دکوراسیون پذیرایی

جدیدترین مدل های کاغذ دیواری پذیرایی شیک

 

اگر برای ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون خانه خود قصد خرید کاغذ دیواری پذیرایی را دارید، باید بدانید که چه نوع و طرح کاغذ دیواری برای پذیرای شما مناسب است. تنها خرید کاغذ دیواری گران ترین و جدید ترین مدل کاغذ دیواری، دلیل بر عالی شدن دکوراسیون پذیرایی شما نیست. بلکه این هنر انتخاب شماست که با هماهنگی طرح و رنگ و جانمایی درست دیواری که کاغذ دیواری می شود، می تواند باعث تغییر چشمگیری در کل پذیرایی شما شود. در این مواقع همیشه سوالاتی ذهن را مشغول می کند که به دنبال پاسخ یا راه حلی برای این سوالات می گردیم.

 

 

 

سوالاتی که شاید قبل از خرید کاغذ دیواری پذیرایی، برای شما هم مطرح شده است؛

 

چه طرح کاغذ دیواری برای دیوار پذیرایی انتخاب کنم؟

مدل های جدید کاغذ دیواری ، چه مدل هایی هستند؟

چند رول کاغذ دیواری بخرم؟

کاغذ دیواری از کجا بخرم بهتره؟

 

 

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

 

https://saramood.ir/2021/09/%D9%84%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%8C-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%DA%A9-%D9%88-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7/

 

شما با خواندن این مطلب می توانید خودتان، رنگ و طرح جذاب کاغذ دیواری پذیرایی را انتخاب کنید. همچنین تعداد رول های مورد نیاز دیوارها را حساب کنید و کاغذ دیواری که مطابق نیاز شماست را بخرید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

انواع جنس کاغذ دیواری پذیرایی

 

کاغذ دیواری های معمولی

در گذشته اکثر کاغذ دیواری ها از جنس کاغذ ضخیم بوده و ضد آب نبودند. البته هنوز هم این نوع کاغذ دیواری ها وجود دارند. این کاغذها قابلیت شستشو و تمیز کردن را ندارند و قیمت پایینی هم دارند.

 

 

 

کاغذ دیواری های با روکش وینیل

دارای جنس کاغذی هستند که با وینیل مایع آب بندی می شوند. این روکش باعث می شود که کاغذ دیواری، قابل شستشو باشد، بدین معنی که می توانید با آب و کمی شوینده با خیال راحت آن را تمیز کنید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی فویلی

گزینه های خوبی برای فضاهای کوچک با نور طبیعی کم یا بدون نور هستند. سطح دیوار باید کاملا صاف باشد ، زیرا سطح براق کاغذ دیواری هر گونه نقص را برجسته می کند.

 

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی مایلار

 از  پلی استر نازک و محکم تشکیل شده که پایه کاغذی طرح دار و یک لایه پلی استر دارد. این کاغذ دیواری هم به علت براق بودن برای فضاهای کوچک و کم نور، عالی است.

 

 

 

 

کاغذ دیواری با پوسته علفی و گیاهی

دارای پوشش هایی با بافت غنی و بافته شده با کاغذی چند لایه هستند. این نوع کاغذ دیواری ها ،گزینه خوبی برای پوشاندن دیوارهای کم نقص هستند، اما گران هستند و به راحتی کنده می شوند.

 

 

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی مخملی

دارای نقش های مخملی برجسته هستند و گزینه های خوبی برای پوشش دیوارهایی هستند که دارای نقص جزئی هستند. فقط تمیز کردن این کاغذ دیواری سخت است و گران می باشد.  

 

 

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی

 

ویژگی و طرح کاغذ دیواری پذیرایی

۱- کاغذ دیواری پذیرایی با الگوهای عمودی و راه راه باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد.

 

اگر سقف خانه شما ارتفاعی کمتر از ۲.۸ متر دارد و قصد دارید دیوار پذیرایی خود را کاغذ دیواری کنید یکی از بهترین گزینه ها، طرح راه راه است که باعث خطای دید می شود و ارتفاع سقف را بیشتر نشان می دهد.

 

 

 

۲- کاغذ دیواری پذیرایی با نوارهای افقی باعث می شود فضای اتاق وسیع تر به نظر بیاید و سقف ها را کوتاه تر می کند.

در پذیرایی های کوچک می توانید از این ترفند برای بزرگتر دیده شدن فضا استفاده کنید ولی اگر نور پذیرایی شما کم است، حتما طرحی با خطوط افقی ساده تر و رنگ های روشن انتخاب کنید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی

 

۳- کاغذ دیواری پذیرایی با نقش های بزرگ معمولاً در یک پذیرایی کوچک، خوب به نظر نمی رسد، زیرا فضا را بیش از حد تحت تاثیر قرار داده و آن را کوچکتر نشان می دهد.

 

کاغذ دیواری پذیرایی

 

 

۴- کاغذ دیواری پذیرایی با نقش ها یا طرح های هندسی کوچک تر، مناسب پذیرایی با ابعاد کوچک است.

 

 

 

 

انتخاب طرح کاغذ دیواری پذیرایی

 

یکی از مشکل ترین قسمت های انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی ، انتخاب طرح کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری ها معمولا در دو سبک سنتی یا کلاسیک و مدرن تولید می شوند.

با توجه به سبک کاغذ دیواری ها، طرح های مختلفی برای انتخاب شما وجود دارد. پس در درجه اول، باید به سبک دکوراسیون پذیرایی خود دقت کنید. اگر مبلمان استیل و دکور چوبی کلاسیک در پذیرایی دارید، سبک پذیرایی شما کلاسیک و سنتی است. پس برای چنین پذیرایی شما باید از طرح های کاغذ دیواری کلاسیک استفاده کنید.

 

 

طرح های کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک، برای پذیرایی با سبک کلاسیک و با مبلمان استیل به کار می رود. در این نوع پذیرایی ها همه وسایل از نوع پر تزیینات و کارشده هستند. اگر رنگ وسایل و دکوراسیون پذیرایی شما رنگ های روشن و کمرنگ هستند، می توانید از کاغذ دیواری های روشن برای یک یا همه دیوارها و کاغذ دیواری تیره برای یک یا دو دیوار استفاده کنید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

 

اگر فقط یک دیوار پذیرایی را کاغذ دیواری می کنید، یا دیواری مرکزی که روبرو یا انتهای پذیرایی است را به عنوان نقطه مرکزی، انتخاب کنید یا یکی از دیوارهای میانی که ممکن است روبروی شومینه یا راهروی ورودی قرار گرفته است. البته هر دیوار دیگری در پذیرایی که به نوعی مهم یا در معرض دید است را می توانید برای این کار انتخاب کنید.

کاغذ دیواری کلاسیک، طرح های مختلفی دارد که به معرفی آنها می پردازیم:

 

کاغذ دیواری پذیرایی داماسک

طرح داماسک اصطلاحاً به مدل های رایج و کلاسیک کاغذ دیواری که به شکل گل و بوته هستند، گفته می شود که در مدل های مختلف اسلیمی، بته جقه و … وجود دارد. کاغذ دیواری داماسک، تنوع طرح و جنس و رنگ زیادی دارد. این طرح ها از نقوش ساده تر تا طرح های خیلی شلوغ و پرگل هستند که ممکن است رنگ های خاصی مانند طلایی یا برنز هم در آن به کار رفته باشد.

با هم چند نمونه از این مدل کاغذ دیواری را می بینیم.

کاغذ دیواری پذیرایی

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

 

 

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

 

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی اکلیلی

کاغذ دیواری های اکلیلی، هم در سبک مدرن هم کلاسیک وجود دارند، که توصیه من استفاده از این نوع کاغذ دیواری در سبک های کلاسیک است، چون به دلیل سطح براقی که دارند بیشتر جنبه تزیینی پیدا می کنند و این از خصوصیات سبک کلاسیک است.

کاغذ دیواری پذیرایی

اکلیل های به کار رفته در کاغذ دیواری اکلیلی معمولا به رنگ نقره ای یا طلایی هستند، که با توجه به رنگ وسایل چوبی خود می توانید رنگی مناسب را انتخاب کنید.

مثلا اگر مبلمان استیل شما با پایه طلایی است بهتر است از کاغذ دیواری اکلیلی طلایی روی دیوار نصب کنید و اگر پایه مبلمان شما سفید یا استخوانی است باز هم رنگ طلایی به دلیل تعادل بخشیدن به رنگ سفید خنثی مناسب تر است. من برای مبلمان با پایه قهوه ای، کاغذ دیواری اکلیلی نقره ای را پیشنهاد می دهم چون رنگ قهوه ای رنگی گرم است و با طلایی که خود گرم است، به نظر جالب نمی شود.

 

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی مخملی

کاغذ دیواری مخملی، معمولا از طرح گل و طرح اسلیمی است که گل ها و طرح های آن از جنس مخمل کوبیده هست. این نوع کاغذ دیواری، به دلیل کاربرد مخمل در آن؛ حس شکوه و زیبایی خاصی را القا می کند که مناسب خانه های با وسایلی خیلی کلاسیک و لاکچری است.

کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

کاغذ دیواری مخملی، اگر با رنگ و طرح درست انتخاب شود، می تواند تاثیر زیادی در زیبا و شیک به نظر رسیدن کل پذیرایی داشته باشد. اگر شما هم به این نوع کاغذ دیواری علاقه دارید، می توانید یک یا دو دیوار پذیرایی را از کاغذ دیواری مخملی با طرح و رنگی هماهنگ با دکوراسیون خود، بپوشانید.

 

 

 

 

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پتینه

پتینه

این کاغذ دیواری، در رنگ های مختلفی مانند رنگ های طلایی، نقره ای، طوسی نقره ای یا کرمی طلایی وجود دارد. کاغذ دیواری پتینه هم در دکوراسیون کلاسیک و هم مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. ولی رنگ های طلایی آن بیشتر مناسب دکوراسیون کلاسیک است و بهتر است از این نوع کاغذ دیواری در سبک مدرن به کار نبرید.

کاغذ دیواری پذیرایی
۸۰۰

کاغذ دیواری های پتینه، نسبت به طرح های دیگر ساده تر هستند. این کاغذ دیواری ها، مخصوصا برای پذیرایی با دکوراسیون کلاسیک و مبلمانی با پارچه های شلوغ، بسیار زیباست. اگر پذیرایی با دکوراسیون کلاسیک و نسبتا شلوغ دارید و می خواهید کاغذ دیواری هایی نسبتا ساده داشته باشید من کاغذ دیواری پتینه رنگ طلایی کرمی یا نقره ای طوسی را پیشنهاد می کنم که با هر رنگ مبلمان و وسایلی ست می شوند و ظاهری شیک و جدید به پذیرایی شما می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

طرح های کاغذ دیواری مدرن

کاغذ دیواری های مدرن، طرح های متنوعی دارند مانند طرح های خطی، پتینه، گیاهان و ….

بعضی از طرح های کاغذ دیواری های مدرن برای پذیرایی مناسب تر هستند و بعضی برای دیگر فضاها مانند اتاق خواب مناسب اند. اگر وسایل پذیرایی شما زیاد یا طرح دار هستند، بهتر است از طرح های ساده تر و خلوت تر برای پذیرایی انتخاب کنید، در غیر این صورت می توانید از طرح های بزرگ و شلوغ تر که بیشتر به چشم می آیند هم برای دیوار پذیرایی انتخاب کنید.

 

 

کاغذ دیواری خطی

این کاغذ دیواری ها، مدل های نسبتا ساده و هندسی دارند. در این کاغذ دیواری ها از خطوط عمودی، افقی یا خطوطی نامنظم به کار می رود. کاغذ دیواری های خطی با خطوط عمودی برای پذیرایی که سقفی کوتاه تر از حالت عادی دارند بسیار مناسب است. چون باعث بزرگتر به نظر رسیدن آن می شود.

پیشنهاد من به کار بردن کاغذ دیواری خطی روی یکی از دیوار های پذیرایی، مانند تصویر زیر است که نظم و زیبایی خاصی دارد. پذیرایی را شلوغ نمی کند و هم ارتفاع سقف را بلندتر نشان می دهد.

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن

 

کاغذ دیواری پذیرایی

 

 

 

کاغذ دیواری گل دار

کاغذ دیواری گل دار مدرن، گل ها و برگ های ساده و بدون نقوش اضافه دارد که به رنگ های مختلفی تولید می شوند. معمولا کاغذ دیواری گل دار با رنگ های زمینه کرمی، سفید، طوسی، مشکی و بژ در پذیرایی مدرن کاربرد دارد.

کاغذ دیواری پذیرایی

طرح و نقش این کاغذ دیواری ممکن است درشت یا ریز باشند، که در پذیرایی های مدرن کوچک بهتر است از کاغذ دیواری با طرح های ریزتر و رنگ های روشن تر استفاده شود تا فضا را بزرگتر نشان دهند.

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن

 

کاغذ دیواری طرح گیاهان

کاغذ دیواری با طرح گیاهان هم مانند مدل قبلی از نقوش طبیعی استفاده می کند. ولی در این نوع کاغذ دیواری از گیاهان گرمسیری و خیلی درشت در نقوش به کار می رود. این کاغذ دیواری برای پذیرایی های مدرن با فضای بزرگ، زیبا و شیک است و تداعی کننده مناطق مدیترانه ای و ساحلی زیبا است.

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن

 

 

کاغذ دیواری طرح هندسی

کاغذ دیواری های هندسی از مدل های زیبا و جدیدتر سبک مدرن هستند که بعضی مدل های آن، برای پذیرایی بسیار شیک و عالی است. طرح های هندسی کاغذ دیواری، شامل مثلث، مربع، چند ضلعی ها هستند. این الگوها به صورت منظم یا نامنظم یا ترکیبی، در کنار هم قرار گرفته اند.

از کاغذ دیواری طرح هندسی با طرح های ساده تر می توانید برای تمام دیوارهای پذیرایی یا اگر مانند تصویر دوم شلوغ و با الگوی بزرگتر باشد برای یک دیوار پذیرایی به کار ببرید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی جدید

 

 

 

کاغذ دیواری طرح چوب

کاغذ دیواری های طرح چوب معمولا در پذیرایی مدرن به کار می روند و نماد سادگی و طبیعت هستند. این کاغذ دیواری های، به رنگ های چوبی از کرمی تا قهوه ای وجود دارند و ظاهری مانند تخته چوبی یا قطعاتی از چوب دارند. رنگ های چوبی معمولا با هر رنگ دکوراسیونی ست می شوند، ولی اگر پذیرایی کوچکی دارید از رنگ های روشن تر این طرح ها انتخاب کنید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی جدید

 

 

 

 

چطور طرح کاغذ دیواری پذیرایی را انتخاب کنم؟

اگر مبلمان و دکوراسیون پذیرایی شما، با سبک کلاسیک و سنتی و از مدل های شلوغ و پیچیده هستند، نباید کاغذ دیواری با گل های درشت یا طرح هایی شلوغ انتخاب کنید. برای این نوع دکوراسیون، بهتر است از رنگ های روشن تر و طرح های ساده تر مثل طرح راه راه، پتینه، داماسک ساده یا طرحی با گل های ریز انتخاب کنید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی

 

اگر دکوراسیون پذیرایی شما با سبک کلاسیک و از نوع ساده تر می باشد، می توانید از کاغذ دیواری با طرح های برجسته، شلوغ یا گل های درشت انتخاب کنید. توصیه من به شما این است که اگر از طرح هایی با گل های درشت یا طرحی شلوغ برای پذیرایی انتخاب کردید، فقط یک یا دو دیوار را کاغذ دیواری کنید و باقی دیوارها را کاغذ نکنید یا بقیه دیوارها را با کاغذ دیواری های ساده تر و بدون طرح بپوشانید.

 

 

اگر همه دیوارهای پذیرایی را از کاغذ دیواری های کلاسیک گلدار و شلوغ بپوشانید، فضای پذیرایی زیبایی خود را از دست می دهد. همچنین بعد مدت کوتاهی چشم شما از دیدن این دیوارها خسته می شود.

اگر دکوراسیون پذیرایی شما، سبک مدرن و ساده است، باید تا حد امکان، کاغذ دیواری هایی با سبک مدرن برای دیوارهای خود انتخاب کنید. کاغذ دیواری های مدرن تنوع و طرح های بیشتری نسبت به سبک کلاسیک دارند و شما به راحتی می توانید مدل مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب کنید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

رنگ های رایج کاغذ دیواری پذیرایی:

 کرمی

 سفید

 صدفی

 بژ

 نسکافه ای

 قهوه ای

 طوسی

 مشکی

 طلایی

 نقره ای

 زرشکی

 

 

 

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی

 

رنگ های دیگری مانند زرد، سبز، یشمی، آبی، سورمه ای و قرمز و … هم ممکن است برای کاغذ دیواری سالن پذیرایی مورد استفاده قرار گیرد که این رنگ ها خیلی محبوب و رایج نیستند.

 

کاغذ دیواری پذیرایی

 

 

دو نکته مهم در انتخاب رنگ کاغذ دیواری

رنگ های تیره کاغذ دیواری باعث می شود پذیرایی کوچکتر به نظر برسد.

کاغذ دیواری با پس زمینه و رنگ های روشن، فضای پذیرایی را بزرگتر نشان می دهد.

 

 

اگر می خواهید کاغذ دیواری پذیرایی را به مدت طولانی نگه داشته به نحوی که با هر دکوراسیونی قابل ست کردن باشد، پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ های رایج و نسبتا خنثی می باشد. ولی اگر از آن دسته افرادی هستید که هر دو یا سه سال یکبار دکوراسیون خانه را تغییر می دهید، می توانید کاغذ دیواری را از هر رنگی انتخاب کنید.

 

ست کردن رنگ کاغذ دیواری پذیرایی

بعد از انتخاب طرح کاغذ دیواری نوبت به انتخاب رنگ مناسب و هماهنگ با دکورسیون پذیرایی می رسد.

شما برای ست کردن رنگ کاغذ دیواری با رنگ دکوراسیون پذیرایی سه روش را می توانید در پیش بگیرید:

 

 

۱- انتخاب رنگ هماهنگ

رنگی هماهنگ با رنگ سایر دکوراسیون پذیرایی و کمی روشن تر یا کمی تیره تر انتخاب کنید.

 

ممکن است هر یک از اجزای پذیرایی شما مثل رنگ کف، رنگ دیوارها، رنگ فرش، پرده پذیرایی و مبلمان و باقی وسایل رنگی متفاوت داشته باشند، در این حالت می توانید یکی از این اجزاء مثل رنگ کف را انتخاب کرده و کاغذ دیواری همرنگ ولی یک یا دو درجه تیره تر یا روشن تر از آن، برای دیوار انتخاب کنید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی

یا اینکه رنگ چند جزء از پذیرایی شما رنگ هایی نسبتاً نزدیک هستند، مثلا رنگ کف سفید، رنگ مبلمان سفید و طوسی خیلی روشن ، رنگ پرده نسکافه ای و کرمی و رنگ فرش کرمی و طوسی کمرنگ است؛ در این حالت شما می توانید از رنگ طوسی یک درجه تیره تر از رنگ فرش یا کف، یا رنگ نسکافه ای یک درجه تیره تر یا روشن تر از پرده برای کاغذ دیواری، استفاده کنید.

 

 

۲- رنگ مکمل یا متضاد

رنگی مکمل یا متضاد با رنگ سایر دکوراسیون پذیرایی ( با در نظر گرفتن ابعاد پذیرایی و بزرگی یا کوچکی آن) انتخاب کنید.

 

همیشه لازم نیست رنگ کاغذ دیواری نزدیک به بقیه رنگ های موجود در دکوراسیون پذیرایی باشد. شما با کمی دقت می توانید رنگی مکمل یا متضاد رنگ های اجزای پذیرایی انتخاب کنید.

 

رنگ قهوه ای و رنگ کرمی روشن، رنگ یشمی و کرمی روشن، رنگ زرشکی و طوسی روشن، رنگ آبی کمرنگ و قهوه ای، رنگ سورمه ای و کرمی یا بژ می توانند در کنار هم بسیار زیبا جلوه کنند.

کاغذ دیواری پذیرایی

 

به عنوان مثال؛ رنگ کف پذیرایی کرمی، رنگ فرش کرمی و طوسی، رنگ پرده سفید و طوسی و رنگ دیوارها هم کرمی روشن است، رنگ کاغذ دیواری برای یکی از دیوارهای پذیرایی، می تواند قهوه ای، نسکافه ای یا سورمه ای باشد که ترکیب خیلی زیبایی ایجاد می کند.

همینطور در مورد بقیه ترکیب رنگ ها، به همین صورت می توانید عمل کنید. اگر از کاغذ دیواری تیره استفاده می کنید، سعی کنید فقط یک یا دو دیوار را کاغذ کنید تا پذیرایی شما کوچک و تیره به چشم نیاید.

کاغذ دیواری پذیرایی

۳- رنگ خنثی

رنگی خنثی برای کاغذ دیواری پذیرایی انتخاب کنید که با همه رنگ ها ست می شود.

کاغذ دیواری هایی به رنگ خنثی یا با پس زمینه خنثی، مانند سفید، طوسی و مشکی می توانند با هر رنگ دکوراسیونی ست شوند. در اینجا نکته ای که باید دقت کنید تعادل در روشنی و تیره بودن رنگ هاست.

اگر اکثر اجزای پذیرایی شما به رنگ سفید هستند و می خواهید کاغذ دیواری رنگ خنثی انتخاب کنید، بهتر است از درجات مختلف رنگ طوسی یا مشکی استفاده کنید تا پذیرایی شما بی رنگ و روح به نظر نیاید.

کاغذ دیواری پذیرایی

همچنین شما می توانید در یک پذیرایی با رنگ غالب سفید، از کاغذ دیواری به رنگ های کرمی، بژ، طلایی و نقره ای هم به کار ببرید. چون پذیرایی با دکوراسیون سفید، نیاز به یک رنگ متفاوت و مجزا از رنگ سفید دارد تا خسته کننده نشود. البته در آخر همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

 

 

 

مدل های جدید کاغذ دیواری پذیرایی

سال جدید طرح های زیادی هم در سبک کلاسیک و هم سبک مدرن در بازار وجود دارد که با هم تعدادی از این طرح ها را می بینیم.

 

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

کاغذ دیواری های کلاسیک، از طرح های گل دار، بته جقه یا طرح های دیگری با جنسی نسبتا براق هستند. این کاغذ دیواری ها در پذیرایی های با سبک سنتی یا کلاسیک کاربرد دارند و حس تجمل و شکوه را در خانه القا می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن

کاغذ دیواری های مدرن، درحال تبدیل شدن به پرکاربردترین مدل ها هستند. به دلیل اینکه امروزه، اکثر خانه ها به سبک مدرن دیزاین می شوند، کاغذ دیواری های مدرن هم پر طرفدارتر شده اند. چند نمونه زیبا و جدید از کاغذ دیواری های مدرن را با هم می بینیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری پذیرایی

رول های کاغذ دیواری دارای ابعاد خاصی هستند. ابعاد رول ها معمولا طول ۱۰ متر و عرض های متفاوت ۵۳، ۷۰، ۱۰۰،  یا با عرض  ۱۰۶ سانتی متر و طول ۱۵.۵ متر هستند.

تعداد رول کاغذ دیواری با عرض ۵۳ سانتی متر

اگر بخواهیم یک دیوار را به صورت کامل از بالای قرنیز تا زیر سقف کاغذ دیواری کنیم و با فرض ارتفاع معمول دیوار ۲.۸ متر، به این صورت محاسبه می شود:

۱۰/۲.۸=۳.۵۷ m =4 m

یعنی یک رول ۱۰ متری می تواند ۳.۵ بار از بالا تا پایین دیوار را بپوشاند. حالا با توجه به عرض کاغذ دیواری که ۵۳ سانتی متر است. این عرض ها را با هم جمع می کنیم.

۳*۵۳=۱۵۹ cm

 

با یک رول، یک دیوار با طول ۱.۵۹ متر و ارتفاع ۲.۸ متر می توان پوشاند. اگر کل دیوار، طول ۴ متر داشته باشد، ما به ۳ رول کاغذ دیواری نیاز داریم.

اگر اعداد نهایی به صورت خرد در آمد، باید به سمت بالا رند شود که یک رول کامل محسوب می شود. پس در کل ۳ رول کاغذ دیواری با عرض ۵۳ سانتی متر، برای یک دیوار ۴ متری لازم است.

۴/۱.۵۹=۲.۵ m =3 m

 

 

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

https://saramood.ir/2021/09/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%88-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D9%81-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

 

 

برای کاغذ دیواری های با عرض بیشتر هم به همین صورت محاسبه می شود.

محاسبه رول کاغذ دیواری پذیرایی با عرض ۱ متر

مثلا فرض کنید یک دیوار ۵ متری به ارتفاع ۳  متر را می خواهیم کاغذ دیواری کنیم. ما کاغذ دیواری به عرض ۱۰۰ سانتی متر را انتخاب کرده ایم که طول رول هم ۱۰ متر می باشد. نحوه محاسبه به این صورت است:

 

۱۰/۳=۳.۳۳= ۳

۳*۱۰۰=۳۰۰ cm

۵/۳=۱.۶ =۲

بنابراین برای این دیوار ۵ متری، و با کاغذ دیواری به عرض ۱۰۰ سانتی متر، ما به دو رول نیاز داریم.

 

 

 

حالا به راحتی می توانید با اندازه گرفتن طول و ارتفاع دیوار مورد نظر خود، این محاسبات را برای پذیرایی خود انجام دهید. در نهایت، تعداد رول ها و قیمت حدودی کاغذ دیواری که قصد خرید آن را دارید محاسبه کنید.

حتماً این اندازه ها را در دفترچه ای یادداشت کنید و محاسبات خود را داخل آن بنویسید. با این کار، در صورت مراجعه حضوری یا خرید اینترنتی، کار شما خیلی راحت تر می شود.

 

کاغذ دیواری پذیرایی از کجا بخریم؟

اکثر شهرها دارای مراکز فروش لوازم دکوراسیون داخلی و مخصوصا کاغذ دیواری هستند. اگر چنین مرکزی در شهر شما هم قرار دارد، توصیه ما به شما خرید از همین مراکز است.

 

ولی اگر بورس فروش کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی در شهرتان وجود ندارد، یا از شهرهای مجاور که دارای چنین مرکزی هستند و یا به صورت اینترنتی و از سایت های معتبر که امروزه تعداد زیادی سایت در این زمینه فعال هستند، کاغذ دیواری مورد نظر خود را خریداری کنید. در شهر تهران، بورس لوازم دکوراسیون داخلی و کاغذ دیواری در چند بخش شهر وجود دارد، که ما چند مورد از مهمترین آنها را به شما معرفی می کنیم.

 

 

 

بورس پل سید خندان، ابتدای سهروردی شمالی

معروف ترین و به روزترین بورس کاغذ دیواری در شهر تهران، در ضلع جنوبی پل سید خندان و ابتدای خیابان سهروردی واقع شده است. در این مرکز تعداد زیادی فروشگاه لوازم دکوراسیون داخلی از جمله کاغذ دیواری وجود دارد.

 

 

 

شما هم با وسیله شخصی و هم از طریق مترو مصلی می توانید به این محل مراجعه کنید. از نظر قیمت، این مرکز فروش نسبتاً قیمت های بالاتری نسبت به مراکز دیگر دارد، در عین حال تنوع و به روز بودن طرح های کاغذ دیواری آن، جزء مزیت های این مرکز است.

 

 

 

 

 

بورس پل چوبی، خیابان سپاه

در اطراف پل چوبی و در تقاطع خیابان سپاه هم فروشگاه هایی کاغذ دیواری وجود دارند که با اینکه تنوع طرح های این مرکز به اندازه خیابان سهروردی نیست، ولی قیمت های نسبتا مناسب تری دارد.

 

شما بوسیله مترو دروازه شمیران که نزدیکترین ایستگاه می باشد می توانید راحت به این محل مراجعه کنید. اگر با وسیله شخصی قصد مراجعه دارید، به دلیل اینکه این منطقه در طرح ترافیک قرار دارد، باید در ساعات غیر طرح یا روزهای تعطیل به این مرکز بروید.

 

 

 

بورس شرق تهران، بلوار ابوذر

محله پرستار واقع در شرق تهران و بلوار ابوذر شمالی چندین فروشگاه لوازم دکوراسیون از جمله کاغذ دیواری وجود دارد. این مرکز به نسبت تعداد فروشگاه ها از تنوع طرح خوبی برخوردار است. شما با وسیله شخصی یا مترو ایستگاه نیرو هوایی می توانید به این مرکز مراجعه کنید. همچنین قیمت های کاغذ دیواری پذیرایی این مرکز نسبت به خیابان سهروردی مناسب تر است.

 

 

 

بورس عبدل آباد

در محله عبدل آباد که در جنوب تهران قرار دارد، هم چند فروشگاه کاغذ دیواری قرار دارد. شما می توانید هم با وسیله شخصی و هم با مترو ایستگاه عبدل آباد به این محل مراجعه کنید. تنوع طرح های نسبتا خوب و قیمت های مناسب تر از مزیت های این مرکز می باشد.

 

 

 

 

جمع بندی:

کاغذ دیواری های شیک و جدید، در صورتیکه درست انتخاب شوند، می توانند تاثیر زیادی در زیبایی و ظاهر پذیرایی شما داشته باشند. ما در این مطلب نحوه صحیح ست کردن رنگ و انتخاب مدل کاغذ دیواری را بررسی کردیم. شما اکنون می دانید که اگر پذیرایی کوچکی دارید بهتر است از رنگ های روشن و یا پس زمینه روشن با نقوش ریز روی دیوارهای آن و ترجیحا فقط روی یک دیوار نصب کنید.

انواع کاغذ دیواری های به سبک کلاسیک و مدرن و مدل های جدید آنها را با هم دیدیم و در آخر نحوه محاسبه تعداد رول های مورد نیاز هر دیوار را توضیح دادیم. شما با محاسبه این رول ها، می توانید قیمت نسبی کاغذ دیواری مورد نیازتان را به دست بیاورید.

به هر حال، سلیقه شما تعیین کننده نوع و رنگ کاغذ دیواری است. اگر سلیقه تان را با اصول طراحی دکوراسیون و هماهنگی رنگ ها کمی متناسب کنید، نتیجه نهایی حتماً چشم نواز و زیبا خواهد شد. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزارم.

مطالب مرتبط

2 نظر در “جدیدترین مدل های کاغذ دیواری پذیرایی شیک

  1. مهدی گفت:

    سلام آیا کاغذ دیواری ساده بهتره یا سه بعدی؟

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      کاغذ دیواری های سه بعدی مخصوصا با طرح های شلوغ و بزرگ منزلتون رو شلوغ و مصنوعی نشون میده. بهتره از کاغذ دیواری ها یا پوسترهایی با طرح و رنگ هماهنگ و ساده تر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *