دکوراسیون پذیرایی, دکوراسیون اتاق خواب

۸ ایده فوق العاده برای دیزاین یک دیوار زیبا و خاص در خانه

اگر یک دیوار ساده یا قدیمی دارید می توانید با ایده های جالب و متریال های جدید، آن را به یک دیوار زیبا و شیکی تبدیل کنید. متریال های متنوع و فوق العاده ای برای ساخت یک دیوار مدرن و خاص در خانه هستند که این کار را انجام می دهند. شما برای دیزاین دیوار خانه، می توانید از یک یا دو مدل از این متریال ها در کنار هم استفاده کنید.

اگر طرح و ایده خوب و مناسب خانه خود را انتخاب و اجرا کنید، قطعاً یک دیوار زیبا و شیک خواهید داشت. در این مطلب به معرفی بهترین متریال های دیزاین دیوار می پردازیم و مدل های جدید طراحی دیوار را با هم می بینیم. با خواندن این مطلب می توانید برای تغییر و دیزاین دیوار تکراری یا قدیمی خود بهترین مدل را انتخاب کنید.

۱- پنل های لمسه، ایده ای جذاب و جدید

یکی از جدیدترین محصولات برای درست کردن یک دیوار زیبا و متفاوت در خانه، پنل های لمسه هستند. این پنل ها، قطعاتی با ابعاد مشخص با زیره ام دی اف یا چوب و رویه پارچه ای یا چرمی هستند. پنل های لمسه، ابعاد مختلفی دارند و معمولاً حدود ۲۰ در ۲۰ تا ۳۰ در ۳۰ سانتی متر هستند. این پنل ها، شکل های هندسی متفاوتی مانند مربع، شش ضلعی، لوزی یا متوازی الاضلاع دارند.

برای داشتن دیوار زیبا و شیک در خانه مدرن، می توان کل دیوار یا بخشی از دیوار را با این پنل ها پوشاند. شما می توانید روی نیمه پایینی دیوار، پنل لمسه نصب کنید و نیمه بالایی را خالی بگذارید.

پنل لمسه برای دیزاین دیوار زیبا

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

یکی از روش های جذاب دیزاین دیوار، نصب کردن پنل های لمسه با فاصله و به صورت پراکنده از هم است. پنل های شش ضلعی برای این کار بهترین انتخاب هستند. این پنل ها را از یک سمت دیوار بچسبانید و به مرور فاصله بین آنها را بیشتر کنید. با کمی ذوق و خلاقیت، می توانید طرح های زیبایی را مانند نمونه های زیر درست کنی

پنل لمسه و دیزاین دیوار زیبا
ساخت دیوار زیبا و جدید با پنل لمسه
پنل لمسه برای دیزاین دیوار زیبا
پنل لمسه برای دیزاین دیوار زیبا

۲- چوب ترموود، خطوط طبیعی زیبا

یکی از متریال های مخصوص درست کردن یک دیوار زیبا و شیک در خانه، چوب ترموود است. این چوب ها، الواری باریک با مقطع کوچک و طول معمول ۳ متر هستند. چوب ترموود، رنگ های مختلفی مثل قهوه ای تیره، قهوه ای، عسلی و کرمی دارد. البته این چوب ها قابل رنگ آمیزی هم هستند و به راحتی با رنگ های روغنی یا آکریلیک رنگ می شوند. چوب ترموود در برابر رطوبت و نم مقاوم است و پوسته پوسته نمی شود. این الوارهای ترموود برای طراحی دیوارهای داخلی خانه یا فضاهای تجاری و اداری استفاده می شود.

روش نصب چوب ترموود هم خیلی آسان است. این چوب ها را با چسب مخصوص و میخ های بادی به دیوار محکم می کنند. برای دیزاین دیوار زیبا و جدید به سبک مدرن، از این الوارهای ترموود استفاده می کنند.

چوب ترموود را می توان با طرح های زیبایی به صورت افقی، عمودی یا مورب به دیوار نصب کرد. این چوب ها به غیر از دیوار، برای تزیین سقف هم مورد استفاده قرار می گیرند که جلوه خیلی زیبایی به خانه می دهد. شما می توانید از ترموود برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون خود استفاده کنید. این دیوار با استفاده از چوب ترموود خیلی جذاب و شیک می شود.

چوب ترموود برای ساخت دیوار زیبا
دیزاین دیوار زیبا با ترموود
دیزاین دیوار زیبا با ترموود

۳- ترمووال، گزینه ای مدرن و شیک

یکی از جدیدترین متریال ها برای ساخت دیوار زیبا و شیک، ترمووال است. ترمووال ها قطعاتی شبیه به چوب ترموود هستند که از جنس پی وی سی درست می شوند. این قطعات به صورت پیوسته و به عرض های مختلف ۱۲ یا ۱۷ سانتی متر هستند. ترمووال معمولاً طول ۲.۸ یا ۳ متر دارد. سطح ترمووال به صورت برجسته و فرورفته طراحی شده که به شکل چوب های ترموود روی دیوار شبیه باشد.

ترمووال برای دیزاین دیوار زیبا
دیوار زیبا و شیک با ترمووال

در واقع ترمووال ها نمونه مصنوعی و ارزان قیمت چوب ترموود هستند و جایگزین ترموود شده اند. ترمووال رنگ های مختلفی از جمله رنگ های روشن و تیره چوبی یا رنگی مانند سورمه ای دارد.

ترمووال را به وسیله چسب و میخ های بادی به دیوار می چسبانند. ترمووال را می توانید در کنار متریال های دیگر مثل ورق ام دی اف یا کاغذ دیواری به کار ببرید. شما می توانید طرحی زیبا و جدید را با کمک ترمووال روی یک دیوار قدیمی یا ترک خورده اجرا کنید. با این کار هم ایرادات دیوار را پوشانده اید و هم یک دیوار زیبا و خاص درست کرده اید.

دیوار زیبا و شیک با ترمووال
دیوار زیبا و جدید با دیوار پوش ترمووال
دیوار زیبا و جدید با دیوار پوش ترمووال
دیوار زیبا و جدید با دیوار پوش ترمووال

۴- رنگ آمیزی متفاوت و خاص

رنگ کردن دیوارهای خانه، جز ساده ترین کارها برای تغییر و زیباتر کردن دیوارها است. ولی رنگ کردن ساده و یکدست دیوارها کمی تکراری و خسته کننده است. روش های جدیدی برای رنگ آمیزی یک دیوار زیبا و خاص در خانه هست. البته این روش بیشتر برای اتاق خواب یا راهروی خانه مناسب است.

شما می توانید با طرح های هندسی و جالب، یکی از دیوارهای اتاق را رنگ آمیزی کنید. علاوه بر این می توان بخشی از دیوار را رنگ کرد و بخشی را با متریال های دیگر مثل ترمووال یا ترموود دیزاین کرد.

دیزاین دیوار زیبا و خاص با رنگ آمیزی

برای اینکه نتیجه خیلی خوبی از رنگ آمیزی دیوار بگیرید باید ایده و طرح اولیه داشته باشید. ابعاد دیواری که قصد رنگ کردن آن را دارید اندازه بگیرید و روی کاغذ طرح مورد نظرتان را بکشید. بعد از آن با مداد به آرامی روی دیوار، طرح خود را با خط کش و خیلی دقیق بکشید. رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و بعد شروع به رنگ آمیزی دیوار کنید. طرح های هندسی مورب، فرم های هندسی تکرار شونده مثل مربع یا طرح های طبیعی و هنری دیگر را می توانید روی دیوار رنگ آمیزی کنید.

اگر طرح هندسی بزرگی را روی دیوار طراحی می کنید بهتر است از غلطک استفاده کنید.  اگر طرح های ریز و ظریف را انتخاب کردید، قلمو برای رنگ آمیزی مناسب تر است. چند نمونه طرح جدید برای رنگ آمیزی دیوار زیبا و شیک را در ادامه می بینید.

دیزاین دیوار زیبا و خاص با رنگ آمیزی
دیزاین دیوار زیبا و خاص با رنگ آمیزی
دیزاین دیوار زیبا و خاص با رنگ آمیزی

۵- دیوارپوش فومی زیبا و جدید

اگر برای درست کردن یک دیوار زیبا و شیک، به دنبال راهی سریع و راحت هستید، دیوارپوش فومی عالی است. دیوارپوش فومی از جنس پی وی سی بوده و یک لایه چسبدار در پشت خود دارند. این دیوارپوش را به راحتی خودتان می توانید به دیوار بچسبانید. دیوارپوش فومی در برابر رطوبت و خط و خش مقاوم است. شما به راحتی می توانید این دیوارپوش را با اسفنج یا دستمال نمدار تمیز کنید. این دیوارپوش ها به شکل پنل هایی با ابعاد مشخص در حدود ۷۰ در ۷۷ یا ۷۰ در ۷۰ هستند.

دیوارپوش فومی برای ساخت دیوار زیبا

دیوارپوش فومی ضخامت کمی در حد ۶ میلیمتر دارد و حالت ارتجاعی و نرم دارد. از دیوارپوش فومی می توانید برای دیوار پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه یا راهرو استفاده کنید. اگر دیواری قدیمی و نم زده دارید در صورتی که منبع نم از بین رفته باشد، می توانید دیوارپوش فومی را روی دیوار به کار ببرید.

دیوارپوش فومی برای ساخت دیوار زیبا

دیوارپوش فومی با طرح های مختلف و زیبایی مانند طرح آجر، سنگ، چوب یا طرح های هندسی در بازار هست. بعضی از مدل های دیوارپوش فومی مناسب سبک مدرن و بعضی مناسب سبک کلاسیک هستند.

شما می توانید یک دیوار یا تمام دیوارهای یک فضا مثل پذیرایی را از این دیوارپوش بپوشانید. یک روش جالب هم چسباندن دیوارپوش فومی روی نیمه پایینی دیوار است. این دیوارپوش به دلیل خاصیت ضد آبی که دارد، جز بهترین انتخاب ها برای روی کاشی بین کابینتی آشپزخانه هم هست.

چند مدل جدید و شیک از دیوارپوش فومی را در ادامه با هم می بینیم.

دیوارپوش فومی برای ساخت دیوار زیبا
دیوارپوش فومی برای ساخت دیوار زیبا
دیوارپوش فومی برای ساخت دیوار زیبا
دیوارپوش فومی برای ساخت دیوار زیبا
دیوارپوش فومی برای ساخت دیوار زیبا

۶- میکروسمنت، دیواری مدرن و طوسی

برای ساخت یک دیوار زیبا و شیک، یکی از جدیدترین و زیباترین متریال ها میکروسمنت است. میکروسمنت یک لایه از ترکیب سیمانی است که به صورت بافتی زیبا و مدرن روی دیوار اجرا می شود.

برای دیزاین دیوار زیبا و خاص خود در خانه، میکروسمنت انتخابی عالی است. این متریال، دیوار را به شکلی ساده ولی جذاب و مدرن، در می آورد و آن را به نقطه کانونی فضا تبدیل می کند. میکروسمنت به صورت دوغابی است که باید توسط متخصص روی سطح اجرا شود. قبل از انجام کار، سطح دیوار باید کاملا صاف و یکنواخت باشد. بعد از اجرای میکروسمنت و گذشت چند ساعت، دیوار خشک شده و بافت جالبی روی آن دیده می شود.

میکروسمنت برای ساخت دیوار زیبا و مدرن

کاربرد میکروسمنت به شرایط خانه و طراحی آن بستگی دارد. در خانه ای کوچک یا خانه ای با نور کم بهتر است فقط یک دیوار را با میکروسمنت بپوشانید. ولی در خانه ای مدرن، بزرگ و نورگیر می توان برای همه دیوارها از این متریال ترند استفاده کرد.

دیزاین دیوار زیبا با میکروسمنت

دیوار میکروسمنت برای سالن پذیرایی یا اتاق خواب، انتخابی هوشمندانه است. این دیوار طوسی و سرد، شبیه دیوارها و بلوک های بتنی سرد و زبر است. دیوار میکروسمنت، متعلق به سبک مینیمال و طرفدار سادگی و دوری از تزیینات روی دیوار است. پس دیوار میکروسمنت بهتر است بدون هیچ عنصر تزیینی یا دیوارپوش دیگری باشد. ولی شما می توانید در صورتی که مایل باشید روی همین دیوار، از چوب ترموود یا ترمووال هم استفاده کنید و دیوار را دیزاین کنید.

میکروسمنت برای ساخت دیوار زیبا و مدرن

دیوار میکروسمنت علاوه بر فضای سالن پذیرایی و نشیمن، راهرو یا اتاق خواب در سرویس بهداشتی و حمام هم به کار می رود. این متریال جز ترندها روز دکوراسیون داخلی برای دیزاین دیوار و کف و سقف خانه است.

۷- دیوارپوش پی وی سی، سبک و زیبا

یکی از انواع دیوارپوش های جدید و شیک، دیوارپوش پی وی سی است. دیوارپوش پی وی سی از پنل هایی با ابعاد مشخص و باریک درست شده و در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. دیوارپوش پی وی سی وزن کمی دارد و عایق صوت و حرارت است. از این دیوارپوش ها برای دیوارهایی مثل دیوار پذیرایی، اتاق خواب یا راهرو می توانید استفاده کنید.

لبه این دیوارپوش ها نوعی چفت و بست دارد که در هم قفل می شوند. ابعاد این دیوارپوش ها در نوع معمولی ۲۰ در ۶۰۰ سانتی متر و در مدل ضد ضربه ۲۵ در ۲۸۰ سانتی متر است. نصب این دیوارپوش روی دیوار رنگی یا گچی معمولی با میخ بادی انجام می شود.

دیوارپوش پی وی سی طرح هایی مثل طرح چوب، طرح هندسی یا گل های کلاسیک … دارد. دیوارپوش پی وی سی در دو مدل معمولی و ضد ضربه تولید می شود. از مدل معمولی آن حتی برای سقف خانه هم می توان استفاده کرد. این دیوارپوش جز متریال های اقتصادی برای دیزاین دیوار است که اجرای آن راحت و سریع است.

دیوارپوش پی وی سی برای دیوار زیبا و شیک
دیوارپوش پی وی سی برای دیوار زیبا و شیک

۸- دیوار سبز (گرین وال)

اگر از دسته افراد علاقه مند به طبیعت و فضای سبز هستید، دیوارهای سبز، گزینه ای جالب و جدید هستند. دیوار سبز از گیاهان مصنوعی که شباهت زیادی به مدل طبیعی خود دارند ساخته می شوند. این دیوارها دارای بخش نگهدارنده یا استند دیواری هستند که گیاه مصنوعی روی آنها قرار می گیرد. دیوار سالن پذیرایی و راهروی خانه از بهترین نقاط برای استفاده از دیوار سبز هستند. بخشی از این دیوارها را می توان با دیوار سبز و بخشی را با متریال های دیگر مثل ترمووال یا میکروسمنت دیزاین کرد.

دیزاین دیوار زیبا با دیوار سبز

دیوار سبز از پنل های گیاهان با ابعاد ۵۰ در ۵۰ تشکیل شده و بوسیله نگهدارنده خود به یکدیگر چفت و بست می شوند. دیوار سبز جدید نسبت به نور خورشید و آب باران مقاوم بوده و بر اثر گذشت زمان، کمرنگ یا پوسیده نمی شود. چند نمونه زیبا از دیوار سبز، مدل برگ و شکوفه پرتغال، پتوس و شمشادی است که در تصاویر زیر می بینید.

گرین وال و ساخت دیوار زیبا و سبز
دیوار سبز

دیزاین دیوار زیبا با دیوار سبز

۹- ماربل شیت، دیواری شبیه سنگ طبیعی

از ایده های جذاب و جدید برای ساخت دیوار زیبا در خانه، کاربرد ماربل شیت هاست. ماربل شیت، ورقه هایی از جنس پی وی سی و مقاوم است که ظاهری شبیه سنگ طبیعی دارد. این ورقه ها، در برابر رطوبت و خط و خش و آلودگی مقاوم هستند. آنها به راحتی تمیز می شوند و نسبت به سنگ و سرامیک وزن کمتری دارند.

دیزاین دیوار زیبا در پذیرایی با ماربل شیت

این ورقه ها، مانند سنگ مرمر با رگه های زیبا و ظاهری براق، دیوار خانه را چشم نواز و منحصر به فرد می کند. شما می توانید با طراحی خاصی بخشی از دیوار را با ماربل شیت و بخشی دیگر را با متریال دیگر یا ساده دیزاین کنید. ماربل شیت ها بوسیله چسب مخصوص پلی اورتان به دیوار چسبانده می شوند. کاربرد ماربل شیت ها هم در سبک مدرن و هم کلاسیک امکان پذیر است. البته در استفاده از این متریال، باید به شرایط دیوار، رنگ بندی ها و موارد دیگر دقت کرد.

ساخت دیوار زیبا با ماربل شیت
ساخت دیوار زیبا با ماربل شیت
ساخت دیوار زیبا با ماربل شیت

جمع بندی:

برای اینکه یک دیوار ساده یا قدیمی را به یک دیوار زیبا و مدرن تبدیل کنید، روش های جدیدی وجود دارد. این راهکارها از رنگ آمیزی طرحی جالب روی دیوار تا کاربرد ترمووال ها هر کدام شرایط و جلوه متفاوتی دارند. ایده هایی که در این مطلب ارائه شد معمولاً برای خانه های مدرن به کار می رود. شما باید با توجه به شرایط دیوار خانه خود، بودجه و سلیقه خودتان می توانید یکی از این راهکارها را انتخاب کنید.

البته طرحی که برای دیوار خود انتخاب می کنید باید با رنگ، مدل و سبک دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. برای اینکه انتخابی عالی داشته باشید می توانید از یک طراح داخلی مشاوره بگیرید. امیدوارم با خواندن این مطلب، بتوانید دیواری شیک و جذاب در خانه خود درست کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *