دکوراسیون پذیرایی, دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

دیوارپوش گرین وال و تزیین دیوار شیک و خاص در خانه

دیوارپوش گرین وال از متریال های جدیدی است که می تواند یک دیوار فوق العاده زیبا بسازد. این دیوارپوش به شکل گیاهان طبیعی و فرم مربع یا مستطیل درست شده است. این پنل ها در کنار هم یک دیوار سبز و چشم نواز از گیاهان متنوع را تشکیل می دهند. برای درست کردن یک دیوار کانونی یا تزیین دیواری که ساده یا قدیمی شده، گرین وال ها انتخابی عالی هستند.

این پنل های سبز مخصوصاً برای کسانی که عاشق طبیعت و فضای سبز هستند، گزینه ای ایده آل است. در این مطلب به بررسی نحوه کاربرد این دیوارپوش روی دیوارهای مختلف می پردازیم. علاوه بر این، متریال های زیبای دیگری که در کنار گرین وال، ترکیب زیبایی درست می کنند را معرفی می کنیم.

گرین وال چیست؟

گرین وال یا همان دیوار سبز، از پنل هایی با فرم مربع یا مستطیل تشکیل شده است. این پنل ها ابعاد مختلفی دارند و از جنس پلاستیک مقاوم ساخته می شوند. دیوارپوش گرین وال نسبت به اشعه ماورابنفش و حرارت مقاومت خوبی دارد. به همین دلیل از این دیوارپوش ها برای تزیین دیوارهای بالکن یا حیاط هم می توان استفاده کرد.

پنل گرین وال در بخش پشت خود دارای یک استند مشبک پلاستیکی است که بوسیله آن به دیوار نصب می شود. دیوارپوش گرین وال را می توان بوسیله میخ به راحتی به دیوار نصب کرد. چند پنل گرین وال را می توان بوسیله پین هایی که روی همان بخش مشبک وجود دارد به هم متصل کرد.

دیوارپوش گرین وال ضد آب بوده و قابل شستشو هست. این پنل ها به مرور زمان رنگ خود را حفظ می کنند و کمرنگ نمی شوند. علاوه بر این بر اثر تابش نور، استحکام خود را حفظ کرده و نمی پوسند.

انواع گرین وال

دیوارپوش گرین وال مدل ها و فرم های مختلفی دارد. این دیوارپوش ها به شکل گیاهان طبیعی متنوعی درست می شوند. گرین وال هایی که در حال حاضر در ایران موجود هستند مدل های گیاه شمشاد، شبدر، پرتغال، پتوس، برگ ریحان، نارون ژاپنی است. هر کدام از این گرین وال ها، مدل و رنگی زیبا و متفاوت دارند. بعضی از آنها به همراه شکوفه های رنگی و بعضی فقط دارای شاخ و برگ هستند.

دیوارپوش گرین وال جدید و شیک و دیزاین دیوار

تزیین دیوار خانه با گرین وال

با استفاده از پنل های گرین وال می توانید دیوارهای مختلف خانه را دیزاین کنید. انتخاب مدل و تعداد گرین وال ها به ابعاد و شرایط هر دیوار بستگی دارد. بهترین کار برای استفاده از گرین وال ها، داشتن یک ایده یا طرح اولیه برای هر دیوار است. دیوارپوش گرین وال برای دیزاین یک دیوار پذیرایی یا دیوار راهروی خانه، جلوه ای عالی و طبیعی دارد. در ادامه نحوه کاربرد گرین وال ها را برای هر دیوار و فضایی بررسی می کنیم.

تزیین دیوار پذیرایی با دیوارپوش گرین وال

برای اینکه یک سالن پذیرایی با دیواری شیک و خاص داشته باشید، گرین وال ها گزینه جدید و عالی هستند. شما می توانید دیوار اصلی و کانونی پذیرایی یا یکی از دیوارهای فرعی را برای این کار انتخاب کنید. این دیوار می تواند دیوار پشت تلویزیون، دیوار شومینه یا دیوار کنار میز ناهارخوری باشد. بهتر است دیواری که انتخاب می کنید طول زیادی نداشته باشد تا طراحی آن راحت تر و زیباتر انجام شود. یک دیوار با طول حدود ۲ تا ۴ متر را می توان با گرین وال و متریال های دیگر تزیین کرد.

دیوارپوش گرین وال جدید و تزیین دیوار پذیرایی

اگر دیوار پشت تلویزیون را برای دیزاین با گرین وال انتخاب می کنید، بهتر است فقط بخشی کوچکی از آن را بپوشاند. گرین وال ها را می توانید روی قاب های چوبی یا ام دی اف متصل کرده و به دیوار نصب کنید. دیوارهای پذیرایی را می توان با پنل های گرین وال به صورت یک نوار افقی یا عمودی دیزاین کرد. طرح های زیبایی مثل مثلثی، مربع یا مستطیل با استفاده از پنل های گرین وال می توان برای دیوار پذیرایی اجرا کرد.

دیوارپوش گرین وال جدید و زیبا و دیزاین دیوار پذیرایی

تزیین دیوار اتاق خواب با دیوارپوش گرین وال

دیوار اتاق خواب هم یکی از دیوارهای مناسب برای دیزاین با گرین وال هاست. به دلیل اینکه فضای اتاق خواب کوچک است، کاربرد گرین وال ها را به تعداد کم توصیه می کنیم. شما می توانید دیوار اصلی اتاق خواب یا دیوار پشت سرتخت را برای استفاده از گرین وال ها انتخاب کنید.

علاوه بر آن دیوارکنار پنجره، دیوار پشت دراور یا هر دیواری که شرایط مناسبی داشته باشد را می توانید انتخاب کنید. طراحی این دیوار می تواند با کاربرد یک متریال اصلی مثل دیوارپوش فومی و متریال فرعی گرین وال باشد. کاغذ دیواری، دیوارپوش پی وی سی، ترمووال و ترموود ها را می توانید در کنار گرین وال ها به کار ببرید.

یکی از ایده های زیبا و جالب، نصب گرین وال روی استندهای دیواری تخت و چوبی است که جلوه ای شیک دارد. حتی می توان از قاب های چوبی یا ام دی اف برای نصب پنل های گرین وال استفاده کرد. این قاب ها را می توان به عنوان تابلوی طبیعی و سبز به دیوار نصب کرد.

دیوارپوش گرین وال جدید و زیبا

تزیین دیوار راهرو با گرین وال

یکی از بهترین محل های استفاده از گرین وال ها، دیوارهای راهروهاست. راهروی ورودی خانه یا راهروی اتاق خواب ها با گرین وال ها خیلی زنده و زیبا می شوند. مخصوصاً راهروهایی که دیوارهایی کاملاً ساده و یکنواخت دارند را با چند پنل گرین وال می توان تغییر داد.

شما می توانید یک یا چند ترمووال با رنگ چوبی را در کنار یک ردیف عمودی از پنل های گرین وال به دیوار نصب کنید. این ایده هزینه خیلی زیادی ندارد و در عین حال دیوار راهرو را خیلی شیک و چشم نواز می کند.

دیوارپوش گرین وال جدید و زیبا

گرین وال را می توانید در کنار آینه های ساده، ترمووال یا دیوارپوش فومی برای دیوار راهرو به کار ببرید. علاوه بر این ها، استفاده از نورپردازی ها و چراغ های جدید و زیبا در کنار گرین وال ها، زیبایی آنها را بیشتر می کند. چراغ های آویز مدرن یا نورپردازی با ریسه های ال ای دی از ایده های جالب و جدید برای این دیوارهاست.

تزیین دیوار راه پله با گرین وال

اگر داخل خانه خود راه پله ای دارید یکی از دیوارهای مناسب دیزاین با گرین وال ها همین فضاست. دیوار زیر پله ها یا کنار باکس پله را می توانید با گرین وال یا ترکیبی با متریال های دیگر تزیین کنید. دیوارپوش گرین وال مخصوصاً برای دیوار زیر راه پله که فضایی خالی و ساده است، انتخابی جذاب و متفاوت است. بخشی از این دیوار را با چند پنل گرین وال و بخشی را با دیوارپوش های دیگر بپوشانید. در کنار این دیوار، کاربرد یک صندلی و میز جدید و مدرن یا یک آکواریوم خانگی، فضایی شیک و دلنشین درست می کند.

دیوارپوش گرین وال جدید و زیبا
دیوارپوش گرین وال جدید و زیبا

تزیین دیوار سرویس یا حمام با گرین وال

از دیوارپوش گرین وال برای تزیین دیوار سرویس بهداشتی یا حمام هم استفاده می شود. دیوار کنار روشویی و آینه سرویس ها را معمولاً با گرین وال دیزاین می کنند. طراحی و کاربرد گرین وال روی این دیوار، بستگی به ابعاد آینه و دیوار دارد.

گرین وال ها را برای دیزاین دیوارهایی به غیر از دیوار روشویی حمام هم می توان به کار برد. مخصوصاً اگر حمام نسبتاً بزرگی دارید، این دیوار هم گزینه خوبی برای کاربرد گرین وال است. اگر در حمام یک دیوار مختص رختکن یا کمد لباس دارید می توان آن را با این دیوارپوش ها تزیین کرد. کاربرد دیوارپوش گرین وال در حمام و سرویس به دلیل خاصیت ضد آب  و دوام آن به راحتی انجام می شود.

دیوارپوش گرین وال جدید و زیبا
دیوارپوش گرین وال جدید و زیبا
دیوارپوش گرین وال جدید و زیبا

تزیین دیوار بالکن با گرین وال

تا اینجا کاربرد دیوارپوش گرین وال را برای فضای داخل خانه توضیح دادیم. ولی گرین وال ها را می توانید برای دیوارهای بالکن و تراس هم استفاده کنید. دیوار انتهایی بالکن برای دیزاین با گرین وال ها عالی است. شما می توانید کل این دیوار را با پنل های گرین وال بپوشانید و یک دیوار کاملاً سبز درست کنید.

این دیوار مانند یک دیوار زنده و سبز به نظر می رسد و فضای سبز زیبایی را در بالکن تداعی می کند. همچنین می توانید فقط بخشی از دیوار را با این پنل ها دیزاین کنید. بخش دیگر دیوار را با استندهای گلدان دیواری یا با ترمووال یا ترموود مخصوص فضای بیرون تزیین کنید.

چطور دیوار را با گرین وال دیزاین کنیم؟

برای اینکه دیواری که قصد تزیین آن را دارید زیباتر دیده شود، می توانید گرین وال را در کنار متریال های دیگر به کار ببرید. این کار با یک طراحی اصولی و زیبا که با توجه به ابعاد دیوار انجام می شود، نتیجه ای عالی دارد. بهترین متریال هایی که گرین وال ها در کنار آنها، زیبایی و جذابیت بیشتری پیدا می کنند را معرفی می کنیم.

۱- ترکیب گرین وال و ترمووال

یکی از جدیدترین متریال های دکوراسیون داخلی که برای دیزاین دیوار به کار می رود، دیوارپوش ترمووال است. ترمووال ها که ظاهری شبیه چوب دارند در کنار گرین وال، یک دیوار فوق العاده درست می کنند. ترمووال و پنل گرین وال ترکیب دو متریال طبیعی را روی دیوار تداعی می کنند. برای اینکه ترمووال ها را کامل بشناسید می توانید این مطلب را بخوانید.

برای دیزاین یک دیوار پذیرایی یا هر فضای دیگر می توانید از یک یا چند شاخه ترمووال در کنار گرین وال ها استفاده کنید. یک ایده جالب، درست کردن طرحی پازلی با ترمووال و دیوارپوش گرین وال است. برای این طرح باید شاخه ترمووال را به قطعات کوچکتر برش زده و بین آنها از گرین وال به کار ببرید. نورپردازی روی ترمووال ها و دیوارپوش گرین وال هم به جذابیت آنها اضافه می کند.

۲- ترکیب گرین وال و ترموود

اگر به متریال های چوبی علاقه دارید، ترموود را برای دیزاین دیوار در کنار گرین وال به کار ببرید. ترموود که شاخه هایی باریک از چوب طبیعی است با چسب و میخ به دیوار نصب می شود. ترموود، ظاهری زیبا و طبیعی به دیوار سبز شما می دهد.

به دلیل اینکه قیمت شاخه های ترموود نسبتاً بالاست، می توانید دو یا سه عدد از آن را به دیوار نصب کنید. در این حالت بخش بیشتری را با دیوارپوش گرین وال و بخش کوچکی را با ترموود دیزاین می کنید. همچنین می توان با برش شاخه های ترموود به ارتفاع کمتر و نصب گرین وال بین آنها، طرحی زیبا و اقتصادی را اجرا کرد.

۳- ترکیب گرین وال و ماربل شیت

کاربرد گرین وال ها در کنار سنگ های طبیعی یا مصنوعی، ظاهری شیک و جدید به دیوار می دهد. ماربل شیت ها ورقه هایی از جنس پی وی سی و با ظاهر سنگ مرمر هستند. دیوارپوش گرین وال را می توان با طرحی زیبا در کنار ماربل شیت روی دیوار نصب کرد.

ایده ای جالب برای کاربرد این دو متریال، درست کردن نوارهای عمودی از ماربل شیت و گرین وال است. این نوارها را با عرض تقریبی ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر برای گرین وال و ۱ متر برای ماربل شیت اجرا کنید. هر طرح و ایده جدید و زیبای دیگری را هم می توانید به همین شکل روی هر دیوار خانه به کار ببرید.

۴- ترکیب گرین وال و ام دی اف

یکی از پرکاربردترین متریال های دکوراسیون داخلی، ام دی اف ها هستند. دیوارپوش گرین وال را می توان در کنار طرح هایی زیبا روی دیوار به کار برد. با ام دی اف ها می توان بخشی از دیوار را پوشاند و بخشی دیگر را با چند گرین وال دیزاین کرد.

علاوه بر این می توان طرح های هندسی منظم یا نامنظمی را با ام دی اف و گرین وال ها روی دیوار اجرا کرد. کاربرد نورپردازی مخفی از اطراف این دیوار دیزاین شده، جلوه آن را بهتر و زیباتر می کند.

۵- ترکیب گرین وال و دیوارپوش فومی

دیوارپوش های فومی نوعی از متریال های پوشش دیوار است که در کنار گرین وال ها زیبایی بیشتری دارند. دیوارپوش گرین وال را به صورت ردیف های افقی یا عمودی در کنار تایل های دیوارپوش فومی به دیوار نصب کنید. این ترکیب برای دیوار اتاق خواب، دیوار راهرو یا یکی از دیوارهای پذیرایی مناسب و زیباست.

بهتر است مدل دیوارپوش فومی که در این ایده به کار می برید از مدل های آجری یا چند پر یا سه بعدی باشد. این مدل ها برای دیزاین دیوار در کنار گرین وال ها، زیبایی بیشتری دارند.

جمع بندی:

گرین وال یا دیوار سبز، نوعی جدید از متریال های دیوارپوش است که برای دیزاین دیوارهای خانه مورد استفاده قرار می گیرد. دیوارپوش گرین وال را می توان به صورت تکی یا به همراه متریال هایی دیگر روی دیوار نصب کرد.

این دیوارپوش، برای درست کردن یک دیوار اصلی و کانونی در پذیرایی یا اتاق خواب، عالی عمل می کند. علاوه بر آن برای دیوارهای بالکن، سرویس ها یا راهرو هم مناسب و جذاب است. در نهایت با یک ایده خوب می توانید یکی از دیوارهای خانه را به راحتی با گرین وال ها تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *