دکوراسیون پذیرایی, ترفندهای صرفه جویی در بازسازی

بازسازی خانه و ۱۲ راهکار کم هزینه و عالی

خانه و آپارتمان های امروزی معمولا بعد از چند سال از عمرشان نیاز به تغییر و بازسازی داخلی دارند. از آنجا که هزینه مصالح و خدمات ساختمانی نسبتاً بالاست، قیمت تمام شده بازسازی خانه مانند پذیرایی، هزینه نسبتا بالایی دارد. برای اینکه خانه ای شیک و نو داشته باشید نیاز به بازسازی کلی و تعویض اجزای آن نیست. بلکه با تغییراتی کوچک و جزیی می توانید تاثیر زیادی در ظاهر خانه و فضاهای آن ایجاد کنید.

در این مطلب قصد داریم ۱۲ روش عالی و کم هزینه را به شما معرفی کنیم تا با انجام آنها، بدون بازسازی پرهزینه، خانه ای شیک و جدید داشته باشید؛ پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

پذیرایی شیک و زیبا

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۱- بازسازی خانه با دیوارپوش های فومی

یکی از بهترین روش ها برای زیباتر به نظر رسیدن دیوارهای ساده یا دیوارهای ترک خورده، چسباندن دیوار پوش های فومی پشت چسبدار است. دیوارپوش های فومی پشت چسبدار، دیوارپوشی از جنس نوعی پلاستیک هستند که برجسته و سبک می باشند و پشت آنها دارای چسب است. این نوع دیوارپوش ها معمولا به صورت قطعه قطعه و ابعاد ۴۰ در ۴۰ هستند که خودتان به راحتی می توانید آنها را بچسبانید. یا اینکه به صورت رولی بوده و با قیچی به راحتی بریده می شوند.

پذیرایی شیک و زیبا

اشما می توانید از این دیوارپوش برای پوشاندن ترک یا لک های دیوارهای خانه استفاده کنید. علاوه بر این می توان یکی از دیوارهای پذیرایی یا اتاق خواب را با دیوارپوش فومی پوشاند. این دیوار می تواند دیوار مرکزی پذیرایی مثل دیوار پشت تلویزیون یا هر دیوار دیگر باشد. این ایده باعث زیباتر شدن و جلوه بیشتر خانه می شود.

پذیرایی شیک و دیوارپوش
پذیرایی شیک و دیوارپوش

۲- بازسازی خانه با تعویض قرنیزهای دیوار

اگر کف خانه سرامیک یا سنگ باشد، کناره دیوارها، معمولا سنگی با ارتفاع ۱۰ سانتی متر و ضخامت حدود ۱ سانتی متر می بینید که به دیوار نصب شده است. به این سنگ ها قرنیز می گویند که معمولاً با گذشت زمان، ظاهر بدی پیدا می کنند و اگر تعویض شوند، در زیبایی کل خانه تاثیر چشم گیری دارند.

پذیرایی شیک و تعویض قرنیز

امروزه قرنیزهای متنوع و زیادی در بازار عرضه شده است. قرنیزها با جنس های مختلفی مانند سرامیکی، pvc، سنگی، ام دی اف و … وجود دارند. قرنیز ام دی اف و پی وی سی قیمت مناسب تری دارند و با هزینه کم و تعویض قرنیز، می توان پذیرایی شیک و زیبایی داشت. شما می توانید رنگ قرنیزهای پذیرایی را هم رنگ کابینت های خود، هم رنگ دیوارها، هم رنگ کف یا با رنگی متضاد همین موارد مثل مشکی انتخاب کنید. این یکی از ترفندهای بازسازی خانه با هزینه کم است.

پذیرایی شیک و تعویض قرنیز

پذیرایی شیک و تعویض قرنیز
پذیرایی شیک و تعویض قرنیز
پذیرایی شیک و تعویض قرنیز

۳- بازسازی خانه با بندکشی مجدد کف

اگر کف خانه شما سرامیک یا سنگ باشد، بعد از مدتی شاهد خرابی و کثیف شدن بندکشی های سرامیک یا سنگ می شوید.خراب شدن و کثیفی بندکشی های سرامیک یا سنگ کف، ظاهر نامطلوبی به کل کف می دهد. بند کشی قدیمی، کف خانه شما را قدیمی و کثیف نشان می دهد. یکی از راههای بازسازی خانه که خیلی ارزان و راحت است، بندکشی مجدد کف است.

پذیرایی شیک و بندکشی کف

 برای حل این مشکل، شما دو راه حل دارید. می توانید خودتان دوغاب سیمان سفید درست کنید.

(نحوه تهیه دوغاب بندکشی: مقداری مساوی از سیمان سفید و پودر خاک سنگ را مخلوط کنید. به تدریج آب کمی را به این مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری غلیظ به دست بیاید. مخلوط بدست آمده نه باید خیلی رقیق و نه خیلی غلیظ باشد.)

 بعد از جمع کردن فرش ها، دوغاب سیمان را روی بندکشی ها بریزید. با یک ماله دوغاب را روی کف بکشید تا بندها از دوغاب پر شوند. سپس با یک پارچه کنفی یا نخی نمدار، قسمت های اضافه دوغاب را از روی سرامیک یا سنگ ها، پاک کنید.

پذیرایی شیک و بندکشی کف
پذیرایی شیک و بندکشی کف
پذیرایی شیک و بندکشی کف

راه دیگر، استفاده از یک خمیر بندکشی است که در فروشگاه های ابزار فروشی ساختمانی پیدا می شود. استفاده  از این خمیرهای بندکشی ساده تر است. باید خمیر را در فاصله بین دو سرامیک بریزید. سپس با قطعه مخصوصی که همراه خمیر می فروشند یا یک وسیله ظریف مثل یک چوب نازک، خمیر بندکشی را به داخل بندها هدایت کنید. نهایتاً ، قسمت های اضافه و بیرون زده را قبل خشک شدن، پاک کنید.

شاید این کار به ظاهر خیلی مهم نیست، ولی تاثیر زیادی در داشتن یک خانه شیک دارد. اگر شما هم خانه ای با بندکشی های کف سیاه و قدیمی دارید، حتما این روش را امتحان کنید.

پذیرایی شیک و بندکشی کف

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۴- بازسازی خانه با رنگ کردن درها

معمولا از پذیرایی خانه، درهای سرویس ها و اتاق خواب ها دیده می شود. بنابراین، رنگ قدیمی یا رنگ و رو رفته بودن درهای اتاق ها به چشم می آید. یکی از ایده های بازسازی خانه که سریع و کم هزینه است ، رنگ کردن درهای قدیمی اتاق ها و سرویس های خانه است. اگر درهای اتاق ها از جنس چوبی یا ام دی اف هستند، می توانید به دو صورت آنها را رنگ آمیزی کنید.

پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها

روش رنگ آمیزی در اتاق خواب

روش اول

رنگ کردن درها با اسپری رنگی که در فروشگاه های مصالح و ابزار فروشی ساختمانی پیدا می شود و مخصوص رنگ کردن وسایل مختلف چوبی و ام دی اف و فلزی و سرامیکی و … است. بعد از اینکه رنگ مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کردید، سطح در را سنباده بزنید. کف و چهارچوب را با روزنامه یا چسب مخصوص رنگ، بپوشانید تا رنگی نشوند.

پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها

سپس اسپری را خوب تکان داده و با فاصله ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری به در اسپری کنید. با توجه به رنگ قبلی در، شما باید دو یا سه مرتبه با فاصله نیم ساعت سطح در را اسپری کنید. هنگام اسپری کردن دقت کنید اگر با فشار زیادی یک قسمت از در را اسپری کنید، رنگ در آن قسمت شرّه کرده و ظاهر خوبی پیدا نمی کند. در آخر کار هم یک لایه اسپری کیلر روی سطح در بزنید تا رنگ تثبیت شود.

پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها

روش دوم

استفاده از رنگ مایع و قلمو یا غلتک رنگ است. بهتر است از قلمو یا غلتک بزرگ برای بخش های بزرگ در استفاده کنید. اگر قسمتی از در، طرح و نقش دارد از قلمو یا غلتک کوچک برای این قسمت ها استفاده کنید. بعد از اینکه رنگ مورد نظر خود را از فروشگاه ها تهیه کردید، رنگ را در ظرف دیگری با کمی تینر مخلوط کنید تا رقیق شود. بعد از اینکه سطح در را سنباده زدید، کف و چهارچوب در را با روزنامه یا چسب مخصوص رنگ بپوشانید و شروع به رنگ آمیزی در کنید.

پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها
پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها
پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها

در صورت تیره بودن  رنگ قبلی در، باید دو یا سه مرتبه و با فاصله خشک شدن رنگ قبلی، سطح در را رنگ بزنید تا کاملا به رنگ جدید در بیاید. مرحله آخر بعد از خشک شدن کامل در، یک مرحله کیلر می باشد. کیلر را می توان از همان فروشگاه های ابزارفروشی ساختمانی تهیه کنید.

پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها

کیلرها از دو نوع مات و براق هستند که به سلیقه خودتان یک نوع آن را در آخر کار به سطح در می زنید. کیلر یک لایه روی سطح در ایجاد می کند تا رنگ را تثبیت کرده و ظاهر بهتری به رنگ دهد. شما می توانید حتی با کمی خلاقیت به شکلی متفاوت در اتاق ها را رنگ آمیزی کنید. به عنوان مثال، نیمه پایینی در را یک رنگ و نیمه بالایی را مانند تصویر زیر، رنگ دیگری کنید.

پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها

انتخاب رنگ درها

شما می توانید به سلیقه خودتان رنگ جدید درها را انتخاب کنید. به عنوان پیشنهاد می توانید رنگی هم رنگ دیوارهای کناری، هم رنگ قرنیزها، هم رنگ یک دیوار خاص در پذیرایی یا رنگ های سفید، طوسی یا مشکی را برای درها انتخاب کنید.

پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها

اگر می خواهید پذیرایی روشن تر و بزرگتری داشته باشید، بهتر است رنگ سفید یا کرمی روشن را انتخاب کنید. ولی در صورتیکه طرفدار متمایز بودن هستید من رنگ طوسی روشن را به شما پیشنهاد می کنم که با هر رنگی هم ست می شود.

پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها

پذیرایی شیک و رنگ کردن در اتاق ها

۵- بازسازی خانه با رنگ کردن یکی از دیوارهای پذیرایی

در اکثر خانه ها، همه دیوارهای پذیرایی رنگ های مشابهی دارند. این مساله باعث یکنواختی پذیرایی خانه می شود و ممکن است بعد از مدتی حتی خسته کننده هم به نظر بیاید. برای حل این مشکل، می توان یکی از دیوارهای پذیرایی را به رنگی دلخواه و هماهنگ با یک بخش یا به رنگ های خنثی در آورد. می توانید

بعد از انتخاب رنگ دلخواه خود، با یک غلتک بزرگ یا متوسط، شروع به رنگ آمیزی دیوار مورد نظر کنید. برای نتیجه بهتر، دیوار را دو یا سه بار، رنگ کنید.

پذیرایی شیک و رنگ کردن دیوارها

دقت کنید، اگر دیوار شما ضربه دیده و رنگ قسمتی از آن کنده شده، باید اول زیرسازی شود. پس اول، قسمت های کنده شده را با بتونه آماده که در ابزار فروشی ها پیدا می شود، بتونه کنید. بعد از اینکه سطح صاف و یکدستی درست شد، کار رنگ آمیزی را شروع کنید.

پذیرایی شیک و رنگ کردن یک دیوار
پذیرایی شیک و رنگ کردن یک دیوار
پذیرایی شیک و رنگ کردن یک دیوار

پذیرایی شیک و رنگ کردن یک دیوار
پذیرایی شیک و رنگ کردن یک دیوار

۶- بازسازی خانه با نورپردازی متفاوت

در اکثر خانه ها، پذیرایی بوسیله چند لوستر سقفی به همراه نور مخفی کناف، آباژور یا بدون این دو مورد نورپردازی می شوند.شما می توانید نوع یا رنگ این نورپردازی ها را تغییر دهید و لوستر یا آباژور دیگری جایگزین آنها کنید. همچنین می توانید از نورهای متفاوت دیگری برای بخش های دیگر پذیرایی استفاده کنید که چند نمونه آن را در ادامه می خوانیم.

نورپردازی پذیرایی شیک

مثلا اگر آباژور شما از نوع ایستاده است، می توانید به جای آن از آباژورهای آویزان یا با طرحی متفاوت در پذیرایی به کار ببرید. یا از آباژورهای با ابعاد خیلی بزرگتر در پذیرایی استفاده کنید.

نورپردازی پذیرایی شیک
نورپردازی پذیرایی شیک
نورپردازی پذیرایی شیک

قسمت هایی از پذیرایی که می توانید نورپردازی به آنها اضافه کنید، بخش های زیر هستند:

نورپردازی دیواری

نور مخفی زیر شلف ها، زیر طبقات کمدها، زیر میز تلویزیون و …

نورپردازی با شمع ها

نورپردازی با ریسه های ال ای دی

نورپردازی پذیرایی شیک

شما با توجه به سلیقه و نیاز نوری پذیرایی خود می توانید یکی از روش های نورپردازی را به کار ببرید. انواع نورپردازی ها را در تصاویر زیر می بینید.

۱- بازسازی خانه با نورپردازی دیواری

نورپردازی دیواری بوسیله دیوارکوب ها یا پنل های دیواری نورانی، انجام می شود. اگر دیواری خالی در پذیرایی دارید که نور کافی هم در آن قسمت وجود ندارد یکی از راه های روشنایی و زیباتر کردن این دیوار، استفاده از این نورپردازی هاست.

نورپردازی پذیرایی شیک
نورپردازی پذیرایی شیک
نورپردازی پذیرایی شیک

۲- نور مخفی زیر شلف ها، زیر طبقات کمدها، زیر میز تلویزیون و …

اگر در پذیرایی خود، شلف یا دکوری با طبقات دیواری دارید، یک راه ساده نورپردازی، نصب ریسه های ال ای دی، زیر این شلف یا طبقات است. با این کار، لوازم دکوری روی آنها، درخشان و روشن می شود و جلوه آن را دو برابر می کند. در عین حال، کمبود نور در پذیرایی را جبران می کند و نوری ملایم به همراه دارد.

نورپردازی پذیرایی شیک
نورپردازی پذیرایی شیک

۳- نورپردازی با شمع ها

اگر طرفدار فضایی رویایی و کم نور هستید، من استفاده از شمع های با اندازه های متفاوت را توصیه می کنم. همچنین از لحاظ علم فنگ شویی، کاربرد شمع ها در خانه، انرژی و قدرت خوبی به همراه دارد. شمع ها را روی جا شمعی های تخت یا پایه دار یا فانوس های زیبا قرار دهید. از شمع ها در نقاط مختلف پذیرایی مثل روی میز ناهار خوری یا جلو مبلی یا شومینه استفاده کنید.

نورپردازی زیبا پذیرایی شیک
نورپردازی زیبا پذیرایی شیک

۴- نورپردازی با ریسه های ال ای دی

نورپردازی با ریسه های LED بسیار زیبا و هیجان انگیز است. ریسه های ال ای دی انواع مختلفی دارد. ریسه ال ای دی توری، که از بالای پرده اتاق، آویزان می شود، پرده پذیرایی را نیمه روشن می کند و نیاز شما به چراغ های اصلی را کم می کند. این نورپردازی هنگام شب، جلوه خاص و زیبایی دارد.

نورپردازی زیبا پذیرایی شیک

ریسه های ال ای دی معمولی و ریز را هم می توان روی وسایل مختلف پذیرایی مثل یک کنسول، گلدان یا شومینه قرار داد. این نوع نورپردازی برای پذیرایی های مدرن و فانتزی، ایده آل است.

نورپردازی زیبا پذیرایی شیک
نورپردازی زیبا پذیرایی شیک
نورپردازی زیبا پذیرایی شیک

۷- بازسازی خانه با تابلوهای زیبا و متفاوت

یکی از راه های پوشاندن دیواری که رنگ آن کنده شده یا ترک خوردگی دارد، کاربرد تابلوهای زیبا و متناسب با سبک پذیرایی است. همچنین برای یک یا چند دیوار پذیرایی که بدون استفاده و خالی مانده، یکی از بهترین کارهایی که برای زیباتر شدن آن می توانید انجام دهید، نصب یک یا چند تابلوی چشم نواز، روی یکی از دیوارهاست.

اگر سبک پذیرایی شما مدرن و ساده است، یک تابلوی مدرن بزرگ یا چند تابلوی مدرن کوچکتر، در کنار هم روی یکی از دیوارها نصب کنید.

اگر سبک پذیرایی شما کلاسیک یا سنتی است، یک تابلوی بزرگ یا دو تابلوی متوسط با سبک کلاسیک، روی یکی از دیوارها نصب کنید.

برای انتخاب تابلوها، به طرح و رنگ های به کار رفته در دکوراسیون پذیرایی خود دقت کنید. مثلا اگر دکوراسیون پذیرایی شما اغلب با رنگ های روشن هستند، می توانید از تابلوی رنگ روشن یا تیره استفاده کنید. ولی اگر در پذیرایی شما بیشتر از رنگ های تیره استفاده شده، بهتر است تابلوی شما از رنگ های روشن باشد.

۸- بازسازی خانه با استیکرهای دیواری

استیکر دیواری، ابزاری تزیینی است که بیشتر مخصوص پذیرایی خانه است و جلوه زیبایی به پذیرایی می دهند. استیکرها معمولا به دو صورت استیکر طراحی و استیکر برجسته هستند که با چسب پشت خود به دیوار متصل می شوند.

استیکرهای دیواری مدل ها و رنگ های متفاوتی دارند که تقریبا در همه فضاها از جمله پذیرایی می توان از آنها استفاده کرد. استیکرهای طراحی از رنگ های متنوع و با طرح های گل، درخت، نوشته، آدمک، نقشه یا اشکال متفرقه هستند و استیکرهای برجسته هم با طرح های متنوع مثل پروانه، گل و … هستند. جنس استیکرهای دیواری اکثرا از نوعی pvc می باشد و استیکرهای برجسته به صورت آینه ای یا براق هستند.

استیکر دیواری پذیرایی شیک

اگر دیوارهای پذیرایی شما خالی است یا رنگ قسمتی از دیوار خراب شده؛ نصب استیکرهای دیواری یکی از ارزان ترین راه حل هایی است که وجود دارد. شما می توانید از استیکرهای طراحی یا استیکرهای برجسته، با توجه به سبک و رنگ دکوراسیون پذیرایی خود روی دیوارهای پذیرایی نصب کنید.

استیکر دیواری پذیرایی شیک

استیکر دیواری پذیرایی شیک

استیکر دیواری پذیرایی شیک
استیکر دیواری پذیرایی شیک
استیکر دیواری پذیرایی شیک

۹- بازسازی خانه با تعویض یا خرید کوسن

کوسن مبل یکی از مکمل های مبلمان پذیرایی است. اگر مبل پذیرایی قدیمی یا کوسن های قدیمی و رنگ و رو رفته دارید، یک راه حل عالی، استفاده از کوسن های جدید و متفاوت در پذیرایی است. کوسن های جدید از جنس و طرح های متنوعی در بازار وجود دارند که چند نمونه زیبا از آنها را با هم می بینیم.

اگر کوسن های قبلی شما، مدل مربعی بوده؛ حالا وقت آن رسیده چند کوسن گرد را امتحان کنید. کوسن های مستطیلی با رنگ های جدید هم انتخاب خوبی هستند. کوسن ها تاثیر قابل توجهی در تبدیل پذیرایی ساده به یک پذیرایی شیک و به روز دارند.

اگر مبلمان شما استیل است، باید از کوسن هایی با پارچه های طرح سنتی به کار ببرید. اگر مبلمان راحتی دارید، باید از کوسن های مدرن و ساده با رنگ های دلخواه استفاده کنید. مثلا اگر مبلمان راحتی شما به رنگ قهوه ای تیره است، کوسن های به رنگ های آبی کمرنگ و سورمه ای را انتخاب کنید. نارنجی و کرمی روشن هم با قهوه ای عالی می شود. در ادامه چند نمونه کوسن و ست شدن آن ها با مبلمان را می بینید.

۱۰- بازسازی خانه با آینه های پشت چسبدار دیواری

یکی از راه های فوق العاده برای اینکه بدون هزینه زیاد، پذیرایی خود را زیباتر کرده و دیوارهای پذیرایی که ترک خوردگی یا خرابی و کثیفی دارند، بپوشانیم، خرید و نصب آینه های پشت چسبدار دیواری است.

آینه های پشت چسبدار دیواری، با طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد که باعث می شوند، پذیرایی شیک و زیبایی داشته باشیم.  چند نمونه از این نوع آینه ها را با هم می بینیم.

آینه های پشت چسبدار به شکل های مربع، لوزی، دایره و اشکال دیگر موجود هستند. شما به راحتی می توانید قسمتی از یک دیوار یا کل دیوار را با این آینه ها بپوشانید.

آینه های دیواری را می توان برای کل یک دیوار یا بخش کوچکی از یک دیوار که نیاز به پوشش یا تغییر دارد، به کار برد. به این ترتیب شما با هزینه نسبتا کمی جلوه ای خاص به پذیرایی خود داده اید و از یک طرف هم دیواری را که دارای ایرادی هست را با این کار پوشانده اید.

۱۱- بازسازی خانه با استند و آویز گلدان های طبیعی

اگر در خانه خود گلدان ندارید، پیشنهاد من اضافه کردن یک یا چند گلدان طبیعی به پذیرایی است، که به خانه شما طراوت و تازگی می بخشد. گلدان های سبز و زیبا، یک پذیرایی ساده و بی روح را به یک پذیرایی شیک و سرزنده تبدیل می کند.

راهکاری که گلدان های طبیعی را زیباتر و شاخص تر نشان دهد، استفاده از پایه گلدان یا استند گلدان است. گلدان های کوچکی مانند کاکتوس را می توانید روی استندهایی متوسط، مثل استند نردبانی یا پازلی یا استندهای رومیزی قرار دهید.

 اگر گلدانهای متوسطی دارید بهتر است از پایه های گلدان بلندتر استفاده کنید. ولی اگر گلدان های بزرگی دارید، کاربرد پایه های گلدان کوتاه تر بهتر است. اگر تعداد گلدان های شما نسبتا زیاد است، با استندهای گلدان نسبتاً بزرگ، همه گلدان ها را کنار هم قرار دهید تا یک پذیرایی شیک با چشم اندازی زیبا درست کنید.

۱۲- بازسازی خانه با فرش های مدرن

در خانه اغلب ایرانی ها، فرش های ایرانی جز جدانشدنی دکوراسیون خانه ها، مخصوصا پذیرایی است. با اینکه فرش های ایرانی همیشه زیبا و دلنشین هستند ولی گاهی خسته کننده و تکراری می شوند. اگر سبک خانه و پذیرایی شما مدرن و ساده است، می توانید با این کار، یک پذیرایی شیک و مدرن داشته باشید.

لازم نیست که حتما فرش هایی با ابعاد بزرگ بخرید بلکه به تناسب فرش با سالن پذیرایی خود، دقت کنید. یک فرش مدرن ۶ متری یا کوچکتر و یک فرش یا قالیچه مدرن برای بخش دیگر پذیرایی مناسب است. امروزه انواع فرش های مدرن با طرح ها، ابعاد و رنگ های متنوع، موجود هستند. شما می توانید با جایگزین کردن آنها با فرش های ایرانی، می توان حس مدرن بودن و تازگی به پذیرایی بخشید.

فرشی مدرن با طرح ساده یا طرح هندسی و با رنگی هماهنگ با سایر دکوراسیون پذیرایی در پذیرایی پهن کنید. یا فرشی با رنگ مکمل سایر دکوراسیون پذیرایی را جایگزین فرش قبلی خود کنید.

جمع بندی:

برای بازسازی خانه با روش هایی ساده و کم هزینه؛ ترفندهایی را معرفی و نحوه انجام آنها را توضیح دادیم. این ترفندها مانند تعویض قرنیزها، نورپردازی، رنگ کردن درها و… هر کدام با توجه به نیاز و شرایط خانه و سلیقه شما قابل انتخاب هستند.

مثلا در خانه ای که بندکشی خراب شده و قرنیز کهنه دارد، این دو مساله، جز الویت های بازسازی هستند و بهتر است ابتدا این دو مورد انجام شود. البته شما می توانید از همه این روش ها را در خانه خود استفاده کنید در صورتی که با هم تناسب داشته باشند. شما می توانید با کمی خلاقیت، راهکارهای کم هزینه و ساده دیگری را هم برای بازسازی خانه خود به کار ببرید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزارم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *