دکوراسیون پذیرایی

پارتیشن منزل شیک و کاربردی، انواع مدل ها

پارتیشن منزل، یکی از اجزای کاربردی و بسیار جذاب برای تزیین خانه هاست. اگر شما هم در خانه تان نیاز به تقسیم بندی فضا یا جدا کردن دو قسمت از هم دارید، پارتیشن منزل، بسیار کاربردی و عالی است. اگر در خانه تان قسمتی دارید که نمی خواهید زیاد به چشم بیاید یا دوست دارید دو بخش از خانه را تا حدی از هم جدا کنید، پارتیشن ها به کمک شما می آیند.

پارتیشن منزل به ما فضاهای تفکیک شده می دهد تا بتوانیم از فضاهای خانه بیشتر و بهتر استفاده کنیم. همچنین برای پوشش و محرمیت فضاهایی مانند آشپزخانه، ورودی خانه یا بخش های خصوصی تر، پارتیشن ها راه حلی فوق العاده هستند. با ما همراه باشید تا با مدل های پارتیشن منزل شیک و کاربردی آشنا شوید.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۲۰ مدل پارتیشن منزل جدید و کاربردی

۱- پارتیشن منزل با گیاهان رونده

این پارتیشن، از یک پایه شامل باکس گلدان و چند طناب متصل به گلدان تشکیل شده است. طناب های گلدان را به سقف متصل می کنند. گیاهان رونده را داخل گلدان می کارند. ساقه های آنها به مرور از این طناب ها بالا می روند و بین دو بخش پوشش ایجاد می کنند. این پارتیشن را می توان یه جای طناب با میله ها یا تیرهای عمودی درست کرد که ساقه های گیاهان به این میله ها بپیچند و بالا بروند.

پارتیشن گیاه رونده

۲- پارتیشن منزل با باکس گلدان

یک نوع پارتیشن جالب و جذاب برای فضاهای داخلی خانه پارتیشن با باکس های گلدانی است. این پارتیشن به شکل های مختلفی با ام دی اف، فلز، ترکیبی ام دی اف و فلز تشکیل می شود. در باکس های این پارتیشن، گیاهان آپارتمانی متناسب با ابعاد آن قرار می دهند. این پارتیشن را می توان در فضای بین پذیرایی و نشیمن یا هر بخش دیگری از خانه طراحی و اجرا کرد. ترکیب گیاهان و پارتیشن چوبی یا ام دی اف، منظره بسیار زیبایی از طبیعت را به فضای خانه شما می آورد.

۳- پارتیشن منزل با آویز گلدان طبیعی

اگر در قسمتی از خانه پارتیشنی از آویز گلدان طبیعی درست کنید، قطعاً این بخش، به یکی از جذاب ترین نقاط خانه تان تبدیل می شود. آویزهای گلدان را با طرح و جنس های متنوع می توان به کار برد. با نصب چند آویز گلدان با فاصله مناسب در کنار هم، می توان بین دو فضا یا جلوی یک قسمت، پوشش ایجاد کرد.

پارتیشن با آویز گلدان را بین دو فضای پذیرایی و نشیمن، جلوی درب ورودی، جلوی درب سرویس یا هر بخش دیگری که نیاز باشد، می توانید به کار ببرید. با کاربرد پارتیشن آویز، هم یک پارتیشن سبز و زیبا و هم محلی برای گلدان های خود در آن دارید.

۴- پارتیشن منزل ریلی

یکی از مدل های پارتیشن های کاربردی و نیمه متحرک، پارتیشن ریلی است. پارتیشن ریلی از یک چهارچوب آلومینیومی و چند لنگه در تشکیل می شود. این لنگه ها روی این ریل به راحتی حرکت کرده و جابه جا می شوند. پارتیشن ریلی مدل های مختلفی دارد و از جنس های متنوعی وجود دارد. پارتیشن ریلی مزیت خوبی که دارد قابلیت حرکت آن است و برای فضایی که گاهی نیاز به پوشش کامل دارد، عالی عمل می کند. این پارتیشن در خانه های کوچک که نیاز به جداسازی یک بخش به صورت موقت دارند یا برای ایجاد بخشی از پذیرایی برای دفتر کار، بیشترین بازدهی را دارند.

پارتیشن منزل جدید شیک

۵- پارتیشن با تیرهای عمودی یا افقی ام دی اف

یکی از جدیدترین و زیباترین پارتیشن هاست که از تیرهای عمودی و موازی با عرض های مختلف تشکیل می شود. پارتیشن منزل با تیرهای عمودی، معمولاً با ام دی اف درست می شود. طرح این پارتیشن می تواند به صورت ساده یا به صورت ترکیبی با قسمت های دکوری باشد. این نوع پارتیشن برای جداسازی فضای پذیرایی و نشیمن یا پذیرایی و ناهار خوری، زیبا و مدرن است.

۶- پارتیشن منزل دیواری ام دی اف تاشو

پارتیشن دیواری تاشو یک مدل جدید و جالب از پارتیشن هاست که قابلیت باز و بسته شدن دارد. این پارتیشن مانند یک در به چند لولا متصل است و قابلیت بسته شدن دارد. در مواقعی که نیاز به پوشش یا جداسازی دو بخش دارید، پارتیشن باز می شود و در مواقع عادی در حالت بسته است. بعضی از این پارتیشن ها را مانند تصویر زیر با یک کتابخانه، نشیمن یا قفسه های دکوری ترکیب می کنند که در حالت باز، می توان از این بخش های دوم استفاده کرد.

۷- پارتیشن ریلی مشبک یا نیمه باز

پارتیشن ریلی مشبک یا نیمه باز همان پارتیشن ریلی است که فقط از لنگه های مشبک، نیمه باز یا نیمه شیشه ای درست شده است. این پارتیشن از بالا داخل یک ریل قرار دارد که می توانید آن را به راحتی جابه جا کنید. پارتیشن ریلی مشبک برای جدا کردن فضای پذیرایی و نشیمن یا درست کردن فضای کاری در گوشه ای از نشیمن، عالی است.

پارتیشن جدید خانگی

۸- پارتیشن منزل کتابخانه

اگر از علاقمندان کتاب و کتابخوانی هستید، پارتیشن کتابخانه ای برای خانه شما، ایده فوق العاده ای است. پارتیشن طرح کتابخانه که معمولاً از جنس ام دی اف است، به بهترین شکل، پارتیشن و کتابخانه را با هم ترکیب می کند. این پارتیشن، دسترسی به کتابها را از دو سمت، برای ساکنین فراهم می کند و همچنین دو فضا را به خوبی از هم جدا می کند. مدل های جدید و زیبای این پارتیشن با ام دی اف طراحی شده است که در ادامه چند نمونه شیک را می بینید.

۹- پارتیشن طرح دیوار دکوراتیو سنگی

امروزه مدل های پارتیشن جدیدی به شکل دیوار سنگی طراحی و اجرا می شود که زیبایی خاص خود را دارند. این پارتیشن ها کاملا بسته هستند و مانند یک دیوار سبک، دو فضا را کاملاً جدا می کنند. روی این دیوارها، از سنگ های مصنوعی و سبک کار می شود که زیبایی سنگ های طبیعی را دارند. برای خانه های با سبک کلاسیک و مدرن می توان از این نوع پارتیشن منزل استفاده کرد.

۱۰- پارتیشن منزل دیوار کناف (دیوار متحرک)

پارتیشن کناف یک نوع پارتیشن دیواری است که از جنس کناف است. این پارتیشن بوسیله گیره هایی در بالا و پایین آن، به سقف و کف متصل می شوند. این پارتیشن ها وزن کمی دارند و قابلیت تغییر مکان و نصب مجدد دارند. در محل هایی که نیاز به ایجاد پوشش کامل بین دو فضا داریم این پارتیشن دیواری انتخابی عالی است. مثلاً در قسمتی از خانه فضایی برای ایجاد یک اتاق خواب کوچک داریم که با این پارتیشن دیواری کناف، می توانیم فضایی مانند اتاق درست کنیم که دید کامل هم نداشته باشد.

۱۱- پارتیشن منزل فلزی (cnc شده)

یکی از مدل های جدید پارتیشن های خانگی، پارتیشن فلزی مشبک است که با دستگاه CNC برش داده شده است. این پارتیشن ها به صورت یک بخشی هستند. روی این پارتیشن ها، طرح های مختلف سنتی یا مدرن مانند گل و بوته یا طرح های زیبای دیگری اجرا و خالی شده است.

مزیت این پارتیشن ها، یک تکه بودن و نصب راحت آنهاست که از بالا و پایین به سقف و کف محکم می شوند. پارتیشن های فلزی مشبک از لحاظ نیمه باز بودن هم جز پارتیشن های جدید و زیبا که مناسب خانه هستند محسوب می شوند. با توجه به اینکه امکان اجرای طرح های مدرن و کلاسیک روی این پارتیشن ها هست در هر خانه ای با سبک مدرن و کلاسیک قابل استفاده است.

۱۲- پارتیشن منزل چوبی مشبک و ثابت

پارتیشن های چوبی مشبک بسیار شبیه پارتیشن فلزی مشبک هستند فقط جنس این پارتیشن ها از ورقه های ام دی اف است. پارتیشن چوبی مشبک هم با طرح های سنتی و مدرن اجرا می شود که شما می توانید در بخش های مختلف خانه از آن استفاده کنید. اگر طرفدار وسایل طرح دار هستید احتمالاً از این نوع پارتیشن هم خوشتان می آید. بهترین محل کاربرد این پارتیشن ها در فضای بین پذیرایی و نشیمن یا جلوی در ورودی و پذیرایی است.

۱۳- پارتیشن منزل پرده ریسه ای

شاید وقتی اسم پارتیشن به گوش شما می خورد، یاد پارتیشن های ثابت ام دی اف یا پی وی سی می افتید؛ باید بدانید که اخیراً از پرده ریسه ای هم پارتیشن درست کرده اند. پارتیشن پرده ریسه ای مانند یک پرده از ریسه هایی پلاستیکی مات یا شفاف ساخته می شود که از سقف آویزان می شود. پارتیشن ریسه ای با مدل های متنوعی موجود است و برای فضاهای با اهمیت کمتر مثل راهرو یا ورودی استفاده می شود.

پارتیشن منزل ریسه

پارتیشن منزل ریسه

۱۴- پارتیشن منزل آویز خلاقانه

نوع جدید و خلاقانه دیگری از پارتیشن ها که امروزه کاربرد دارند، پارتیشن آویز است که با مدل های متفاوتی طراحی می شوند. چند نمونه از این پارتیشن ها را در ادامه می بینید. این نوع پارتیشن ها مخصوصاً برای خانه های با سبک مدرن خیلی عالی هستند و باعث جذابیت خانه شما می شوند. پارتیشن آویز برای فضای بین راه پله و پذیرایی، پذیرایی و نشیمن، ورودی خانه و پذیرایی و بخش های دیگر هم مناسب و زیبا است.

پارتیشن منزل

۱۵- پارتیشن ترکیبی شیشه و پی وی سی

پارتیشن های ترکیبی هم مدل های بسیار زیبا و شیکی برای خانه هستند. پارتیشنی که ترکیب یک دیوار از جنس پی وی سی و بخشی شیشه ای باشد، هم نور را تاحدی عبور می دهد؛ هم کار جداسازی را انجام می دهد. از این نوع پارتیشن ها می توانید برای کنار راه پله ها، فضای بین پذیرایی و نشیمن، بین آشپزخانه و پذیرایی یا جلوی در سرویس بهداشتی استفاده کنید.

پارتیشن منزل

۱۶- پارتیشن منزل دکوری شیشه ای و کناف

این مدل پارتیشن ترکیبی هم از مدل های زیبا و مدرن است. پارتیشن کناف و شیشه، از یک دیوار کناف با طبقاتی شیشه ای درست می شود که جایی برای اکسسوری دکوری دارد. این پارتیشن برای جدا کردن پذیرایی و نشیمن یا پذیرایی و ناهارخوری عالی است. این پارتیشن ترکیبی، باعث می شود خانه ساده شما، به یک خانه زیبا و شیک تبدیل شود.

پارتیشن منزل

۱۷- پارتیشن منزل طناب و ام دی اف

یک مدل پارتیشن منزل که جزء مدل های خلاقانه و جدید است، پارتیشنی جالب با طناب و ام دی اف است. این پارتیشن خلاقانه، از دو تیر ام دی اف در سقف و کف تشکیل شده که طناب هایی عمودی به این دو تیر وصل شده است. این طناب ها با فاصله های منظم مانند تارهای یک ساز، نصب شده اند. با اینکه این نوع پارتیشن پوشش زیادی بین دو فضا ایجاد نمی کند ولی یک فضای نیمه خصوصی برای شما درست می کند. این پارتیشن برای فضای اتاق خواب یا کنار راه پله خیلی زیبا و مدرن است.

پارتیشن منزل

۱۸- پارتیشن منزل ریلی شیشه ای

پارتیشن های ریلی شیشه ای، شاید برای ایجاد پوشش بصری و جداسازی خیلی خوب عمل نکنند ولی بین دو فضا یک حائل درست می کنند. مزیت این پارتیشن ها، شفافیت و عبور نور از آنهاست که برای فضاهایی که نورگیری کمتری دارند و پشت پارتیشن واقع می شوند، عالی هستند. پارتیشن های ریلی شیشه ای، برای جداسازی فضاهای ادارات هم زیاد کاربرد دارند.

پارتیشن منزل

۱۹- پارتیشن متصل به پله

پارتیشن های متصل به پله برای خانه های دو طبقه یا سه طبقه فوق العاده هستند. پله هایی که در وسط خانه قرار دارند و شاید برای همه دلخواه نباشند را می توان به کمک این پارتیشن، زیباتر کرد. این پارتیشن ها از قطعات چوبی تیر مانندی تشکیل شده اند که می تواند در جهات افقی یا عمودی نصب شوند. پارتیشن پله به دلیل شکلی که دارد، هم نور را از خود عبور می دهد و هم ظاهری مدرن در خانه ایجاد می کند. معمولاً این نوع پارتیشن ها را از ام دی اف می سازند.

پارتیشن منزل

۲۰- پارتیشن منزل پارچه ای و عبور دهنده نور

پارتیشن های پارچه ای، پارتیشن هایی نیمه شفاف هستند که از یک استند و یک پارچه مقاوم و عبوردهنده نور تشکیل شده اند. این پارتیشن ها از نوع متحرک بوده و در اندازه های مختلفی ساخته می شوند. استندهای این پارتیشن، معمولاً از جنس فلزی هستند که از چهارطرف پارچه را محکم نگه می دارند. این پارتیشن ها را می توان برای فضای بین راهرو و پذیرایی یا نشیمن و پذیرایی به کار برد. این پارتیشن ها به دلیل جنسی که دارند شباهت زیادی به دیوارهای سبک ژاپنی دارند که نازک هستند و نور را عبور می دهند.

پارتیشن منزل

کاربرد پارتیشن منزل در کدام فضاها، مورد نیاز و جذاب است؟

پارتیشن پذیرایی و نشیمن

یکی از راهکارهای جذاب و عالی برای جداسازی دو فضای پذیرایی و نشیمن خانه، کاربرد پارتیشن های جدید در این بخش است. با استفاده از پارتیشن های متنوع و زیبا می توانید دو بخش پذیرایی مهمان و نشیمن خودمانی را از هم تفکیک کنید. این پارتیشن ها به صورت نیمه باز هستند و با اینکه جداسازی فضاها را انجام می دهند ولی مانند دیوار، اصطلاحاً دید را کور نمی کنند. انواع مدل پارتیشن های مدرن و کلاسیک را با توجه به سبک خانه خود می توانید انتخاب کنید. برای انتخاب مدل پارتیشن علاوه بر سبک دکوراسیون خانه باید به ابعاد فضا، رنگ بندی و جنس آن توجه کنید.

پارتیشن منزل
پارتیشن منزل

مدل های متنوعی را می توان برای فضای بین پذیرایی و نشیمن به کار برد. پارتیشن باکس گلدان، ریلی شیشه ای، ترکیب پی وی سی و شیشه، پارتیشن دکوری شیشه و کناف، پارتیشن پرده ریسه ای، مدل آویز خلاقانه یا مدل طناب و ام دی اف همگی به تناسب خانه و ابعاد فضا، در این بخش خیلی خوب عمل می کنند.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

پارتیشن ورودی منزل

اگر آپارتمانی دارید که در ورودی خانه، رو به نشیمن یا پذیرایی شما باز می شود، ممکن است در بعضی مواقع با باز شدن در، محرمیت فضا حفظ نشود و این خوشایند شما نباشد. همچنین در اکثر مواردی که در ورودی رو به پذیرایی باز می شود، هیچ فاصله ای بین فضای ورودی و پذیرایی نیست، که فضای جاکفشی یا جالباسی وجود ندارد. راه حل عالی که برای این نوع آپارتمان ها می توان به کار برد، طراحی و اجرای یک پارتیشن بین این دو فضاست.

پارتیشن منزل مدرن

این پارتیشن، هم جداسازی خوبی بین ورودی و پذیرایی انجام می دهد و هم محلی برای قراردادن جاکفشی و جالباسی به شما می دهد. بهترین مدل این نوع پارتیشن، اجرای یک پارتیشن ترکیبی از جالباسی، جاکفشی و نشیمن است که در واقع یک پارتیشن را تشکیل می دهند. چند نمونه از این نوع پارتیشن را با هم می بینیم.

پارتیشن منزل
پارتیشن ورودی منزل
پارتیشن منزل جلوی ورودی

پارتیشن روبروی سرویس بهداشتی

شاید برای شما هم چنین تجربه ناخوشایندی پیش آمده باشد، که در خانه خودتان یا یک مهمانی، درب سرویس بهداشتی رو به پذیرایی یا نشیمن که عده ای در آن نشسته اند، باز می شده است. در این مواقع که درب سرویس بهداشتی رو به فضایی خاص در خانه باز می شود، بهترین راه حل استفاده از یک پارتیشن است. پارتیشن کتابخانه ای یا پارتیشن با باکس گلدان، از بهترین انتخاب ها برای این بخش هستند. این پارتیشن ها پوشش خوبی در این قسمت ایجاد می کند و در سرویس را از دید دیگران مخفی می کند.

پارتیشن منزل
پارتیشن منزل

پارتیشن آشپزخانه منزل

امروزه اکثر آشپزخانه های ما، اپن هستند و فضای آشپزخانه از پذیرایی یا نشیمن کاملاً در معرض دید است. این مساله هم در مورد رعایت محرمیت برای خانم ها و هم از جهت پوشاندن فضای کاری روی کابینت ها یا گاز آشپزخانه، اهمیت دارد. اگر شما قصد دارید برای آشپزخانه خود یک فضای نیمه خصوصی داشته باشید که کمتر در معرض دید باشد، این نوع پارتیشن ها که مدل های متنوع و جدیدی هم دارد، برای شما عالی است.

یکی از ایده های جذاب این پارتیشن، طراحی یک نشیمن چسبیده به پارتیشن و به سمت پذیرایی و نشیمن است. این پارتیشن دو منظوره هم جداسازی آشپزخانه و پذیرایی را انجام می دهد و هم یک نشیمن زیبا برای شما فراهم می کند.

پارتیشن منزل
پارتیشن منزل

پارتیشن فضای کاری و نشیمن (یا پذیرایی)

در عصر جدید، خانه های ما دیگر فقط محل استراحت یا پذیرایی از مهمان ها نیستند. بعضی از اشخاص از خانه، مشغول به کار هستند و به صورت دورکاری فعالیت می کنند. در صورتی که اتاق خواب ها، فضای کافی برای انجام فعالیت های کاری و قرار دادن میزکار نداشته باشد، بهترین راهکار تبدیل بخشی از پذیرایی به محل کار است. این بخش باید قسمتی از پذیرایی باشد که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد یا بخشی که بتوان با یک پارتیشن به راحتی از بخش های دیگر جدا کرد.

انواع مدل های پارتیشن را می توان برای جداکردن فضای کاری از پذیرایی یا نشیمن استفاده کرد. برای انتخاب مدل پارتیشن باید به سبک و رنگ خانه و ابعاد فضا دقت کنید.

پارتیشن منزل

انتخاب پارتیشن شیک خانه

۱- پارتیشن منزل مدرن

خانه های سبک مدرن از دکوراسیونی ساده و بدون تزیین تشکیل شده اند که حس آرامش و صمیمیت را القا می کنند. در این خانه ها می توان برای جداسازی فضاها، داشتن فضای نیمه خصوصی یا ایجاد یک فضای جدید در خانه از پارتیشن هان مدرن کمک گرفت. پارتیشن هایی که برای خانه های مدرن به کار می روند باید با سبک مدرن هماهنگ باشند. انواع مدل های پارتیشن که بالاتر معرفی کردیم را می توان به این منظور به کار برد.

امروزه اکثر پارتیشن های خانگی به سبک مدرن هستند. در پارتیشن های سنتی و کلاسیک، معمولاً از نقش های پیچیده و اسلیمی روی آنها استفاده می شود. در ادامه چند نمونه از جدیدترین مدل های پارتیشن مدرن را با هم می بینیم.

پارتیشن منزل
پارتیشن منزل
پارتیشن منزل

۲- پارتیشن منزل کلاسیک

پارتیشن های کلاسیک، اغلب پرتزیینات هستند و معمولاً از رنگ های طلایی، نقره ای یا برنز برای ساخت آن ها استفاده می شود. این پارتیشن ها ممکن است دارای طرح های اسلیمی یا گل و بوته مانند گچبری های کلاسیک باشند یا ظاهری تزیین شده و پرکار داشته باشند. در واقع پارتیشن هایی که برای خانه های به سبک کلاسیک به کار می رود معمولاً ساده نیستند. هر چند ممکن است شما به دلیل پرهیز از شلوغی خانه یک پارتیشن ساده و مدرن را انتخاب کنید.

۳- پارتیشن منزل مینیمال

سبک مینیمال بسیار شبیه سبک مدرن است با این تفاوت که اجزا و سطوح آن بسیار ساده هستند. در واقع هیچ عنصر تزیینی در این خانه ها نمی بینید. حتی شاید خانه سبک مینیمال از نظر بعضی افراد، بی روح و خالی دیده شود، ولی سادگی و زیبایی، رمز تفاوت این خانه هاست.

پارتیشن های این سبک هم خالی از هر تزیینی هستند به نحوی که حتی از مدل پارتیشن چوبی با تیرهای عمودی هم در این سبک استفاده نمی شود. پارتیشن های کناف ساده یا پارتیشن پارچه ای ساده می تواند تکمیل کننده این خانه ها باشد.

جمع بندی:

پارتیشن ها، اجزایی مفید و کاربردی در خانه ها هستند که به خوبی فضاها را از هم تفکیک می کنند. پارتیشن منزل جدید اغلب از نوع ثابت بوده و مدل های مختلفی دارند. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون خانه خود و رنگ و ابعاد فضایی که دارید، پارتیشنی مناسب و زیبا را انتخاب کنید.

استفاده از پارتیشن های دو منظوره در نقاطی از خانه مانند ترکیب پارتیشن و جالباسی، جاکفشی یا نشیمن، ایده ای جذاب و اقتصادی است. امیدوارم با خواندن این مطلب، خیلی راحت، پارتیشن منزل مورد علاقه و مناسب را انتخاب کنید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *