دکوراسیون پذیرایی

لوستر پذیرایی شیک و جدید را چطور انتخاب کنیم؟

نورپردازی خانه، جزء یکی از مهمترین قسمت های دکوراسیون خانه است. اصلی ترین آیتم نورپردازی در پذیرایی خانه ها، لوستر پذیرایی است. لوسترهای مخصوص پذیرایی، مدل ها، رنگ ها و اندازه های متفاوتی دارند؛ که هر کدام مناسب شرایط و ویژگی های یک پذیرایی است. انتخاب درست مدل، رنگ و ابعاد لوستر، کل پذیرایی شما را هماهنگ نشان می دهد و دکوراسیون خانه را شیک و چشم گیر می کند.

 

 

قبل از خرید لوستر پذیرایی، احتمالا با این سوالات مواجه شده اید:

 

مدل های جدید لوسترهای پذیرایی، چه شکلی هستند؟

چه مدل لوستری مناسب پذیرایی من است؟

ابعاد لوستر پذیرایی خانه ما باید چقدر باشد؟

لوستر چه رنگی برای پذیرایی بخرم؟

از کجا لوستر شیک و جدید بخرم؟

 

ما در این مطلب، به این سوالات پاسخ می دهیم تا بدون سردرگمی و صرف وقت زیاد، بتوانید لوستر شیک و زیبایی برای خانه خود بخرید؛ پس با ما همراه باشید.

 

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

https://saramood.ir/1400/07/%da%af%d9%84%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%81%d9%88%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af%d8%8c-%d8%a2/

انتخاب مدل لوستر شیک و مناسب پذیرایی

قبل از خرید لوستر پذیرایی، به غیر از زیبایی و مدل به روز، باید به مدل لوستر و هماهنگی آن با سبک پذیرایی خانه هم دقت کرد. اگر پذیرایی شما با سبک مدرن و ساده است، یعنی مبلمان راحتی با وسایل ساده در آن چیده شده باشد، لوسترهای با طراحی ساده تر و بدون زرق و برق مناسب هستند.هتر است برای این پذیرایی از خرید لوسترهای با رنگ های طلایی یا برنز خودداری کنید. به تازگی لوسترهای مدرن با طرح های خلاقانه و متفاوت به بازار عرضه شده که به خانه شما جلوه ای خاص می دهند.

اگر دکوراسیون پذیرایی شما نسبتا ساده و خلوت است، می توانید از لوسترهای چندشاخه یا شلوغ تر برای پذیرایی انتخاب کنید. ولی اگر پذیرایی شما دارای فرش های ایرانی شلوغ، پرده های طرح دار، مبلمان با کوسن های طرح دار یا پذیرایی با مبلمان و وسایل دکوری متعدد است، باید از مدل های لوستر ساده و با شاخه های کمتر انتخاب کنید.

 

 

 اگر پذیرایی شما به سبک کلاسیک و سنتی است و مبلمان استیل دارید، باید لوسترهای کلاسیک را برای پذیرایی خود انتخاب کنید. انتخاب رنگ پایه این لوسترها هم بستگی به رنگ مبلمان و سایر وسایل شما دارد. اگر چوب مبلمان و وسایل پذیرایی شما به رنگ طلایی است، بهتر است شاخه های لوستر هم به رنگ طلایی باشد.

 

در صورتیکه پایه مبلمان استیل پذیرایی، به رنگ سفید، قهوه ای یا کرمی است، می توانید لوستر را به سلیقه خودتان از رنگ های طلایی، نقره ای، برنز ،مشکی یا سفید انتخاب کنید. اگر در دکوراسیون پذیرایی شما، بیشتر رنگ های گرم مانند قهوه ای، بژ و نسکافه ای دارد، لوستر را به رنگ طلایی انتخاب نکنید. در این حالت لوستر با شاخه های نقره ای یا سفید، بهترین انتخاب است.

 

 

انواع مدل لوسترهای پذیرایی

 

مدل های مختلف لوستر مدرن و کلاسیک را در ادامه با تصاویری از هر مدل می بینیم.

 

مدل های لوستر مدرن

 

۱- لوستر سقفی مدرن

 

لوسترهای سقفی دارای یک قسمت فلزی چسبیده به سقف هستند که بقیه قسمت ها به آن وصل می شود. این مدل معمولا از ترکیب کریستال و آلیاژ ساخته می شود. ولی می تواند از جنس شیشه ای یا فلزی هم باشد.

 

 

 

۲- لوستر شاخه ای مدرن

 

لوستر شاخه ای مدرن، از شاخه هایی تشکیل می شود که به شکل های مختلفی متصل شده اند. لامپ های کوچکی روی این شاخه ها، نصب می شوند. این لوسترها معمولاً پایه های طلایی یا نقره ای دارند. به دلیل اینکه لامپ های کوچکتر از معمولی دارند، تعداد شاخه های آنها زیاد است.

 

 

لوستر شاخه ای مدرن

 

۳- لوستر مهره دار

 

این لوسترها، از حباب هایی با مهره های کریستالی بی رنگ یا رنگی تشکیل می شوند. لوسترهای مهره دار، به صورت حباب های تکی یا چندتایی وجود دارند.

 

لوستر پذیرایی جدید مدرن

 

 

 

۴- لوستر چند ضلعی

لوسترهای چند ضلعی، از قاب های چند ضلعی به صورت تکی یا چندتایی در کنار هم تشکیل می شوند. این نوع لوسترها، از مدل های جدید و مدرن است که به دکوراسیون سبک صنعتی خیلی نزدیک است. قاب های این لوستر، به رنگ های مشکی، طلایی یا نقره ای هستند.

 

لوستر پذیرایی جدید مدرن

 

 

 

۵- لوستر کاسه ای

لوستر کاسه ای، دارای یک حباب کاسه ای شکل شیشه ای مات است. این حباب، با یک قاب فلزی نقره ای یا طلایی احاطه شده است.

 

لوستر پذیرایی جدید مدرن

 

 

 

۶- لوستر کروی

لوسترهای کروی، معمولاً از چند حباب که با طول های مختلفی به یک قسمت مرکزی آویزان هستند، تشکیل می شود. این حباب ها هم به صورت مات هم شفاف هستند. این مدل لوستر، مخصوصاً برای بخش هایی مثل راه پله که ارتفاع زیادی تا سقف دارند، مناسب است. در عین حال، مدل های با ارتفاع متوسط آن، برای پذیرایی و نشیمن هم زیبا است.

 

لوستر پذیرایی جدید

 

 

 

۷- لوستر حلقه ای

لوسترهای حلقه ای، یک یا چند حلقه نورانی با نورهای سفید یا زرد دارد که توسط سیمی از سقف آویزان می شوند یا به سقف متصل می شوند. این مدل لوستر، از مدل های مدرن و زیبای مناسب پذیرایی است.

 

لوستر پذیرایی جدید

 

لوستر پذیرایی جدید مدرن

 

 

۸- لوستر خطی

لوسترهای خطی از شاخه های خطی شکل درست می شوند که گاهی تعداد این شاخه ها کم و گاهی تعداد زیادی شاخه دارند. این مدل لوسترها برای نشیمن و پذیرایی مخصوصاً بالای میز ناهارخوری مناسب هستند.

 

لوستر پذیرایی جدید
لوستر پذیرایی جدید مدرن

 

 

۹- لوستر حصیری

لوسترهای حصیری از مدل های جدید لوسترهای مدرن هستند. این مدل لوسترها به دلیل جنس طبیعی که دارند، سادگی و صمیمیت را در خانه القا می کنند. لوسترهای حصیری برای یک پذیرایی با سبک مدرن یا هوگه ایده آل هستند.

 

لوستر پذیرایی جدید

 

 

۱۰- لوستر روستیک

لوستر روستیک از قسمتی چوبی تشکیل می شود که با دکوراسیون چوبی خانه هماهنگی زیبایی درست می کند. این مدل لوستر می تواند به شکل خطی یا خوشه ای یا حلقه ای باشد.

 

لوستر پذیرایی جدید روستیک
لوستر پذیرایی جدید چوبی

 

 

۱۱- لوستر پولکی صدفی

لوستر پولکی صدفی از قطعاتی ریز به شکل پولک که از حلقه هایی آویزان هستند، تشکیل می شود. این لوسترها به شکل ساده و یک طبقه یا چند طبقه هستند.

 

لوستر پذیرایی جدید مدرن

 

 

 

انواع مدل های لوستر کلاسیک

 

 

۱- لوستر چند شعله کلاسیک

 

لوستر پذیرایی جدید
لوستر پذیرایی جدید

 

 

۲- لوستر شاه عباسی

 

لوستر پذیرایی جدید کلاسیک
لوستر پذیرایی جدید کلاسیک

 

۳- لوستر کریستالی

 

لوستر پذیرایی جدید کریستالی

 

لوستر پذیرایی جدید کریستالی

 

لوستر پذیرایی جدید کریستالی

 

 

۴- لوستر ریسه ای

 

لوستر پذیرایی جدید ریسه ای

 

۵- لوستر سقفی کلاسیک

 

 

 

انتخاب صحیح ابعاد لوسترهای پذیرایی

ابعاد لوستر باید با مساحت فضای پذیرایی متناسب باشد. لوسترهای بزرگ برای پذیرایی یا نشیمن بزرگ با مساحت بیشتر از ۱۲ متر مربع مناسب است. در اتاق پذیرایی کوچک باید لوسترهای ساده تر و با شاخه های کمتر را نصب کرد.

 

 تعیین حدودی ابعاد ایده آل لوستر

برای یک پذیرایی با ابعاد تقریبی ۴*۳ متر که لوستر در وسط این فضا نصب می شود، لوستری با قطر ۶۰ سانتی متر که بین ۶ تا ۸ لامپ داشته باشد، مناسب است.

 

لوستر پذیرایی جدید

 

برای پذیرایی با مساحت بزرگتر یا کوچکتر از ۱۲ متر، قطر یا ابعاد حدودی لوستر بزرگتر و کوچکتر از ۶۰ سانتی متر مناسب می باشد. اگر لوستر در قسمتی به جز مرکز پذیرایی نصب شود، به طوری که یک دیوار این قسمت ۲ متر و دیوار دیگر ۲.۵ باشد.

برای این قسمت که حدود ۹ متر مساحت دارد و در مرکز پذیرایی نیست، لوستری با قطر حدودی ۷۵ سانتی متر کافی است. یعنی اگر لوستر شما در محلی به غیر از مرکز آن نصب می شود، می توانید از لوسترهای بزرگتر هم استفاده کنید.

 

 

تعیین ارتفاع مناسب لوستر

نکته مهم : در حالت کلی برای اینکه لوستر با سر افرادی که در پذیرایی تردد می کنند، برخورد نکند ارتفاع لوستر باید به اندازه ای باشد که قسمت پایین لوستر تا کف، کمتر از ۲ متر نباشد.

 

ارتفاع مناسب لوستر

۱- اگر ارتفاع سقف پذیرایی شما حدود ۲.۵ تا ۲.۶ متر باشد، ارتفاع لوستر مناسب، بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر است.

۲- اگر ارتفاع سقف پذیرایی شما بین ۲.۶ تا ۲.۹ متر باشد، ارتفاع لوستر مناسب بین ۶۰ تا ۷۰سانتی متر است.

 

لوستر پذیرایی جدید

 

۳- اگر ارتفاع سقف پذیرایی شما بین ۲.۹ تا ۳ متر است، ارتفاع لوستر مناسب، بین ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر می باشد.

۴- برای سقف های پذیرایی با ارتفاع بیشتر از ۳ متر هم می توان ارتفاع لوستر را بیشتر از ۷۵ سانتی متر در نظر گرفت.

 

لوستر پذیرایی جدید
لوستر پذیرایی جدید

 

انتخاب صحیح رنگ لوستر

همیشه لوسترهای پذیرایی از رنگ های سفید، نقره ای، طلایی و شیشه ای نیستند، بلکه ممکن است از رنگ های دیگری مثل قرمز، سبز، زرد، برنزی، قهوه ای و … در شاخه ها یا روکش لامپ های آنها استفاده شود.

در حالت کلی بهتر است لوستر پذیرایی شما از رنگ های معمول و خنثی انتخاب شود. ولی می توان لوستر را از رنگ های دیگری که با رنگ های دکوراسیون پذیرایی تناسب دارند هم انتخاب کرد.

 

 

در نظر داشته باشید اگر روکش لامپ ها یا همان حباب لامپ های لوستر، دارای شیشه رنگی باشد، تا حدی نوری که از لامپ می تابد را تحت تاثیر همان رنگ قرار داده و نوری رنگی خواهیم داشت. پس مثلا اگر لوستری با حباب های قرمز رنگ داریم، ترکیب رنگ نور زرد، سفید و قرمز را داریم.

 

اگر در دکوراسیون پذیرایی خود اکثرا از رنگهای گرم استفاده شده، بهتر است لوستر از رنگ های سرد یا خنثی مثل نقره ای یا سفید باشد. همچنین اگر اکثر رنگ های به کار رفته در پذیرایی رنگ سرد هستند، بهتر است لوستر از رنگ های گرم باشد، مثل طلایی.

 

لوستر پذیرایی جدید

 

مثلا در پذیرایی شما مبلهای راحتی با رنگ نسکافه ای یا کرمی، کف کرمی، پرده های قهوه ای و سفید، فرش گلبهی و کرم و میزهای قهوه ای وجود دارد. بهتر است لوستر پذیرایی از نوع مدرن و ساده باشد. اگر قصد خرید لوستر رنگی دارید، از رنگ های آبی، طوسی یا نقره ای باشد.

 

 

لوسترهای بخش های مختلف باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

لوستر راهرو یا پشت در ورودی

لوسترهایی که در راهروهای منتهی به پذیرایی یا پشت در ورودی آویزان می کنید، بهتر است از نوع سقفی و یا با ارتفاع خیلی کم باشند. اگر برای قسمت پشت در ورودی خود قصد خرید لوستر دارید، باید ارتفاع آن بالاتر از ارتفاع در باشد تا هنگام باز و بسته کردن در ورودی با آن برخورد نکند. پیشنهاد من برای لوستر پشت در ورودی، لوستر سقفی یا انواع لوستر با ارتفاع خیلی کم می باشد که مدل های جدیدی از آنها در بازار وجود دارد.

 

 

اگر خانه ای لوکس با مبلمان کلاسیک و وسایل فلزی و طلایی دارید، برای لوستر راهرو و سقف ورودی باید از مدل های کارشده و کلاسیک طلایی یا نقره ای، انتخاب کنید. ولی اگر خانه ای با مبلمان راحتی و سبک مدرن دارید، باید از لوسترهای مدرن و جدید یا حباب ها استفاده کنید.

البته در خانه های با سبک کلاسیک می توانید برای استراحت چشم و جلوگیری از خسته کنندگی وسایل کارشده، برای راهرو و ورودی، از لوسترهایی با پایه های چوبی یا مشکی با طرحی ساده تر و در عین حال کلاسیک  هم استفاده کنید.

 

 

لوستر بالای میز ناهارخوری

اگر شما در پذیرایی خود فضای بزرگی دارید که میز ناهارخوری هم در آن قرار گرفته و بالای میز ناهارخوری، محل آویز لوستر می باشد، باید از لوسترهایی متناسب با میز خود برای این قسمت استفاده کنید.

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید، ارتفاع لوستر بالای میز ناهارخوری است. از نظر قوانین طراحی داخلی، فاصله لوستر یا چراغ بالای میز ناهارخوری باید در حدود ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر بالاتر از میز باشد.

 

لوستر پذیرایی جدید

 

ابعاد لوستر باید به اندازه ای کوچکتر از میز باشد که با سر هیچ یک از افرادی که دور میز می نشینند برخورد نکند و دقیقا وسط میز قرار گیرد. ابعاد لوستر مناسب برای قسمت بالای میز ناهارخوری، لوستری با ابعاد نصف تا ۲/۳ ابعاد میز می باشد.

 

چند نکته مهم

۱- اگر میز ناهارخوری شما مربع یا مستطیل شکل است، بهتر است برای زیبایی بیشتر، لوسترهای با شکل مربع ، مستطیل یا چند شاخه در این قسمت پذیرایی نصب کنید. چند نمونه لوستر مناسب میز ناهارخوری مربع و مستطیل را می بینید.

 

لوستر میز ناهارخوری جدید

۲- اگر میز شما گرد است، بهتر است از لوسترهای با اشکال دایره یا مربع بالای آن استفاده کنید.

 

 

۳- اگر میز ناهارخوری شما دایره شکل و با قطر کوچکتر از ۱.۲ متر است، میتوانید از مدل هایی با لامپ هایی کمتر و دو سه شاخه یا مدل هایی باعرض یا قطر کم و ارتفاع بلندتر استفاده کنید.

 

 

لوستر میز ناهارخوری جدید

 

این اشتباهات را در خرید لوستر انجام ندهید:

۱- لوستر پذیرایی مختص سالن پذیرایی شماست، هیچ وقت لوستر پذیرایی و آشپزخانه یا پذیرایی و راهرو منتهی به اتاق خواب ها یا خود اتاق خواب ها را همانند هم نخرید. لوستر پذیرایی باید با لوستر فضاهای دیگر خانه تفاوت داشته باشد.

 

 

۲- اگر خانه ای با مساحت متوسط و زیر ۱۰۰ متر دارید، هیچ وقت لوسترهای خیلی بزرگ و مجلل برای پذیرایی خود انتخاب نکنید. چون این لوسترها باید با ابعاد پذیرایی تناسب داشته باشند و در پذیرایی کوچک یا متوسط توی ذوق می زنند.

 

 

۳- به ارتفاعی که شاخه ها و آویزهای لوستر پایین می آید دقت کنید. اگر پذیرایی شما سقف بلندی ندارد از خریدن لوسترهایی که فاصله قسمت پایین آنها تا زمین کمتر از ۲ متر است، خودداری کنید.

 

۴- اگر در دکوراسیون پذیرایی شما رنگ های زیادی به کار رفته است، به هیچ وجه لوسترهای رنگی برای پذیرایی خود نخرید.

۵- اگر دکوراسیون پذیرایی شما نسبتا شلوغ و پر از مبل و وسایل دیگر است، یا فرش ها یا پارچه های با طرح های شلوغ در پذیرایی دارید؛ ترجیحا لوسترهایی با مدل های ساده تر و شاخه های کمتر مانند تصویر زیر بخرید.

 

 

مدل های لوسترهای پذیرایی شیک و جدید

هر سال مدل های لوستر شیک و به روزی وارد بازار می شود که تنوع خوبی دارند. این که متناسب با پذیرایی خود، چه مدل لوستری را انتخاب کنید اهمیت دارد.

در ادامه چند نمونه از لوسترهای شیک و جدید که مدل های خلاقانه و زیبایی دارند را با هم می بینیم. شما می توانید از آنها، برای انتخاب لوستر قسمت های مختلف پذیرایی خود، ایده بگیرید.

 

لوستر  جدید
لوستر پذیرایی جدید
لوستر میز ناهارخوری جدید

 

 

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

 

از کجا لوستر پذیرایی شیک و جدید بخریم؟

در هر شهری که زندگی می کنید، به احتمال زیاد دارای بورس لوستر فروشی می باشد. در این مراکز، به دلیل تنوع و قیمت مناسب تر اجناس، راحت تر می توانید خرید خود را انجام دهید.

توصیه ما به شما خرید لوستر پذیرایی از بورس لوستر شهر خودتان است. ولی اگر چنین محلی در شهر شما وجود ندارد، نگران نباشید. امروزه سایت های معتبر زیادی اقدام به فروش مستقیم یا واسطه ای لوستر و روشنایی به صورت اینترنتی کرده اند.

اگر امکان سفر به شهر مجاور یا تهران برای خرید لوستر پذیرایی را ندارید، می توانید با مقایسه قیمت ها در سایت های مختلف و معتبر، لوستر دلخواه خود را خریداری کنید.

 

 

بورس لوستر فروشی در تهران

بورس لوستر خیابان لاله زار

خیابان لاله زار یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است. در این خیابان، مغازه و فروشگاه های لوستر و روشنایی و لوازم برقی زیادی وجود دارد. آدرس بورس خیابان لاله زار، بعد از میدان فردوسی و در ضلع جنوبی خیابان انقلاب می باشد.

 

ویژگی مرکز لوستر لاله زار، مدل های جدید لوستر و روشنایی است که همیشه به روز هستند. در مورد قیمت لوسترهای این مرکز هم باید قیمت فروشگاه های مختلف را مقایسه کنید و لوستر مورد نظر خودتان را خریداری کنید. در نظر داشته باشید خیابان لاله زار تهران در طرح ترافیک اصلی تهران قرار دارد. در روزهای عادی و ساعات طرح بدون داشتن مجوز طرح، نمی توانید با ماشین شخصی به این مرکز بروید.

 

بورس لوستر خیابان ابوسعید

یکی دیگر از بورس های لوستر فروشی تهران که در مرکز شهر واقع شده، خیابان ابوسعید است. خیابان ابوسعید در غرب چهارراه گلوبندک و مترو پانزده خرداد به سمت میدان منیریه قرار دارد. در این خیابان، فروشگاه های لوستر و روشنایی و همچنین آینه و شمعدان نسبتا زیادی قرار دارد. قیمت لوسترهای این مرکز نسبت به خیابان لاله زار مناسب تر است. ولی شاید از نظر مدل های جدید و به روز به پای خیابان لاله زار نرسد. 

 

 

خیابان ابوسعید هم در طرح ترافیک اصلی تهران قرار دارد. پس اگر با ماشین شخصی قصد رفتن به این مرکز را دارید، روزهای پنج شنبه و جمعه یا بعد از ساعت طرح ترافیک، امکان پذیر است. در ضمن ایستگاه مترو پانزده خرداد خیلی به این خیابان نزدیک است. پس با مترو هم می توانید برای خرید به این مرکز بروید.

 

 

بورس لوستر خیابان اتابک

بورس لوستر خیابان اتابک هم یکی از مراکز خرید لوستر پذیرایی است. این مرکز به دلیل اینکه برای همه مردم تهران شناخته شده نیست، خیلی هم معروف نیست. آدرس این بورس لوستر ؛ بزرگراه بعثت- خیابان ذوالفقاری (اتابک سابق) می باشد، که از بزرگراه امام علی و بزرگراه بعثت قابل دسترسی است.

 در این خیابان، تولید کننده های لوستر هم وجود دارند که می توان لوسترهایی با قیمت مناسب هم از این مرکز خرید. مزیت این مرکز خرید لوستر، شامل نبودن طرح ترافیک برای آن منطقه است، که به راحتی با ماشین شخصی هم می توان به آنجا رفت.

 

 

بورس لوستر خیابان ستارخان – دریان نو

در نیمه های خیابان ستارخان هم چندین فروشگاه لوستر و روشنایی وجود دارد که می توان سری به آنجا هم زد. این محل، دارای حدودا ۸-۷ فروشگاه است که با کمی جست و جو، مدل های جدید و شیکی هم پیدا می کنید. اگر برای خرید عجله دارید یا امکان رفتن به مراکز دورتر یا در طرح ترافیک را ندارید، این مرکز برای شما عالی است.

مرکز فروش لوستر ستارخان

 

بورس لوستر خیابان شریعتی (بالاتر از میرداماد)

در خیابان شریعتی تهران، بالاتر از خیابان میرداماد، فروشگاه های لوستر و روشنایی زیادی وجود دارد. این فروشگاه ها در دو طرف خیابان شریعتی هستند. شما می توانید با وسیله شخصی، به این مرکز مراجعه کنید.

ایستگاه مترو قلهک هم تقریبا یک ایستگاه بالاتر از این مرکز قرار دارد که امکان رفت و آمد به این مرکز را دارید.لوسترهای فروشگاه های شریعتی از مدل های جدید و شیک هستند. ولی این مرکز قیمت های بالاتری نسبت به مراکز دیگر دارد که این مساله را باید در نظر داشته باشید.

 

 

جمع بندی:

برای خرید لوستر پذیرایی شیک و مناسب، باید به رنگ دکوراسیون پذیرایی، طرح هماهنگ و ابعاد و ارتفاع لوستر مناسب توجه کرد. برای هر سبک دکوراسیونی، انواع لوسترهای جدید و شیک با طرح های زیبایی وجود دارد. انتخاب هر مدل لوستر، پس از در نظر گرفتن نکات مذکور، به سلیقه و ذوق خودتان بستگی دارد.

شما بعد از اینکه مدل و طرح و رنگ حدودی لوستر مناسب خانه خود را متوجه شدید، بهتر است این موارد را در یک دفترچه کوچک بنویسید، تا هنگام مراجعه به مراکز خرید یا موقع خرید اینترنتی لوستر، به راحتی با توجه به این موارد، با خیال راحت و سریعتر، لوستر ایده آل خودتان را بخرید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *