دکوراسیون پذیرایی

سرامیک کف پذیرایی، بهترین مدل ها و روش انتخاب عالی

ممکن است برای سرامیک کف پذیرایی خود به دنبال مدل ها و رنگ های جدید و به روز می گردید. در این مواقع شما وقت زیادی برای انتخاب کردن رنگ و طرح سرامیک صرف می کنید تا  به سبک و رنگ منزل شما بیاید ولی ممکن است نهایتاً سرامیک خوبی نتوانید انتخاب کنید.

همیشه تصمیم گیری و انتخاب از خرید مهمتر است، چون اگر انتخاب اشتباهی کنید و نصب سرامیک را انجام دهید، تا مدت ها امکان جبران اشتباه شما وجود ندارد یا با صرف مجدد هزینه زیاد این امکان فراهم می شود. در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم تا شما با اطمینان و به راحتی بتوانید طرح و رنگ و ابعاد سرامیک کف پذیرایی خانه خود را انتخاب کرده، با خیال آسوده خرید کنید و از نتیجه انتخاب خود لذت ببرید؛ پس با ما همراه باشید.

سرامیک کف پذیرایی جدید

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۱- انتخاب طرح سرامیک کف پذیرایی

سرامیک های کف پذیرایی طرح های متنوعی دارند. شما با توجه به سبک و ابعاد پذیرایی و نوع چیدمان، همچنین سلیقه خودتان می توانید از طرح های مختلف استفاده کنید.

انواع طرح های سرامیک کف پذیرایی

سرامیک کف پذیرایی، طرح های متنوعی مانند طرح ساده، طرح سنگ و طرح های هندسی و غیره دارد. انواع طرح های سرامیک را در تصاویر زیر می بینید.

سرامیک طرح سنگ

طرح چوب و پارکت

سرامیک سنتی

سرامیک کف پذیرایی جدید

سرامیک طرح بتن

سرامیک طرح شطرنجی

سرامیک کف پذیرایی جدید

سرامیک طرح سه بعدی

سرامیک کف پذیرایی جدید

سرامیک طرح فرش

سرامیک با ابعاد هندسی (لوزی، مستطیلی کشیده، شش ضلعی)

سرامیک اسلب

سرامیک کف پذیرایی جدید

کاربرد طرح های سرامیک کف در کجاست؟

طرح سرامیک کف پذیراییکاربرد طرح سرامیک کف
سرامیک طرح سنگپذیرایی سبک مدرن و ساده، پذیرایی سبک سنتی و کلاسیک، و بقیه سبک ها
سرامیک طرح چوب و پارکتپذیرایی سبک مدرن و ساده، پذیرایی سبک مینیمال (سبک خیلی ساده و بدون تزئین)، پذیرایی سبک سنتی و کلاسیک ( ترجیحا در این سبک استفاده نشود)
سرامیک سنتیدر هر فضایی که کاربری خیلی مهمی ندارد( در پذیرایی هم قابل استفاده است)
سرامیک طرح بتنپذیرایی سبک مدرن و ساده، پذیرایی سبک مینیمال ( خیلی ساده و بدون تزئین)
سرامیک طرح شطرنجیپذیرایی سبک مدرن و ساده
سرامیک کف پذیرایی جدید

طرح سرامیک کف پذیراییکاربرد طرح سرامیک کف
سرامیک طرح سه بعدیمخصوص اتاق خواب (بهتر است در پذیرایی نصب نشود)
سرامیک طرح فرشپذیرایی سبک سنتی و کلاسیک (در صورت عدم وجود مبلمان و دکوراسیون خیلی شلوغ)
سرامیک با ابعاد هندسی( سرامیک لوزی، سرامیک مستطیلی کشیده، سرامیک شش ضلعی)پذیرایی سبک مدرن و ساده ، پذیرایی مینیمال ( خیلی ساده و بدون تزئین)، پذیرایی سبک سنتی و کلاسیک ( ترجیحا در این سبک استفاده نشود)
سرامیک اسلب  پذیرایی سبک مدرن و ساده، پذیرایی سبک سنتی  و کلاسیک، بقیه سبک ها
سرامیک کف پذیرایی جدید

سرامیک مخصوص پله

اگر پذیرایی شما چند پله به تراز بالاتر یا راه پله دارد، شما می توانید با توجه به سبک و رنگ پذیرایی خود سرامیک پله بخرید. سرامیک پله به شکل سنگ پله ساخته می شود. این سرامیک ها، با شیارهایی روی آن و به صورت یک تکه کف پله، زیر پله و بغل پله ساخته می شود. سرامیک پله در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد که چند نمونه از سرامیک راه پله را با هم می بینیم.

سرامیک کف پله جدید

توجه به سبک پذیرایی

اگر سبک دکوراسیون منزل شما، سبک مدرن یا اصطلاحاً ساده و شیک است، شما آزاد هستید از سرامیک های با طرح های مختلف، استفاده کنید. ولی در خانه ای با سبک کلاسیک یا سنتی با مبلمان استیل، نمی توانید از سرامیک های هندسی و سه بعدی استفاده کنید.

سرامیک کف پذیرایی جدید
سرامیک کف پذیرایی جدید

اگر سبک خانه شما، کلاسیک است و وسایل و مبلمان تزیین شده و کار شده و پر زرق و برق دارید، در عین حال، ابعاد پذیرایی شما بزرگ است،  بهتر است از طرح های حاشیه دار و کار شده یا سرامیک گلدار برای پذیرایی استفاده کنید. در صورتی که سبک دکوراسیون پذیرایی شما کلاسیک است و پذیرایی کوچکی دارید، بهتر است از سرامیک های ساده یا حاشیه دار ولی با ابعاد بزرگتر و براق تر استفاده کنید. همچنین شما در این حالت می توانید از سرامیک های رگه دار و طرح سنگ مات یا براق استفاده کنید.

سرامیک کف پذیرایی جدید

سرامیک کف پذیرایی جدید
سرامیک کف پذیرایی جدید

۲- انتخاب رنگ سرامیک کف

اگر پذیرایی خانه شما دارای دیوارهای رنگ روشن و مبلمان روشن است، می توانید برای سرامیک کف از رنگ روشن یا تیره استفاده کنید. ولی اگر دیوارها دارای رنگی غیر از سفید، کرمی و خانواده این رنگ ها است مثلا رنگ قسمتی از دیوار پذیرایی رنگ سبز است، بهتر است از رنگ های روشن تر برای سرامیک کف استفاده کنید.

سرامیک کف پذیرایی جدید

توجه به رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

اگر رنگ دیوارهای پذیرایی خانه شما از رنگ های سرد مثل آبی، طوسی ، سرمه ای و … است، برای رنگ سرامیک کف از رنگ های خنثی مثل سفید و طوسی انتخاب کنید. یا از رنگ های با تم گرم برای سرامیک کف مثل کرمی یا شیری یا قهوه ای روشن یا عسلی انتخاب کنید.

این کار باعث تعادل بخشیدن به طیف رنگی خانه شما می شود و در طولانی مدت رنگ های خانه، خسته کننده نمی شوند.

اگر رنگ دیوار های پذیرایی خانه شما از رنگ های گرم مثل انواع سبز، کرمی، استخوانی، لیمویی و زرد است بهتر است رنگ سرامیک کف پذیرایی را از رنگ های خنثی مثل سفید و طوسی و یا ترکیبی از این دست رنگ ها انتخاب کنید.

  شما می توانید از رنگ های گرم ولی خیلی روشن برای این خانه ها هم استفاده کنید و برای جبران گرمی این رنگ از دکوراسیون از وسایل دیگری با رنگ سرد در پذیرایی استفاده کنید. در این صورت، تعادل رنگی گفته شده در پذیرایی شما برقرار می شود و خانه شما فضایی آرامبخش و دلنشین پیدا می کند.

سرامیک کف پذیرایی جدید

یک نمونه ست کردن رنگ سرامیک

به عنوان مثال ممکن است خانمی برای سرامیک پذیرایی به رنگ کرمی علاقه داشته باشد در حالیکه دیوارهای خانه اش رنگ کرمی دارند، در این حالت می تواند سرامیک کف را از رنگ کرمی انتخاب کند. رنگ رویی پرده های خود را به رنگ طوسی یا آبی یا سرمه ای انتخاب کند؛ یا رنگ مبلمان خود را از رنگ های سرد یا خنثی مثل طوسی یا آّبی انتخاب کند. در این حالت، می توان رنگ فرش، کوسن ها یا آباژور را از رنگ های خنثی یا سرد انتخاب کرد.

البته رعایت تعادل رنگ های گرم و سرد در خانه، الزامی نیست. ممکن است یک خانه با غلبه رنگ گرم یا غلبه رنگ سرد، چیدمان شده باشد. ولی ممکن است در صورت عدم رعایت این نکته، بعد از یک یا چند سال فضای خانه برای شما خسته کننده شود و زودتر مجبور به تغییر وسایل و رنگ های خانه شوید.

دو مثال برای نحوه انتخاب سرامیک پذیرایی

در ادامه با ما همراه باشید تا دو نمونه نحوه انتخاب سرامیک کف پذیرایی را با توجه به سبک و رنگ مبلمان و دکوراسیون پذیرایی برای شما توضیح دهیم.

نمونه پذیرایی کوچک

اگر در پذیرایی شما که دیوارهای روشنی هم دارد، فقط مبلمان راحتی و پرده های نسبتا ساده و بدون طرح با فرش ایرانی رنگ روشن وجود دارد و پذیرایی خیلی بزرگی هم ندارید بهتر است از سرامیک های کف رنگ روشن و پولیشی، با ابعاد ۸۰*۸۰ یا ۶۰*۶۰ انتخاب کنید؛ مثل سفید یا کرمی یا سفید با رگه های کرمی یا بژ. در این صورت کوچکی پذیرایی شما زیاد به چشم نمی آید. همچنین به دلیل روشن و براق بودن سرامیک، پذیرایی روشن تر و بزرگتر دیده می شود.

سرامیک کف پذیرایی جدید

نمونه پذیرایی بزرگ

اگر پذیرایی شما دیوارهای روشنی دارد، مبلمان راحتی و پرده های نسبتا ساده و با فرش ایرانی روشن یا تیره چیدمان شده است و ابعاد پذیرایی شما نسبتا بزرگ است. می توانید سرامیک کف را از رنگ های روشن مثل سرامیک سفید یا سرامیک کرمی یا از رنگ هایی مثل طوسی یا سفید با رگه های مشکی یا بژ انتخاب کنید.

رنگ های رایج سرامیک کف

سفید

کرمی

انواع رنگ طوسی

مشکی

قهوه ای

نسکافه ای

عسلی

بژ

سرامیک کف پذیرایی جدید

۳- هر رنگ سرامیک کف با چه رنگ دکوراسیونی ست می شود؟

رنگ سرامیک کفرنگ دکوراسیون و دیوارها
سفیدهمه رنگ ها
کرمیهمه رنگ ها (مخصوصا رنگ های سرد مثل آبی، سرمه ای، آبی نفتی، بنفش، فیروزه ای و… یا رنگ های خنثی مثل سفید و طوسی)
انواع طوسیهمه رنگ ها
مشکی  همه رنگ ها (مخصوصا با رنگ های متضاد و خیلی روشن)
قهوه ای  با رنگ های گرم و روشن مثل کرمی، عسلی و سبز روشن، صورتی روشن ( توصیه ویژه: با رنگ های سرد مثل آبی،بنفش، فیروزه ای و سرمه ای یا رنگ خنثی مثل سفید و طوسی )
نسکافه ایبا رنگ های گرم و روشن مثل کرمی، نخودی و سبز روشن، صورتی روشن، آبی کمرنگ ( توصیه ویژه: با رنگ های سرد مثل آبی، فیروزه ای و سرمه ای یا رنگ خنثی مثل سفید و طوسی و مشکی )
عسلیبا رنگ های گرم و روشن مثل کرمی، بژ و سبز روشن یا رنگ گرم و تیره تر مثل قهوه ای ( توصیه ویژه: با رنگ های سرد مثل آبی، فیروزه ای و سرمه ای یا رنگ خنثی مثل سفید و طوسی و مشکی )
بژبا رنگ های گرم و تیره تر مثل نسکافه ای، قهوه ای، ( توصیه ویژه: با رنگ های سرد مثل آبی، فیروزه ای و سرمه ای یا رنگ خنثی مثل سفید و طوسی و مشکی )

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۴- انواع لعاب سرامیک کف

تمام سرامیک های کف دارای سطح یا روکشی خاصی هستند که سطح آنها را از خراش و ضربه دیدن با اجسام تیز و سخت محافظت می کند. امروزه سرامیک های کف دارای لعاب های مختلفی هستند که بنابر سلیقه یا کاربری فضاها می توان انواع این سرامیک ها را به کار برد.

سرامیک کف با لعاب پولیش

سرامیک کف با لعاب  سوپر پولیش

سرامیک کف با لعاب نانو پولیش

سرامیک کف با لعاب براق

سرامیک کف با لعاب سمی پولیش

سرامیک کف با لعاب مات

۱- سرامیک کف با لعاب پولیش

سرامیک کف با لعاب پولیش، جز محصولاتی است که چند سال اخیر به بازار عرضه شده است. سرامیک پولیشی جز محصولات جدید و پرطرفدار می باشد. اصطلاح پولیش در کل به معنی ساییدن و پرداخت سطوح است که باعث درخشندگی و شفافیت سطوح می شود. پولیش نوع جدیدی از لعاب سرامیک است که روی سرامیک های گرانیتی و پرسلانی اجرا می شود و جلوه زیبایی به سرامیک ها می دهد که به عنوان سرامیک پذیرایی انتخاب بسیار خوبی است.

سرامیک کف پذیرایی جدید

۲- سرامیک کف با لعاب سوپر پولیش

سرامیک کف با لعاب سوپر پولیش هم مانند لعاب پولیش بوده با این تفاوت که کمی براق تر و شفاف تر است. سرامیک سوپر پولیش هم برای کف پذیرایی مناسب بوده و به علت شفافیت و زیبایی خاصی که دارد، انتخاب مناسبی برای کف خانه می باشد.

سرامیک کف پذیرایی جدید

۳- سرامیک کف با لعاب نانو پولیش

سرامیک ها پس از پولیش شدن سطوح، به دلیل اینکه ممکن است گرد و غبار و آب را به خود جذب کنند با مواد نانو پوشیده می شوند. سرامیک های نانوپولیش هم شفافیت لازم برای فضای داخلی و کف را دارند و هم آب گریز و غبار گریز هستند که این ویژگی ها، این سرامیک را به عنوان سرامیک کف پذیرایی بسیار مناسب می کند. در عین حال باید توجه کنید که ویژگی نانو بودن سرامیک کف پس از مدتی استفاده به مرور زمان از بین می رود و سرامیک، کمی شفافیت و خاصیت آب گریزی خود را از دست می دهد.

سرامیک کف پذیرایی جدید

۴- سرامیک کف با لعاب براق

تقریبا تمام سرامیک های نوع قدیمی، دارای لعاب براق بودند. ولی امروزه دیگر این نوع سرامیک ها جای خود را به سرامیک های پولیشی و نانو پولیشی داده اند. ولی به عنوان سرامیک با قیمت ارزان هنوز هم ممکن است در فضاهایی که کاربرد خیلی مهمی ندارند مانند انبارها، یا مغازه ها استفاده شوند.

۵- سرامیک کف با لعاب سمی پولیش

این نوع سرامیک هم همانطور که از اسمش پیداست از نوع شفاف و پولیشی است ولی با درجه پولیش کمتر و اصطلاحا نیمه براق می باشد. از این نوع سرامیک هم به دلیل شفافیت نسبی که دارد می توان به عنوان سرامیک پذیرایی استفاده کرد.

سرامیک کف پذیرایی جدید

۶- سرامیک مات

نوعی دیگر از سرامیک های کف هستند که شفاف و براق نیستند و سطح آنها را با موادی لعاب می کنند که مات بوده ولی تخلخل سطح سرامیک را هم به خوبی پوشش می دهد. سرامیک مات، با اینکه شفافیت و براقی انواع دیگر را ندارد ولی کثیفی را کمتر نشان داده و نور را کمتر منعکس می کند. در خانه های با سبک مدرن و مینیمال ( خیلی ساده و بدون تزئینات) می توان از این نوع سرامیک استفاده کرد.

۵- ابعاد سرامیک کف پذیرایی

امروزه سرامیک های کف پذیرایی در ابعاد و اندازه های متفاوت و زیادی ساخته می شوند. در ایران هم تنوع ابعاد سرامیک ها بالاست. شما می توانید با توجه به بزرگی یا کوچکی پذیرایی خود، سبک دکوراسیون و مبلمان یا سلیقه خودتان از سرامیک های با ابعاد مختلفی استفاده کنید.

سرامیک کف پذیرایی جدید

چند نمونه ابعاد سرامیک کف

سرامیک با ابعاد ۶۰ *۶۰

سرامیک با ابعاد ۸۰ *۸۰

سرامیک با ابعاد ۳۰* ۶۰

سرامیک با ابعاد ۱۲۰ *۱۲۰

سرامیک با ابعاد ۱۵۰ *۱۵۰

سرامیک با ابعاد ۱۲۰ *۲۴۰

سرامیک با ابعاد ۱۵۰ * ۳۰۰

سرامیک با ابعاد ۱۲۰* ۶۰

سرامیک کف پذیرایی جدید

به طور معمول رایج ترین سرامیک پذیرایی که بیشترین فروش را هم دارد، ابعاد ۶۰ * ۶۰ و ۸۰ *۸۰ است. ولی در برخی از انواع سرامیک ها، مانند سرامیک های طرح پارکت، سرامیک ها به دو شکل مربعی و مستطیلی عرضه می شوند که نوع مستطیلی آن با ابعاد ۲۰*۱۰۰ می باشد. یا سرامیک با ابعاد غیر همسان یا سرامیک های اسلب با اندازه های متفاوتی وجود دارند.

اگر شما به دنبال طرح یا سبک خاصی در سرامیک کف پذیرایی نیستید و مایل به نصب سرامیکی با ابعاد خاص نیستید، بهترین انتخاب برای شما سرامیک مربعی ۶۰* ۶۰ و ۸۰*۸۰  است.

در اینجا لازم است چند نکته را در نظر بگیرید؛ اگر پذیرایی خانه شما کوچک است، بهتر است از سرامیک هایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد. ولی اگر پذیرایی شما نسبتا بزرگ است یعنی بالای حدود ۱۵ تا ۲۰ متر است، شما آزاد هستید تا از سرامیک های با ابعاد بزرگ یا کوچک استفاده کنید. سرامیک با ابعاد بزرگتر، به خانه شما شکوه و جلوه خاصی می بخشد و باعث بازتر دیده شدن پذیرایی می شود.

۶- انتخاب رنگ سرامیک کف از جهت نظافت منزل

اگر برای کف پذیرایی سرامیک رنگ سفید انتخاب کنید، مجبور هستید برای تمیز کردن پذیرایی وقت و دقت بیشتری به خرج دهید. هر چه رنگ ها از سفید به سمت رنگ های تیره تر برود کف پذیرایی کمتر کثیفی خود را نشان می دهد و نیازی به هرروز تمیز کردن کف خانه ندارید. پس اگر خانمی شاغل یا خانه دار هستید که فرزندی کوچک یا مهمان زیادی دارید؛ از رنگ سفید و کرمی روشن صرف نظر کنید تا از اضافه شدن کار نظافت خانه خود خسته نشوید.

در این حالت می توانید با توجه به رنگ مبلمان و کل پذیرایی، از سرامیک های رنگ عسلی، طوسی یا قهوه ای روشن یا سرامیک های رگه دار و طرح دار مثل سرامیک طرح پارکت برای کف پذیرایی خود استفاده کنید. اگر به دنبال خرید مدل و رنگ جدید سرامیک برای پذیرایی خود هستید، سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تم رنگ های طوسی جز رنگ های ترند و پرطرفدار شده است. رنگ طوسی برای سرامیک کف، همچنین به نظافت هرروزه و چندباره نیازی ندارد و از این جهت راحت هستید.

۷- سرامیک کف از کجا بخریم؟

هر شهری برای خرید سرامیک، یک یا چند خیابان یا بازار مخصوص دارد که اصطلاحا به آن بورس سرامیک آن شهر می گویند. در شهر تهران، بورس سرامیک فروشی در خیابان بنی هاشم، خیابان زمزم، خیابان آیت اله کاشانی، خیابان شیراز است. در هر شهری هم با پرس و جو از افراد فعال در بخش مسکن یا از مغازه های فروش وسایل و مصالح ساختمانی می توانید این مراکز خرید سرامیک را پیدا کنید.

۱- بورس سرامیک خیابان بنی هاشم

در شرق تهران قرار دارد و دارای تنوع نسبتا خوبی است. این مرکز قیمت های نسبتا متوسطی دارد.

۲- مرکز سرامیک خیابان آیت اله کاشانی

در غرب تهران قرار دارد و دارای تعداد مغازه های نسبتا کمی است. این محل قیمت های متوسط رو به بالایی دارد.

۳- بورس سرامیک خیابان زمزم

در جنوب تهران قرار دارد و دارای تنوع نسبتا خوبی است که قیمت های مناسبی دارد.

۴- بورس سرامیک خیابان شیراز شمالی

در شمال تهران قرار دارد و دارای تنوع نسبتا خوبی است که قیمت های نسبتا بالایی هم دارد.

اگر ساکن تهران هستید، می توانید با توجه به محل سکونت و بودجه در نظر بگیرید، از این مراکز سرامیک خود را خریداری کنید. همچنین امروزه سایت های معتبر زیادی هم به فروش اینترنتی سرامیک می پردازند که درصورت نداشتن وقت یا امکان مراجعه حضوری، با دیدن و مقایسه این سایت ها هم می توانید طرح و رنگ مورد نظر خود را خریداری کنید.

۸- نصب سرامیک کف

یکی از مسائل مهمی که ممکن است در انتخاب و خرید سرامیک، ذهن شما را مشغول کند؛ طریقه نصب سرامیک است. شاید سوالاتی از این قبیل، برای شما پیش آمده باشد.

آیا سرامیک را روی پارکت قدیمی می توان نصب کرد؟

آیا سرامیک کف را می توان به صورت چسبی روی کف نصب کرد؟ یا باید به صورت دوغابی و با کمک سیمان سرامیک را نصب کرد؟

سرامیک کف را نمی توان روی سطوح صاف و صیقلی مانند لمینیت، نصب کرد. چون سطح لمینیت کف، نسبتا صاف است و ممکن است در اثر گذشت زمان فرورفته یا برآمده شده باشد. بنابراین سطح ترازی به ما نمی دهد؛ پس بهتر است اگر کف پذیرایی شما از قبل لمینیت یا پارکت بوده و حالا قصد سرامیک کردن کف را دارید، ابتدا قطعه های لمینیت را از کف کنده و سطح زیرین را کمی صاف کرده تا سرامیک ها روی کف یکسان و تراز نصب شود.

اگر کف پذیرایی شما دارای سرامیک های قدیمی است و فکر می کنید که کندن و جداکردن سرامیک های قدیمی از کف سخت است، می توانید سرامیک های جدید را به صورت چسبی روی سرامیک های قدیمی نصب کنید. در این روش بهتر است از فردی متخصص برای این کار کمک بگیرید تا ترتیب و نحوه چسباندن سرامیک ها را به صورت حرفه ای انجام دهد.

جمع بندی:

در این مطلب سعی کردیم راهنمای جامعی را برای انتخاب رنگ، طرح، ابعاد و مراکز خرید سرامیک های زیبا و شیک پذیرایی به شما ارائه دهیم. شما با خواندن این مطلب و با توجه به رنگ و طرح دکوراسیون و بودجه مورد نظرتان، می توانید انتخابی عالی داشته باشید. رنگ، طرح و ابعاد جدیدی از سرامیک ها در بازار وجود دارد که با به کار گیری روش های ذکر شده و انتخاب سرامیک هماهنگ با خانه خود، پذیرایی شیک و جدیدی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *