دکوراسیون ورودی و راهرو

یک میز کنسول زیبا را چطور انتخاب کنیم؟

میز کنسول زیبا و انواع مدل های آن

 

میز کنسول یکی از وسایلی است که اگر درست انتخاب شود، باعث زیبایی بیشتر خانه می شود. یک میز کنسول شیک، می تواند بزرگ یا باریک و کوچک باشد. این میزها را جلو یا کنار در ورودی، در راهروها یا نشیمن و پذیرایی قرار می دهند. اگر قصد خرید یک کنسول دارید باید به سبک، رنگ و مدلی که با خانه شما هماهنگ است، دقت کنید. در غیر این صورت، نه تنها این میز خانه شما را زیباتر نمی کند بلکه مانند یک عنصر اضافه در فضا دیده می شود. در این مطلب به معرفی مدل های جدید کنسول ها و روش انتخاب درست آنها می پردازیم تا انتخابی عالی داشته باشید.

 

یک کنسول زیبا را چطور انتخاب کنیم
یک کنسول زیبا را چطور انتخاب کنیم

انواع سبک های میز کنسول زیبا

 

میز کنسول مدرن

میز کنسول های مدرن به شکل یک باکس یا به صورت پایه دار و بدون تزیینات هستند. این کنسول ها می تواند با جنس چوبی، ام دی اف، فلزی، شیشه ای یا ترکیبی از این ها باشد. سبک مدرن از چندین زیر شاخه مانند گلم، بوهو، ساحلی و … تشکیل شده است. چند نمونه جدید از این میز کنسول زیبا را در ادامه می بینید.

 

میز کنسول چوبی و فلزی زیبا
میز کنسول چوبی و فلزی زیبا
میز کنسول چوبی
میز کنسول چوبی

 

میز کنسول چوبی و فلزی زیبا
میز کنسول چوبی و فلزی زیبا

 

 

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

میز کنسول کلاسیک

این میز کنسول شیک، معمولاً شبیه یک دراور و با پایه های کوتاه است. کنسول کلاسیک، دارای منبت کاری و عناصر تزیینی است که ظاهر خاص و لوکسی به آن می دهد. کنسول کلاسیک، برای خانه های با مبلمان و وسایل کلاسیک مناسب است. این کنسول ها می توانند با مدل های دیگر مانند ترکیب فلز و چوبی یا فلز و شیشه ای هم باشند. ویژگی مشترک بین همه این کنسول ها، جزییات زیاد و عناصر تزیینی روی قسمت های مختلف آنهاست.

 

میز کنسول سبک کلاسیک
میز کنسول سبک کلاسیک
میز کنسول سبک کلاسیک
میز کنسول سبک کلاسیک
میز کنسول سبک کلاسیک
میز کنسول سبک کلاسیک

 

میز کنسول نئوکلاسیک

کنسول نئوکلاسیک، همانطور که از نامش پیداست، ظاهری بین مدل کلاسیک و مدرن دارد. این مدل بر پایه سبک کلاسیک ولی ساده تر و با تزیینات خیلی کمتر ساخته می شود. بعضی از این کنسول ها، پایه های فلزی و میز چوبی یا پی وی سی دارند. چند نمونه از این مدل میز کنسول را در ادامه می بینیم.

 

میز کنسول سبک نئوکلاسیک
میز کنسول سبک نئوکلاسیک

 

میز کنسول مینیمال

کنسول مینیمال در واقع مدلی مدرن ولی بسیار ساده تر از آن است. این مدل کنسول، حتی شاید بدون دستگیره و با کمترین جزییات باشد. کنسول مینیمال، برای خانه های کوچک که سبک مدرن و مبلمان راحتی دارند، انتخاب خیلی خوبی است. یک کنسول مینیمال و باریک، در یک راهروی کم عرض یا در نشیمن یک خانه مدرن، بهترین انتخاب است.

 

میز کنسول سبک مینیمال
میز کنسول سبک مینیمال

 

مدل های جدید میز کنسول

در هر سبک از دکوراسیون، کنسول های خاص و زیبایی، ترند شده است. این کنسول ها هر کدام ویژگی هایی دارند که می تواند برای یک خانه مناسب یا نامناسب باشند. برای انتخاب درست کنسول خانه خود، به مدل، سبک، ابعاد و رنگ آنها دقت کنید. در ادامه چندین نمونه کنسول ترند و شیک را می بینید.

 

میز کنسول را کجای خانه قرار دهیم؟

 

۱. کنار در ورودی

اگر درب ورودی خانه شما، به فضای نشیمن یا پذیرایی باز می شود، می توانید میز کنسول را کنار در قرار دهید. البته این در صورتی است که در یک طرف در ورودی دیواری با طول حداقل ۲ متر وجود داشته باشد. جایی که میز کنسول را می گذارید نباید نزدیک آیفون یا چسبیده به آن باشد. همچنین اگر نشیمن یا پذیرایی کوچکی دارید و فضای رفت و آمد کمی دارید، نباید کنسول را نزدیک در قرار دهید. برای انتخاب میز کنسولی که کنار ورودی قرار می دهید، توجه به سبک و رنگ هماهنگ با مبلمان پذیرایی یا نشیمن، خیلی مهم است.

 

میز کنسول در ورودی خانه
میز کنسول در ورودی خانه

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

۲. کنسول در راهرو ورودی یا اتاقها

از نظر طراحان داخلی یکی از بهترین محل ها برای گذاشتن کنسول، راهروی ورودی یا اتاق هاست. به دلیل اینکه راهرو یک فضای خالی از وسیله است، یک کنسول و آینه مناسب در آن، حس بهتری را منتقل می کند.

مخصوصاً راهروی ورودی خانه با یک کنسول و آینه زیبا، نیاز ساکنین آینه را هم برطرف می کند. برای اینکه در راهروی خانه، کنسول بگذارید باید به عرض راهرو دقت کنید. بهتر است برای راحتی رفت و آمد، عرض راهروی شما بیشتر از ۱۱۰ سانتی متر باشد. برای چنین راهرویی، یک کنسول باریک و با عرض حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر عالی است. در کنار این کنسول می توانید چراغ های آویز نصب کنید که نورپردازی زیبایی دارند. همچنین از گلدان های طبیعی و مقاوم با پایه گلدان در کنار آن، غافل نشوید.

 

میز کنسول در راهروی ورودی یا اتاقها
میز کنسول در راهروی ورودی یا اتاقها

 

۳. پشت مبلمان

با اینکه این روش خیلی مرسوم نیست، ولی می توان کنسول ها را پشت مبلمان گذاشت. کنسول های هماهنگ با دکوراسیون را می توانید پشت مبل سه نفره ای که وسط نشیمن هست، بچسبانید. در واقع این کنسول را به پشت مبل سه نفره، تکیه می دهید. این روش برای نشیمن یا پذیرایی که عرض زیادی دارد، به کار می رود. باید دقت کنید که با قرار دادن کنسول پشت مبل، فضای کافی برای عبور از کنار آن وجود داشته باشد. این مدل را بیشتر در خانه های با سبک مدرن و با مبلمان راحتی به کار می برند. با این کار، کنسول پشت مبل، کارکرد میز را دارد و به عنوان یک میز اضافه استفاده می شود.

 

پشت مبلمان
پشت مبلمان

 

۴. کنار دیوار ناهارخوری

دومین محل محبوب قرار دادن کنسول ها، کنار دیوار فضای ناهار خوری است. اگر در نشیمن یا پذیرایی خود، میز ناهارخوری دارید بهترین محل قرار دادن کنسول، دیوار کنار میز است. این کنسول به تنهایی یا به همراه یا با یک آینه به کار می برند. این آینه را می توان بالای کنسول و روی دیوار نصب کرد. همچنین می توان آینه را روی کنسول گذاشت و به دیوار تکیه داد یا از آینه کاری روی دیوار استفاده کرد.

 

 

 

 

چند توصیه برای میز کنسول

 

۱- میزهای کنسول را تا می توانید ساده نگه دارید

 

روی کنسول را می توان با لوازم دکوری مانند گلدان یا آباژور زیباتر کرد. ولی باید به این نکته توجه کنید که روی میز نباید خیلی شلوغ شود. بهترین حالت استفاده از ۱ تا ۳ وسیله دکوری هماهنگ با دکوراسیون خانه روی میز است.

 

 

۲- میز کنسول با مدل خیلی عجیب و خاص انتخاب نکنید.

با اینکه انتخاب میز کنسولی با مدل ترند و خاص می تواند بسیار وسوسه کننده و جذاب باشد ولی اشتباه است. بهتر است مدل های جدید ولی ساده تر و با پیچیدگی کمتر را انتخاب کنید. این مدل ها سال های بعد هم زیبا و جذاب هستند و با تغییر مدل ها، از چشم نمی افتند.

 

۳- یک میز کنسول و آینه بزرگ انتخاب کنید

اگر فضای کافی دارید، یک کنسول زیبا و آینه بزرگ و ساده انتخاب کنید. این یک روش برای ایجاد نقطه ای کانونی و مرکز توجه در نشیمن یا راهروی ورودی است. انتخاب کنسول بزرگ می تواند به فضای شما شکوه و عظمت بدهد و چشم ها را به سمت آن بچرخاند. در کنار آن هم می توان از چراغ های دیواری یا آویز جالب هم استفاده کرد.

 

 

۴- از گلدان های طبیعی کنار یا روی کنسول غافل نشوید

 

اگر برای انتخاب وسایل دکوری روی کنسول دچار شک و تردید هستید، یک گلدان طبیعی کوچک یا متوسط انتخابی عالی است. یک یا دو گلدان طبیعی که ارتفاعی متوسط یا کوچک دارد را با توجه به ابعاد کنسول و وسایل دکوری روی آن انتخاب کنید. مطمئن باشید یکی از بهترین انتخاب ها برای روی کنسول، همین گلدان ها هستند. چون سبزی و شادابی طبیعت را روی میز شما می آورند. گلدان سانسوریا، پتوس، برگ عبایی و گندمی از مدل های زیبا و مقاوم برای روی این میز هستند.

 

 

روش انتخاب میز کنسول

برای اینکه میز کنسول زیبا و شیکی برای خانه خود انتخاب کنید، اول باید به سبک خانه توجه کنید. هر سبک دکوراسیون خانه، باید وسایل هماهنگ با همان سبک را داشته باشد. اگر خانه ای با مبلمان راحتی و مدرن دارید، از کنسول مدرن و اگر مبلمان کلاسیک و استیل دارید، کنسول کلاسیک انتخاب کنید.

 

نکات مهم برای انتخاب مدل میز کنسول :

 

میز کنسول کنار یا روبروی ورودی خانه را از مدل های باریک و کم عرض انتخاب کنید. به دلیل اینکه معمولاً کنار ورودی فضای کمی برای عبور وجود دارد  و باید فضا آزاد باشد. کنسول های با پایه های بلند و رویه چوبی یا سنگی یا به شکل باکس چوبی باریک برای این بخش خانه، عالی هستند. در صورتی که ورودی بزرگی دارید و دیوار کنار ورودی، بزرگ و خالی است می توانید میز کنسول های بزرگ انتخاب کنید.

برای پذیرایی و نشیمن از کنسول های با سبک و رنگ هماهنگ با مبلمان آن انتخاب کنید. اگر مبل هایی کلاسیک با چوب های قهوه ای دارید، کنسولی به همان رنگ و شبیه مبلمان، ایده آل است. به هیچ وجه در یک خانه مدرن، از کنسول کلاسیک و کارشده و برعکس استفاده نکنید.

 

میز کنسول فلزی
میز کنسول فلزی

برای پذیرایی یا راهرویی با سقف کوتاه از کنسول هایی با ارتفاع بلند استفاده نکنید. این کار باعث کوتاه به نظر آمدن سقف می شود. کنسول های باریک با قد متوسط و سبک مدرن یا مینیمال برای این فضا، مناسب است.  همچنین کنسول های زیبا با پایه های بلند و  ارتفاع کم هم مناسب این خانه هاست.

میز کنسول فلزی
میز کنسول فلزی

 

جمع بندی:

قبل از اینکه به خرید میز کنسول فکر کنید، مدل، رنگ و فضای قرارگیری آن را تعیین کنید. برای اینکه یک میز کنسول شیک و عالی انتخاب کنید، به هماهنگی آن با سبک و رنگ خانه خود توجه کنید. در نهایت اگر تصمیم به خرید گرفتید، سعی کنید مدل هایی که خیلی خاص یا عجیب هستند را انتخاب نکنید. این مدل ها همانطور که خیلی زود، ترند و مد می شوند، زود هم از مد می افتند. بهترین کار انتخاب یک مدل کنسول معمولی و هماهنگ با سبک خانه است. امیدوارم با خواندن این مطلب، کنسولی زیبا برای خانه تان انتخاب کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *