دکوراسیون پذیرایی

پذیرایی کوچک و ۱۹ روش بزرگتر نشان دادن آن

در یک پذیرایی کوچک، معمولاً فضای کافی برای تمام وسایل و لوازم وجود ندارد. لزوم چیدمان مناسب و به کاربردن اصول صحیح در چیدمان این پذیرایی، بسیار مهم می باشد. در این پذیرایی ها، باید از هر قسمتی بیشترین استفاده را کرد و وسایل اضافه را حذف کرد. پذیرایی کوچک را می توان با ایده هایی کاربردی و زیبا بزرگتر نشان داد و حس دلنشین و خوبی را برای ساکنین خانه فراهم کرد. برای چیدمان پذیرایی کوچک، ایده ها و راهکارهای زیادی وجود دارد که تاثیر زیادی در بزرگتر و زیباتر شدن آن دارد.

دکوراسیون پذیرایی کوچک

دکوراسیون پذیرایی کوچک

در این شرایط ممکن است سوالاتی برای شما پیش بیاید:

چه مبلمان و لوازم دکوری برای پذیرایی کوچک بخرم؟

پذیرایی را چطور چیدمان کنم تا بزرگتر دیده شود؟

چه نکاتی را رعایت کنم تا پذیرایی شیک تری داشته باشم؟

اگر شما هم یک پذیرایی کوچک دارید که به دنبال راهکارهایی برای بزرگتر و زیباتر شدن پذیرایی خانه خود هستید، ما در این مطلب، ایده های جذابی برای شما داریم.

لوستر پذیرایی شیک و جدید را چطور انتخاب کنیم؟

۱-  مبل های دسته دار را جایگزین مبل های بزرگ کنید.

 

 

 

مبل های بزرگ، فضای زیادی را در پذیرایی می گیرند. پیدا کردن یک دست مبل کوچک البته نه خیلی کوچک مهم است. مبلی که هم برای افراد بزرگسال هم برای بچه ها مناسب باشد. این مدل چیدمان تصویر زیر، یکی از بهترین ایده های چیدمان پذیرایی کوچک است. مبل های دسته دار کوچک و با پارچه گلدار روشن هم اتاق را بزرگتر می کند و هم آن را روشن تر نشان می دهد. اگر پذیرایی شما خیلی کوچک است، به طوری که مبل دسته دار کوچک هم در آن جا نمی شود؛ می توانید این راهکار را فراموش کنید و از دو صندلی راحتی در آن استفاده کنید.

 

پذیرایی کوچک

 

پذیرایی کوچک

 

۲-  دیوارهای سفید، پذیرایی کوچک را دلبازتر می کند.

 

تمام دیوارهای پذیرایی و اتاق هایتان را سفید کنید. رنگ سفید شاید از یک جهت خسته کننده به نظر برسد ولی فضای کوچک را بزرگتر و روشن تر نشان می دهد. اگر شما از دیوارهای سفید استفاده می کنید، از لوازم دکوری سفید و مشکی استفاده نکنید چون ممکن است روشنایی اتاق را کم کند. استفاده از دیوارها و مبلمان رنگی باعث کوچکتر نشان دادن پذیرایی کوچک شما می شوند.

 

پذیرایی کوچک

 

اگر چه، این مساله همیشه صادق نیست ولی بعضی اجزا با رنگ های طبیعی و شاد اثر بیشتری دارند. مثلا قراردادن گیاهان آپارتمانی در پذیرایی کوچک مخصوصا اگر پنجره های بزرگ داشته باشید. شما می توانید یکی از دیوارهای پذیرایی را با رنگی غیر سفید ولی روشن هم رنگ کنید. این ایده خوبی برای کمی تنوع نسبت به دیوارهای کاملاً سفید است. نکته این است که شما باید ایده ای را انتخاب کنید که برای پذیرایی شما بهترین است.

چیدمان خانه کوچک
پذیرایی کوچک

 

۳- روشنایی و چراغ های متفاوت و زیبا را اضافه کنید.

 

در یک اتاق پذیرایی، کف پذیرایی قسمت مهمی از آن است. لامپ ها یا لوستر باید قابل اتصال به دیوارها یا سقف باشند تا جایی در کف پذیرایی نگیرند. در یک پذیرایی کوچک سعی کنید از آباژور استفاده نکنید و به جای آن از نورهای مخفی در دیوار یا سقف یا از چراغ های دیوارکوب استفاده کنید. راهکار دیگر برای چیدمان پذیرایی کوچک، استفاده از  لامپ با بازوی چرخشی است که فاصله ای با دیوارها ایجاد می کند و باعث آزاد شدن فضایی در کف پذیرایی می شود.

خانه کوچک

 

پذیرایی کوچک نورپردازی

این مهم است که اجازه دهید نور به صورت آزاد وارد فضا شود تا باعث شود فضایی زنده و روشن داشته باشید. اگر در پذیرایی کوچک خود، پنجره های کوچکی هم دارید باید اجازه دهید نور بیشتری وارد شود. 

در پذیرایی کوچک سعی کنید از پرده های نازک تر یا از دو لایه پرده که یکی نازک باشد استفاده کنید. در طی روز پرده نازک فقط پنجره را بپوشاند یا کلا کنار زده شود تا خانه اکثر اوقات روشن باشد. در مورد روشنایی و نور لامپ ها سعی کنید از نورهای سفید بیشتر استفاده کنید. این کار باعث بزرگتر به نظر رسیدن ابعاد خانه می شود. همچنین می توانید از ترکیب رنگ سفید و کمی زرد هم استفاده کنید.

پذیرایی کوچک نورپردازی

 

۴- از قالیچه و فرش های بزرگ تر استفاده کنید

 

 

یک فرش بزرگ از نظر بصری باعث می شود کف پذیرایی تفکیک شود و فضا را بزرگتر نشان می دهد. اگر شما از فرش هایی با رنگ یا نقش اغراق شده در یک پذیرایی کوچک استفاده کنید، به علت خطای دید، پذیرایی را بزرگتر می کند. برای این کار می توانید از فرش هایی مثل فرش ایرانی یا فرشی با نقش برجسته در پذیرایی به کار ببرید .

پذیرایی کوچک

مثلا اگر خانه شما یک پذیرایی ۱۵ متری دارد، دو فرش ۶ متری را با ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر فاصله از هم پهن کنید. در صورتی که ابعاد پذیرایی اجازه می دهد یک فرش ۱۲ متری پهن کنید به طوری که از دیوار ها ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر فاصله داشته باشد.

 

 

چیدمان خانه کوچک

 

۵- شلف ها، ارمغان زیبایی و نظم در یک پذیرایی کوچک

 

یک پذیرایی کوچک قابلیت نظم پذیری خوبی ندارد. اگر خانه شما یک پذیرایی کوچک دارد، استفاده از شلف های دیواری به آن نظم و زیبایی می دهد. در مورد استفاده از انواع شلف ها و جایی که آنها را نصب می کنید به تناسب و تعادل وسایل دقت کنید. رنگ، ابعاد و محل تمام مبلمان و وسایل دکوری در یک پذیرایی کوچک، اهمیت خاصی دارد.

پذیرایی کوچک

 کاربرد شلف ها به عنوان:

 

 نگهدارنده گلدان

 کتابخانه

دکوری

دکور اتاق خواب

میز تحریر

 

 

پذیرایی کوچک

 

شلف های شناور، ایده بسیار خوبی برای فضای پذیرایی کوچک به منظور نظم دهنده هستند. به این دلیل که در عین حال که زیبا و شیک هستند، وسایل زیادی هم روی آنها جا می شود.

 

ما کف پذیرایی را برای قرار دادن کمدها یا شلف های زمینی پیشنهاد نمی کنیم، چون نیاز به فضای بیشتری روی کف اتاق برای جادادن آنها هست.  سعی کنید شلف هایی که نصب می کنید هم رنگ دیوارها باشند. برای پذیرایی کوچک بهتر است از شلف های سفید استفاده کنید که رنگ خانه را بازتر نشان دهد و خانه بزرگتر دیده شود.

 

خانه کوچک کاربرد شلف

 

پذیرایی کوچک

 

۶– صندلی های آویز دوست داشتنی بخرید

 

 

صندلی های آویز یا تابی یکی از وسایل ترند در دنیای امروز است. استفاده از این صندلی ها یک ترفند عالی برای چیدمان پذیرایی کوچک است. اگر شما نیاز به یک صندلی دارید که در عین حال جای زیادی نگیرد، از این صندلی ها استفاده کنید.

این نوع صندلی ها، نشیمنی راحت و آرامش بخش هستند. صندلی آویز به دلیل جنس چوبی و رنگی که دارد، حس حضور طبیعت را در خانه تداعی می کنند. همچنین مدل فانتزی آن، تغییری زیبا و متفاوت در خانه ایجاد می کند. البته دقت کنید این صندلی ها برای یک پذیرایی مدرن یا با سبک های بوهو و ساحلی مناسب است. در یک پذیرایی کلاسیک اصلا از این صندلی ها استفاده نکنید.

 

صندلی آویز در خانه کوچک

 

صندلی آویز در چیدمان پذیرایی کوچک

 

۷- دو میز جلو مبلی کوچک به جای یک میز بزرگ داشته باشید.

اگر شما به دنبال اتاق پذیرایی شیک و مرتب هستید توصیه می کنم به جای یک میز جلو مبلی بزرگ، دو میز کوچک قرار دهید. از دو میز کوچک جلوی مبل های خودتان در دو طرف استفاده کنید. چون میز کوچک باعث جریان عبوری بیشتر شده و به شما و بقیه اجازه رفت و آمد راحت تر اطراف مبل ها را می دهد.

 

میز جلومبلی در پذیرایی کوچک

 

۸- آینه ها معجزه می کنند

یک ترفند قدیمی در چیدمان پذیرایی کوچک، استفاده از آینه است که معجزه می کند. کاربرد آینه، یکی از بهترین راه ها برای بزرگ تر نشان دادن فضاهاست که نباید نادیده گرفته شود. آینه ها با انعکاس فضاهای روبرو و پس زمینه ها، باعث تصور فضایی می شوند، در نتیجه موجب بزرگتر دیده شدن فضاها می شوند. در قسمتی از پذیرایی که تابلو یا شلف نصب نمی کنید می توانید یک آینه متوسط یا بزرگ به دیوار نصب کنید. بهتر است دیواری که برای نصب آینه انتخاب می کنید روبروی راهرو یا آشپزخانه باشد تا فضای بزرگتری را منعکس کند.

 

چیدمان خانه کوچک

 

آینه در پذیرایی کوچک

 

برای پذیرایی کوچک، بهتر است از آینه های بزرگتر استفاده کنید که یک دیوار را کامل بپوشاند. شما هم چنین می توانید آینه را روی کنسول قرار دهید یا  آینه های پازلی یا اصطلاحاً تایلی روی دیوار بچسبانید. در خانه های کوچک، بهتر است از آینه های ساده و بدون رنگ استفاده کنید. چون آینه رنگی مثل برنزی یا طلایی، خودشان رنگ دارند گزینه مناسبی برای خانه کوچک نیستند.

 

آینه در چیدمان پذیرایی کوچک

 

آینه در خانه کوچک

 

۹- وسایل دکوری خانه مهم هستند

 

 

گاهی در چیدمان پذیرایی کوچک، کل خانه هیچ مشکلی ندارد، ولی انگار سرد و بی روح است یا بیش از حد یکنواخت است. در این مواقع شاید جای یک عنصر تزئینی یا دکوری در خانه، خالی باشد. اگر روی میز ناهارخوری یا جلو مبلی شما کاملا خالی است بهتر است یک گلدان متناسب با سبک خانه خود ، روی آن قرار دهید و از چند شاخه گل طبیعی یا مصنوعی یک رنگ برای زیباتر شدن آن استفاده کنید.

 

چیدمان پذیرایی کوچک

 

چیدمان خانه کوچک

 

پذیرایی کوچک

 

اگر یک دیوار پذیرایی شما کاملا خالی است و هیچ چیزی روی آن نصب نشده، می توانید روی این دیوار یک تابلو متناسب با سبک خانه خود (ساده یا کارشده) نصب کنید. در اینجا لازم است یک مساله را تاکید کنم که اگر خانه کوچکی دارید بهتر است سبک های ساده و مدرن را  در انتخاب وسایل خانه به کار ببرید. چون سبک های کلاسیک، باعث شلوغی خانه شده و آن را کوچکتر نشان می دهند. در یک پذیرایی کوچک بهتر است از یک یا دو تابلو با ابعاد بزرگ و رنگ روشن استفاده کنید، چون فضا را بزرگتر نشان می دهند.

 

خانه کوچک

 

 

۱۰- فضاهای چند منظوره و کاربردی درست کنید

 

ایده جذاب دیگری که برای چیدمان پذیرایی کوچک،بسیار کاربردی و عالی است، ایجاد یک فضای چند منظوره است. معنی فضای چند منظوره این است که شما می توانید کاربری های مختلف را در یک فضا ترکیب کنید. برای مثال، اگر شما اتاق نشیمن یا اتاق کار ندارید می توانید این دو کاربری را در یک اتاق داشته باشید.

 

چیدمان پذیرایی کوچک

 

پذیرایی کوچک

برای درست کردن بخشی از این اتاق برای کار می توانید از میزهای تاشو یا میزهای کمجا که از یک شلف بلند و یک صندلی تشکیل می شوند، کمک بگیرید تا جای کمتری اشغال کنند. فضای نشیمن و ناهارخوری می توانند در یک قسمت کنارهم قرار بگیرند و اتاق کار می تواند در قسمتی دیگر از آن قرار بگیرد.

۱۱- از مبلمان دو منظوره بهره بگیرید

 

وسایل چند منظوره در مبلمان، برای چیدمان پذیرایی کوچک بسیار کاربردی هستند. برای مثال اگر شما بازهم به صندلی در پذیرایی نیاز دارید، می توانید از صندلی های مکعبی (پاف) استفاده کنید. امروزه پاف ها از وسایل ترند منزل هستند و در ایران هم در شکل ها و رنگ های مختلف عرضه شده اند. شکل پاف ها بهتر است مکعبی باشد که وقتی به آنها نیازی ندارید زیر میز جلو مبلی جا شوند. پاف ها را هم می توان به عنوان صندلی و هم به عنوان میز کوچک استفاده کرد.

 

این صندلی های مکعبی یا حتی مبل ها باید به نحوی چیده شوند که جای زیادی نگیرند . شما هم چنین می توانید فضای اضافی برای وسایل دیگر زیر میز جلومبلی داشته باشد. شما می توانید پاف ها را از رنگی متفاوت با مبل ها یا همرنگ کوسن های مبل انتخاب کنید.

 

پاف در چیدمان پذیرایی کوچک

 

 

۱۲- تابلوهای هنری جدید به دیوار نصب کنید

وقتی که پذیرایی کوچکی داریم، وسایل خانه باید بالاتر از کف خانه یا روی دیوار قرار بگیرند. چیدمان عمودی وسایل باعث می شود فضای بیشتری داشته باشیم. پس برای وسایل کاربردی یا تزیینی بهتر است سطوح دیوارها را انتخاب کنیم. سعی کنید تابلوهای هندسی و خطی گوناگون روی دیوار نصب کنید. این کار فضای کوچکی را با حس آرام و منظم القا می کند در حالیکه زیبایی بیشتری هم به خانه ما می دهد.

پذیرایی کوچک

 

۱۳- میز جلو مبلی چند لایه را امتحان کنید

 

اکثر میزهای جلو مبلی به صورت تکی هستند که جای بیشتری می گیرند. در حالیکه در یک پذیرایی کوچک اگر میزها از نوع چندلایه باشند فضای کمتری اشغال می کنند. شما می توانید مجموعه ای از میزها را پیدا کنید که به اندازه کافی برای پذیرایی شما کوچک باشند و به صورت چندلایه طراحی شده باشند.

انواع مختلفی از این میزها در بازار وجود دارند که معمولاً سه تایی هستند. به دلیل اینکه این میزها، به صورت کشویی داخل هم جا می شوند، فضای کمتری می گیرند و پذیرایی را خلوت تر و مرتب تر نشان می دهند.

پذیرایی کوچک

 

پذیرایی کوچک

 

۱۴- مبلمان رنگی، پذیرایی را سر زنده می کند

اگر شما برای سفیدکردن دیوارهای پذیرایی خود برنامه ریزی می کنید، بهترین دلیلی که مانع شما می شود خسته کننده بودن رنگ سفید است. راه دیگری که می توانید خیلی ساده و خلاقانه به خانه خودتان رنگ بدهید، استفاده از مبلمان یا وسایل دکوری رنگی است. در نظر داشته باشید استفاده از نیمکت های رنگی، یک میز جلومبلی رنگی، پاف رنگی یا بقیه مبلمان پذیرایی رنگی می تواند رنگ خانه را روشن تر و زنده تر کند.

 

پذیرایی کوچک

 در استفاده از مبلمان رنگی دقت کنید که رنگ های زیادی در خانه به کار نبرید. اگر دیوارها و کف شما رنگ خاصی ندارند می توانید مبلمان را از یک یا دو رنگ انتخاب کنید یا مثلا مبل را از یک رنگ و کوسن ها را از رنگی دیگر انتخاب کنید.

برای مثال اگر دیوارهای خانه شما رنگ سفید یا کرمی و کف خانه شما رنگ های سفید یا کرمی یا طوسی است شما می توانید مبل ها را رنگ سرمه ای و کوسن های زرد انتخاب کنید. یا مبل ها را رنگ سبز ، مبل میزبان را نارنجی و کوسن های طوسی انتخاب کنید. باز هم فکر کنید شاید راه های ساده و جذاب تری برای این مساله پیدا کردید، کمی جرات و خلاقیت به خرج دهید و آنها را به کار ببرید.

 

 

پذیرایی کوچک

 

 

۱۵- گیاهان را به پذیرایی خانه اضافه کنید

خیلی از افراد عاشق طبیعت و گل و گیاه هستند. برای این افراد زندگی با گیاهان و قراردادن آنها در خانه جزئی جدا نشدنی است. اگر شما هم در خانه تان گلدان و گیاه طبیعی ندارید حالا وقت آن است که چندتایی از آنها داشته باشید و از وجود گیاهان زیبا در خانه خود لذت ببرید.

گیاهان طبیعی ، منبع خوبی از انرژی برای خانه شما هستند. آنها می توانند خانه شما را روشن تر کنند در حالیکه برای محیط خانه هوای تازه تولید می کنند. گیاهان هم چنین زیبایی و جلوه طبیعی و آرامبخش به خانه می دهند.

 

پذیرایی کوچک

 

 

پذیرایی کوچک

 

گیاهان آپارتمانی مقاوم را می توانید خریداری کرده و در یک گلدان سفید یا رنگی متناسب با فضای خانه بکارید. اگر خانه ای دارید که نورگیری طبیعی کمی دارد گیاهان آپارتمانی سایه دوست که نیاز زیادی به نور ندارد مانند سانسوریا بخرید ولی اگر نورگیری خانه شما مناسب است گیاهان آپارتمانی بیشتری می توانید انتخاب کنید. گیاهان آپارتمانی گلدار جلوه زیبایی به خانه شما می دهند و دیگر نیازی به خرید لوازم تزئینی خاصی در خانه ندارید. بعد از خرید و قراردادن گلدان های طبیعی در خانه خود احتمالا با خود می گویید کاش زودتر برای این کار اقدام می کردم.

 

پذیرایی کوچک

 

۱۶- از وسایل طلایی یا نقره ای در خانه استفاده کنید

اگر شما دنبال وسایل دکوری برای چیدمان پذیرایی کوچک خود هستید، به وسایل و لوازم دکوری طلایی و نقره ای هم فکر کنید. لوازم طلایی رنگی خاص به خانه می بخشد و باعث می شود فضای خانه شما بزرگ و شیک به نظر برسد حتی اگر از وسایل ارزان استفاده کرده باشید.

 

پذیرایی کوچک

 

البته در استفاده از این نوع وسایل زیاده روی نکنید چون خانه شما به شدت خسته کننده می شود و کوچکتر به چشم می آید. مثلا یک تابلو ساده با قاب طلایی  روی دیوار پذیرایی و یک وسیله دکوری طلایی روی میز و یا میزهای عسلی با پایه های  طلایی زیبایی و جلوه خوبی برای خانه شما به ارمغان می آورد.

 

چیدمان پذیرایی کوچک

 

۱۷- مبلمان ال شکل در پذیرایی کوچک

 

 

مبل ال شکل یکی دیگر از راهکارهای خوب در چیدمان پذیرایی کوچک است. با این نوع مبل، هیچ فضایی در اتاق پذیرایی هدر نمی شود. این مدل مبلمان، فضای خالی اضافی و همچنین کاربردی برای وسایلی مثل میز جلومبلی را به ما می دهد. این نوع مبل هم چنین خیلی جذاب و زیبا به نظر می آید و استفاده از آن راحت است.

پذیرایی کوچک

 

چیدمان پذیرایی کوچک

 

۱۸- یک دیوار هنری و نورانی در هر اتاق درست کنید

 

یک دیوار در فضای پذیرایی یا اتاق خواب انتخاب کنید که بتواند نقش اصلی فضای شما را داشته باشد. برای این دیوار یک طرح خاص داشته باشید، به عنوان مثال یک کاغذ دیواری زیبا و رنگ روشن، روی آن نصب کنید. برای اینکه این دیوار، باعث بزرگتر دیده شدن خانه شود، از منابع نورانی اطراف آن استفاده کنید. نورهای مخفی بالا یا دوطرف دیوار و لامپ های هالوژن یا LED بالای دیوار، نمونه ای از این نورپردازی هاست. نورپردازی روی یک دیوار خاص، باعث روشن تر شدن فضا و خطای چشم شده و پذیرایی را بزرگتر نشان می دهد.

 

پذیرایی کوچک

یا از دیوارپوش ها با رنگ روشن و طرح مناسب روی آن مانند شکل بالا  استفاده کنید. مصالحی مانند آجر تزئینی (آنتیک) یا پنل های پی وی سی یا مشابه این که روی سطح دیوار نصب می شوند را اصطلاحا دیوارپوش می گویند.

هم چنین می توانید از یک رنگ خاص و متفاوت از بقیه دیوارهای آن فضا برای نقاشی آن استفاده کنید. در خانه های کوچک سعی کنید از رنگ های روشن مثل طوسی کمرنگ یا کرمی روشن، برای رنگ کردن این دیوار، استفاده کنید.

 

چیدمان پذیرایی کوچک

 

 

پذیرایی کوچک

 

پذیرایی کوچک و نصب دیوارپوش

 

۱۹- استفاده از وسایل کمتر

 

 

گاهی اوقات، داشتن وسایل کمتر، بهترین کار برای چیدمان پذیرایی کوچک است. اگر شما یک شومینه زیبا، یک کف پارکت چوبی و پنجره های بزرگی دارید که اشعه نور به داخل اتاق می تابد همین کافی است. وسایل دکوری یا مبلمانی که استفاده نمی شود را کنار بگذارید. روی میزهای پذیرایی و ناهارخوری را تا حد امکان خالی و خلوت نگه دارید. این کار به ظاهر کوچک، فضای پذیرایی را بزرگتر نشان می دهد.

چیدمان پذیرایی کوچک و سفید

اگر می خواهید خانه ای ساده و شیک و در عین حال آرامبخش داشته باشید که بعد از یک روز خسته کننده ساعاتی راحت روی مبل بنشینید، بهترین کار خلوت کردن آن است. پس زودتر دست به کار شوید و وسایلی که نیاز ندارید یا قدیمی هستند را به دیگران ببخشید.

 

پذیرایی کوچک سفید

 

 

پذیرایی کوچک شیک

جمع بندی:

در این مطلب ۱۹ روش عالی و ساده را برای بزرگتر نشان دادن یک پذیرایی کوچک معرفی کردیم. یک پذیرایی کوچک گاهی با اجرای یک یا چند مورد از این ایده ها، می تواند تغییر و تحولی عالی کند و بهتر به نظر برسد.

تغییر یکی از اجزای پذیرایی مانند درست کردن یک دیوار زیبا و درخشان یا نصب کردن آینه روی یکی از دیوارهای پذیرایی، می تواند پذیرایی شما را بازتر و زیباتر نشان دهد. در پذیرایی کوچکی که دیوارهایی به رنگ کرمی یا طوسی دارد، رنگ کردن کل دیوارها به رنگ سفید و اضافه کردن چند وسیله سفید می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

شما با ذوق و سلیقه خودتان یک یا چند مورد از این راهکارها را انتخاب کنید و در قسمت مناسبی از پذیرایی خود به کار ببرید. امیدوارم پذیرایی کوچک شما با این ایده ها، به محیطی دوست داشتنی و دلنشین، تبدیل شود. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزارم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *