دکوراسیون پذیرایی

خرید مبل راحتی و ۱۰ نکته مهم برای خرید

مبل راحتی جدید، نقش مهمی در پذیرایی خانه ها دارد. مبلمانی که متناسب با دکوراسیون پذیرایی باشد، موجب راحتی بیشتر می شود و پذیرایی را زیباتر نشان می دهد. اگر قصد خرید مبل راحتی دارید، باید به یک سری نکات و موارد مهم دقت کنید. همیشه قبل از خرید، اطلاعات خود را در مورد آن وسیله بالا ببرید تا خرید خوبی داشته باشید و سال های زیادی از مبل خود استفاده کنید.

قبل از خرید مبل، شاید چنین سوالاتی داشته باشید:

  1. برای خرید مبل راحتی به چه نکاتی دقت کنم؟
  2. چطور رنگ مبل خود را انتخاب کنم؟
  3. مبل راحتی از کجا بخرم بهتر است؟
  4. چه جنسی برای مبل خود انتخاب کنم؟

در ادامه مطلب به بررسی این پاسخ این سوالات و نکات مهمی که باید قبل از خرید مبل راحتی بدانید می پردازیم. پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۱۰ نکته مهم برای خرید مبل راحتی

۱- قانون دو سوم را همیشه در نظر بگیرید

 برای انتخاب مبلی که متناسب با ابعاد پذیرایی یا نشیمن خانه باشد، باید به طول دیواری که مبل ها روبروی آن قرار می گیرند توجه کرد. بهتر است طول مبل راحتی، به اندازه ۲/۳ طول دیوار پشت آن  باشد.

خرید مبلمان راحتی جدید

معمولاً طول  مبل های راحتی، حدود اندازه های ۱۷۵، ۲۱۰ و ۲۴۰ سانتی متر باشد. بر این اساس، دو سوم طول دیوار مورد نظر ممکن است بین دو اندازه استاندارد قرار گیرد. اگر پذیرایی شما هم اینطور است، می توانید بیشتر از دو سوم طول دیوار را در نظر بگیرید و اندازه مبل بزرگتر را انتخاب کنید.

مثلاً دیواری که می خواهید بیشتر مبل ها را جلوی آن بگذارید، طول ۴ متر دارد، خب ۳/۲ این اندازه، ۲.۶ متر می شود. شما در هنگام خرید، باید مبلی با طول نزدیک به این عدد یا بیشتر از آن را انتخاب کنید.

البته حتماً ابعاد یک میز معمولی را در یک یا دو طرف مبل در نظر بگیرید. یک میز عسلی معمولی که کنار مبل راحتی قرار می گیرد، معمولاً عرض ۵۰ سانتی متر دارد. این اندازه را باید با چند سانتی متر فاصله بیشتر در نظر بگیرید.

۲- به عمق مبل ها دقت کنید

برای انتخاب و خرید مبل راحتی، علاوه بر طول باید به عمق آنها هم دقت کنید. مبل های راحتی عمق های متفاوتی دارند. بزرگترین عمق یک مبل راحتی معمولاً ۱۰۰ سانتی متر است. برای یک مبل معمولی عمق ۶۰-۵۰ سانتی متر خوب و مناسب است.

خرید مبلمان راحتی جدید

برای خرید مبل راحتی مناسب بهتر است، ابعاد پذیرایی را متر کنید. جلوی مبل ها باید فضای خالی حدود ۵۰ سانتی متر برای میز و رفت و آمد خالی بماند، پس آن را در نظر بگیرید. سعی کنید مبل های با اندازه متوسط بخرید و از خرید مبل های با عمق زیاد خودداری کنید. مبل های راحتی بزرگ فقط برای خانه های با ابعاد خیلی بزرگ و پذیرایی بزرگتر از حدود ۵۰ متر مربع مناسب است.

۳- توجه به اندازه ها در خرید مبل راحتی

توجه به ابعاد اتاق پذیرایی برای انتخاب ابعاد مبل بسیار مهم است، ولی اینکه شما چقدر از مبل ها استفاده می کنید یا چه استفاده ای از آن دارید هم مهم است. اگر شما خانواده ای هستید که معمولاً اهل دورهمی هستید و استفاده زیادی از مبل ها دارید، مبل های بزرگتر برای شما مناسب تر است. یا اگر اهل نشستن و فیلم دیدن یا خوابیدن روی مبل ها هستید، می توانید مبل های بزرگتری را انتخاب کنید.

در این خانه ها که دورهمی ها زیاد است، بهتر است مبل های راحتی به صورت روبروی هم چیدمان شوند. ولی در خانواده هایی که از مبلمان خود فقط به صورت مناسبتی یا مهمانی ها استفاده می کنند، چیدمان خطی یا ال شکل مناسب تر است. همچنین در این خانه ها به دلیل کاربرد کم مبلمان، می توان از مبل های کوچکتر استفاده کرد.

۴- به ارتفاع نشیمن مبل دقت کنید

ارتفاع استاندارد نشیمن در خرید مبل راحتی بسیار مهم است. محل نشیمن مبل راحتی معمولاً ارتفاعی حدود ۶۰ سانتی متر دارد. اگر مبل، نشیمنی کوتاه تر از این حدود داشته باشد، نشستن و بلند شدن از روی آن مشکل است. مخصوصاً این مساله برای افراد با سن بالاتر مهم تر می شود. به دلیل اینکه بعد از نشستن روی مبلی کوتاه، شما نمی توانید به آسانی و بدون تکیه کردن به جایی از روی آن بلند شوید. هم چنین ارتفاع نشیمن مبل باید هم اندازه ارتفاع میز جلو مبلی باشد. میزهای جلو مبلی هم معمولاً ارتفاع ۶۰ سانتی متری دارند. پس قبل از خرید مبل راحتی، حواستان به این نکته هم باشد.

خرید مبلمان راحتی جدید

۵- خرید مبل راحتی با شرایط استفاده شما

در خانه های کوچک بهتر است از مبل هایی با ارتفاع کمتر بخرید. مخصوصاً اگر ارتفاع سقف خانه شما کمتر از ۳- ۲.۸ متر است، هرگز مبل هایی با پشتی های بلند انتخاب نکنید. به غیر از این، مبل هایی با زاویه های تیز و اصطلاحاً مربع شکل، فضای خانه را خشک و رسمی نشان می دهد.

اگر به دنبال فضایی گرم و صمیمی در پذیرایی خود هستید، بهتر است مبل هایی با گوشه های نرم و نیمدایره بخرید. بهتر است بدانید امروزه طراحان داخلی هم به مبل های با زاویه های نرم و گرد، علاقه بیشتری نشان می دهند.

خرید مبلمان راحتی جدید

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۶- به دسته های مبل ها خیلی دقت کنید

شاید فکر کنید دسته های مبل ها، اجزای مهمی نیستند. ولی برعکس دسته های مبل در ظاهر مبلمان، تاثیر زیادی دارند. دسته های بزرگ و با ارتفاع زیاد، کل اتاق پذیرایی یا نشیمن را تحت تاثیر قرار می دهند و زیبایی اتاق را پنهان می کنند. اگر دسته های مبل، ارتفاع زیادی داشته باشند، جلوی عبور نور را می گیرند و پذیرایی را تاریکتر می کنند.

همچنین دسته های بزرگ در دو طرف مبل ها، فضای زیادی می گیرند و پذیرایی را کوچکتر نشان می دهند. استفاده از مبلمان راحتی با دسته های بزرگ و حجیم را فقط در خانه های بزرگ که پذیرایی بزرگتر از ۶۰-۵۰ متر دارند، توصیه می کنم.

۷- خرید مبل راحتی و توجه به جنس پارچه

برای انتخاب جنس پارچه مبل، باید به میزان و نوع استفاده خودتان دقت کنید. جنس پارچه مبل باید مقاومت خوبی در برابر سایش، آب و لک داشته باشد. باید به راحتی تمیز شود. همچنین جنس پارچه مبل باید تراکم و ضخامت بالایی داشته باشد تا بعد از مدتی، شل نشود و اصطلاحاً کش نیاید.

رومبلی جنس چرمی

 اگر در خانه، بچه کوچک یا حیوان خانگی دارید، مبل چرمی از جهت راحت تمیز شدن عالی است. البته در صورتی که با بچه یا چنگ حیوان روی مبل را خط و خش نکشند. چون جای وسایل تیز روی مبل چرمی بیشتر نشان داده می شود.

رومبلی جنس پارچه ای

یکی از جنس هایی که برای مبل راحتی بیشتر استفاده می شود، پارچه های مبلی هستند. پارچه های مبلی انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های مثبت و منفی دارند. پارچه های ضد آب و ضد لک مثل گویا و داوینچی هستند. این پارچه های مبل، به راحتی لک نمی شوند. این دو جنس پارچه اگر خیس شوند، آب کمتری به خود جذب می کنند.

خرید مبلمان راحتی جدید

پارچه های مبلی مثل مایا و ملیتا هم از پارچه های خوب و ایده آل برای مبل های راحتی هستند. پارچه مایا ترکیب چرم و پارچه است. این پارچه خیلی راحت تر از پارچه معمولی تمیز می شود. پارچه ملیتا هم پارچه ای نسبتاً ضخیم و کمی براق است که برای مبل های راحتی انتخاب خیلی خوبی است. پارچه های متنوع دیگری هم مانند مازراتی، مخمل، کتان و … در بازار وجود دارند که با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید آنها را انتخاب کنید.

۸- تاثیر رنگ مبل در دکوراسیون زیاد است

از مهمترین فاکتورهای خرید مبل راحتی، توجه به رنگ مبل است. رنگ مبلمان راحتی تاثیر زیادی در کل دکوراسیون پذیرایی شما دارد. اینکه در هر خانه ای باید چه رنگی انتخاب شود که هماهنگی و زیبایی بیشتری با وسایل دیگر داشته باشد، نکته ای است که در ادامه، کامل بررسی می کنیم.

خرید مبلمان راحتی جدید

در هر اتاق پذیرایی، رنگ دکوراسیون و اجزای اتاق را باید با توجه به رنگ دیوار، کف و بقیه وسایل موجود، انتخاب کرد. در اتاق پذیرایی که رنگ های کمی وجود دارد و اکثر وسایل به رنگ های خنثی هستند، این مساله اهمیت کمتری دارد. چون برای خرید مبل راحتی، می توان رنگ های زیادی را انتخاب کرد. ولی در اتاق پذیرایی که بیشتر از یک یا دو رنگ وجود دارد یا از رنگ های متفاوت و تند استفاده شده، باید رنگ مبل را با دقت انتخاب کرد. در ادامه روش هایی را برای انتخاب رنگ درست مبلمان راحتی به شما آموزش می دهم.

۹- مبل ال شکل برای خانه های کوچک

مبل های ال شکل، مبل های به هم پیوسته با دو ضلع هستند که اتفاقاً به دلیل شکل خاص خود، طرفدار زیادی دارند. مبل های ال شکل در خانه هایی که نیاز به جداسازی دو فضا مانند آشپزخانه و پذیرایی هست، بسیار کاربردی هستند. اگر در پذیرایی خود نیاز به تفکیک دو قسمت از هم دارید و در عین حال هم فضای کافی برای قرار دادن پارتیشن ندارید، مبل های ال، بهترین انتخاب هستند.

خرید مبلمان راحتی جدید

از مبل های ال شکل، در خانه های کوچک هم خیلی استفاده می شود. این مدل مبل ها به دلیل اینکه یکسره و جمع و جور هستند، فضای کمی را اشغال می کنند. بهترین محل قرار دادن این مبل ها در پذیرایی های کوچک، قرار دادن یک ضلع کنار دیوار است، به نحوی که ضلع دیگر مانع مسیر رفت و آمد نشود.

مبل راحتی چه رنگی بخریم؟

۱- یک راه عالی و ساده؛ انتخاب رنگی خنثی

اگر در دکوراسیون خانه شما رنگ های زیادی به کار رفته است یا اینکه نمی خواهید رنگی جدید به پذیرایی خود اضافه کنید، بهترین کار، خرید مبل راحتی با رنگ خنثی است. مبلمانی با رنگ خنثی مثل سفید، کرمی، طوسی روشن یا تیره انتخاب کنید و خیال خود را راحت کنید.

مبل های با رنگ خنثی، تاثیر بصری در خانه ندارند، یعنی خانه را کوچک نمی کنند و خیلی به چشم نمی آیند، بنابراین خانه شلوغ نمی شود. بهترین انتخاب در پذیرایی کوچک، رنگ طوسی روشن یا کرمی است و در پذیرایی بزرگ علاوه بر این رنگ ها، طوسی تیره هم می توان به کار برد.

خرید مبلمان راحتی جدید

۲- رنگی هم خانواده رنگ سایر دکوراسیون انتخاب کنید

اگر رنگ سایر دکوراسیون پذیرایی، دلخواه شماست، می توانید مبل راحتی خود را از رنگی نزدیک یکی از رنگ های وسایل پذیرایی بخرید. مثلاً اگر کف پذیرایی قهوه ای است و پرده پذیرایی نسکافه ای و سفید است، می توانید مبلمان خود را از رنگ های بژ، کرمی، نسکافه ای روشن یا رنگ های خانواده قهوه ای انتخاب کنید.

خرید مبلمان راحتی جدید

اگر در یک پذیرایی، رنگ کف و دیوار رنگ های روشن و خنثی مثل سفید یا کرمی باشد و رنگ فرش یا پرده رنگ آبی باشد، رنگ هم خانواده رنگ آبی، سورمه ای، آبی نفتی، آبی ناوی (ترکیب سورمه ای و طوسی) است. همچنین رنگ هم خانواده رنگ سبز هم، رنگ های سبز سدری، یشمی، سبز زمردی و مغز پسته ای هستند.

۳- رنگی متضاد و مخالف رنگ غالب دکوراسیون انتخاب کنید

یکی از جذابترین روش های انتخاب رنگ مبلمان، این روش است. شما می توانید رنگی متضاد رنگ های دکوراسیون پذیرایی انتخاب کنید. یعنی اگر وسایل پذیرایی شما رنگ های روشن مثل سفید یا کرمی یا بژ هستند، رنگ های جذاب و مخالف مثل مشکی، قهوه ای سوخته، سورمه ای، یا طوسی ذغالی انتخابی عالی هستند. مثلاً در یک پذیرایی رنگ کف طوسی روشن و رنگ پرده ها کرمی یا طوسی است، رنگ متضاد و زیبای قهوه ای سوخته یا طوسی ذغالی برای مبلمان پذیرایی، خیلی زیباست.

خرید مبل راحتی از کجا خوب است؟

 نمی دانید از کجا مبل راحتی بخرید؟ یا می خواهید بدانید چه مراکز فروشی، مبلمان راحتی با ویژگی هایی که می خواهید می فروشد؟ اگر در شهری به جز تهران هستید، سعی کنید به بورس فروش مبلمان شهر خود یا شهرهای اطراف بروید.

اگر چنین مرکزی ندارید، از سایت ها و کانال های معتبر که نماینده تولید کننده های خوب مبلمان هستند، خرید خود را انجام دهید. قبل از سفارش اینترنتی مبلمان، حتماً از چندین نفر پرس و جو کرده و نظرات مشتریان قبلی آن تولید کننده را بخوانید. در نهایت اگر قصد خرید از مراکز فروش مبلمان در تهران را دارید، چندین مرکز را به شما معرفی می کنم.

خرید مبلمان راحتی جدید

۱- بورس مبلمان یافت آباد

می توان گفت محله یافت آباد، بزرگترین مرکز فروش مبلمان در شهر تهران است. در خیابان اصلی یافت آباد، فروشگاه ها و پاساژهای زیادی هستند که فروش انواع مبلمان راحتی و استیل و تمام لوازم چوبی خانه را انجام می دهند. اگر به این مرکز مراجعه کنید هم تنوع بالایی از مبلمان راحتی را می بینید و هم جدیدترین مدل های مبلمان را پیدا می کنید. کیفیت مبلمان این مرکز خوب است و مدل های جدید و به روزی دارد.

قیمت های این مرکز فروش مبلمان، از متوسط به بالاست. توصیه می کنم برای خریدی خوب، حتماً از فروشگاه های مختلف قیمت بگیرید و بعد تصمیم بگیرید. برای اینکه به این مرکز مراجعه کنید از وسیله شخصی یا تاکسی می توانید استفاده کنید. برای خرید مبل راحتی می توانید مبل های شیک و جدید را در این مرکز ببینید.

۲- بورس مبلمان شهرک ولیعصر

با اینکه شهرک ولیعصر تقریباً روبروی یافت آباد و آن طرف بزرگراه آیت اله سعیدی است، ولی این مرکز ناشناخته تر است. از روی نقشه زیر، کامل متوجه این نزدیکی دو مرکز می شوید. اگر به یافت آباد رفتید و فرصت کردید حتماً یک سری هم به شهرک ولیعصر بزنید.

خرید مبلمان راحتی جدید

شاید در این مرکز، به دلیل اینکه رقابت زیادی با بورس یافت آباد دارد، بتوانید مبلمانی با قیمت بهتر پیدا کنید. برای خرید مبل راحتی جدید و با قیمت مناسب تر، این مرکز هم خوب است. بورس شهرک ولیعصر، اخیراً گسترش پیدا کرده و فروشگاه های بیشتری به آن اضافه شده است. ایستگاه مترو شهرک ولیعصر تا این محل، فاصله کمی دارد که می توانید برای رفت و آمد به این محل از آن استفاده کنید.

خرید مبلمان راحتی جدید

۳- بورس مبلمان چهاردانگه

محله چهاردانگه تهران، در واقع یکی از مراکز تولید کننده های مبلمان و وسایل چوبی است. در این مرکز هم تولید کننده ها و کارگاه های مبلمان و هم فروشگاه ها و پاساژهای فروش مبلمان را می بینید. برای خرید مبل راحتی زیبا و ارزان، این مرکز برای شما عالی است. رفت و آمد به این مرکز هم کمی مشکل است و بهتر است از وسیله شخصی برای مراجعه به آنجا استفاده کنید.

خرید مبلمان راحتی جدید

۴- بورس مبلمان خیابان دلاوران

خیابان دلاوران تهران از مراکز قدیمی و معروف فروش مبلمان است. در این مرکز هم انواع مبلمان و سرویس های چوبی به فروش می رسد. به دلیل اینکه این مرکز معروف تر است و وسط شهر قرار دارد، قیمت های نسبتاً بالاتری از مراکز دیگر دارد.برای خرید مبل راحتی در شهر، می توانید مدل های جدید و شیک مبلمان را در این مرکز ببینید.

جمع بندی:

خرید مبل راحتی مناسب و خوب، یکی از دغدغه های خانم هاست. برای اینکه مبل متناسب و زیبایی برای خانه خود انتخاب کنید، باید به نکات زیادی توجه کنید. اندازه و فرم مبل راحتی، مخصوصاً در خانه های کوچک خیلی مهم است.

رنگی که برای مبل ها انتخاب می کنید، تا سال ها روبروی چشمان شماست و هماهنگی آن با دکوراسیون خانه اهمیت دارد. هر چه مبل هایی با مدل و رنگی خاص تر انتخاب کنید، در دراز مدت زودتر برایتان خسته کننده می شود. در نهایت همه چیز به سلیقه، دقت و بودجه شما بستگی دارد. امیدوارم با نکاتی که گفتیم، مبل راحتی دلخواه خود را خیلی راحت بخرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *