دکوراسیون آشپزخانه

بهترین مدل های دکوراسیون آشپزخانه مدرن + تصاویر

دکوراسیون آشپزخانه مدرن و جدید را با مدل های جدید کفپوش، کابینت، دیوار و … طراحی می کنند. یک آشپزخانه مدرن و شیک باید با رنگ ها و ترندهای روز طراحی شود تا خانه ای به روز و شیک داشته باشید. کاربرد یک یا چند ویژگی جدید در دکوراسیون آشپزخانه، ظاهر آن را کاملاً عوض می کند و آشپزخانه را عالی نشان می دهد. دکوراسیون جدید آشپزخانه مدرن، ویژگی های خاص و جذابی دارد که آن را بسیار زیبا و متفاوت می کند. در این مطلب بهترین  و جدیدترین مدل های دکوراسیون آشپزخانه مدرن را معرفی و بررسی می کنیم.

بهترین مدل های طراحی آشپزخانه مدرن و جدید:

جدیدترین مدل های دکوراسیون آشپزخانه مدرن، دارای ویژگی هایی هستند که با مدل های رایج و قدیمی متفاوت هستند. برای بازسازی آشپزخانه قدیمی یا طراحی کابینت خانه نوساز، می توانید این موارد را در نظر بگیرید. در هر آشپزخانه مدرن می توان یک یا چند مورد از این ویژگی ها را استفاده کرد. ولی به کار بردن هر یک از این طرح ها، باید با مدل، رنگ و شرایط آشپزخانه شما هماهنگ باشد.

ویژگی های جدید دکوراسیون آشپزخانه مدرن:

۱- ترکیب سبک وینتیج و مدرن

۲- طراحی فضای نشیمن در کنار آشپزخانه های اوپن یا کانتر

۳- جداسازی نشیمن و آشپزخانه با درهای کشویی یا بازشو شیشه ای

۴- وسایل فلزی طلایی یا نقره ای در آشپزخانه

۵- کاربرد سطوح مش و مشبک

۱- ترکیب سبک وینتیج و مدرن

در طراحی کابینت ها و اجزای آشپزخانه، دو سبک وینتیج یا مزرعه ای را با سبک مدرن ترکیب می کنند. یعنی از بعضی المان ها و وسایل با طراحی قدیمی در کنار طراحی مدرن استفاده می کنند. این کار با استفاده از لوسترها یا آویزهای آشپزخانه با طرح های قدیمی مانند لوستر فانوسی یا شمعدان انجام می شود.

کاربرد میز و صندلی چوبی کلاسیک در آشپزخانه مدرن

۲- طراحی فضای نشیمن در کنار آشپزخانه های اپن یا کانتر

در دکوراسیون آشپزخانه جدید و مدرن، طراحی یک بخش نشیمن مانند نیمکت یا میز ناهارخوری در آشپزخانه ترند شده است. این نشیمن می تواند زیر پنجره، کنار دیوار خالی آشپزخانه باشد. علاوه بر این انواع میزهای ناهار خوری در کنار کانتر با مدل های جدید و زیبا، خیلی کاربردی و شیک هستند.

نشیمن کوتاه پشت کانتر به همراه میز ناهار خوری
میز کم عرض و پایه دار زیر پنجره آشپزخانه
نشیمن زیر پنجره با کمد و فاصله از زمین
نشیمن زیر پنجره زمینی بدون کمد
نشیمن زمینی ال شکل با میز ناهار خوری گرد

۳- پارتیشن کشویی یا بازشو شیشه ای

در بعضی طراحی های جدید، نشیمن و پذیرایی را با یک دیوار شیشه ای از آشپزخانه مدرن جدا می کنند. این پارتیشن یا دیوار شیشه ای به صورت ساده یا با قاب های فلزی هستند. در دکوراسیون آشپزخانه مدرن و شیک این پارتیشن ها یک حریم نیمه خصوصی در آشپزخانه ایجاد می کنند. اگر نیاز به پوشش بیشتری برای آشپزخانه داشتید، می توان از پرده های شید یا زبرا، پشت این پارتیشن هم استفاده کرد.

کاربرد این پارتیشن شیشه ای مزیت هایی دارد. آنها هم نور را عبور می دهند و هم مانع پخش شدن بوی غذا در خانه می شوند. علاوه بر این در مواقع شلوغی تا حدی از پخش شدن صدای آشپزخانه جلوگیری می کنند.

۴- کاربرد وسایل فلزی طلایی یا نقره ای در آشپزخانه

کاربرد رنگ طلایی و نقره ای برای تجهیزاتی مثل شیر ظرفشویی یا دستگیره ها در آشپزخانه مدرن، ترند شده است. استفاده از رنگ طلایی یا نقره ای در دکوراسیون آشپزخانه مدرن، شکوه و ظرافت خاصی به فضا می دهد.

شما می توانید از لوسترها یا چراغ آویز طلایی یا نقره ای استفاده کنید. کاشی های بین کابینتی را هم می توان از این دو رنگ انتخاب کرد. البته برای آشپزخانه مدرن، بهتر است کاشی طلایی استفاده نشود.کاربرد وسایل کوچک دکوری از رنگ های نقره ای یا طلایی باعث درخشش و زیبایی آشپزخانه می شود.

۵- سطوح مش و مشبک برای درهای کابینت ها یا قفسه ها

یکی از ترندهای جالب دکوراسیون آشپزخانه مدرن، استفاده از صفحات یا درهای مش یا توری است. این صفحات به عنوان در کابینت ها یا قفسات کمدها به کار می روند. معمولاً این سطوح مش یا مشبک برای یک یا دو کابینت یا قفسه استفاده می شوند. جنس این صفحات، فلزی، حصیری یا پلاستیکی است. درهای مشبک کابینت ها می توانند از مدل حفره های ریز یا درشت باشند.

مدل های جدید کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت های مدرن جدید با مدل های خاص و متفاوتی طراحی می شوند. این کابینت ها دارای ظاهر و ویژگی های زیر هستند:

۱- کابینت های با در شیشه ای یا آینه ای

۲- کابینت های رنگی مثل سبز پاستلی، آبی ناوی، آبی کمرنگ و سبز زمردی و…

۳- طراحی کابینت های مخصوص لوازم برقی و مدل فروشگاهی و کافی بار و …

۴- جزیره آشپزخانه پلکانی یا با میز ناهارخوری

۵- ترکیب کابینت ها با شلف های دیواری

۶- کابینت هایگلاس، لمی گلاس و پلی گلاس

۷- کابینت رنگ تیره و دو رنگ

۱- کابینت های با در شیشه ای یا آینه ای

از مدل های جدید کابینت مدرن، استفاده از درهای شیشه ای یا آینه ای برای کابینت هاست. تعدادی از این کابینت ها با در مشبک شیشه ای یا آینه ای ساخته می شوند. این طراحی باعث عمق بخشیدن به کابینت ها و ایجاد تفاوت و تنوع در ظاهر کابینت ها می شود.

داخل کابینت های شیشه ای را می توان با لامپ های کوچک از بالا نورپردازی کرد که جلوه زیبایی پیدا می کند. کابینت با در آینه ای به دلیل انعکاس نور و فضا، به آشپزخانه بعد بیشتری می دهد و آن را بزرگتر نشان می دهد.

کابینت با در آینه ای بازشو
کابینت با در شیشه ای مات و ریلی
کابینت با در شیشه ای شفاف و بازشو

۲- کابینت های رنگی

با اینکه هنوز کابینت های آشپزخانه سفید و طوسی مد هستند ولی کابینت های رنگی هم به جمع ترندهای کابینت اضافه شده اند. کابینت سبز پاستلی، آبی ناوی، آبی کمرنگ و سبز زمردی و… از جمله این کابینت های رنگی هستند. این کابینت های رنگی را می توان تنها یا به صورت دو رنگ و با رنگ سفید یا طوسی به کار برد.

۳- طراحی کابینت های متفاوت و مخصوص

کابینت های آشپزخانه مدرن با مدل ها و امکانات جدید طراحی می شوند. این طراحی ها شامل کابینت های مخفی برای لوازم برقی، کابینت مدل فروشگاهی، کابینت مخفی کافی بار و … هستند.

کابینت های فروشگاهی به صورت کمدهای بلند و تا سقف و به صورت بازشو یا ریلی طراحی می شوند. این کمدها معمولاً در یک طرف آشپزخانه یا دو طرف یخچال قرار می گیرند. کابینت مخصوص کافی بار هم به صورت یک میز توکار و درب دار طراحی می شود. این کابینت برای قراردادن قهوه ساز، چای ساز، شلف ماگ و وسایل تهیه چای و قهوه استفاده می شود.

کمد مخصوص انبار مواد غذایی به همراه میز کافی بار

برای اینکه دکوراسیون آشپزخانه مدرن، مرتب و منظم دیده شود، کابینت های مخصوصی برای وسایل برقی مانند آبمیوه گیری، همزن و … طراحی می شود. این کابینت ها دارای پریز توکار هستند تا از وسایل برقی در همان بخش استفاده شود.

کشوهای عمیق مخصوص قابلمه و ظروف بزرگ
کابینت های ریلی
کابینت ریلی سطل زباله
کمدهای فروشگاهی ریلی
یخچال توکار کشویی
کابینت مخصوص وسایل برقی

۴- جزیره آشپزخانه پلکانی یا با میز ناهارخوری

برای آشپزخانه های متوسط و بزرگ، کاربرد جزیره به همراه میز محبوب تر شده است. جزیره آشپزخانه های جدید با میزهای متصل به صورت پلکانی یا چند طبقه طراحی می شوند.

این میزها در بخش جلو یا یکی از طرفین جزیره قرار می گیرد. جزیره پلکانی، همزمان نیاز به کابینت، کانتر و میز ناهارخوری را برطرف می کند. با وجود این جزیره ها، فضای خانه و آشپزخانه کاربردی تر و بزرگتر می شود.

۵- ترکیب کابینت ها با شلف های دیواری

بعضی از کابینت های مدرن جدید با حذف بخشی از کابینت هوایی و کاربرد شلف دیواری، طراحی می شوند. این ایده جالب باعث بازتر دیده شدن فضای آشپزخانه و تنوع بخشیدن به آشپزخانه می شود. شلف های دیواری از جنس چوبی یا ام دی اف با رنگ سفید یا رنگ های چوبی استفاده می شوند. شلف دیواری را می توان تکی یا چند تایی در ارتفاع های مختلف به دیوار آشپزخانه نصب کرد. از این شلف ها برای ادویه، ظروف آشپزخانه یا وسایل دکوری می توان استفاده کرد.

۶- کابینت هایگلاس، لمی گلاس و پلی گلاس

یکی از بهترین انتخاب های کابینت آشپزخانه، کابینت هایگلاس و براق است. کابینت های براق و رنگ روشن برای آشپزخانه های مدرن و کوچک عالی هستند. جنس هایگلاس، لمی گلاس و پلی گلاس هر سه از متریال های براق هستند که نوع مات آنها هم وجود دارد.

از طرح های متریال هایگلاس از نوع براق ساده، هایگلاس اکلیلی، هایگلاس طرح چوب و هایگلاس طرح سنگ هستند. شما می توانید تعدادی از کابینت ها را از هایگلاس براق و تعدادی را از هایگلاس مات انتخاب کنید.

۷- کابینت رنگ تیره و دو رنگ

کابینت های مدرن آشپزخانه را از دو رنگ تیره یا یک رنگ روشن و یک رنگ تیره انتخاب کنید. این یکی از ایده های جذاب طراحی و بازسازی کابینت هاست. این رنگ های تیره و روشن را می توان از دو جنس براق یا مات یا یکی براق و یکی مات انتخاب کرد.

 اگر آشپزخانه نسبتاً کوچکی دارید کابینت های زمینی را از رنگ تیره و کابینت های دیواری را روشن انتخاب کنید. ولی اگر آشپزخانه بزرگ و نورگیری دارید، کابینت با دو رنگ تیره مثل طوسی و قهوه ای یا طوسی و مشکی، هم جذاب است.

کفپوش جدید آشپزخانه مدرن

ترندهای روز کفپوش آشپزخانه، متریال های با ظاهر طبیعی مثل لمینت، سنگ تراورتن یا سرامیک طرح سنگ است. البته هنوز هم کاربرد سرامیک های ساده و بدون طرح برای کف آشپزخانه رایج است. ولی سرامیک پرسلان طرح سنگ و اسلب یا با ابعاد بزرگ، از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه مدرن است.

۱- کفپوش های طبیعی مثل لمینیت

یکی از متریال های زیبا و طبیعی برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن، لمینیت ها هستند. لمینیت های کف آشپزخانه بیشتر از رنگ های روشن مثل سفید، طوسی روشن، کرمی و چوبی روشن، مد هستند. شما می توانید به جای لمینیت از کفپوش پی وی سی تایلی که قیمت کمتری دارد استفاده کنید. مدل های جدید لمینیت کف، مدل جناقی و شورون هستند. این مدل لمینیت ها به دلیل مدل خاصی که دارند، دکوراسیون آشپزخانه را خاص و منحصر به فرد می کنند.

لمینیت مدل جناقی

لمینیت جدید روشن و دو رنگ

۲- کفپوش سرامیک طرح سنگ

کف آشپزخانه را می توانید از انواع مدل ها و رنگ های سرامیک  بپوشانید. بهترین مدل که از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه مدرن هست، سرامیک پرسلان اسلب طرح سنگ است.

 این سرامیک به دلیل جنسی که دارد مقاومت خوبی برابر خط و خش، حرارت و آلودگی دارد. برای آشپزخانه کوچک از ابعاد کوچکتر این سرامیک ها مانند ۳۰* ۶۰ یا ۶۰ *۶۰ استفاده می کنند. سرامیک مناسب آشپزخانه کوچک دارای زمینه سفید و رگه های طوسی یا غیره است.

سرامیک طرح سنگ با ابعاد بزرگ

سرامیک طرح سنگ طوسی روشن

جمع بندی:

برای اینکه دکوراسیون آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید باید با طرح ها و مدل های ترند آشپزخانه آشنا شوید. هر بخش آشپزخانه مدرن، دارای ترندهایی در زمینه متریال، طراحی و رنگ بندی است. مثلاً یک آشپزخانه مدرن و کوچک با سرامیک پرسلان سفید رگه دار، کابینت سفید هایگلاس مات و براق و درهای شیشه ای، شیک و به روز می شود.

 شما باید با توجه به شرایط آشپزخانه و سلیقه و بودجه خود یک یا چند مورد ذکر شده در این مطلب را انتخاب کنید تا یک آشپزخانه مدرن و شیک داشته باشید. امیدوارم با خواندن این مطلب، دکوراسیون آشپزخانه مدرن شیک و ایده آلی داشته باشید.

مطالب مرتبط

یک نظر در “بهترین مدل های دکوراسیون آشپزخانه مدرن + تصاویر

  1. یاسمن گفت:

    چقدر این طرحایی که شیرآلات روی جزیره نصب میشه قشنگند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *