آموزش

بازسازی سالن پذیرایی، سریع و بدون بنایی

خیلی از افراد تصمیم به بازسازی سالن پذیرایی خود می گیرند ولی حوصله دردسر بنایی و کثیفی آن را ندارند. بازسازی خانه یا سالن پذیرایی، نیاز به صرف وقت، به هم خوردن نظم خانه و تحمل کثیفی دارد. ولی شما می توانید با راهکارها و متریال های جدیدی که ارائه شده، یک بازسازی بدون بنایی داشته باشید. بعضی از این متریال ها حتی نیاز به نصاب هم ندارند و در بودجه شما هم صرفه جویی می کنند.

در این مطلب متریال های زیبا و جدیدی که برای بازسازی سالن پذیرایی بدون بنایی، عالی هستند معرفی می کنیم. همچنین روش های مناسب و ایده آلی که برای کاربرد این متریال ها وجود دارد را بیان می کنیم.

۱- درست کردن یک دیوار کانونی زیبا و جذاب

یکی از راه های عالی برای بازسازی سالن پذیرایی که تاثیر زیادی دارد، دیزاین یکی از دیوارهای پذیرایی است. یکی از دیوارهای اصلی و مهم سالن پذیرایی مانند دیوار پشت تلویزیون را برای این ایده انتخاب کنید. شما می توانید با روش های ساده و بدون دردسر بنایی، این دیوار را تزیین کنید. روش هایی که برای دیزاین این دیوار می توانید استفاده کنید:

۱- دیوارپوش پی وی سی

۲- دیوارپوش ترمووال

۳- دیوارپوش فومی پشت چسبدار

۴- ماربل شیت

۵- دیوارپوش گرین وال

۶- کاغذ دیواری پشت چسبدار

بازسازی سالن پذیرایی با ماربل شیت

۱- دیوارپوش پی وی سی

برای بازسازی سالن پذیرایی، زیباتر کردن یک دیوار با استفاده از دیوارپوش پی وی سی، گزینه ای عالی است. این دیوارپوش ها ضد آب و خط و خش هستند و مدل های شیک و متنوعی هم دارند. دیوارپوش پی وی س، مدل های مخصوص دیوار خانه دارد که طرح های مدرن و کلاسیک زیبایی دارند. این دیوارپوش ها شاخه هایی با طول ۶ متر و عرض ۲۰ سانتی متر هستند.

بازسازی سالن پذیرایی با دیوارپوش پی وی سی

این دیوارپوش ها روی هر دیواری مانند رنگ شده، گچی، سیمانی و کاشی قابل نصب هستند. هزینه این دیوارپوش ها هم نسبتاً مناسب و اقتصادی است. طرح و رنگ های این دیوارپوش ها برای دیوار کانونی پذیرایی، زیبا و مناسب است. دیوارپوش پی وی سی با طرح چوب، طرح هندسی و مدل ساده تولید می شوند. این دیوارپوش را می توانید به صورت تکی یا در ترکیب با متریال های دیگر برای دیزاین دیوار پذیرایی به کار ببرید.

بازسازی سالن پذیرایی با دیوارپوش پی وی سی

۲- دیوارپوش ترمووال

برای بازسازی سالن پذیرایی و زیباتر کردن دیوارهای آن، دیوارپوش ترمووال از جدیدترین متریال هاست. این دیوارپوش در شاخه های با طول ۲.۸ متر و عرض های مختلف ۱۰،۱۲، ۱۵ و ۲۰ سانتی متری تولید می شود. ضخامت این شاخه ها در حدود ۸ تا ۱۰ میلی متر است.

بازسازی سالن پذیرایی با دیوارپوش ترمووال

ظاهر ترمووال شباهت زیادی به چوب ترموود دارد که برای دیزاین دیوار یا سقف استفاده می شود. سطح روی ترمووال ها به صورت شیارهای برجسته و فرورفته است که شبیه الوارهای چوبی هستند. ترمووال ها از جنس پی وی سی هستند و در برابر رطوبت، ضربه و خط و خش مقاوم اند. این متریال به راحتی تمیز می شود و نصب راحتی هم دارد. ترمووال ها را می توانید برای بخشی از دیوار یا کل یک دیوار به کار ببرید.

بازسازی سالن پذیرایی با ترمووال

۳- دیوارپوش فومی پشت چسبدار

دیوارپوش فومی یکی از گزینه های زیبا و جدید برای بازسازی سالن پذیرایی بدون بنایی است. می توان گفت بهترین متریال از نظر راحتی نصب و سرعت اجرا، دیوارپوش های فومی هستند. این دیوارپوش ها دارای یک لایه چسب در پشت خود هستند که چسبندگی زیادی به دیوار دارد. دیوارپوش فومی برای نصب روی دیوارهای رنگ شده یا سرامیک و کاشی مناسب است.

دیوارپوش فومی، طرح های شیک و زیبایی مانند طرح آجر بهمنی، آجر سه سانت، موج، کلاسیک و .. دارد. این دیوارپوش ها را می توان به همراه نورپردازی، با ترمووال، ماربل شیت ها یا گرین وال به کار برد. ایده های جالب و زیبایی را می توانید با ترکیب این متریال ها روی دیوار پذیرایی اجرا کنید.

بازسازی سالن پذیرایی با دیوارپوش فومی
بازسازی سالن پذیرایی با دیوارپوش فومی
بازسازی سالن پذیرایی با دیوارپوش فومی

۴- ماربل شیت

دیوارپوش ماربل شیت برای بازسازی سالن پذیرایی از متریال های شیک و جدید است. این متریال به صورت ورقه هایی از جنس پی وی سی فشرده است که مقاومت بالایی دارد. ماربل شیت ها ظاهری شبیه سنگ مرمر با رگه هایی زیبا و ظریف دارند. این متریال برای دیزاین دیوار کانونی پذیرایی، انتخابی جدید و فوق العاده شیک است.

این متریال را می توان به تنهایی روی کل یک دیوار نصب کرد یا به همراه متریال های دیگر به کار برد. ایده های خلاقانه و جالبی را می توانید با ماربل شیت و متریال های دیگر اجرا کنید.

ماربل شیت برای بازسازی سالن پذیرایی
ماربل شیت برای بازسازی سالن پذیرایی

۵- دیوارپوش گرین وال

گرین وال یکی از دیوارپوش های فوق العاده است که یک دیوار شیک و سبز می سازد. گرین وال از پنل هایی با ابعاد حدود ۵۰ در ۵۰ ساخته می شود و مدل های متنوعی دارد. گرین وال ها شبیه به گیاهان طبیعی و زنده طراحی شده اند تا یک دیوار سبز و طبیعی را تداعی کنند.

این متریال به شکل درخت پرتغال، گیاه شبدر، شمشاد و برگ گیاهان دیگر در بازار وجود دارد. این پنل ها یک صفحه مشبک پلاستیکی دارند که بوسیله میخ به دیوار نصب می شوند. دیوارپوش گرین وال به راحتی بریده شده یا کنار هم قرار گرفته و یکپارچه می شوند.

این دیوارپوش را می توانید برای بازسازی سالن پذیرایی و بخشی از یک دیوار به کار ببرید. علاوه بر این گرین وال ها برای ترکیب با متریال های دیگر مانند ترمووال هم عالی هستند.

۶- کاغذ دیواری پشت چسبدار

یکی از راه های بازسازی سالن پذیرایی و دیوار کانونی، استفاده از کاغذ دیواری پشت چسبدار است. این کاغذ دیواری ها مانند کاغذ دیواری معمولی ولی با یک لایه چسبدار در پشت خود تولید می شوند. این کاغذ دیواری را می توانید خودتان روی یک دیوار صاف و بدون برجستگی یا فرورفتگی بچسبانید. مزیت این کاغذ دیواری این است که نیازی به نصاب یا چسب مخصوص کاغذ ندارد. کاغذ دیواری پشت چسبدار راحت و سریع به دیوار می چسبد و آن را زیباتر می کند.

بازسازی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری پشت چسبدار
بازسازی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری پشت چسبدار
بازسازی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری پشت چسبدار

۲- نورپردازی حرفه ای

یک ایده جالب و راحت برای تغییر و بازسازی سالن پذیرایی، استفاده از چراغ های جدید و شیک است. شما می توانید با کاربرد نورپردازی های خاص و متفاوت روی یک دیوار، کل پذیرایی را تحت تاثیر قرار دهید. چراغ های دیوارکوب از مدل های جدید نورپردازی دیواری هستند.

چراغ های دیوارکوب

چراغ های دیوارکوب، انتخاب خوبی برای دیزاین یک یا چند دیوار در پذیرایی هستند. این چراغ ها در سبک های مدرن یا کلاسیک و با مدل های شیک و زیبایی تولید می شوند. شما می توانید برای یک دیوار خاص و کانونی خود از یک یا چند عدد از این چراغ ها استفاده کنید. علاوه بر این می توانید برای دو دیوار روبروی هم از این چراغ های دیوارکوب نصب کنید.

این چراغ ها را می توان به تنهایی به دیوار نصب کرده یا با وسیله دکوراتیو یا کاربردی دیگر همراه کرد. اگر دیواری به غیر از دیوار تلویزیون را انتخاب کرده اید می توانید از یک آینه کنسول استفاده کنید. آینه کنسول را وسط دیوار گذاشته و دو چراغ دیوار کوب دو طرف آینه به دیوار نصب کنید. نورپردازی این چراغ ها، این دیوار را به سادگی زیباتر و شیک تر می کند. بعضی از مدل های چرغ دیواری با طرح های هندسی یا خلاقانه ای تولید می شوند که برای دیزاین دیوار پذیرایی عالی هستند.

جدیدترین چراغ های دیوارکوب برای دیوارهای پذیرایی:

۱- چراغ چند جهته

این مدل از جدیدترین چراغ های دیوارکوب است. این چراغ ها به صورت یک جهته، دو جهته یا چند جهته نور را پخش می کنند. چراغ یک یا چند جهته معمولاً به سبک مدرن است و رنگ و مدل های زیبا و متنوعی دارد. این چراغ ها را می توانید به صورت دوتایی یا چندتایی روی یک دیوار پذیرایی نصب کنید. مدل نصب آنها می تواند به صورت یک ردیف افقی، خط مورب یا مدل های دیگر باشد.

چراغ چند جهته برای بازسازی سالن پذیرایی
چراغ چند جهته برای دیزاین دیوار پذیرایی

۲- چراغ خطی یا لاینر

یکی از انواع چراغ های جدید و شیک که برای بازسازی سالن پذیرایی، خیلی زیبا و تاثیرگذار است، چراغ خطی است. چراغ های خطی مدل های مختلفی دارند و به صورت دیواری یا سقفی تولید می شوند. چراغ خطی مخصوص دیوار، به صورت پشت چسبدار هست یا باید به دیوار نصب شود. این چراغ ها را می توانید به صورت افقی یا عمودی به دیوار نصب کرده و دیوار را دیزاین کنید.

چراغ خطی برای بازسازی سالن پذیرایی

کاربرد این چراغ ها هم روی دیوار ساده و رنگ شده و هم روی دیوارهای با دیوارپوش های متنوع، نتیجه ای عالی دارد. این چراغ ها از نوع ال ای دی هستند و شدت روشنایی و رنگ نور متنوعی دارند. چراغ های خطی معمولاً با رنگ های مهتابی، نیمه مهتابی، آفتابی، نیمه آفتابی وجود دارند. چراغ خطی را می توانید مانند تصویر زیر به صورت دو تایی روی یک دیوار ساده نصب کنید. به غیر از این می توان این چراغ ها را در کنار متریال های دیگر مثل ترمووال و به صورت عمودی نصب کرد.

چراغ خطی برای بازسازی سالن پذیرایی

۳- چراغ دیوارکوب معمولی

این چراغ ها به سبک مدرن، نئوکلاسیک یا کلاسیک وجود دارند. چراغ دیوارکوب مدل های منحنی، هندسی یا ساده دارند و از جنس های مختلفی تولید می شوند. جنس این چراغ ها می تواند شیشه ای، فلزی، چوبی یا پلاستیکی باشد. شما می توانید یک یا دو عدد از این چراغ ها را به یک دیوار پذیرایی نصب کنید و خیلی ساده، دیوار را زیباتر کنید. مدل های خلاقانه این چراغ های دیوارکوب مانند یک تابلو یا اثر هنری خاص، دیوار پذیرایی و کل فضا را زیباتر نشان می دهد.

چراغ دیوارکوب برای بازسازی سالن پذیرایی

۳- بازسازی سالن پذیرایی با نوسازی سریع کفپوش

در خانه های امروزی، کف سالن پذیرایی معمولاً از سنگ یا سرامیک پوشیده شده است. ظاهر این کفپوش ها به مرور زمان جلا و زیبایی اولیه را از دست می دهند. برای اینکه کف پذیرایی را به راحتی و بدون بنایی، تغییر داده و بازسازی کنید کفپوش پی وی سی، عالی است.

کفپوش پی وی سی در واقع ظاهری شبیه کفپوش لمینیت دارد ولی انعطاف پذیری آن بیشتر است. این کفپوش، قطعاتی به شکل مستطیل و پشت چسبدار است که خودتان می توانید به کف قبلی بچسبانید. این کفپوش ها معمولاً در ابعاد ۱۵ در ۹۰ سانتی متر تولید می شوند.

کفپوش پی وی سی روی هر کفپوشی مثل سنگ، سرامیک، لمینیت و پارکت چسبانده می شود. کفپوش قبلی باید سطحی صیقلی و صاف داشته باشد تا چسب کفپوش به آن بچسبد. این کفپوش روی کف های سیمانی و موزاییکی چسبندگی کمی دارد و نمی چسبد.

کفپوش پی وی سی، رنگ ها و مدل های متنوعی از جمله رنگ های چوبی تیره و روشن، سفید، طوسی و کرمی دارد. شما می توانید با توجه به رنگ بندی دکوراسیون خود، از رنگی مناسب و هماهنگ انتخاب کنید. این کفپوش ها دوام و مقاومت خوبی در برابر خط و خش و ساییدگی دارند.

کفپوش پی وی سی مانند لمینیت ضد آب است و قابلیت تمیز شدن دارد. این کفپوش با تی نمدار به راحتی تمیز می شود. در برابر فشار اجسام سنگین مقاوم است و تغییر شکل نمی دهد.

۴- بازسازی سالن پذیرایی با تعویض قرنیز

یکی دیگر از راه های بازسازی سالن پذیرایی که نیاز به بنایی ندارد، تعویض قرنیزهاست. قرنیز پذیرایی بعد از مدتی قدیمی و بدشکل شده و نیاز به بازسازی دارد. اگر به دنبال راهی سریع و بدون دردسر بنایی هستید،  قرنیزهای پی وی سی را پیشنهاد می کنیم.

این قرنیزها ارتفاعی بلندتر از قرنیزهای ۱۰ سانتی معمول دارند و روی قرنیز قبلی قرار می گیرند. قرنیز پی وی سی با ارتفاع ۱۵ سانتی متری تولید می شود. این قرنیزها با نام کاور قرنیز هم شناخته می شوند. قرنیز پی وی سی با چسب سیلیکونی روی قرنیز قبلی چسبانده می شود. این قرنیزها مناسب هر دیواری به غیر از دیوارهای گچی و سیمانی هستند.

بازسازی سالن پذیرایی با تعویض قرنیز ها

راهکار دیگر برای زیباتر کردن قرنیز پذیرایی، استفاده از برچسب قرنیز است. این برچسب ها راهی برای نوسازی قرنیزهای پذیرایی بدون بنایی است. برچسب قرنیز، عرض ۱۰ سانتی متر و طول آزاد دارد. این برچسب ها مانند برچسب کاشی و کابینت، روی قرنیز می چسبند. برچسب قرنیز طرح و رنگ های زیبا و متنوعی دارد. برچسب طرح چوب، طرح سنگ، مدل ساده و براق از انواع آنها هستند.

۵- بازسازی سالن پذیرایی با ابزارهای سقف

شاید به نظرتان بازسازی سالن پذیرایی مخصوصاً بازسازی سقف، کاری سخت و نیازمند بنایی باشد. ولی با روش های جدیدی می توان مدل سقف را از حالت ساده و قدیمی خارج کرد. ابزارهای جدیدی که بدون نیاز به بنایی روی سقف قدیمی نصب می شوند و سقف را زیبا و شیک می کنند.

ابزارهای پلی یورتان، از جنسی مقاوم تولید می شوند و بدون نیاز به گچ و سیمان به سقف نصب می شوند. ابزارهای پلی یورتان بوسیله چسب مخصوص و میخ به دیوار متصل می شوند. آنها روی سطوح گچی، سیمانی، رنگ شده و … قابل نصب هستند. این ابزارها در برابر رطوبت مقاومت دارند و در آتش سوزی، حرارت را منتقل نمی کنند. ابزار پلی یورتان قابل شستشو و رنگ آمیزی هستند.

برای اینکه سقفی مانند کناف با نور مخفی داشته باشید می توانید از این ابزارها استفاده کنید. این ابزارها هم توسط متخصص و هم خودتان قابل نصب هستند. ابزارهای پلی یورتان در مدل های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک وجود دارند. این ابزارها برای سقف و دیوار مدل های مختلف و زیبایی دارند.

ابزارهای پلی یورتان سقف، شامل گل سقفی، ابزار گلویی سقف (مخصوص دورتادور گوشه سقف) و ابزار نور مخفی هستند. شما با توجه به سبک دکوراسیون خود می توانید یکی از این مدل ها را انتخاب کنید. با ابزارهای پلی یورتان به راحتی و بدون کثیفی بنایی، سقف پذیرایی خود را زیباتر کنید.

روش دیگری که برای بازسازی سقف پذیرایی عالی ست، کاربرد دیوارپوش فومی است. دیوارپوش فومی به غیر از دیوارها برای سقف هم کاربرد دارند. البته مدل های خاصی از دیوارپوش ها مانند مدل سه بعدی برای سقف به کار می رود. این دیوارپوش ها به راحتی به سقف می چسبند و خیلی راحت و سریع، ظاهر آن را تغییر داده و زیباتر می کنند.

جمع بندی:

برای بازسازی سالن پذیرایی بدون بنایی که راحت و سریع هم باشد، متریال های زیبایی را معرفی کردیم. شما می توانید با این روش ها و متریال ها، دیوار، سقف و کف سالن پذیرایی را بازسازی کرده و زیباتر کنید. این راهکارها، برای بازسازی و تغییر ظاهر پذیرایی بدون کثیفی و دردسر جز بهترین ها هستند.

البته لازم نیست همه این راه ها را برای بازسازی سالن پذیرایی خود به کار ببرید. می توانید فقط یک روش را برای دیزاین دیوار کانونی پذیرایی به کار بگیرید. امیدوارم با خواندن این مطلب، بهترین ایده و متریال را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *