طراحی داخلی خانه, دکوراسیون پذیرایی

بازسازی خانه کوچک با این ۹ ایده فوق العاده و عالی

بازسازی خانه کوچک

برای بازسازی خانه کوچک خود باید به موارد اساسی و تاثیرگذار دقت کنید و آنها را تغییر دهید. در یک خانه کوچک جزییات اهمیت زیادی پیدا می کند و بیشتر به چشم می آید. دیوار، سقف و آشپزخانه قدیمی را باید به بهترین شکل بازسازی کرد. منتهی در هر خانه موارد مهمتری برای بازسازی وجود دارد که با تغییر آنها در هزینه های شما هم صرفه جویی می شود. در این مطلب به موارد تاثیرگذاری که در بازسازی خانه های کوچک مهم است می پردازیم.

۱- بازسازی خانه کوچک با حذف آرک ها و گچبری ها

خانه های قدیمی با عمر بیشتر از ۱۰ سال معمولاً آرک های آشپزخانه بزرگ و قدیمی دارند. این آرک ها با مدل های منحنی یا چند بخشی باعث کوچکتر شدن فضا شده اند. علاوه بر این آرک آشپزخانه جلوی ورود نور را هم می گیرد و خانه را شلوغ نشان می دهد.

در خانه های قدیمی تر، گچبری های قدیمی روی سقف یا دیوار هم خانه را زشت و قدیمی نشان می دهد. کندن و جدا کردن این گچبری ها و آرک آشپزخانه از مهمترین و تاثیرگذارترین موارد بازسازی است. در بازسازی خانه کوچک خود در اولین مرحله با کمک یک پیمانکار، این اجزا را حذف کنید.

بازسازی خانه کوچک با حذف گچبری قدیمی
بازسازی خانه کوچک با حذف گچبری قدیمی

۲- بازسازی کابینت ها با این راهکارهای عالی

کابینت آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های بازسازی خانه کوچک است. برای بازسازی کابینت ها می توانید کل آن ها را تعویض کرده و کابینت جدید سفارش دهید. با توجه به اینکه هزینه تعویض کل کابینت ها بالاست، در صورتی که سالم باشند گزینه های دیگری هم دارید.

یکی از راهکارها تعویض درهای کابینت هاست. شما می توانید فقط با تعویض درب های کابینت ها، رنگ و شکل کلی کابینت را تغییر دهید. برای این کار، کابینت کار، ابعاد درهای کابینت ها را برداشته و درهای جدید با متریال جدیدی برایتان می سازد.

در صورتی که صفحه کابینت ها هم قدیمی و خراب شده اند می توانید آنها را هم تعویض کنید. امروزه صفحه کابینت از جنس ام دی اف، پی وی سی، کورین با طرح های جدید و زیبا تولید می شود. با تعویض صفحه کابینت تغییر زیادی در ظاهر آشپزخانه به وجود می آید.

در صورتی که بودجه کمتری برای بازسازی کابینت آشپزخانه دارید، ایده برچسب کابینت فوق العاده است. شما می توانید درهای کابینت ها، صفحه کابینت و بین کابینت را برچسب بزنید. برچسب کابینت انواع و اقسام طرح ها و رنگ بندی را دارد. برچسب طرح چوب، طرح سنگ، طرح بتن و رنگ های تیره و روشن از جمله آنهاست. هزینه بازسازی کابینت و صفحه کابینت با برچسب، تقریبا یک دهم یا کمتر نسبت به هزینه تعویض کل کابینت هاست.

بازسازی خانه کوچک با برچسب کابینت آشپزخانه
بازسازی خانه کوچک با برچسب کابینت آشپزخانه

راهکار جالب دیگر، رنگ آمیزی کابینت ها مخصوص کابینت های فلزی است. اگر کابینت های فلزی قدیمی و رنگ و رو رفته دارید رنگ کردن از گزینه های عالی محسوب می شود.

کابینت ها را رنگ سفید تک رنگ کنید یا از ترکیب دو رنگ استفاده کنید. مثلا کابینت های بالا را سفید و کابینت های پایین را مشکی کنید. برای این کار از نقاش های ساختمان کمک بگیرید یا خودتان با دقت این کار را انجام دهید.

۳- بازسازی خانه کوچک با دیزاین بین کابینتی آشپزخانه

برای بازسازی خانه کوچک خود یکی از بهترین و کم هزینه ترین کارها تعویض بین کابینتی هاست. کاشی های بین کابینت بالا و پایین معمولاً قدیمی یا با رنگ های ناهماهنگ با کابینت ها هستند. تغییر بین کابینتی تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه شما دارد.

 شما می توانید از چند متریال برای بازسازی آن ها استفاده کنید. اولین و جدیدترین گزینه ماربل شیت است. ماربل شیت ها با طرح سنگ و بتن از پرطرفدارترین دیوارپوش های مقاوم است. ماربل شیت ضد آب و نشکن است و به راحتی با چسب روی کاشی می چسبد. همچنین اجرای آن سریع و بدون کثیفی هست.

بازسازی خانه کوچک با تعویض بین کابینتی

دومین گزینه برچسب های کاشی یا همان برچسب های کابینت هاست. شما می توانید با هزینه ای کم روی کاشی ها را برچسب بچسبانید. این برچسب ها ضخامت بالایی دارند و ضد آب هستند. قدرت چسبندگی برچسب ها بسیار بالاست و به راحتی کنده نمی شوند.

سومین گزینه هم کاشی های بین کابینتی متنوع هستند. جدیدترین مدل کاشی ها، طرح سنگ و مرمر با ابعاد بزرگ است. کاشی ها را معمولاً به صورت چسبی روی کاشی قبلی می چسبانند. کاشی از معمول ترین و مقاوم ترین متریال های بین کابینتی است. ولی هزینه تمام شده مدل درجه ۱ آن از گزینه های دیگر بالاتر است.

بازسازی خانه کوچک با تعویض بین کابینتی

بازسازی خانه کوچک با تعویض بین کابینتی

۴- بازسازی خانه کوچک با نورپردازی متنوع

نورپردازی از عوامل زیباتر دیده شدن دکوراسیون خانه است. یک خانه زیبا بدون نورپردازی درست و کافی، اصلا به چشم نمی آید. پس در هر بخشی از خانه باید چراغ ها و نورهای مختلف و به اندازه وجود داشته باشد.

در یک آشپزخانه متوسط وجود یک چراغ سقفی یا آویز با دو تا سه لامپ کافی است. برای اینکه آشپزخانه جلوه بیشتری داشته باشد می توانید از نور مخفی هم استفاده کنید. زیر کابینت های بالا از ریسه های ال ای دی با رنگ آفتابی یا مهتابی نصب کنید. این کار علاوه بر زیبایی بیشتر، سطح روی کابینت را برای انجام کارهای مختلف روشن می کند.

بازسازی خانه کوچک با نورپردازی اصولی

در پذیرایی خانه از لوسترهای جدید، چراغ های دیواری، نورهای مخفی و آباژور هایی با مدل های زیبا استفاده کنید. در کاربرد چراغ ها و نورها زیاده روی نکنید چون نور زیاد باعث آسیب چشمی و خستگی شما می شود.

برای اتاق خواب ها استفاده از یک چراغ سقفی و یک نور مخفی یا آباژور کوچک، ایده خوبی هست. برای سرویس و حمام می توانید هم از نورهای مخفی هم نور سقفی استفاده کنید. آینه های بک لایت، گزینه ای عالی برای نور مخفی هستند.  

بازسازی خانه کوچک

۵- بازسازی خانه کوچک با تعویض قرنیزهای قدیمی

برای بازسازی خانه کوچک یکی از جزییاتی که مورد توجه قرار نمی گیرد قرنیز دیوار است. قرنیز قدیمی پذیرایی و اتاق ها تاثیر زیادی در زشت و قدیمی دیده شدن کل خانه دارند. مخصوصاً قرنیزهای سنگی قدیمی که معمولاً شکسته یا تیره شده اند باید تعویض شوند.

قرنیز پی وی سی و ام دی اف از گزینه های جدید و شیک جایگزین قرنیز قدیمی هستند. قرنیزهای سنگی باید کنده و جدا شوند و قرنیز های جدید با چسب مخصوص چسبانده می شوند. البته بعضی از قرنیزهای جدید از نوع کاور هستند که می توان روی قرنیز قبلی نصب کرد.

بازسازی خانه کوچک با تعویض قرنیزها

قرنیز های نور مخفی دار با مدل های مختلف هم از مدل های جدید و گرانتر موجود در بازار هستند. برای انتخاب رنگ قرنیز، به رنگ بندی کف و دیوار و کابینت ها دقت کنید. قرنیزی همرنگ دیوار یا کف، هماهنگ با کابینت ها یا یکی از رنگ های دکوراسیون بخرید.

بازسازی خانه کوچک با قرنیز نور مخفی

بازسازی خانه کوچک با قرنیز نور مخفی
بازسازی خانه کوچک با قرنیز نور مخفی

۶- بازسازی کف خانه با نصب کفپوش پی وی سی

برای بازسازی خانه کوچک خود کف واحد را بررسی کنید. کفپوش سرامیک قدیمی و شکسته نقش زیادی در ظاهر خانه دارد. علاوه بر این ممکن است کف در اثر گذشت زمان دچار نشست و ناترازی شده باشد. سرامیک های قدیمی به دلیل سایز کوچکی که دارند فضای خانه را کوچک و شلوغ نشان می دهند.

یک راه حل عالی برای بازسازی کف خانه، کاربرد کفپوش پی وی سی است. کفپوش پی وی سی، تایل هایی به عرض ۲۰ یا ۱۵ سانت و طول ۹۰ سانت هستند. این کفپوش برعکس سرامیک ضخامت کمی در حدود ۲ میلیمتر دارد. جنس این کفپوش از پی وی سی و ضد آب است و در برابر رطوبت و آب مقاوم است.

بازسازی خانه کوچک با کفپوش پی وی سی

از مزایای مهم این کفپوش سرعت نصب بالا و کثیفی خیلی کم آن است. کفپوش پی وی سی را با چسب مخصوص روی سرامیک قبلی می چسبانند. از مزیت های دیگر این کفپوش انتقال کمتر سرما از کف است که در مناطق سردسیر بسیار مهم است.

کفپوش پی وی سی ها رنگ بندی و طرح های متفاوت دارند که با هر دکوراسیونی هماهنگ هستند. برای بازسازی خانه، کفپوش پی وی سی را به دلیل یکدست و بزرگتر نشان دادن خانه پیشنهاد می کنیم.

Pvc Vinyl Flooring Abu Dhabi

بازسازی خانه کوچک با کفپوش پی وی سی
بازسازی خانه کوچک با کفپوش پی وی سی
worker installing new vinyl tile floor

۷- بازسازی خانه کوچک با یک دیوار شیک در پذیرایی

اگر می خواهید خانه کوچک خود را مانند یک معمار بازسازی کنید یک دیوار اصلی در نظر بگیرید. این دیوار به صورت خاص، طراحی و دیزاین می شود. شما می توانید در هر فضایی مثل اتاق خواب یا پذیرایی این دیوار را داشته باشید. بهتر است این دیوار اصلی در نشیمن یا پذیرایی شما باشد.

معمولاً در پذیرایی، دیوار پشت تلویزیون یا شومینه را به عنوان دیوار اصلی انتخاب می کنند. حالا نوبت انتخاب طرح و متریال های آن است. در این مرحله می توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید یا طرحی ساده با رنگ بندی خانه خود انتخاب کنید.

بازسازی خانه کوچک با تزیین دیوار تلویزیون

روی این دیوار را با متریال هایی مثل کاغذ دیواری، پوستر، ماربل شیت، ترمووال یا ترموود می توانید دیزاین کنید. درست کردن این دیوار تاثیری فوق العاده در زیبایی خانه شما دارد و دکوراسیون آن را چشم نواز می کند.

۸- بازسازی خانه کوچک با ایده عالی کنسول مدرن

یکی از راه های جالب برای بازسازی خانه کوچک، ساخت یک کنسول مدرن است. برای اینکه شکل و شمایلی مدرن به خانه خود بدهید، یک شلف یا میز دیواری نصب کنید. شلف های دیواری به رنگ های مختلف وجود دارد. این شلف یا میز را با یک آینه ساده یا طرح دار همراه کنید.

میز کنسول می تواند ساده و دیواری یا به شکل کمدی و زمینی باشد. در صورتی که به کمد و کشو نیاز دارید می توانید مدل کمدی آن را انتخاب کنید.

بهترین مکان برای نصب میز کنسول، کنار ورودی یا راهرو اتاق خواب هاست. حتی می توانید با استفاده از ریسه ال ای دی دور آینه را نورپردازی کنید. نتیجه کار بسیار عالی و زیبا خواهد شد.

بازسازی خانه کوچک با آینه کنسول مدرن
بازسازی خانه کوچک با آینه کنسول مدرن

بازسازی خانه کوچک با آینه کنسول مدرن
بازسازی خانه کوچک با آینه کنسول جدید

۹- بازسازی خانه کوچک با نصب آینه های جدید

آینه ها از گذشته تا امروز در خانه ها مورد استفاده هستند. برای بازسازی خانه کوچک خود از آینه های جدید و شیک استفاده کنید. آینه های با طرح مربع، چند ضلعی، میله ای، نیزه ای و … از جمله این مدل ها هستند. آینه ها رنگ های متنوعی مثل سفید، دودی، برنز و طلایی دارند.

نکته ای که باید در انتخاب آینه دقت کنید، طرح و رنگ آن هست. در خانه های با دکوراسیون شلوغ از طرح های شلوغ و رنگی استفاده نکنید. این کار نه تنها باعث زیبایی خانه نمی شود بلکه آن را شلوغ و بی نظم نشان می دهد.

بازسازی خانه کوچک با آینه کاری دیوار

بازسازی خانه کوچک با آینه کاری دیوار
بازسازی خانه کوچک با آینه کاری دیوار

جمع بندی

برای بازسازی خانه کوچک خود اولویت ها را مشخص کنید. در یک خانه، کف و دیوار نیاز به بازسازی دارد و در خانه ای دیگر کابینت ها اولویت هستند. اگر همه بخش های خانه نیاز به بازسازی دارد، آشپزخانه را در اولویت قرار دهید.

برای اینکه از نتیجه بازسازی راضی باشید حتما از مدل ها و طرح های جدید ایده بگیرید. در استفاده از رنگ ها و طرح ها زیاده روی نکنید. فضای پذیرایی و آشپزخانه را تا می توانید ساده و خلوت نگه دارید. این کار باعث می شود در طول سال های بعد هم خانه زیبایی خود را حفظ کند و از مد نیفتد. امیدوارم با خواندن این مطلب یک بازسازی فوق العاده و خانه ای دوست داشتنی داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *