دکوراسیون ورودی و راهرو

ورودی خانه شیک؛ ۲۵ ترفند تزیین ورودی

یکی از فضاهای فراموش شده اکثر خانه های ایرانی، راهرو یا ورودی خانه هاست. یک ورودی خانه، را می توان با روش های ارزان و راحت درست کرد. با تغییر و تحول در این فضای خانه، می توان نشیمن و پذیرایی را هم تحت تاثیر قرار داد. همچنین می توان فضای عبوری که هر روز از آن استفاده می شود را شیک تر و کاربردی تر کرد.

 

سوالاتی که ممکن است در این مورد برایتان پیش بیاید: 

۱- ورودی خانه ام را با چه کارهایی می توانم بهتر و زیباتر کنم؟

۲- چه راه های ارزانی برای تزیین ورودی خانه هست؟

۳- جدیدترین روش های تزیین راهرو و ورودی خانه چه مدل هایی هستند؟

 

اگر فضای ورودی یا راهروی ورودی ساده ای دارید، می توانید با خواندن این مطلب، دست به کار شوید و آن را تزیین کنید. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

 

انواع ورودی خانه شیک

 

۱- ورودی منزل با راهرو

بعضی خانه ها یک راهروی باریک ورودی دارند که به نشیمن یا پذیرایی متصل است. این راهروی ورودی، معمولاً یکنواخت و ساده است. اولین فضایی که هر شخصی وارد آن می شود، همین قسمت است پس تزیین راهروی ورودی، تاثیر زیادی در ذهن مهمان ها دارد. تغییر و تنوع دادن به راهروی خانه کار سخت و پرهزینه ای نیست. راهکارهای زیادی برای تزیین راهروی باریک ورودی است که در ادامه به آن می پردازیم.

 

تزیین ورودی خانه با جاکفشی

 

۲- ورودی منزل عریض

یک دسته از ورودی ها، نسبت به دیوارهای اصلی تورفتگی دارند ولی عرض این قسمت کم نیست. این نوع ورودی ها خیلی کمتر در خانه ها وجود دارد که در تصاویر زیر می بینید. این ورودی عریض را می توان با تزیین دیوارهای کنار تورفتگی یا روش های دیگر تغییر داد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

 

 

۳- ورودی منزل بدون راهرو

امروزه اکثر خانه های آپارتمانی، راهروی ورودی ندارند. در ورودی این واحدها در دیوار نشیمن یا پذیرایی خانه جانمایی شده است.  چون فضای زیادی در اطراف این ورودی نیست، روش های کمتری برای تزیین آن وجود دارد. شاید بهترین کاری که می توان برای این ورودی انجام داد، طراحی و اجرای یک پارتیشن ترکیبی با جاکفشی دقیقا جلوی در و با ۱ تا ۱.۵ متر فاصله است.

 

 

۴- ورودی منزل با تو رفتگی دیوار

یک نوع از ورودی ها، که خیلی شبیه ورودی عریض است، کمی تورفته است. این ورودی عرض زیادی ندارد و فضایی کمی بزرگتر از چهارچوب در، داخل دیوار تو رفتگی دارد. برای تزیین این ورودی هم به دلیل فضای کم جلوی آن، راهکارهای کمتری وجود دارد. در عین حال می توان با انتخاب روشی مناسب هرخانه، همین فضای کوچک را هم زیباتر کرد.

 

ورودی خانه کمی تو رفته

 

ورودی خانه کمی تو رفته

 

 

 

۲۵ مدل زیبای دیزاین ورودی منزل شیک

  

۱- لوستر و چراغ های جالب و جدید

وقت آن رسیده که کمی متفاوت فکر کنید. اگر لوسترهای تکراری و قدیمی در راهرو ورودی یا نزدیک به در ورودی دارید، آن را با مدل های جدید و فانتزی عوض کنید. مدل های جالب چراغ ها و لوسترها را در این قسمت امتحان کنید. این روش مخصوصاً برای خانه های با سبک مدرن، خیلی عالی است. چراغ های مدل کروی و شیشه ای، چراغ های مدل جا شمعی و چراغ های بزرگ و مدرن چند نمونه از این مدل های جدید و زیبا هستند. این روش برای داشتن یک ورودی منزل شیک، خیلی کارساز است.

 

نورپردازی ورودی خانه

 

۲- رنگ آمیزی دیوارها و درهای ورودی خانه

چرا ما همیشه فکر می کنیم، درها و دیوارهای ورودی باید همرنگ بقیه در و دیوارهای خانه باشند؟ با کمی خلاقیت می توان، در و دیوار ورودی را با رنگی متفاوت از بقیه فضاها رنگ آمیزی کرد. در این روش می توان کل دیوار و درها را رنگ آمیزی کرد یا فقط تا نیمه آنها را رنگ کرد.

رنگ انتخابی به سلیقه  و مدل ورودی شما بستگی دارد. رنگی چند درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ دیوارهای خانه، رنگی هم خانواده رنگ دکوراسیون داخلی یا رنگی متضاد و تیره می توانند انتخاب های خوبی باشند.

 

رنگ آمیزی دیوار ورودی خانه

 

رنگ آمیزی دیوار ورودی خانه

 

۳- موکت یا فرش های مدرن

یکی از راه های جالب برای ایجاد یک ورودی منزل شیک، استفاده از فرش یا موکت های زیباست. شاید فکر کنید موکت برای ورودی خانه زیاد جالب نیست. ولی امروزه موکت های مدرن و زیبایی به بازار عرضه شده که از مدل های مختلف آن می توانید برای راهروی ورودی به کار ببرید. فرش های متنوعی را می توان برای جلوی در ورودی یا راهروی ورودی انتخاب کرد. مدل این فرش به سبک خانه شما بستگی دارد.

اگر خانه ای مدرن دارید، فرش های مدرن، شگی، پرز کوتاه یا حتی طرح گلیم برای ورودی شما فوق العاده زیبا هستند.

فرش ورودی خانه

 

فرش ورودی خانه

 

 اندازه فرش نه باید خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد. بهتر است بعد از پهن کردن آن، حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر از کنار دیوار و فرش پذیرایی فاصله داشته باشد.

فرش ورودی خانه
فرش ورودی خانه

 

 4- شلف ها و آویزهای خلاقانه

دیوار کنار ورودی یکی از بهترین دیوارها برای شلف ها و طبقات کاربردی و جالب است. یکی از این شلف ها، شلف جاکلیدی است. شلف جاکلیدی، مدل ها و رنگ های زیبایی دارد که هم باعث تزیین ورودی شده و هم جایی برای کلیدهای شما درست می کند.

 

شلف دیواری ورودی خانه

 

شلف های ساده و شناور هم می توانند در راهروی ورودی یا کنار در ورودی به دیوار نصب شوند. این شلف ها برای این بخش، حکم دکوری دارند و گلدان های کوچک یا وسایل دکوری را می توانید روی آنها بگذارید. یک شلف ساده به رنگ سفید یا هماهنگ با دکوراسیون ، یک ورودی شیک و به روز را درست می کند.

 

شلف دیواری ورودی خانه
شلف دیواری ورودی خانه
شلف دیواری ورودی خانه

 

۵- ورودی خانه با دیوارپوش های طرح سنگ جذاب

تغییر رنگ و مدل دیوارهای ورودی با دیوارپوش ها، راهی نسبتاً کم هزینه و فوق العاده برای دیزاین آن است. در اینجا می خواهیم یک دیوارپوش جدید و کاربردی را برای این کار به شما معرفی کنم. دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ که اتفاقاً خیلی شبیه سنگ طبیعی است. این دیوارپوش خیلی سبک و فشرده است و به راحتی نصب می شود. رنگ های مختلف این دیوارپوش را مثل کرمی یا طوسی می توانید انتخاب کنید.

دیوار پوش طرح سنگ، جلوه ای با شکوه و زیبا دارد و یک ورودی شیک و خاص به شما می دهد. البته لازم نیست کل دیوارهای ورودی و راهرو را با این دیوارپوش بپوشانید. می توانید فقط روی یک دیوار ورودی یا کناره های در ورودی، از این دیوارپوش جدید به کار ببرید.

۶- ورودی خانه با آینه و کنسول شیک و جدید

اگر ورودی خانه شما، راهرو دارد باید خوشحال باشید. چون روش های خیلی زیادی برای تزیین و زیباتر کردن این بخش وجود دارد. یکی از این راه ها، قرار دادن کنسول های شیک و جدید به همراه آینه هایی هماهنگ با آن هاست. کنسول ها را می توانید با توجه به سبک دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. جدیدترین کنسول هایی که برای خانه های مدرن خیلی عالی است، کنسول های پایه دار و کم عرض است. این کنسول ها، چوبی یا فلزی هستند و اکثرا رنگ های سفید، قهوه ای یا مشکی دارند.

 

 

آینه ای که همراه این کنسول به دیوار نصب می شود هم معمولاً آینه ای گرد با قابی ظریف و فلزی است. این مدل آینه و کنسول، برای همه خانه های مدرن حتی خانه های کوچک هم مناسب است. شما می توانید مدل های زیبای دیگری از آینه و کنسول ها را هم برای راهرو یا کنار در ورودی انتخاب کنید. برای انتخاب آینه و کنسول خوب، حتماً به طول راهروی ورودی یا دیواری که کنسول روبروی آن گذاشته می شود، دقت کنید.

 

 

۷- رنگ آمیزی در ورودی خانه

اگر اهل طرح های فانتزی و متفاوت هستید، طرح های هندسی مدرن و جدید را برای رنگ آمیزی در ورودی انتخاب کنید. البته این مدل رنگ آمیزی شاید مورد پسند هر شخصی نباشد، ولی طرحی جالب و متفاوت برای رنگ آمیزی است. این طرح هندسی را روی در با دقت بکشید و بعد از انتخاب رنگ دلخواهتان، این قسمت ها را به صورت مرتب رنگ آمیزی کنید. این طرح حتی می تواند بخشی از در و بخشی از دیوار را هم شامل شود.

بهتر است رنگ های هم خانواده و نزدیک به هم را برای رنگ آمیزی در ورودی به کار ببرید. در تصویر زیر یکی از این مدل ها را می بینید.

 

 

۸- ورودی خانه با کمدهای بلند، کاربردی

یکی از راه های بسیار کاربردی و خوب برای کنار و راهروی ورودی شیک، ساخت یا خرید یک کمد باریک و بلند است. یک کمد ام دی اف به رنگ های سفید یا چوبی با ارتفاع زیاد و چند طبقه یا کشو که وسایل کوچک زیادی را در خود جا می دهد.

 

اگر راهروی کوچکی دارید، توصیه ما انتخاب یک کمد ام دی اف به رنگ سفید یا چوبی روشن و عمق کم است. این کمد، ورودی شما را بزرگ و شیک نشان می دهد. برای اینکه داخل کمد کاملاً روشن باشد و همه وسایل دیده شود، می توانید یک نورمخفی یا چراغ آویز داخل کمد نصب کنید.

 

 

اگر در راهرو یا کنار ورودی خود جاکفشی ندارید، می توانید این کمد را به صورت ترکیبی با یک جاکفشی زیبا طراحی کنید. به نحوی که بخش بالای آن کمد و آویز جالباسی، پایین آن یک فضای خالی یا یک نشیمن و بخش پایینی جاکفشی باشد. با این کار دیگر نیازی به خرید جاکفشی و جالباسی هم ندارید. این روش یکی از بهترین و بهینه ترین طرح های مناسب راهرو و یک ورودی شیک است.

 

کمد ورودی خانه
کمد ورودی خانه
کمد ورودی خانه

 

۹- ترکیب نورپردازی در ورودی خانه

نورپردازی راهرو و ورودی خانه، همیشه در ظاهر و زیبایی آن تاثیر زیادی دارد. اگر در راهروی ورودی فقط یک چراغ سقفی یا لوستر نصب کردید، اضافه کردن نورهای دیگر هم، فضای شیکی را درست می کند. یک یا دو چراغ دیوارکوب مدرن یا  یک چراغ آویز کنار ورودی می توانند از انتخاب های شما باشند.

 

 

 10- وسایل دکوری کوچک و جالب در ورودی خانه

اگر دقت کرده باشید، راهروهای خالی از وسیله یا عنصری تزیینی، خیلی ساده و بی روح هستند. همان قدر که استفاده زیاد از وسایل، خانه را شلوغ می کند، خالی بودن یک بخش هم می تواند کسل کننده باشد. اگر کنسول یا میزی در راهرو یا کنار ورودی دارید، گلدان های کوچک و مدرن زیبا روی آن بگذارید. گلدان های سرامیکی یا شیشه ای نمونه های مدرنی از آن هستند.

 

دکوری ورودی خانه

 

ساعت های رومیزی، کتاب های دکوری، ظروف تزیینی و وسایلی مشابه می توانند جز انتخاب های شما باشند. جنس و رنگ این وسایل را به رنگ های خنثی یا فلزی، یا از رنگ های هماهنگ با دکوراسیون راهرو و ورودی انتخاب کنید. چند نمونه از این وسایل دکوری که ورودی را زیبا و شیک می کند، در تصاویر زیر می بینید.

 

دکوری ورودی خانه

 

۱۰- سقف کناف یا کشسان راهروی ورودی

اگر تا به حال به سقف راهروی ورودی توجه نکردید، بهتر است باز هم نگاهی بیندازید. سقف های ساده و قدیمی، می توانند به یک بخش خیلی زیبا و تاثیرگذار در راهرو تبدیل شوند. امروزه سقف ها را به روش های مختلفی دیزاین می کنند. یکی از این روش ها، سقف کشسان و کناف است.

سقف کناف که خیلی رایج تر است و در اکثر خانه های امروزی اجرا می شود. سقف کناف راهروی ورودی با مدل یک طرفه یا مربعی ساده، خیلی شیک و زیبا است. نور های مخفی که در سقف کناف کار می شوند، نوری ملایم و زیبا به فضا می دهند. مزیت این سقف، امکان نورپردازی آن است که نیاز به چراغ و لوستر را در راهرو کم می کند.

 

سقف کناف ورودی خانه
نورپردازی ورودی خانه
سقف کناف ورودی خانه

 

سقف کشسان، نوعی سقف است که به سقف اصلی اضافه می شود. این سقف از یک نوع پارچه پی وی سی ضد مقاوم تشکیل شده است. این پارچه با طرح ها و رنگ های مختلف طراحی می شود. سپس روی این پارچه، پنل هایی نصب می شود. بهترین نوع سقف کشسان برای ورودی و راهروی خانه، سقف لاکر است. این سقف، کمی براق است و فضای کوچک ورودی را بزرگتر نشان می دهد. روی این سقف، امکان نورپردازی و نصب چراغ های ال ای دی هم وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان می کند.

 

سقف کشسان ورودی خانه
سقف کشسان ورودی خانه

 

۱۱- ترکیب رنگ های تیره و روشن در ورودی خانه

تضاد رنگ های روشن و تیره همیشه جذاب و جالب است. در راهرو یا کنار ورودی می توان از ترکیب رنگ های روشن و تیره در رنگ دیوارها، در یا بقیه وسایل و اجزا استفاده کرد. یک ورودی با دیوارهای سبز کمرنگ و سقف سبز پررنگ، خیلی زیباتر از یک راهروی کلا سفید است. رنگ های آبی کمرنگ و سورمه ای، سفید و مشکی، سفید و طوسی ذغالی نمونه هایی از این رنگ ها هستند.

 

تزیین ورودی خانه رنگ آمیزی در

 

۱۲- راهروی ورودی خانه تیره و شیک

با اینکه اکثر مردم به رنگ های روشن برای ورودی و راهروی خانه خود علاقه دارند، ولی رنگ های تیره هم جذابیت خاصی به خانه می بخشد. یک راهروی ورودی با یک یا چند دیوار مشکی، به همراه نورپردازی مناسب و کاربرد وسایل رنگ روشن، ورودی شما را شیک و جذاب می کند.

ترکیب رنگ مشکی و طوسی هم در ورودی خانه خیلی جالب و شیک است. دقت کنید در صورت استفاده از رنگ های تیره در ورودی خانه، حتماً میزان نورپردازی را متناسب با آن انتخاب کنید. به دلیل وجود رنگ های تیره، تعداد لامپ ها و چراغ های ورودی را افزایش دهید.

 

تزیین ورودی خانه
تزیین ورودی خانه
تزیین ورودی خانه
تزیین ورودی خانه  رنگ تیره

 

۱۳- سقف کاذب ورودی با پنل های مشبک

سقف کاذب هم یک مدل سقف تزیینی ورودی خانه است که با پنل هایی مشبک پوشانده می شود. این سقف با کمی فاصله از سقف اصلی قرار می گیرد که در این فاصله، چراغ ها نصب می شوند. این پنل های مشبک، نور را از خود عبور می دهند و جلوه زیبایی به سقف راهرو می دهند. این پنل های مشبک از جنس پی وی سی، فلزی یا ام دی اف هستند. توصیه ما به شما انتخاب پنل های پی وی سی است. این پنل ها رنگ روشن سفید دارند و ورودی را شیک و روشن می کنند. برای چراغ های بالای سقف کاذب هم بهتر است از ترکیب نورهای آفتابی و مهتابی استفاده کنید.

 

تزیین سقف ورودی خانه
تزیین سقف ورودی خانه

 

۱۴- یک ورودی سفید کامل با وسایل رنگی

 

یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین روش ها برای داشتن یک ورودی شیک، سفید کردن کل راهرو است. همه دیوارها، در، سقف و کف راهرو را سفید کنید. اگر کف راهرو، سنگ یا سرامیک های سفید ندارد، می توانید از کفپوش وینیل سفید روی کف آن بچسبانید. حتی می توان یک فرش مدرن یا موکت با غلبه رنگ سفید در این بخش به کار برد. حالا وسایلی به رنگ های چوبی یا مشکی مانند یک میز کنسول، یک آینه یا گلدان هایی برای روی این میز انتخاب کنید. قطعاً نتیجه کار، یک ورودی شیک و منحصر به فرد می شود.

 

 

۱۵- کاغذ دیواری های جدید و رنگی در ورودی

کاغذ دیواری یکی از متریال هایی است که به خانه رنگ می دهد و دیوارها را از یکنواختی در می آورد. ورودی خانه ها را مخصوصاً اگر راهروی ورودی داشته باشند، می توان با یک کاغذ دیواری زیبا و هماهنگ تغییر داد. اگر ورودی شما یک راهروی باریک و کوچک است، از کاغذ دیواری های رنگ روشن مانند کرمی، سبز کمرنگ، طوسی کمرنگ یا رنگ های دیگر انتخاب کنید. همچنین کاغذ دیواری هایی با زمینه روشن و طرح هایی به رنگ تیره هم برای این ورودی، خوب و مناسب است.

در صورتی که ورودی خانه، کمی تورفتگی دارد و پذیرایی خیلی کوچکی ندارید، می توانید از کاغذ دیواری هایی به رنگ های تیره یا روشن مانند آبی ناوی، سبز یشمی انتخاب کنید. کاغذ دیواری های زیبا یکی از راه های راحت و کم هزینه برای داشتن یک ورودی شیک و رنگی است.

 

 

 

۱۶-کاربرد رنگ مشکی جذاب در ورودی خانه

رنگ مشکی برای دکوراسیون رنگ روشن، مانند تکه آخر یک پازل است. تعادل رنگ های روشن و تیره در هر فضایی حتی ورودی و راهرو هم مهم است. رنگ مشکی، یک راهروی ساده و رنگ روشن را گیرا و زیبا می کند. سعی کنید رنگ مشکی را در بخش ها یا وسایل کوچک به کار ببرید. توصیه ما به شما، رنگ کردن بخشی از دیوار یا راهروی ورودی به عرض ۱ متر از پایین تا سقف است. در کنار این، یک گلدان یا تابلو با عکسی مشکی هم می تواند بسیار جذاب باشد.

 

 

۱۷- دیوارپوش های سه بعدی و خاص در ورودی

دیوارهای ساده و تکراری ورودی یا راهروی خانه را می توان با دیوارپوش های سه بعدی و شیک، تزیین کرد. این دیوارپوش ها معمولاً به صورت پنل هایی با ابعاد ۲۵ در ۲۵ هستند. جنس این پنل ها، پی وی سی، گچی، بتنی، فوم و ام دی اف است. شما می توانید از طرح های مدرن و جدید این پنل ها انتخاب کرده و روی یک دیوار راهروی ورودی، آن ها را بچسبانید.

 

 

هم چنین راه دیگر، نصب این پنل ها روی بخشی از یک دیوار یا دیوار کنار در، به عرض ۱ تا ۲ متر است. به دلیل برجسته بودن این پنل ها، نورپردازی بالا یا کنار این پنل های دیواری، بسیار زیبا و چشم نواز است. پنل های سه بعدی، راهی بسیار عالی و جدید برای داشتن یک ورودی زیبا و شیک است.

 

 

 

۱۸- تابلوهای مدرن و چشم نواز روی دیوار ورودی

یکی از روش های تزیین ورودی مخصوصاً راهروی ورودی خانه، انتخاب و نصب تابلوهای زیبا و شیک است. تابلوهای مدرن با طرح های زیبای هنری یا انتزاعی تاثیر زیادی در شکل کلی ورودی دارد. این تابلوها را با طرح و رنگی که با دکوراسیون پذیرایی، نشیمن و ورودی خانه هماهنگ باشد، انتخاب کنید.

 

 

در یک خانه با سبک مدرن بهتر است از تابلوهای مدرن با قاب پی وی سی ساده و طرحی مدرن انتخاب کنید. در حالی که در خانه ای با سبک کلاسیک، یک تابلو با قاب کلاسیک و کارشده و نقاشی پر نقش و نگار می تواند عالی باشد. در یک ورودی زیبا، استفاده متناسب از تابلوهای شیک می تواند خیلی تاثیرگذار باشد.

 

 

دقت کنید که اگر در راهروی خانه یا کنار در ورودی از کنسول و آینه، دیوارپوش ها یا وسایل دیگر به کار بردید، دیگر تابلویی روی دیوار نصب نکنید. چون با این کار، زیبایی اجزای قبلی به چشم نمی آید و ورودی شلوغ می شود. مثلاً در یک ورودی مدرن با دیوارهای سفید یا کرمی، فرش طوسی و لمینیت قهوه ای، یک تابلوی مدرن با قاب سفید و طرحی به رنگ آبی نفتی یا سبز چمنی، فوق العاده است.

 

 

۱۹- آینه های بزرگ یا آینه پازلی در ورودی خانه

یک راهرو با دیوارهای خالی و بدون کنسول و آینه، گزینه ای عالی برای نصب آینه های بزرگ یا آینه پازلی است. آینه های یک تکه و بزرگ به رنگ سفید بهترین انتخاب برای داشتن ورودی خانه شیک است. آینه های پازلی به صورت چند قطعه جدا از هم هستند که به صورت یک مجموعه کنار هم به دیوار نصب می شوند. بعضی از آینه های پازلی، پشت چسبدار هستند و خودتان هم به راحتی می توانید آنها را نصب کنید.

 

 

برای اینکه آینه ها روی دیوار کنار یا راهروی ورودی، خوب و زیبا شوند، نباید تابلو یا عنصر دیگری مثل دیوارپوش یا تابلو روی دیوار آن باشد. آینه های یک تکه و پازلی را فقط روی یک دیوار ورودی نصب کنید. اگر ورودی به نحوی است که دیواری روبروی در ورودی، قرار دارد بهتر است آینه روی این دیوار نصب شود.

 

 

۲۰- استند دیواری، آویز یا پایه گل و گلدان

گلدان های طبیعی به هر فضایی از خانه، شادی و روح زندگی می دهند. ورودی خانه به عنوان اولین فضایی که هر شخص غریبه وارد آن می شود، برای گلدان ها عالی است. البته باید گلدان های آپارتمانی مقاوم مانند سانسوریا را در راهرو بگذارید. چون معمولاً راهروها نور زیادی ندارند. گلدان ها زیباترین و بهترین راه برای داشتن یک ورودی سرزنده و شیک هستند.

 

گلدان های خیلی بزرگ و بلند را بهتر است مستقیم روی زمین بگذارید. متوسط ها روی پایه، آویز گلدان یا استند گلدان خیلی زیباتر می شوند. گلدان های کوچک هم روی استندهای دیواری یا شلف های دیواری بهتر و زیباتر به نظر می آیند.

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۱- نشیمن های جالب و راحت در ورودی خانه

یک نشیمن راحت و نرم، همیشه و در هر فضایی کمک کننده است. در راهروهایی که عرض بیشتر از ۱.۲ متر دارند یا گوشه ای بی استفاده در آن وجود دارد، می توان یک صندلی فانتزی یا کلاسیک زیبا قرار داد. اخیراً برای ورودی خانه های مدرن، نیمکت هایی ساده و چوبی مد شده که اگر دوست داشتید می توانید یکی از آنها را کنار دیوار راهرو بگذارید. این نشیمن های جالب، حس راحتی و دنج بودن را در یک ورودی شیک و خاص القا می کنند.

 

 

 

 

۲۲- آویز لباس یا جالباسی کوچک و کاربردی

اکثر مردم دوست دارند کنار در ورودی یا در راهروی ورودی خانه، یک جالباسی یا جاکفشی داشته باشند. مطمئناً هر دوی این ها در کنار هم خیلی جاگیر هستند. پس بهترین کار انتخاب یک جالباسی و جاکفشی ترکیبی است. این مدل های جالباسی خیلی کاربردی و به درد بخور هستند. هم باعث مرتب شدن همه وسایل شده و هم یک ورودی شیک و مدرن را به نمایش می گذارند. چند نمونه جالب و جدید را در تصاویر زیر می بینید.

 

تزیین ورودی خانه با جالباسی
تزیین ورودی خانه با جالباسی
تزیین ورودی خانه

 

 

۲۳- ریسه های ال ای دی زیبا و چشم نواز

اگر به دنبال راهی ساده و کم هزینه برای تزیین راهروی خانه خود هستید، ما به شما ریسه های ال ای دی را پیشنهاد می کنیم. از ریسه های ال ای دی روی خود دیوار، روی گلدان ها یا روی هر وسیله ای که کنار ورودی است می توانید استفاده کنید. این ریسه ها، شکل ها و اندازه های مختلفی دارند، اگر راهرو یا خانه ای کوچک دارید بهتر است ریسه هایی با چراغ های ظریف انتخاب کنید.

 

تزیین ورودی خانه
تزیین ورودی خانه
تزیین ورودی خانه با ال ای دی
تزیین ورودی خانه با ریسه ال ای دی

 

 

۲۴- طرح های ام دی اف جذاب ورودی خانه

در ورودی خانه، می توان با ورقه های ام دی اف، طرح هایی زیبا و شیک را اجرا کرد. این طرح ها هم می توانند به صورت یک وسیله مثل کمد باشند و هم به صورت طرح هایی روی دیوار خودنمایی کنند. شما می توانید با ام دی اف و ترکیب آن با چیزهای دیگر مثل نورپردازی، طرحی خیلی زیبا روی دیوارهای راهرو یا ورودی خود اجرا کنید. برای اینکه با این مدل طرح ها بیشتر آشنا شوید چند نمونه شیک و جدید را در تصاویر زیر می بینیم.

 

تزیین ورودی خانه با ام دی اف

 

تزیین راهروی ورودی با ام دی اف
تزیین ورودی خانه با ام دی اف
تزیین راهروی ورودی با ام دی اف

 

جمع بندی:

برای داشتن یک ورودی خانه شیک، می توان راه های جالب و متفاوتی را امتحان کرد. بعضی از این روش ها مثل طراحی سقف راهرو یا کاربرد ام دی اف، نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری دارند. در حالیکه خیلی از این روش ها، راحت و ارزان تر هستند. مثلاً شما با استفاده از یک شلف دیواری یا جاکلیدی می توانید یک یا چند گلدان کوچک را روی دیوار کنار ورودی بگذارید. با یک تابلوی جدید و مدرن، دیوارهای راهرو ورودی را از بی رنگی در بیاورید.

کارهایی مثل رنگ آمیزی یک دیوار ورودی یا چسباندن آینه های پازلی جز روش های کم هزینه ای هستند که خودتان می توانید انجام دهید. امیدوارم روش مناسب و عالی خود را انتخاب کنید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزارم.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *