هستند. این سرامیک ها می توانند در کنار هم به صورت منظم و خطی چیده شوند.

سرامیک های مستطیلی باریک را می توان با فرم های مختلفی مانند استخوان ماهی یا هرینگ بون روی دیوار نصب کرد. این مدل چینش، دقیقاً به شکل ستون فقرات ماهی است. سرامیک استخوان ماهی به دلیل شکل جذاب و خاصش، تنوع زیادی به دیوار حمام می بخشد. به دلیل اینکه مدل چینش این سرامیک، ساده نیست، بهتر است سایر سرامیک ها از طرح های ساده و ابعاد بزرگ تر باشد. این دو مدل از سرامیک های جدید برای داشتن یک حمام شیک و متفاوت است.

 

 

۷- سرامیک مات

سرامیک های حمام معمولاً دارای لعاب براق هستند. ولی اخیراً سرامیک های مات، از ترندهای دکوراسیون داخلی شده است. این سرامیک ها، برای سبک مدرن و مخصوصا مینیمال عالی هستند. هر چند در یک فضای کوچک مثل حمام، کاربرد سرامیک براق بهتر است و فضا را بزرگتر نشان می دهد. ولی در صورتی که به این سرامیک های مات علاقه دارید می توانید برای یک دیوار یا کل دیوارهای حمام از آنها استفاده کنید. با کاربرد سرامیک های مات روی یک یا تمام دیوارها، یک حمام شیک و به روز خواهید داشت.

 

 

سقف حمام شیک

معمولاً سقف حمام و سرویس بهداشتی ساده و سفید هستند. شما می توانید با طرح هایی نسبتاً ساده و کم هزینه که روی سقف انجام می گیرد، کل حمام را زیباتر کنید. طراحی و تزیین سقف از چند راه امکان پذیر است که در ادامه به آن می پردازیم.

 

سقف کاذب حمام

یک نوع از سقف های مناسب حمام شیک، سقف کاذب است. این سقف با فاصله ای پایین تر از سقف اصلی، نصب می شود. پنل هایی که برای این سقف به کار می رود، از جنس پی وی سی، گچی یا گالوانیزه هستند. این نوع پنل ها می توانند به صورت مات یا شفاف یا حفره دار باشند. کاربرد خوبی که این سقف دارد، امکان نورپردازی بالای آن است. به این ترتیب، نور از پنل های شفاف یا حفره دار عبور می کند و جلوه زیبایی به سقف می دهد.

 

 

سقف کاذب حمام شیک

 

سقف کاذب حمام شیک

 

سقف کشسان حمام

 

سقف های کشسان از جمله سقف های مناسب برای فضاهای مرطوب مانند حمام خانه هستند. این سقف از یک پارچه ارتجاعی با جنس پی وی سی، تشکیل شده است. این پارچه ضد رطوبت و اشتعال است. این پارچه را به پروفیل هایی متصل و محکم می کنند. سقف کشسان مدل های مختلفی از جمله مات، لاکر، ساتن، سوراخ دار و شفاف دارد. این سقف به دلیل اینکه قابلیت نورپردازی در پشت خود دارد برای فضاهایی مانند سرویس و حمام عالی است. سقف کشسان را می توان به طرح ها و مناظر مختلف طراحی کرد. البته باید توجه کرد برای فضاهای کوچک مانند حمام، نباید طرح های شلوغ، را انتخاب کرد. سقف کشسان لاکر یا شفاف ساده از بهترین مدل ها برای حمام هستند.

 

سقف حمام شیک

 

سقف حمام شیک

 

سقف کناف حمام

سقف کناف از سقف های پر طرفدار برای خانه هاست. با اینکه این سقف بیشتر برای پذیرایی و آشپزخانه، به کار می رود ولی برای حمام هم گزینه مناسبی است. سقف حمام را می توان از یک کناف ساده و باکسی، پوشاند. این سقف به دلیل قابلیت نورپردازی مخفی که دارد، یک حمام شیک و جذاب ایجاد می کند. برای فضاهایی مانند حمام و سرویس بهداشتی فقط مدل های ساده کناف را استفاده کنید. مدل های پیچیده تر یا چند لایه، فقط برای حمام های بزرگ و لاکچری مناسب است.

 

 

 

 

 

شیرآلات حمام شیک

در یک حمام شیک و به روز، شیر آلات هم باید با مد روز هماهنگی داشته باشند. امروزه شیرهای بسیار زیبایی برای سرویس و حمام ترند شده است. این شیرها قابلیت های مختلفی مانند تنظیم فشار آب یا اعلام میزان مصرف آب دارند. شیرهای روشویی جدید، می توانند سنسوردار، پدالی یا اهرمی باشند. جنس رویه این شیر آلات هم کروم، استیل، برنج یا برنز است. امروزه شیرهای روشویی با مدل های زیبا و فانتزی هم به بازار آمده است.

این شیرها از نوع اتوماتیک یا لمسی هستند. نوع لمسی آنها دارای صفحه دیجیتالی است که دما و فشار آب را تنظیم می کند. مدل های جدید شیر روشویی حمام، مدل سنتی و قاجاری، مدل شیشه ای، مدل گرد، مدل تلمبه چاه و … هستند.

 

 

شیر روشویی جدید

 

شیر روشویی جدید

 

شیر آلات روشویی

 دوش حمام

در گذشته دوش حمام، یک یا دو نوع ساده و ثابت بود. ولی امروزه مدل های جالب و جدیدی طراحی و عرضه شده که ظاهر و کارایی خیلی خوبی دارند.

 

انواع دوش جدید حمام

دوش توکار

مدل متحرک

دوش نورافشان

مدل شاورپنل

دوش ماساژور

 

مدلی که امروزه در فرم و رنگ های مختلف وجود دارد دوش متحرک است. این مدل دوش هم به صورت ثابت کاربرد دارد و هم قابلیت جدا شدن از پایه خود را دارد. در یک حمام شیک به سبک مدرن، پیشنهاد ما استفاده از مدل متحرک با رنگ نقره ای، سفید یا مشکی است. دوش به رنگ طلایی یا برنز یا رزگلد بیشتر برای حمام کلاسیک به کار می رود و هماهنگ تر است.

در ادامه چند نمونه زیبا از دوش های جدید یک حمام شیک را می بینید.

 

 

 

 

دوش حمام شیک

 

دوش حمام شیک

 

دوش حمام شیک

 

روشویی حمام شیک

 امروزه مدل های متنوع و زیبایی از روشویی ها در بازار وجود دارد که تغییر خوبی در ظاهر سرویس بهداشتی یا حمام ایجاد می کنند. روشویی های جدید بیشتر از مدل های کابینتی هستند که هم فضای کافی برای قرار دادن وسایل حمام دارند و هم جلوه زیبایی دارند.

برای انتخاب درست روشویی ها، به سبک خانه و البته حمام خود دقت کنید. البته در اکثر خانه های ایرانی، حمام، جز سبک مدرن و ساده دسته بندی می شود، مگر اینکه دکوراسیون کل خانه شما کلاسیک و سنتی باشد. در ادامه نمونه هایی از روشویی های زیبا و جدید را با هم می بینیم.

 

روشویی مدرن

روشویی مدرن، مدل های ساده، شیک و بدون تزیینی دارند که بیشتر کاربردی هستند. این روشویی ها مدل های جدید و به روزی مثل روشویی کابینتی را شامل می شوند. اگر خانه ای با سبک مدرن و ساده دارید، باید حمام زیبای خود را هم با همین سبک دیزاین کنید.

 

 

مدل های روشویی مدرن

 

۱- روشویی پایه دار

روشویی پایه دار، بوسیله یک پایه روی زمین قرار می گیرد. البته این مدل در گذشته بیشتر استفاده می شد و در حال حاضر مدل های جدیدتر جایگزین آن شده اند. اگر شما هم در حمام خود روشویی پایه دار دارید، یکی از بهترین کارها برای اینکه تغییری خوب در حمام ایجاد کنید، خرید یک روشویی کابینتی است.

 

روشویی نیم پایه

روشویی نیم پایه، خیلی شبیه روشویی پایه دار است، با این تفاوت که پایه روشویی به دیوار نصب می شود. در واقع این روشویی هیچ فضایی روی زمین نمی گیرد. این مدل روشویی برای حمام های که نیاز به نظافت بیشتری دارند یا خیلی کوچک هستند انتخابی عالی است.

 

 

 

روشویی رو کابینتی

روشویی کابینتی از مدل های جدید روشویی مدرن است که علاوه بر قسمت بالای روشویی دارای یک کابینت در قسمت پایین است. مدل این کابینت ها، متفاوت است و معمولاً از جنس پی وی سی هستند. این روشویی ها در دو مدل پایه دار و دیواری هستند. مدل دیواری این روشویی ها، به دلیل اینکه به دیوار نصب می شوند، روی زمین فضای کمتری می گیرند.

روشویی روسنگی

روشویی روسنگی یا روکار از روشویی های جدید و شیک است. این روشویی ها به دلیل اینکه به صورت برجسته و روی صفحه زیری کار می شوند، ظاهری شیک و متفاوت دارند. صفحه ای که روشویی روی آن قرار می گیرد، از جنس های مختلفی مثل سنگ، پی وی سی یا سرامیک است.

 

 

 

روشویی کلاسیک حمام

روشویی کلاسیک، مناسب و هماهنگ با حمام شیک به سبک کلاسیک است. اگر طرح و سبک حمام شما، کلاسیک است، باید از این مدل روشویی ها انتخاب کنید. روشویی های کلاسیک هم مدل های زیادی از ساده تر تا پرکار و تزیین شده دارند.

 

 

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

 

https://saramood.ir/1400/10/%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%88-%d8%b4%db%8c%da%a9-%da%86%d9%87-%d9%85%d8%af%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

توالت فرنگی در حمام

در اکثر حمام های ایرانی، وجود توالت فرنگی یکی از اجزای همیشگی و مورد نیاز است. توالت فرنگی ها مدل ها و سایزهای مختلفی دارند که انتخاب را راحت می کنند. استفاده از توالت فرنگی مخصوصاً برای سنین بالا و افراد سالمند، ضروری است. مدل های آنها از نظر سیستم تخلیه آب و نحوه نصب به چند دسته تقسیم می شوند. جدیدترین مدل بر اساس تخلیه آب، مدل سه شوتینگ است. در این مدل دو شوتینگ (محل ریزش آب) در بالا و یکی در کف کاسه است. این مدل از کم مصرف ترین، سیستم های تخلیه آب توالت فرنگی است.

نکته مهمی که باید دقت کنید محل نصب توالت است. بهترین محل نصب برای توالت فرنگی در ضلعی از حمام است که در قرار ندارد و همچنین با باز شدن در، دید مستقیم نداشته باشد.

 

 

 

 

انواع توالت فرنگی از نظر نحوه نصب

 

توالت فرنگی زمینی

این مدل توالت فرنگی دارای پایه ای است که روی زمین قرار می گیرد. این مدل توالت فرنگی نیاز به فضای بیشتری دارد. توالت فرنگی پایه دار، به صورت یک تکه یا دو تکه ساخته می شود. در مدل یک تکه، بین بخش مخزن و کاسه توالت هیچ درزی وجود ندارد. مدل دو تکه که رایج ترین فرم است، مخزن و کاسه توالت با فاصله و درز از هم طراحی شده است. توالت فرنگی ها، به فرم های مستطیلی، نیمدایره یا بیضی هستند که مدل بیضی، راحت ترین فرم برای استفاده کنندگان است.

 

 

توالت فرنگی وال هنگ (wall hang)

این توالت فرنگی، به دیوار متصل شده و بخش مخزن آن کاملا داخل دیوار قرار می گیرد. در واقع این مدل به صورت آویز به دیوار نصب می شود و فضای کمی را اشغال می کند. این نحوه نصب توالت فرنگی برای حمام خیلی کوچک، گزینه ای عالی است.

 

 

سرویس آینه حمام شیک

سرویس آینه و ملحقات آن برای روشویی حمام، یکی از ریزه کاری های دکوراسیون حمام است. انتخاب آینه مناسب و شیک، تاثیر زیادی در زیبایی حمام دارد. سایز مناسب آینه، به ابعاد روشویی بستگی دارد. عرض آینه باید هم عرض روشویی یا کمی بزرگتر از آن باشد ولی ارتفاع آن می تواند به اندازه قد یک فرد یا بلندتر باشد.

 

 

از جدید ترین مدل های آینه روشویی حمام، مدل بک لایت است. این مدل به دلیل نور مخفی پشت آن، جلوه خاصی دارد. علاوه بر زیبایی، این مدل به نورپردازی حمام هم کمک می کند. مدل های آینه ترند در سال اخیر، مدل بیضی، مدل گرد، نیمدایره و مستطیلی است. این مدل ها می توانند ساده یا به صورت بک لایت باشند.

مدل های طبقات جلوی روشویی و زیر آینه هم به صورت ساده و تک رنگ، مد هستند. این مدل ها اکثراً یک یا دو شلف دیواری شناور و ساده دارند که برای قرار دادن وسایل به کار می روند.

 

 

نورپردازی حمام شیک

برای اینکه یک حمام زیبا و شیک داشته باشید، نورپردازی عنصر تاثیرگذاری است. نورپردازی یک فضای کوچک مانند حمام باید به اندازه و متناسب باشد. شما می توانید در بخش های متفاوتی از لامپ ها یا نورهای مخفی استفاده کنید.نورپردازی سقف، دیوار کنار روشویی، قسمت بالای دیوار، پایین دیوار و نزدیک کف، نور مخفی پشت آینه، نور مخفی زیر روشویی یا در دیواره ها از گزینه های خوب و جالب هستند. البته نباید در کاربرد چراغ ها و نورها زیاده روی کرد، چون چشم را خسته می کند.

 

 

انواع چراغ های حمام شیک

 

چراغ سقفی

معمول ترین گزینه نورپردازی، استفاده از چراغ های سقفی برای حمام است. این چراغ ها مدل های جدید و ترندی از جمله هالوژنی، خطی، آویز یا حبابدار هستند. برای حمام شیک و مدرن، چراغ های خطی سقف، خیلی زیبا و خاص است. این چراغ ها دو مدل لاین نوری یا تعدادی از هالوژن ها روی یک پایه خطی دارند. کاربرد یکی از آنها، در کنار دیگر نورپردازی ها انتخابی عالی است.

 

 

 

 

 

چراغ دیواری حمام

علاوه بر نورهای سقفی، چراغ های ساده یا آویز دیواری هم، می توانند به نورپردازی حمام کمک کنند. این چراغ ها، مدل های جالب و فانتزی دارند. مدل حبابدار، مدل کلاسیک، مدل لامپ ادیسونی و … از جمله چراغ های ترند دیواری هستند. شما می توانید با تعویض لامپ ها با این مدل ها، یک حمام شیک و متفاوت داشته باشید.

 

 

چراغ دیواری چند جهته

یکی از مدل های جدید نورپردازی حمام، کاربرد چراغ های دیواری چند جهته است. این چراغ ها مانند هالوژن ها، نور را از دو یا سه طرف به جهات مختلف، می تابانند. این مدل نورپردازی، به دلیل ایجاد تمرکز روی دیوار، زیبایی خاصی سرامیک های دیوار می دهد. البته محل قرارگیری آن و مدلی که استفاده می شود، اهمیت زیادی دارد. در یک حمام کوچک بهتر است از مدل های دو طرفه و در بخشی که نزدیک روشویی یا دوش نباشد استفاده کرد. این کار هم یکی از راه های ساده درست کردن یک حمام شیک است.

 

 

نور مخفی سقف یا دیوار حمام زیبا

در یک حمام کوچک، یک یا دو لامپ سقفی، یک چراغ دیواری و یک نور مخفی ترکیب زیبایی از روشنایی را درست می کنند. نورپردازی سقف هم می تواند به صورت نصب چراغ های سقفی، نورپردازی سقف کاذب یا نور مخفی کناف باشد. برای استفاده از چراغ ها یا لامپ های دیواری، دقت کنید جهت تابش نور به سمت دیوار باشد تا چشم را اذیت نکند.

 

نتیجه گیری:

اگر قصد دارید حمام خانه خود را بازسازی کنید، باید با مدل های جدید آن آشنا باشید. یک حمام شیک و جدید را می توان با تعویض بخشی از اجزا و وسایل آن هم درست کرد. این تغییر می تواند تعویض سرامیک های دیوار و کف باشد. اگر نورپردازی حمام شما کم یا مناسب نیست، اضافه کردن چراغ های جدید هم عالی است. شما می توانید با هر یک از مواردی که در این مطلب توضیح داده شد، حمام خانه خود را متحول کنید. به هر حال، انتخاب گزینه های درست و اصولی برای حمام، می تواند نتیجه خوبی برای شما داشته باشد. امیدوارم با خواندن این مطلب، بتوانید تغییر و تحول خوبی در حمام خود ایجاد کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *