ترفندهای صرفه جویی در بازسازی, ترفندهای بازسازی آشپزخانه, ترفندهای بازسازی اتاق خواب, ترفندهای بازسازی پذیرایی, ترفندهای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟

چند سال پس از ساختن یک ساختمان مصالح به کار رفته در آن کم کم شروع به کهنه شدن می کنند و رفته رفته تبدیل به مصالح قدیمی می شوند. هرچه سن بنا بالاتر رود آسیب پذیری مصالح به کار گرفته شده در ساختمان بیشتر می شود.

عمر یک ساختمان چقدر است؟

اگر بخواهیم پاسخ این سوال را با توجه به استاندارد های جهانی بیان کنیم عمر مفید یک ساختمان در کشور ایران عددی بین ۲۵ تا ۳۰ سال می باشد. در حالی که میزان عمر مفید ساختمان ها در کشور های پیشرفته که با توجه به استاندارد های لازم ساختمان سازی را انجام می دهند ۱۰۰ سال است و حتی می توان این عدد را تا ۳۰۰ سال نیز تخمین زد.

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی شاید هر کسی از پس هزینه های کوبیدن و ساختن مجدد خانه ی خود برنیاید لذا اکثر مردم ترجیح می دهند به جای اینکه خانه را از نو بسازند یا یک خانه جدید تر و مدرن تر بخرند اقدام به بازسازی خانه کنند.

حال این سوال مطرح می شود که “بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد؟” ، ما در این مقاله به این سوال و برخی سوالات دیگر در این زمینه پاسخ داده ایم.

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد
بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد

منظور از بازسازی ساختمان چیست؟

بازسازی ساختمان با هدف نوسازی یحک بنا و رساندن آن ساختمان به استانداردهایی برای استفاده اصولی است. به فرآیند نوسازی تمام یا بخشی از یک ساختمان قدیمی اطلاق می شود که این عملیات شامل حذف بعضی از قسمت ها، اضافه نمودن بش های جدید یا تعویض برخی المان های ساختمان است.

بازسازی یک ساختمان ممکن است شامل مراحل زیر شود:

  • تغییر نمای بیرونی ساختمان
  • تغییر کاربری همه یا بخشی از فضا
  • اضافه کردنه قسمت های جدید مانند اتاق ، انباری ، استخر یا …
  • طراحی مجدد پلان ها
  • سیم کشی های جدید
  • لوله کشی های جدید
  • و …

عوامل موثر در مدت زمان بازسازی خانه

وقتی می خواهیم درباره مدت زمان بازسازی یک ساختمان صحبت کنیم باید عواملی که در این پروسه دخیل هستند را بررسی نماییم تا بتوانیم مدت زمان منطقی تر و صحیح تری را به مشتریان خود اعلام کنیم. ابتدا باید آیتم هایی که در مدت زمان بازسازی دخیل هستند را مشخص کنیم که در ادامه متن ما این موارد را برای شما بیان کرده ایم.

۱- نوع کاربری ساختمان

اگر ساختمانی که قصد بازسازی آن را داریم یک ساختمان دربست باشد و به طور کامل در اختیار مشتری باشد می توان در روز های تعطیل هم کار کرد و کار کردن را از صبح زود آغاز کرد. اما اگر شما ساکن یک مجتمع مسکونی باشد مسائل اخلاقی و فرهنگی مانع کار کردن در روزهای تعطیل می شود، همچنینذ کار کردن از اول صبح برای همسایگان شما مزاحمت ایجاد می کند.

اگر هدف ما بازسازی یک ساختمان اداری یا تجاری باشد در اینجا نیز تایم کاری مجتمع و سایر مقرراتی که بر مجتمع حکم فرماست را باید در نظر گرفت.

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد
بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد

۲- مساحت و حجم کاری پروژه

آنچه بدیهی است این خمضوع است که متراژ ساختمان تاثیر مستقیمی در مدت زمان انجام پروژه خواهد داشت. به عنوان مثال مدت زمان مورد نیاز بازسازی یک ساختمان ۵۰۰ متری قدیمی با زمان بازسایز یک ساختمان نقلی قطعا یکسان نخواهد بود.

علاوه بر آن حجم کاری نیز در میزان زمان تاثیر گذار خواهد بود. مثلا در دو ساختمان با متراژ های یکسان اگر تعداد المان هایی که قصد نوسازی یا بازسازی آن ها را داریم متفاوت باشد مسلما مدت زمات بازسازی نیز متفاوت خواهد بود.

بازسازی خانه

۳- موقعیت جغرافیایی و مکان پروژه

از دیگر عامل تاثیرگذار در مدت زمان اجرای پروژه بازسازی موقعیت جغرافیایی آن است. مثلا مناطقی که خارج از شهر هستند فاصله زمانی رسیدن تا محل پروژه بیشتر است. و یا اگر ساختمان در منطقه دارای ترافیک سنگیم باشد نیز همینطور.

۴- برنامه ریزی اصولی و دقیق و اجرای منظم

هرچقدر هم در انجام کارهای بازسازی خبره و توانمند باشید بدون یک برنامه ریزی صحیح و اجرای منظم برنامه کارها به درستی پیش نخواهد رفت و برنامه در زمان مشخص شده به اتمام نمی رسد.

بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد
بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد

۵- قدمت ساختمان

از دیگر عوامل تاثیرگذار در مدت زمان بازسازی ساختمان قدمت بنا است. هرچه قدمت بنا بیشتر باشد مسلما خرابی های ساختمان نیز بیشتر خواهد بود، همچنین نیاز به تعویض المان های بیشتری داریم چرا که تجهیزات قدیمی تر و پوسیده هستند و نیاز به نوسازی دارند. برای تعویض و تعمیر هریک از این موارد نیازمند صرف زمان هستیم.
اما در صورتی که قدمت ساختمان کم باشد و یا ساختمان نوساز باشد تنها نیازمند تغییرات جزئی هستیم که زمان بسیار کمتری را نسبت به ساختمان قدیمی تر داریم.

۶- تعداد نیرو

تعداد نیروهایی که در امر نوسازی ساختمان مشغول به کار هستند تاثیر بسیار زیادی در مدت زمان اجرای پروزه دارد. چرا که در صورتی که تعداد نیروها بیشتر باشد می توان چند قسمت از ساختمان را به صورت همزمان بازسازی نمود.
 
بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد
بازسازی ساختمان چقدر طول می کشد

زمان بندی بازسازی ساختمان به صورت تقریبی

توجه نمایید که این جدول به صورت حدودی برای یک ساختمان ۱۰۰ متری می باشد.

شرح کارهامدت زمان لازم
کف سازی۳ روز
 تخریب و خارج کردن کاشی و سرامیک ها۸ روز
اجرای کاشی کاری ها و سرامیک ها جدید۵ روز
رنگ کردن دیوارها یا کاغذ دیواری یا پوستر۱۳ روز
اجرا و نصب کابینت و کمدهای دیواری۶ روز
امور تاسیسات برقی و لوله کشی ها۸ روز
تعویض پنجره ها۲ روز
کناف و گچ کاری۱۰ روز
تعویض درب ها۲ روز
نصب شیرآلات۱ روز
مدت زمان کل بازسازی ساختمان۵۸ روز

تماس با مشاوران سرامود برای بازسازی هر نوع ساختمان

۰۹۱۹۸۸۲۴۷۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *