دکوراسیون اتاق خواب

پرده اتاق خواب ساده و شیک را چطور انتخاب کنیم؟

پرده اتاق خواب ساده و شیک را چطور ست کنیم؟

 

پرده اتاق خواب به منظور تنظیم نور روز و جلوگیری از دید شب و همچنین زیبایی پنجره ها به کار می رود. پرده اتاق مانند فرش و تخت خواب از اجزای بزرگ اتاق است که مدل و رنگ آن، تاثیر بصری زیادی در دکوراسیون آن دارد. برای اینکه پرده ای متناسب و هماهنگ انتخاب کنید باید به یک سری نکات برای ست کردن آن آگاه باشید. اگر این موارد را قبل از خرید پرده در نظر بگیرید، انتخابی عالی و درست خواهید داشت. در این مطلب به بررسی روش ها و راهکارهای انتخاب و ست کردن پرده ها، انواع پرده و کاربرد هر کدام و مراکز خرید پرده می پردازیم.

 

پرده اتاق خواب جدید

 

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

مدل جدید پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب پانچ

اخیراً نوعی جدید از روش نصب پرده که ترند شده، پرده پانچ است. لبه بالایی پرده را در فاصله هایی پانچ کرده و از یک میله عبور می دهند. این پرده خیلی راحت تر از پرده های با چوب پرده، حرکت می کنند و البته ایستایی زیبایی هم دارند.

پرده پانچ را هم می توان از یک لایه پرده ساده مانند حریر یا کتان انتخاب کرد و هم به صورت دو لایه نصب کرد. مدل دو لایه آن، با نصب دو میله یکی عقب تر و یکی جلوتر اجرا می شود. پرده پانچ به مدل های مختلف و جدیدی نصب می شود که به اسم پانچ معمولی، پانچ پلیسه، پانچ برعکس، پانچ جام شکل و … هستند.

علاوه بر این اگر از پرده های مدل دار خوشتان می آید، می توانید از دوتکه پارچه که به صورت عمودی یا افقی به هم دوخته می شوند، برای پرده پانچ استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از پرده های پانچ جدید را با هم می بینیم.

پرده پانچ اتاق خواب

پرده اتاق خواب زبرا

یکی از پرده های زیبا و مدرن برای اتاق خواب ها، پرده زبرا است. این پرده از جنس پارچه ای و توری تولید می شود. شکل ظاهری پرده زبرا، دارای خطوط راه راه افقی است که یکی درمیان ضخیم و نازک هستند. این پرده ها قابلیت تنظیم نور را توسط طناب هایی که در کنار آنها آویزان می شود، فراهم می کنند. اگر اتاقی با پنجره رو به غرب یا جنوب دارید یا در مناطق گرمسیر هستید، این پرده برای شما ایده آل است. همچنین این پرده را می توان با طناب هایی که در کنار آن قرار دارد به طور کامل جمع کرد یا به صورت نیمه بالا برد.

پرده زبرا اتاق خواب

پرده اتاق خواب شید

پرده های شید معمولاً ضخیم هستند و جلوی نور و دید را می گیرند. بنابراین به صورت تکی و بدون زیرپرده هم برای روز و مانع نور، هم برای شب و مانع دید، عالی هستند. این پرده ها انواع مختلفی از جمله، شید رولی، تکی، رومی، دبل ( شب و روز) دارند.

 

پرده شید اتاق خواب

 

پرده اتاق خواب حریر ساده

اگر اتاق خوابی ساده و مدرن دارید، یکی از جدیدترین مدل پرده ها پرده حریر ساده است. این پرده ها یک لایه حریر نازک و سفید هستند که ترند دکوراسیون داخلی امسال هستند. به دلیل اینکه سادگی و تزیینات کم در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده، پرده حریر انتخابی عالی است.

در صورت نصب یک پرده حریر نازک، هم از نور روز بهره مند می شوید و هم اتاقی مدرن و شیک دارید. در صورتی که نگران دید شب به داخل اتاق هستید، می توانید یک زیر پرده ای سفید و ساده زیر آن نصب کنید. همچنین می توان پرده حریر را به صورت ترکیبی با یک شید به کار برد و هنگام شب از پوشش کامل شید استفاده کرد.

 

پرده اتاق خواب چند لایه

با اینکه اخیراً پرده ها رو به سادگی و سبکی رفته اند ولی هنوز پرده های چندلایه کاربرد دارند. در صورتی که اتاقی کلاسیک و سنتی دارید، می توانید از یک لایه پرده حریر یا توری در زیر و یک لایه کتان، مخمل یا ساتن برای لایه رویی به کار ببرید. اگر اتاقی مدرن دارید ولی به پرده های چند لایه علاقه دارید می توانید از پرده دو لایه  پانچ یا ساده استفاده کنید. این پرده ها برای ایجاد تنوع و وجود دو پرده متفاوت در اتاق خواب هم کاربرد دارند.

 

پرده اتاق خواب چندلایه

 

چطور پرده اتاق خواب را با وسایل ست کنیم؟

برای اینکه پرده اتاقی که می خرید هماهنگی عالی با دکوراسیون آن داشته باشد روش های مختلفی وجود دارد. اگر می خواهید مدت بیشتری از پرده اتاق استفاده کنید، بهتر است آن را از رنگ های کمرنگ و نزدیک تر به رنگ سایر وسایل اتاق انتخاب کنید.

 

۱- رنگ پرده اتاق خواب را با فرش ست کنید

انتخاب رنگ پرده همرنگ زمینه فرش یا نقش های آن، یکی از راه های خوب ست کردن پرده اتاق است. می توان پرده را از رنگ های کمرنگ تر یا پررنگ تر از رنگ زمینه فرش انتخاب کرد. یا اگر فرشی با طرح و نقش رنگی دارید، پرده را با رنگی مشابه این نقش ها انتخاب کنید. اگر فرشی تیره دارید که در آن از رنگ های روشن تر به کار رفته است، پرده را از همان رنگ روشن انتخاب کنید تا اتاق خیلی تیره نشود.

 

ست کردن پرده اتاق خواب

 

یکی دیگر از راه های ست کردن پرده اتاق خواب، انتخاب رنگی مکمل رنگ فرش است. مثلاً اگر در اتاق فرشی به رنگ سبز کمرنگ دارید، انتخاب پرده ای با یک رویه یا نوار قرمز یا نارنجی انتخابی عالی است. البته در این صورت باید باقی وسایل اتاق از رنگ های خنثی و ملایم باشند. یا اگر در اتاقی فرشی لاکی پهن کرده اید، می توانید پرده ای سبز کمرنگ به عنوان مکمل این رنگ، به کار ببرید. همچنین فرش سورمه ای، با پرده به رنگ خردلی، قرمز، نارنجی یا زرد، خیلی زیبا و هماهنگ است.

 

ست کردن پرده اتاق خواب

 

۲- پرده اتاق خواب را با کوسن تخت یا روتختی ست کنید

اگر همه وسایل اتاق را از قبل خریده اید و قصد تعویض آنها را ندارید، پرده را به همراه چند بالش یا کوسن از یک رنگ بخرید. این انتخاب هوشمندانه و زیبا، کل اتاق را ست و هماهنگ نشان می دهد. می توانید از کوسن های تک رنگ و همرنگ پرده یا یکی دو درجه روشن تر یا تیره تر از پرده استفاده کنید.

ایده دیگر، انتخاب کوسن های طرح دار و با طرحی همرنگ پرده اتاق است. طرح های ساده مانند راه راه، زیگزاگی یا طرح و نقش گل و برگ را می توانید برای این کار انتخاب کنید. به غیر از این، می توان لبه دوزی یا تکه دوزی روی کوسن یا روتختی به رنگ پرده انجام داد. این روش هم به طرز جذابی در اتاق باعث ست شدن پرده می شود.

 

پرده اتاق خواب مدرن

 

۳- رنگ پرده را با رنگ دیوار یا کاغذ دیواری ست کنید

اگر در اتاق خواب خود یک دیوار رنگی یا کاغذ دیواری دارید، پرده ای با رنگی از خانواده آن بخرید. شما می توانید پرده را از رنگ های کمرنگ تر یا پررنگ تر از رنگ دیوار اتاق بخرید. مثلاً اگر یک دیوار اتاق، سبز سدری رنگ شده، پرده می تواند از رنگ های سبز کمرنگ، سبز چرک، سبز زمردی یا سبز یشمی باشد.

در صورتی که پرده اتاق خواب را قبلاً خریده اید و هیچکدام از گزینه های قبلی به نظرتان مناسب نیست، یک دیوار را همرنگ پرده کنید. دیوار اتاق را از درجات کمرنگ تر از رنگ پرده رنگ آمیزی کنید. یا کاغذ دیواری با زمینه یا طرح های همرنگ پرده بخرید و یک دیوار را با آن بپوشانید.

 

ست کردن پرده اتاق خواب
ست کردن پرده اتاق خواب

 

۴- پرده اتاق خواب را از رنگ های خنثی یا ملایم انتخاب کنید

یکی از بهترین و راحت ترین کارهایی که برای خرید پرده می توان انجام داد، انتخاب رنگ های خنثی و کمرنگ است. این رنگ ها مانند سفید، کرمی، بژ، طوسی از رنگ هایی هستند که با هر دکوراسیونی ست می شوند. اگر در اتاق خواب خود از رنگ های پررنگ یا اصلی استفاده کرده اید، با خیال راحت پرده ای طوسی روشن یا کرمی را انتخاب کنید. این رنگ با هر وسیله و رنگی که در اتاق داشته باشید، ست می شود.

 

ست کردن پرده اتاق خواب
ست کردن پرده اتاق خواب

 

پرده اتاق را از کجا بخریم؟

مراکز فروش زیادی برای خرید پرده اتاق خواب وجود دارد. در تهران چندین بورس فروش پرده وجود دارد که می توانید از این مراکز خرید خود را انجام دهید. اگر هم تهران ساکن نیستید می توانید به بورس پرده در شهر خود مراجعه کنید. اگر چنین مرکزی در شهر شما وجود ندارد، می توانید از شهرهای مجاور یا سایت های اینترنتی معتبر، پرده مورد نظر خود را بخرید. در ادامه چندین بورس فروش پرده در تهران را به شما معرفی می کنیم.

 

ست کردن پرده اتاق خواب

 

مراکز خرید پرده اتاق در تهران

بورس پرده فروشی خیابان زرتشت

خیابان زرتشت یکی از مراکز قدیمی و معروف فروش پرده در تهران است. این محل که نزدیک میدان ولیعصر واقع شده، تنوع زیادی از مدل های مختلف پرده را دارد. در این مرکز می توانید مدل های جدید و شیک پرده را پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که قیمت پرده های این خیابان از مراکز دیگر بالاتر است ولی جدیدترین و بهترین مدل ها در آن عرضه می شود.

 

بورس پرده فروشی خیابان مولوی

خیابان مولوی تهران که نزدیک بازار بزرگ است، یکی از مراکز فروش پرده اتاق خواب است. در این محل، پرده ها با قیمت مناسبی فروخته می شوند. تنوع پرده ها هم در این مرکز نسبتاً خوب است و مدل های جدید آن را می توانید پیدا کنید. در این محل خدمات دوخت پرده هم در کنار بعضی فروشگاه ها وجود دارد. اگر به دنبال پرده های خوب و با قیمت مناسبی هستید حتماً به این مرکز سری بزنید.

 

 

بورس پرده فروشی بازار بزرگ تهران

بازار تهران از قدیم الایام مرکز فروش اجناس مختلف مانند پرده بوده است. در بازار تهران فروشگاه ها و راسته هایی مخصوص فروش پرده وجود دارد. در این محل می توانید مدل های مختلف پرده را با قیمت های نسبتاً خوب پیدا کنید. البته باز هم قیمت این پرده ها به نسبت خیابان مولوی بالاتر است. ولی تنوع و مدل های جدید پرده را به راحتی می توانید در این محل ببینید.

 

 

بورس پرده فروشی بازار عبدل آباد

یکی از بهترین و مناسب ترین بازارهای فروش پرده، بازار عبدل آباد است. اگر قیمت مناسب برای شما خیلی مهم است، این بازار را فراموش نکنید. بهتر است اول از همه سری به این بازار بزنید. در صورتی که مدل و رنگ دلخواه خود را پیدا نکردید، مراکز دیگر را امتحان کنید. بازار عبدل آباد دارای فروشگاه های پرده زیادی است که می توان با کمی جست و جو، مدل ها و رنگ های زیبا و جدید را در آن یافت.

این مرکز با وسیله از طریق بزرگراه آزادگان و شهید کاظمی قابل دسترسی است. همچنین اگر قصد مراجعه با مترو به این محل دارید، ایستگاه عبدل آباد نزدیکترین ایستگاه به این مرکز می باشد.

 

جمع بندی:

پرده اتاق خواب یکی از وسایل مهم و تاثیرگذار در اتاق های خانه است. اگر مدل و رنگ پرده را درست و هماهنگ با دکوراسیون اتاق انتخاب کنیم، اتاقی دلنشین و زیبا خواهیم داشت. در صورتی که بدون توجه به نکات چیدمان، پرده را انتخاب کنیم، از خرید خود پشیمان شده و اتاق جلوه بدی پیدا می کند.

هرچه رنگ و مدل ساده تری برای پرده اتاق انتخاب کنید، مدت زمان بیشتری می توانید از آن لذت ببرید. همچنین اگر از پرده های دولایه مانند یک شید با یک حریر یا یک لایه حریر با یک لایه کتان استفاده کنید، در آینده می توانید فقط رویی پرده را عوض کنید. با این کار هزینه کمتری را بابت تغییر دکوراسیون و تعویض پرده اتاق خواب پرداخت می کنید. امیدوارم با خواندن این مطلب، پرده مناسب اتاق خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *