دکوراسیون پذیرایی

دیوارپوش ترمووال و ۶ ایده دیزاین دیوار خانه

یکی از جدیدترین متریال های دیزاین دیوار خانه، دیوارپوش ترمووال است. این دیوارپوش ها با جنس مقاومی که دارند جایگزین خوبی برای چوب های گران ترموود هستند. برای تزیین دیوار پشت تلویزیون، ترمووال یکی از بهترین و زیباترین متریال هاست. این متریال در کنار دیوارپوش ها و متریال های زیبای دیگر، دیوار پشت تلویزیون را شیک و جذاب می کنند.

در این مطلب به ۶ راهکار استفاده از ترمووال و دیزاین دیوارهای خانه می پردازیم. با خواندن این مطلب می توانید ایده های جالب و جدیدی برای تزیین دیوارهای کانونی و مهم یا هر دیوار دیگری یاد بگیرید.

دیوارپوش ترمووال و تزیین دیوار خانه

جنس و رنگ ترمووال

ترمووال ها از جنس پی وی سی یا نوعی پلاستیک هستند و جنس سخت و مقاومی دارند. ترمووال در برابر رطوبت، خط و خش و ضربه، سرما و گرما مقاوم است. کاملاً قابل شستشو و تمیز شدن هست. دیوارپوش ترمووال،وزن خیلی زیادی ندارد. ترمووال، رنگ های متنوع و زیبایی دارد. اکثر رنگ های ترمووال، چوبی یا خنثی هستند.

ترمووال ها رنگ های مشکی، قهوه ای تیره، گردویی، چوبی روشن، کرمی، سفید، طلایی، نقره ای، طوسی و سرمه ای دارند. ترمووال های با رنگ های چوبی اکثراً ظاهری رگه دار و شبیه چوب طبیعی دارند. ولی بعضی رنگ های ترمووال ها مانند سفید هم از نوع چوبی و هم به صورت خالص و بدون رگه تولید شده است.

ابعاد دیوارپوش ترمووال

ترمووال ها معمولاً با ارتفاع ۲.۸ یا ۳ متر و عرض های متفاوتی تولید می شوند. این دیوارپوش با عرض های ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۱۷ و ۲۰ سانتی متر وجود دارند. برای پوشش دیوارهای بزرگ یا طرح های عریض از نوع ۱۷ یا ۲۰ سانتی و برای طرح های ظریف و کم عرض از مدل های کوچکتر استفاده می شود.

ترمووال و دیزاین دیوار خانه

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

کاربردهای دیوارپوش ترمووال

دیوارپوش ترمووال برای دیزاین دیوار فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ترمووال را برای دیوار پشت تلویزیون، دیوارهای پذیرایی، دیوار اتاق خواب، دیوار راهرو یا ورودی آشپزخانه می توان به کار برد.

دیوارپوش ترمووال برای زیبایی بیشتر دیوارها یا پوشاندن عیب و ایرادهای دیوار به کار می رود. شما می توانید فقط بخش کوچکی از یک دیوار را با یک یا دو ترموال دیزاین کنید. در این حالت بقیه دیوار می تواند خالی بماند یا با دیوارپوش فومی، کاغذ دیواری یا بقیه دیوارپوش ها پوشانده شود.

دیوارپوش ترمووال و تزیین دیوار خانه

علاوه بر این می توانید کل یک دیوار را با دیوارپوش ترمووال تزیین کنید. این کار یک دیوار یکدست و یکنواخت درست می کند که می تواند ارتفاع سقف را بلندتر نشان دهد. البته این ایده برای همه خانه ها مناسب نیست.

اگر از رنگ های چوبی ترمووال مانند قهوه ای، گردویی و … یا رنگ های تیره آن استفاده می کنید به ابعاد و نورگیری خانه دقت کنید. در یک پذیرایی یا اتاق خواب کوچک یا تاریک، بهتر است از ترمووال تیره کمتر استفاده کنید. همچنین پوشاندن کل دیوار با ترمووال در این خانه ها درست نیست چون فضا را دلگیر و کوچک نشان می دهد. در فضایی که مبلمان یا دکوراسیون تیره دارد بهتر است از ترمووال رنگ روشن مثل سفید استفاده کنید. همچنین به دلیل برجستگی و فرورفتگی ترمووال ها، کاربرد متریال ها و مبلمان ساده تر در بخش های دیگر، زیبایی و هماهنگی بیشتری ایجاد می کند.

دیوارپوش ترمووال و دیزاین دیوار خانه

۶ راهکار جدید و جالب کاربرد ترمووال روی دیوار خانه

۱- ترکیب ترمووال با میکروسمنت

دیوارپوش ترمووال  را می توانید روی یک دیوار میکروسمنت به کار ببرید. میکروسمنت ها لایه ای از سیمان مخصوص و بافت دار هستند که توسط متخصص روی دیوار پخش می شوند. این دیوار، ظاهری شبیه دیوار سیمانی ولی با ظاهری ظریف تر و بافتی زیباتر پیدا می کند. میکروسمنت برای یک دیوار پذیرایی مانند دیوار پشت تلویزیون یا کل دیوارهای یک فضا می تواند به کار رود.

کاربرد ترمووال های با رنگ چوبی روی دیوار میکروسمنت به دلیل رنگ گرم ترمووال و رنگ سرد میکروسمنت، ترکیب زیبایی درست می کند. معمولاً ترمووال ها را در سمت چپ یا راست دیوار میکروسمنت و به نسبت طول کل دیوار به کار می برند. البته با توجه به طراحی معمار داخلی، محل یا طولی که ترمووال به کار می رود می تواند متفاوت باشد.

دیوارپوش ترمووال مشکی، قهوه ای تیره یا عسلی برای نصب روی دیوار میکروسمنت، انتخابی عالی هستند.

دیوارپوش ترمووال و تزیین دیوار خانه

۲- ترکیب ترمووال با دیوار سبز زیبا

دیوار سبز یا گرین وال از پنل هایی با گیاهان مصنوعی و سبز تشکیل شده است. گرین وال را می توان روی دیوار کنار ورودی خانه، دیوار راهروها، دیوار فرعی پذیرایی یا دیوار آشپزخانه به کار برد. کنار گرین وال را می توان با ترمووال پوشاند که ظاهری چوبی و طبیعی به دیوار می دهد. اگر طرفدار فضای سبز و گیاهان رونده و طبیعی هستید، دیوار سبز و ترمووال، دیواری شبیه آن برای شما درست می کند.

گیاهان دیواری یا همان گرین وال در کنار ترمووال ها روی دیوار زیر راه پله هم جلوه بسیار شیکی دارد. حتی دیوارهای پارکینگ را هم می توان با دیوار سبز و ترمووال دیزاین کرد. این دیوار به دلیل ظاهر طبیعی و سبزی که دارد، کل فضای پارکینگ را تحت تاثیر قرار می دهد.

دیوارپوش ترمووال و دیزاین دیوار

۳- دیوارپوش ترمووال و نورپردازی جذاب

یکی از بهترین ایده های دیزاین دیوار با ترمووال، استفاده از نورپردازی های جدید روی آن هاست. بعد از اجرای ترمووال ها، از نورهای خطی یا متمرکز برای نورپردازی روی آن استفاده کنید. این نورپردازی می تواند بالا یا پایین ترمووال و روی سقف یا کف نصب شود. علاوه بر این بعضی نورهای خطی یا لاینر هم برای بخش تورفتگی ترمووال به کار می روند.

نورپردازی روی ترمووال ها به دلیل بافت برجسته ای که دارد، زیبایی آن را بیشتر نشان می دهد. نورپردازی ترمووال، این دیوار را به عنوان یک دیوار خاص و کانونی در خانه متمایز می کند.

دیوارپوش ترمووال و تزیین دیوار پشت تلویزیون

۴- ترمووال و دیوارپوش های شیک

برای دیزاین یک دیوار در خانه می توان از ترمووال در کنار دیوارپوش های متنوع و زیبا استفاده کرد. دیوارپوش فومی و دیوارپوش پی وی سی دو نوع شیک و جدید هستند که برای همه دیوارها به کار می روند. برای تنوع در دیوار یک فضا ترکیب دو متریال مانند ترمووال و دیوارپوش فومی، ایده خیلی خوبی است. از دیوارپوش فومی طرح آجر، موج یا سه بعدی برای بخش بزرگتری از دیوار و از ترمووال برای بخش کوچکی از دیوار استفاده کنید.

دیوارپوش پی وی سی برای دیزاین دیوار در کنار ترمووال ها

دیوارپوش فومی برای دیزاین دیوار در کنار ترمووال

۵- کاربرد ترمووال و کاغذ دیواری زیبا

کاغذ دیواری ها از متریال های قدیمی و همچنان پر طرفدار برای دیوارها هستند. استفاده از کاغذ دیواری های شیک و جدید در کنار ترمووال برای دیوارها مخصوصاً پشت تلویزیون، عالی به نظر می رسد. انتخاب مدل کاغذ دیواری باید به نحوی باشد که با رنگ و دکوراسیون پذیرایی هماهنگ باشد. کاغذ دیواری ها به دلیل ظرافت و زیبایی و دوام خوبی که دارند از گزینه های شیک در کنار ترمووال ها به شما می روند.

ترمووال و کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های پی وی سی و قابل شستشو که طرح های جدید و شیکی هم دارند جز ایده های خوب برای تزیین دیوار پشت تلویزیون هستند.کاغذ دیواری های با طرح های ساده تر و کوچکتر را برای کاربرد در کنار ترمووال ها انتخاب کنید. طرح و رنگ کاغذ دیواری می تواند محو و خنثی یا با رنگی هماهنگ با رنگ های دکوراسیون باشد. ترمووال به راحتی و سرعت روی دیوار کاغذ دیواری شده، نصب می شود.

دیوارپوش ترمووال و تزیین دیوار خانه

۶- دیوارپوش ترمووال روی دیوار رنگ شده

یکی از راه های اقتصادی و البته جذاب برای دیزاین دیوار خانه، نصب ترمووال روی دیوار رنگ شده است. دیوارهای خانه که معمولاً رنگ روغن هستند و ظاهری ساده دارند را می توان با یک یا چند ترمووال در کنار هم زیباتر کرد. این ترمووال ها را می توانید در بخشی از دیوار که از نظر رنگ و ابعاد متناسب باشد نصب کنید.

می توانید یکی از دیوارهای خانه مانند دیوار پشت تلویزیون یا دیوار پشت تخت خواب را انتخاب کرده و از ترمووال روی آن استفاده کنید. با توجه به شرایط خانه می توان در یک طرف یا دو طرف دیوار ترمووال ها را نصب کنید. برای انتخاب رنگ ترمووال به رنگ های مبلمان و نورگیری فضای خود دقت کنید.

برای اینکه ظاهر این دیوار بهتر و جدیدتر به نظر برسد می توانید این دیوار را با رنگی به غیر از رنگ اصلی دیوارها رنگ آمیزی کنید. برای مثال رنگ طوسی روشن، طوسی تیره، سبز پاستلی یا بژ از رنگ های ترند و زیبا برای این دیوار خاص هستند.


جمع بندی:

دیوارپوش ترمووال برای تزیین و طراحی دیوارهای خانه و مخصوصاً دیوار پشت تلویزیون به گزینه ای جذاب و پرطرفدار تبدیل شده است. ترمووال ها را می توانید در کنار متریال های جدید و زیبای دیگر برای دیزاین دیوارها به کار ببرید. برای اینکه دیوار زیباتری داشته باشید حتما به رنگ، سبک و نورگیری پذیرایی یا نشیمن خود دقت کنید. اگر پذیرایی یا اتاق کوچک یا تاریکی دارید از ترمووال های روشن تر استفاده کنید. همچنین در خانه های کوچک، دیوارپوش های با طرح های شلوغ یا رنگی در کنار ترمووال ها به کار نبرید. نورپردازی روی ترمووال ها هم از ایده های جالب و زیبا برای دیزاین دیوارهاست.

پیشنهاد خرید گوشی موبایل از فروشگاه مقداد آی تی

مطالب مرتبط

16 نظر در “دیوارپوش ترمووال و ۶ ایده دیزاین دیوار خانه

  1. هدایت گفت:

    بسیار زیبا وکاربردی

    1. سرامود گفت:

      ممنون از توجه شما

  2. داوری گفت:

    سلام
    بسیار زیبا
    در اهواز نمایندگی دارید؟

    1. سرامود گفت:

      سلام، ممنون از لطف شما
      نه متاسفانه. فروش ما در حال حاضر فقط به صورت مجازی هست

  3. میلاد گفت:

    بدترین دیزاین که تو عمرم دیدم به چند دلیل. یک قابلیت سوراخ ورشکسته شدن. دو تعبیر رنگ به مرور زمان .سه قیمت فضایی در حالی که با همین هزینه میتوان کار بهتری انجام داد

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      همراه گرامی ترمووال ها به دلیل اینکه با چسب نصب می شوند و از میخ های ریز بادی برای محکم شدن آنها استفاده میشه اتفاقا اصلا شکسته یا سوراخ نمی شن.
      تغییر رنگ در همه متریال های دکوراسیون رخ می ده حتی رنگ دیوار هم با گذشت بیشتر از ۱۰ سال تغییر رنگ داره و خیلی جزئی هست که خیلی به چشم نمیاد.
      مورد آخر هم به دلیل اینکه ترمووال جایگزین ترموود شده هزینه اون باید نسبت به چوب ترموود سنجیده بشه نه متریال های دیگر که نسبت به ترموود خیلی اقتصادی و
      به صرفه است.

      1. هانا سماواتی گفت:

        سلام
        آیا به همان اندازه زیبایی داره
        جنس کار چی هستش
        یک کار شیک و کم هزینه و با کیفیت و عمری معرفی بفرمایید لطفا فوری قصد خرید و انجام دارم و اینکه ترمووال کدوم رنگش جذابیت داره و اون میخها رو نشان نمیده

        1. سرامود گفت:

          سلام
          وقت بخیر
          ترمووال ها همانطور که در عکس ها هم می بینید خیلی شبیه چوب و ترموود طراحی شده . از نظر ظاهری خیلی طبیعی و زیباست و از نظر دوام در حد ترموود و شاید بهتر هست.
          چون از جنس پی وی سی تولید شده و در برابر رطوبت و آب، ضربه و قارچ و آلودگی مقاوم هست.

          شما برای دیزاین دیوار می توانید از ترمووال، دیوارپوش پی وی سی ضد ضربه، ورقه ماربل شیت (طرح سنگ)، ترموود یا گرین وال ها به صورت تک یا ترکیبی استفاده کنید.

          ترمووال ها رنگ های روشن و تیره زیبایی داره، رنگ های قهوه ای روشن و عسلی و طوسی از رنگ های ترند و خوب هستن.
          میخ ها توسط نصاب حرفه ای در بخش های کناری کار میشه به طوری که دیده نمیشه

          برای مشاوره در مورد دیزاین دیوار از طریق شماره سایت در روبیکا و واتساپ می تونیم راهنمایی تون کنیم.

        2. سما گفت:

          سلام من از ترمووال برای دیوار پذیرایی میخواستم استفاده کنم ایا مناسبه ؟؟
          چون جلوش مبل قرار میگیره به نظر شما اینکار درسته

          1. سرامود گفت:

            سلام و درود
            ترمووال ها برای یک دیوار اصلی یا دیواری فرعی در پذیرایی می تونید استفاده کنید. منتهی کل دیوارها رو ترمووال نزنید و رنگ مناسب دکور انتخاب کنید. در کل مشکلی نداره

  4. م گفت:

    با سلام. ذوی دیوارهای رطوبت دار و‌ترک دار هم بدون زیر سازی میشه استفاده کرد؟

    1. سرامود گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله در صورتی که منبع نم برطرف شده باشد و آبریزی نداشته باشد. روی دیوار ترک خورده مشکلی ندارد و نصب می شود.

  5. مهدی گفت:

    سلام روی سقف امکان نصب دارند؟

    1. سرامود گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله به شرطی که زیرسازی انجام بشه و با میخ نصب کنند

  6. فاطمه گفت:

    می خوام اپن آشپزخانه را پوشش دهم.
    بخشی از دیوارپوش عملا به دیوار نصب نیست. امکان دارد برای من مفید باید؟ امکان ایستادن بدون تکیه گاه داره؟

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      اگر منظورتان استفاده از ترمووال بدون تکیه گاه هست خیر نمی توانید به کار ببرید. ولی متریال های دیگر هستند. به این شماره عکس آشپزخانه خودتون رو بفرستید راهنمایی کنیم.
      ایتا، روبیکا یا واتساپ
      ۰۹۱۹۸۸۲۴۷۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *