دکوراسیون پذیرایی

خانه مدرن و ۱۰ ایده جدید و شیک

یک خانه مدرن و شیک در سال 1401 چه ویژگی دارد؟

برای اینکه دکوراسیونی به روز و جدید داشته باشید، دانستن ویژگی های یک خانه مدرن و جدید، کاربردی و مهم است. در یک خانه با انتخاب شکل و جنس مبلمان یا سایر اجزای فضاها، می توانیم ظاهری خاص و متفاوت در آن ایجاد کنیم. پس قبل از خرید وسایل جدید برای خانه یا شروع بازسازی، بهتر است با این ایده ها و ویژگی ها آشنا شوید. در این مطلب ۱۰ ایده مهم و جدید که برای داشتن یک خانه مدرن و شیک لازم است را معرفی می کنیم.

۱- فضای راحت و کاربردی

امسال توصیه طراحان داخلی برای یک خانه مدرن، ایجاد فضایی صمیمی و راحت است. یکی از راه های ایجاد چنین فضایی، کاربرد مبلمانی راحتی و نرم است که دسته های منحنی و گرد داشته باشند. همچنین مبلمانی که قابلیت تبدیل شدن به تخت را داشته باشد، آرامش و راحتی بیشتری را برای شما به همراه دارد. بعضی از مدل های مبلمان ال شکل یا زاویه دار هم می توانند گزینه خوبی باشند.

علاوه بر این، کاربردی بودن وسایل و فضاها اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد. انتخاب و استفاده از هر وسیله یا مبلمانی باید با دلیل و توجیه صورت گیرد. این موضوع، کاربرد وسایل تزیینی زیاد و اضافه را نفی می کند. در واقع برای اینکه خانه ای زیبا، کاربردی و دلنشین داشته باشیم، نباید از دکوراسیون شلوغ و وسایل غیر کاربردی استفاده کنیم. نتیجه این دیدگاه، سوق دادن افراد به سمت سبک های مدرن و مینیمال در دکوراسیون داخلی است که مطابق این نظریه هستند.

خانه مدرن
خانه مدرن و شیک

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۲- فرم های گرد و منحنی در خانه مدرن

امسال استفاده از فرم های گرد و منحنی در دکوراسیون خانه مدرن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این مدل وسایل، به دلیل اینکه خطوط خشک و زاویه دار ندارند حس سادگی و صمیمیت را به وجود می آورند. این فرم ها را در مبلمان راحتی تا وسایل تزیینی خانه مانند گلدان یا آینه ها می توان دید. استفاده از میز جلو مبلی به شکل دایره یا با گوشه های گرد شده از جمله این وسایل هستند.

فرم های گرد و منحنی در خانه مدرن جدید
خانه مدرن
خانه مدرن و شیک

۳- خانه مدرن با دیوارهای رنگ شاد و زنده

در گذشته اغلب دیوارها به رنگ های کمرنگ یا خنثی رنگ آمیزی می شد. ولی امروزه دیوارهای بیشتر فضاها از جمله پذیرایی و اتاق خواب را از رنگ های زنده و پررنگ، رنگ می کنند. این رنگ ها با خود طراوت و حس زندگی را به همراه دارند و فضایی شاد و روحیه بخش را ایجاد می کنند. البته اگر رنگ های پررنگ را برای این کار انتخاب می کنید، بهتر است فقط یک یا دو دیوار را به آن اختصاص دهید. ولی رنگ های ملایم و زنده دیگر را می توان برای کل دیوارهای پذیرایی یا اتاق خواب مدرن انتخاب کرد. امسال رنگ های سبز کمرنگ مایل به طوسی، یاسی کمرنگ، کرمی، آجری کمرنگ از رنگ های ترند و مد سال برای دیوارهای یک خانه مدرن هستند.

۴- چوب های رنگ روشن در خانه مدرن

چوب همیشه از متریال های محبوب اکثر افراد در دکوراسیون خانه است. امسال کاربرد چوب های رنگ روشن بیشتر توصیه شده است. اینکه از ورقه های ام دی اف یا چوب طبیعی استفاده می کنید فرقی ندارد. مهم کاربرد رنگ های روشن این متریال در بخش های مختلف خانه است. با توجه به اینکه چوب طبیعی، هزینه بالاتری دارد، ورقه های ام دی اف، بیشتر کاربرد دارند. از رنگ های چوبی روشن می توان با انتخاب میز جلومبلی یا صندلی ناهارخوری استفاده کرد. همچنین یک گلدان یا استند چوبی رنگ روشن هم، زیبایی و تازگی طبیعت را در خانه تداعی می کند. آینه های با قاب چوبی، جا شمعی های چوبی یا حتی پارکت کف به رنگ های چوبی روشن هم گزینه های دیگری برای شما هستند.

۵- خانه مدرن با متریال های طبیعی

در سال های اخیر، متریال های طبیعی خیلی محبوب و پرطرفدار شده است. استفاده از متریال های طبیعی در هر وسیله یا بخشی از خانه، با ارزش و ترند است. یکی از این کاربردها، میزها یا وسایل تزیینی حصیری هستند. متریال حصیر و کنف، بیشتر از قبل در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. میزهای حصیری، گلدان های حصیری و سبدهای حصیری از جمله این وسایل دوست داشتنی هستند. یکی دیگر از کاربردهای متریال های طبیعی در خانه، وسایل چوبی هستند.

وسایل تزیینی با چوب طبیعی مانند یک گلدان چوبی، جاشمعی، آباژور یا شلف های چوبی هستند. البته از همه مهمتر، کاربرد گلدان های طبیعی و سبز در خانه است. گیاهان طبیعی و مقاومی که مناسب آپارتمان ها هستند، روحیه شما را عوض می کنند. استفاده از متریال هایی طبیعی در چیدمان خانه، افراد را با طبیعت پیوند می دهد و حس خوبی را به همراه دارد.

متریال طبیعی خانه مدرن
متریال طبیعی خانه مدرن

۶- متریال چرم در خانه مدرن

امسال استفاده از چرم در وسایل مختلف خانه مدرن، محبوب شده است. مخصوصاً مبلمان راحتی چرمی، ترند سال ۱۴۰۱ است. مبل چرمی با مدل ساده و مدرن و رنگ های مشکی، قهوه ای تیره و روشن، بسیار مورد توجه است. مبل چرمی به راحتی تمیز می شود و لک نمی افتد بنابراین برای خانه های با فرزند کوچک خیلی مناسب است. البته با اشیای تیز روی آنها خط و خش می افتد.

ظاهر مبل چرمی، به دلیل سطح نسبتاً براقی که دارد، حس تجمل و گران بودن را به همراه دارد. بهتر است از این مبلمان برای قسمت نشیمن خانه استفاده کنید و بخش پذیرایی را با مبلمانی پارچه ای چیدمان کنید. شما حتی می توانید در صورت کمبود جا، فقط از یک مبل سه نفره چرمی در بخش نشیمن خانه، به کار ببرید.

خانه مدرن و جدید و مبل چرمی

۷- کاربرد رنگ های قهوه ای و زمینی

رنگ های قهوه ای و طبیعی را در کنار رنگ های دیگر در دکوراسیون خانه مدرن به کار ببرید. رنگ های زمینی به دلیل اینکه از رنگ های موجود در طبیعت هستند، آرامش و اطمینان خاطر را برای ساکنین به همراه می آورد. در کنار این رنگ ها از رنگ های مشکی متالیک، شکلاتی پررنگ و طوسی کمرنگ استفاده کنید. این ترکیب رنگ، مخصوصاً برای سالن پذیرایی بسیار جذاب و دلنشین است. اگر قصد استفاده از رنگ های بیشتری در کنار این رنگ ها دارید، رنگ های یاسی، آجری، خاکی یا آبی ناوی ( ترکیب آبی نفتی و طوسی) را به شما پیشنهاد می کنیم.

خانه مدرن و شیک سال

۸- کاربرد نقش های بزرگ و رنگ های پر رنگ

یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی برای امسال، کاربرد الگوها و نقش های بزرگ در پارچه هاست. در کنار این مورد، استفاده از رنگ های پررنگ و زنده در وسایل خانه مدرن هم بیشتر از قبل مورد توجه است. برای انتخاب این الگوها، به طرح و نقش های سایر وسایل و دکوراسیون دقت کنید. نقش های فرش و پرده در کنار هم نباید باعث شلوغی یا تضاد شوند. اگر فرشی با نقش های بزرگ دارید، از پرده ای با طرح های کوچکتر یا پراکنده تر استفاده کنید. برعکس اگر پرده ای با الگوهای بزرگ دارید، باید فرشی را از طرح های ساده تر و خلوت تر انتخاب کنید.

کاغذ دیواری با طرح بزرگ خانه مدرن
کاغذ دیواری با طرح بزرگ خانه مدرن
نقش های بزرگ در خانه مدرن

۹- رنگ آمیزی درها و چهارچوب های خانه مدرن

یکی از روش های خلاقانه و جدید در دیزاین داخلی، رنگ کردن چارچوب و درهاست. درهای خانه مانند سرویس بهداشتی و اتاق خوابها را به رنگی هماهنگ با دکوراسیون یا رنگی خنثی رنگ آمیزی کنید. با این کار دیوارهای ساده و بی رنگ خانه، رنگی و زیبا می شوند و باعث تغییری جالب در خانه می شود. چارچوب و درها را با یک رنگ ملایم یا پررنگ، با توجه به رنگ سایر دکوراسیون خانه، رنگ کنید. این رنگ می تواند یک یا دو درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ کف، مبلمان، پرده یا هر وسیله رنگی دیگری باشد. علاوه بر این می توان از رنگ های خنثی و ملایم مانند طوسی روشن یا بژ برای رنگ کردن درها استفاده کرد.

خانه مدرن و شیک

۱۰- به کارگیری پرده های رنگی در خانه مدرن

اگر به دنبال تنوع و تغییر در دکوراسیون خانه مدرن خود هستید، این بار پرده های رنگی را امتحان کنید. در صورتی که در سالن پذیرایی خود از پرده های رنگی و شاد استفاده می کنید، بهتر است از رنگ های ملایم تر در سایر وسایل به کار ببرید. برای این کار هم پرده های با پارچه های ساده و هم پارچه های طرح و نقش دار را می توان انتخاب کرد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید، جلوگیری از شلوغ شدن فضا با رنگ و نقش های زیاد است. اگر فرش یا مبل شما طرح و نقشی شلوغ دارد، از پرده های ساده و رنگی استفاده کنید. ولی اگر کل دکوراسیون خانه، ساده و بدون نقش و نگار است، پرده های نقش دار و رنگی، ایده آل خانه مدرن است.

پرده های رنگی خانه مدرن
پرده های رنگی خانه مدرن

جمع بندی:

یک خانه مدرن و زیبا را با انتخاب درست وسایل و دکوراسیون آن، می توان به خانه ای جدید و به روز تبدیل کرد. گاهی فقط با تعویض یک دست مبلمان پذیرایی یا رنگ کردن بخشی از دیوارهای خانه، تغییری بزرگ در خانه ایجاد می شود. یا مثلاً با خرید وسایلی از متریال های طبیعی و چوبی، به عنوان مکمل دکوراسیون، خانه با مد سال هماهنگ می شود. این ایده ها را در هر فضایی از خانه مانند پذیرایی یا اتاق خواب، می توان به کار برد و خانه را از حالت قدیمی و تکراری قبلی خارج کرد. امیدوارم برای تغییر و تحول در خانه خود، از این ایده ها به خوبی استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *