دکوراسیون آشپزخانه

بین کابینتی آشپزخانه شیک با این ۵ متریال جدید

برای اینکه بین کابینتی آشپزخانه را تغییر داده و بازسازی کنید، متریال های زیبا و جدیدی را می توانید انتخاب کنید. به غیر از کاشی ها که از متریال های همیشگی بین کابینتی هستند، متریال های به روز و شیک دیگری هم به بازار آمده اند. این متریال های جدید می توانند طرحی متفاوت و منحصر به فرد در آشپزخانه به وجود آورند که باعث تمایز و تنوع فضای آشپزخانه می شود.

شما می توانید برای هر سبک یا مدل آشپزخانه، یکی از این بین کابینتی ها را انتخاب و به کار ببرید. در این مطلب به معرفی این ۵ متریال جدید و شیک می پردازیم و نحوه استفاده و ویژگی هر کدام را بیان می کنیم. با شناخت این متریال ها می توانید بهترین مورد را برای بین کابینتی خود انتخاب کنید.

انواع بین کابینتی آشپزخانه

متریال رایج برای بین دیوار بین کابینت و سایر دیوارهای آشپزخانه، کاشی ها هستند. کاشی بین کابینتی از متداول ترین متریال هایی است که در بیشتر آشپزخانه ها استفاده می شود. برای تغییر و تنوع در آشپزخانه و داشتن آشپزخانه شیک و به روز، متریال های جدیدی را می توان انتخاب کرد. متریالهای بین کابینتی آشپزخانه با جنس و ظاهری متفاوت و فوق العاده به بازار آمده است. این بین کابینتی ها می توانند به سادگی ظاهر کل آشپزخانه را تغییر دهند و آن را خیلی زیباتر و بهتر نشان دهند.

در ادامه ۵ متریال جدید و زیبا برای بین کابینتی آشپزخانه را با هم می بینیم.

۱- کاشی استیل یا آلومینیومی پشت چسبدار

کاشی استیل یا آلومینیومی پشت چسبدار به صورت تایل های با ابعاد ۳۰ در ۳۰ سانتی متر هستند. این کاشی ها ضخامت حدود ۶ میلی متر دارند و انعطاف پذیرند. کاشی های استیل یا آلومینیومی به صورت پشت چسبدار هستند یعنی نیازی به نصاب ندارند. این کاشی های بین کابینتی را خودتان می توانید روی کاشی های بین کابینتی بچسبانید. کاشی های استیل و آلومینیومی به راحتی روی کاشی های قبلی چسبانده می شوند و چسبندگی بالایی دارند.

کاشی های استیل یا آلومینیومی در سطح پشت خود دارای چسب دو طرفه فوم دار قوی هستند که چسبندگی خوبی دارد. این کاشی ها در نوع برجسته و صاف تولید می شوند. کاشی های پشت چسبدار در رنگ های طلایی، نقره ای، برنز و مشکی یا ترکیبی تولید می شوند.

کاشی های آلومینیومی و استیل هم در آشپزخانه کلاسیک و هم آشپزخانه مدرن استفاده می شود. رنگ طلایی آن بیشتر در آشپزخانه های کلاسیک با کابینت ممبران به کار می رود.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

مزیت کاشی استیل و آلومینیومی

۱- ضد زنگ و ضد خط و خش هستند

۲- دوام بالایی دارند

۳- ضد آب هستند

۴- به راحتی نصب می شوند و هزینه نصب ندارند

۵- رنگ آنها در طول زمان تغییر نمی کند

۶- خیلی راحت و سریع تمیز می شوند

انواع کاشی استیل و آلومینیومی

کاشی استیل و آلومینیومی دارای طرح های مختلفی است. مدل های رایج این کاشی ها مربع ریز، مربع درشت، طرح پازلی و مدل مربع برجسته است. این کاشی ها به صورت تک رنگ یا ترکیبی از دو یا سه رنگ مانند طلایی و نقره ای تولید می شوند.

مدل برجسته این کاشی ها برای آشپزخانه های بزرگ و نورگیر استفاده می شود. مدل های مربع ساده و رنگ روشن آنها برای آشپزخانه های کوچک مناسب و زیباست.

کاشی استیل پشت چسبدار بین کابینتی جدید
کاشی استیل پشت چسبدار بین کابینتی جدید
کاشی استیل پشت چسبدار بین کابینتی جدید

۲- شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل در واقع همان شیشه سکوریت است که با شرایط خاصی رنگ شده است. شیشه ها را رنگ کرده و در حرارت بالا قرار می دهند تا رنگ آن تثبیت شود. شیشه لاکوبل در برابر ضربه مقاوم است و نمی شکند.

بین کابینتی آشپزخانه با شیشه لاکوبل به دلیل پیوستگی و انعکاس نور، جذابیت زیادی دارند. شیشه لاکوبل به راحتی تمیز شده و در برابر حرارت مقاومت خوبی دارد. بین کابینتی آشپزخانه با جنس لاکوبل، در برابر رطوبت و نفوذ آلودگی و چربی مقاوم است. این شیشه ها در رنگ های مختلفی مثل سفید، آبی، زرد، طوسی، مشکی و … تولید می شوند.

در آشپزخانه های کوچک یا تاریک، شیشه لاکوبل برای بین کابینتی باعث بزرگتر و روشن تر دیده شدن آشپزخانه می شود.

شیشه لاکوبل بین کابینتی آشپزخانه جدید

انواع شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل در سه ضخامت ۶ ، ۸ و ۱۰ میلی متر تولید می شود. این شیشه ها در ظاهر هیچ تفاوتی با هم ندارند و فقط در ضخامت متفاوت هستند. رنگ شیشه های لاکوبل تنوع زیادی دارد که با هر دکوراسیونی ست می شود.

شیشه لاکوبل بین کابینتی آشپزخانه جدید
شیشه لاکوبل بین کابینتی آشپزخانه جدید

۳- ماربل شیت

برای تغییر بین کابینتی آشپزخانه، یکی از زیباترین متریال ها، ماربل شیت ها هستند. ماربل شیت ورقه هایی از جنس پی وی سی فشرده است که ظاهری شبیه سنگ طبیعی دارند. این ورقه ها سطحی صاف و کمی براق و مانند سنگ رگه هایی نمایان دارند.

ماربل شیت ها با عرض ۱.۲۲ متر و ارتفاع ۲.۸ متر تولید می شوند. ضخامت این ورقه ها در دو نوع نازک ۲.۵ میلیمتر و ضخیم ۴ میلیمتری است. این ورقه ها روی هر سطح صاف و با هر جنسی نصب می شود. ماربل شیت ها را با چسب مخصوص پلی اورتان به دیوار می چسبانند. ماربل شیت ها به عنوان بین کابینتی روی کاشی های قبلی به راحتی چسبانده می شوند.

ماربل شیت بین کابینتی آشپزخانه شیک

ماربل شیت طرح ها و رنگ های متنوع و زیبایی دارد. رنگ های سفید، طوسی، مشکی، زرد، کرمی و قهوه ای از رنگ های رایج ماربل شیت هاست.

ماربل شیت برای بین کابینتی آشپزخانه کلاسیک و مدرن به کار می رود. این متریال در یک آشپزخانه لوکس با کابینت های ممبران، شیک و هماهنگ است. علاوه بر این برای آشپزخانه مدرن با کابینت هایگلاس یا ام دی اف هم، ماربل شیت ها انتخابی عالی هستند.

ماربل شیت بین کابینتی آشپزخانه شیک

بین کابینتی آشپزخانه شیک ماربل شیت

۴- دیوارپوش فومی

دیوارپوش فومی، تایل هایی با ابعاد ۷۰ در ۷۰ یا ۷۰ در ۷۷ دارد که از جنس پی وی سی ساخته می شود. این دیوارپوش ها کاملاً قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می شوند. دیوارپوش فومی پشت چسبدار به راحتی روی کاشی های قبلی چسبانده می شود. مزیت دیوارپوش فومی این است که خودتان به راحتی می توانید آنها را بین کابینت ها بچسبانید و نیازی به نصاب ندارد.

دیوارپوش فومی مدل های مختلفی دارد که مدل موج، آجری یا سه بعدی بیشتر برای بین کابینتی استفاده می شود. دیوارپوش فومی خیلی سبک است و به راحتی بوسیله کاتر یا قیچی بریده می شود. ضخامت دیوارپوش فومی حدود ۶ میلی متر است. برای چسباندن دیوارپوش فومی باید کاشی های بین کابینتی کاملاً تمیز و بدون آلودگی باشد.

دیوارپوش فومی برای بین کابینتی آشپزخانه مدرن یا نئوکلاسیک، خیلی هماهنگ و زیباست. به دلیل برجستگی که در سطح خود دارد اگر با نورپردازی زیر کابینت همراه باشد، جلوه خیلی زیبایی پیدا می کند.

دیوارپوش فومی بین کابینتی آشپزخانه جدید
دیوارپوش فومی بین کابینتی آشپزخانه جدید

۵- سنگ کورین

یکی از متریال های بین کابینتی آشپزخانه که ظاهری زیبا و جنسی مقاوم دارد، کورین است. این صفحات نوعی سنگ مصنوعی هستند که به صورت یکپارچه روی سطح بین کابینتی اجرا می شوند. کورین جنسی بادوام و نفوذ ناپذیر دارد که در برابر رطوبت و آلودگی مقاوم است. بین کابینتی از جنس کورین، خط و خش نمی گیرد و در برابر حرارت پشت گاز هم مقاوم است.

بین کابینتی آشپزخانه کورین

سنگ کورین هم به صورت ساده و با سطحی صاف و هم به صورت طرح دار تولید و اجرا می شود. مدل های مختلفی که برای کورین بین کابینتی اجرا می شود، طرح آجر، طرح الماس، مربع و … است. این طرح ها روی سطح کورین توسط دستگاه کنده کاری شده و شکل می گیرد.

بیشترین استفاده از سنگ کورین برای بین کابینتی آشپزخانه هایی است که طراح آنها مدل هماهنگی طراحی کرده است. در این مدل ها، صفحه روکابینتی و بین کابینتی، ظاهری هماهنگ و مشابه دارند.

بین کابینتی آشپزخانه کورین
بین کابینتی آشپزخانه کورین

هزینه بین کابینتی آشپزخانه

این ۵ بین کابینتی آشپزخانه هر کدام هزینه خرید و نصب متفاوتی دارند. بعضی از آنها مانند دیوارپوش فومی هزینه نصب ندارند و بعضی مانند لاکوبل شرایط و هزینه اضافه ای برای نصب دارند.

این ۵ متریال بین کابینتی از نظر هزینه خرید و نصب از اقتصادی ترین تا گران ترین به این ترتیب هستند:

دیوارپوش فومی

ماربل شیت

کاشی استیل و آلومینیومی پشت چسبدار

شیشه لاکوبل

سنگ کورین

بین کابینتی آشپزخانه کورین

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

جمع بندی:

بین کابینتی آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون آشپزخانه است. مدل و رنگ بین کابینتی تاثیر زیادی در ظاهر کل آشپزخانه دارد. برای اینکه بین کابینتی زیبا و جدیدی را انتخاب کنید باید از متریال های روز بین کابینتی اطلاع داشته باشید. بعضی از این متریال ها مانند دیوارپوش فومی، در عین زیبایی کم هزینه تر بوده و سرعت اجرای بالاتری دارند. در مقابل بعضی مثل شیشه لاکوبل، زیبایی و هزینه بیشتری دارد و نصب آن هم زمان بر و نیازمند متخصص است. در نهایت انتخاب هر کدام از این متریال ها، به سلیقه، سبک آشپزخانه و بودجه شما بستگی دارد.

مطالب مرتبط

18 نظر در “بین کابینتی آشپزخانه شیک با این ۵ متریال جدید

  1. سوری گفت:

    آیا روی دیوار معمولی گچی هم قابل نصب هستند؟

    1. سرامود گفت:

      سلام. روی دیوار گچی چسبندگی کمی داره بهتره اول یک دست روغن الیف بزنید و بعد از خشک شدن، دیوارپوش را بچسبانید

  2. کبری امیدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    لطفا فرمت هرکدام از دیوار پوش ها به متر بنویسید
    ولطف کنید بگویید درهمه شهر ها نمایندگی دارید
    آیا هزینه نصب هر کدام متفاوت است
    لطفا هزینه نصب هرکدام را جدا بنویسید
    ممنونم

    1. سرامود گفت:

      سلام، وقت بخیر
      دیوارپوش فومی حدودا متری ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان
      دیوارپوش ماربل شیت حدودا متری ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تومان+ هزینه نصب و چسب
      کاشی استیل و آلومینیومی پشت چسبدار با ابعاد ۳۰*۳۰، هر تایل از ۱۰۰ هزار تومن به بالا، حدودا متر مربعی ۹۰۰ هزار تومن
      شیشه لاکوبل متری ۱.۲ میلیون رنگی ها و سفید متری ۱.۵ میلیون + هزینه حمل
      سنگ کورین بسته به طرح و رنگ تفاوت دارد، حدودا متری ۲.۶ میلیون تا ۴ میلیون تومان

      1. یوسف گفت:

        سلام نمایندگی درهرشهرستان دارن یانه

        1. سرامود گفت:

          سلام، وقت بخیر
          فروش ما به صورت مجازی و از طریق سایت هست. خیر متاسفانه نمایندگی شهرستان نداریم

  3. کبری امیدی گفت:

    بسیار عالی وزیبا هستند
    لطفا قیمت ها را بنویسید

    1. سرامود گفت:

      سلام، ممنون از لطف شما
      همراه گرامی به دلیل اینکه قیمت ها در طول زمان ثابت نیستند درج نشده
      برای اطلاع از قیمت ها از طریق واتساپ یا شماره تماس سایت با ما ارتباط بگیرید.

  4. میترا گفت:

    سلام .با توجه به اینکه در آشپزخانه علاوه بر پخت ،کار سرخ کردن هم انجام میشه وبیشتر روغن ها منطقه ما ،موم زیادی دارد. آیا نصب این مواردمعرفی شده در پشت گاز قابلیت پاک شدگی داره؟

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      همه این دیوارپوش ها در صورت آلودگی و کثیفی روغن، به راحتی و سریع تمیز می شوند.
      فقط در صورتی که روغن پاشیده شده چسبندگی زیادی دارد و راحت تمیز نمی شود، بهتر است از دیوارپوش فومی پشت گاز استفاده نکنید.

      1. تینا گفت:

        سلام .کاشی های استیل وآلومینیومی پشت چسب دار
        میتوان در سرویس بهداشتی وحمام هم استفاده کرد یا خیر

        1. سرامود گفت:

          سلام و درود
          بله در سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه کاملا قابل استفاده است.
          ضد آب و ضد زنگ هستن و از دیوار جدا نمی شن

  5. هدایت گفت:

    سلام وخسته نباشید
    اگرکسی مایل باشه نمایندگی بگیره بهش نمایندگی میدیدین؟

    1. سرامود گفت:

      سلام، وقت بخیر
      سپاسگزارم
      ما شرکت طراحی و بازسازی و فروش متریال دکوراسیون هستیم و با تولید کننده ها همکاری می کنیم.
      به دلیل اینکه فعلا تمرکز روی گسترش فعالیت خود در تهران داریم، متاسفانه امکانش رو نداریم. در آینده انشاالله

  6. فرناز گفت:

    سلام، نصبش راحته؟ یا اینکه به نصاب نیازداره ؟

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      نصب کاشی استیل پشت چسبدار و دیوارپوش فومی رو خودتون به راحتی می تونید انجام بدین.
      باقی متریال ها نیاز به نصاب داره

  7. جلیل بازنشسته گفت:

    باسلام بسیار عالی تنوع طرحها ورنگها بی نظیر است تکنولوژی جدید کیف کردم

    1. سرامود گفت:

      سلام و وقت بخیر
      ممنون از شما، خوشحالم که مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *