دکوراسیون اتاق خواب

کمد اتاق خواب جدید و انواع مدل های شیک

کمد اتاق خواب، از اجزای مهم اتاق ها هستند که وسایل زیادی را در خود جا می دهند، کارکردهای دیگری مثل آینه های قدی دارند. کمدها می توانند به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در زیبایی اتاق خواب هم عمل کنند. در گذشته اکثر کمدها، از نوع دیواری و ساده بودند که داخل دیوار تعبیه می شدند.

امروزه، در اکثر خانه ها، کمدهایی با مدلی متفاوت وجود دارد. این مدل کمد ها، استفاده از فضای داخل کمد را راحت و بهینه کرده اند. اگر اتاق خواب شما کمد دیواری ندارد یا قصد سفارش ساخت یک کمد برای آن دارید، این مطلب را از دست ندهید.

انواع کمد اتاق خواب

۱- کمد بدون درب

۲- مدل کلاسیک

۳- ترکیبی مدرن و سنتی

۴- کمد ریلی

۵- شیشه ای

۶- ژاپاندی

۷- مدل چراغ دار

۸- مدل با تخت تاشو

۹- کمد با میز آرایش

۱۰- جا رختخوابی

۱۱- تلویزیون

۱۲- کمد پنجره ای

کمد بدون درب

یکی از مدل هایی که اخیراً در دنیا محبوب و مورد توجه است، کمد بدون درب و اصطلاحاً باز است. این مدل کمد با طبقات و قفسه های نمایان، تمام وسایل و لباس های داخل خود را به نمایش می گذارد.

این مدل کمد دیواری با اینکه ممکن است باعث شلوغ به نظر رسیدن اتاق شود، ولی دسترسی به لباس ها و وسایل را راحت تر و سریع تر می کند. این نوع کمد، برای افراد مجرد و با مشغله زیاد که لباس ها و اکسسوری زیادی دارند، مناسب است.

کمد اتاق خواب بدون در
کمد اتاق خواب بدون در
کمد اتاق خواب بدون در
کمد اتاق خواب بدون در
کمد اتاق خواب بدون در
کمد اتاق خواب بدون در

کمد کلاسیک

کمد های کلاسیک مدت زیادی است که به عنوان یکی از مدل های رایج، در خانه های با سبک کلاسیک به کار می روند. این کمدها، اغلب با جنس ممبران و به رنگ سفید یا رنگ سفید و طلایی است. این مدل کمد دیواری برای اتاق های با ابعاد بزرگ، مناسب تر است، چون کمی اتاق را شلوغ و کوچکتر نشان می دهند.

کمد اتاق خواب کلاسیک

این کمدها حس لوکس بودن به اتاق می دهند و با تخت خواب و میز آرایش به سبک کلاسیک هماهنگ هستند. کمدهای کلاسیک را می توان به صورت ساده یا آینه دار طراحی و اجرا کرد. درهای این کمد، به صورت بازشو یا کشویی اجرا می شود.

کمد اتاق خواب کلاسیک
کمد اتاق خواب کلاسیک
 کمد اتاق خواب کلاسیک

کمد ترکیبی مدرن و سنتی (سبک شیکر و کاتیج کور)

کمدها، در این سبک با رنگ های ملایم و کم رنگ هستند. در این مدل، درهای کمد به صورت طرح های ساده و نسبتا کلاسیک می باشد که این درها به ما حس یک کلبه روستایی را می دهد. درهای این نوع کمد معمولا ساده بوده ولی در بعضی از مدل ها می توان از آینه هم داخل قاب های روی در استفاده کرد.

درهای این کمدها، دارای قاب هایی ساده و برجسته هستند که به صورت مربع یا مستطیل ساده و منظم می باشند. این کمدها ترکیبی از سبک مدرن و سنتی هستند و اتاق خواب را از حالت ساده در سبک های مدرن و مینیمال خارج می کند.

کمد ریلی

کمدهای ریلی، سال های زیادی است که در اتاق خواب ها استفاده می شود. امروزه طراحان داخلی، مدل های متنوع و جدیدی از این کمدها را برای اتاق خواب ها طراحی می کنند.

بعضی از این کمدها به صورت چند تکه و چند رنگ، یا قسمتی آینه ای روی درب خود، هستند. کمدهای ریلی برای اتاق خواب های کوچک که فضای زیادی برای باز و بسته کردن در کمد ندارند، بسیار عالی است.

کمد اتاق خواب آینه دار
کمد اتاق خواب آینه دار

کمدهای ریلی آینه دار، به دو صورت تمام آینه ای و بخشی آینه ای ساخته می شوند. اگر حس می کنید کمد ریلی آینه دار برای اتاق شما مناسب و مورد نیاز است، بهتر است از کمدهای با یک درب آینه ای یا درب هایی که بخشی از آن، آینه دارد استفاده کنید. چون کمدهای تمام آینه ای، بعد از مدتی خسته کننده می شوند و تمیز کردن آن از اثر انگشت و جای دست، کمی مشکل است.

کمد اتاق خواب آینه دار
کمد اتاق خواب آینه دار

کمد شیشه ای

بعضی از کمدها با درهای شیشه ای و شیشه مات یا شفاف وجود دارند. کمد شیشه ای، مخصوصاً اگر شیشه شفاف داشته باشد، به دلیل شفافیت بدنه، باعث دسترسی سریع تر به وسایل موردنظر می شود.

همچنین با نورپردازی داخل کمد، می توانید نوری ملایم داخل اتاق داشته باشید. ولی کمی فضای اتاق را شلوغ می کند و اگر داخل کمد نامرتب باشد، آن را نشان می دهد.

کمد اتاق خواب شیشه ای
کمد اتاق خواب شیشه ای

اگر برای چیدمان دکوراسیون یا خرید وسایل منزل به راهنمایی نیاز دارید، ما در کنار شما هستیم.

خدمات مشاوره تخصصی سرامود:

۱- مشاوره چیدمان دکوراسیون منزل

۲- مشاوره خرید وسایل منزل

۳- مشاوره خرید و چیدمان وسایل منزل (مخصوص خرید جهیزیه یا خرید کلی)

تمام مشاوره ها به صورت تخصصی و با توجه به سبک، شرایط و رنگ بندی و سلیقه شما انجام می شود.

برای دریافت مشاوره از طریق واتساپ در ارتباط باشید:

۰۹۱۹۸۸۲۴۷۸۶

کمد سبک ژاپاندی

ژاپاندی ترکیبی از دو گرایش طراحی داخلی ژاپنی و سبک اسکاندیناوی است. استفاده از این سبک، در طول سال ۲۰۲۰ رواج داشته و امسال هم پرطرفدار و مد است. در این سبک کمد، استفاده از رنگ های ملایم و کم رنگ یا رنگ های چوبی، خیلی رایج و زیبا است. 

این مدل کمد دارای یک قاب اولیه و سراسری است که بقیه درهای کمد روی آن نصب می شود. درهای این کمد دیواری به صورت بازشو و دو لنگه بوده و روی درهای کمد، ساده و بدون قاب است.

کمد سبک ژاپاندی

طراحی داخلی کمد اتاق خواب

داخل کمدها به مدل های گوناگون، قفسه بندی می شود. قفسه بندی به نحوی است که برای همه نوع وسیله و لباس جای کافی در نظر گرفته شود. نوع و تعداد طبقات می تواند طبق نیاز و سلیقه افراد تغییر کند.

معمولا نیمه بالایی کمدها را قسمت های آویز و برای لباس های رسمی و نیمه پایینی را کشوهایی برای سایر وسایل یا لباس ها تشکیل می دهند.

کمد چراغ دار

اخیراً برای داخل کمد، لامپ و روشنایی نصب می کنند که باعث می شود بتوانید وسایل و لباس های خود را راحت تر پیدا کنید. لامپ های کمد ، انواع مختلفی دارد و می تواند در قسمت های مختلف کمد نصب شود.

داخل کمدها، می توان از چراغ های معمولی ال ای دی در گوشه ها، یا از ریسه های ال ای دی زیر طبقات یا به صورت عمودی داخل کمدها نصب کرد. به دلیل نور ملایم ریسه های ال ای دی، کاربرد آنها داخل کمدها، جلوه زیباتر و دلنشین تری دارد.

کمد چراغ دار اتاق خواب

این چراغ ها، معمولا از داخل کمد، یک کلید دارند که به هنگام نیاز، آن را روشن می کنند تا وسایل و لباس ها، به راحتی دیده شوند. در کمد دیواری های با در شیشه ای، استفاده از ریسه های ال ای دی، تاثیر فوق العاده ای در زیبایی اتاق دارد

کمد چراغ دار اتاق خواب
کمد چراغ دار اتاق خواب

طراحی بهینه داخل کمد

کمدهای معمولی، ظرفیت مشخصی برای وسایل و لباس ها دارند ولی می توان با طراحی خاص، از فضای داخل کمد استفاده بیشتری کرد. امروزه طرح های کاربردی و زیبایی برای اضافه کردن ظرفیت داخل کمدها وجود دارد.

نصب آویزهای لباس جمع شونده یا بازویی، کاربرد آویزهای چند طبقه از این نوع طرح ها هستند. چند نمونه از این طرح های خلاقانه را در تصاویر زیر می بینید.

کمد اتاق خواب

کمد اتاق خواب ترکیبی با کاربری دیگر

کمد ها همیشه به صورت تکی طراحی و ساخته نمی شوند، بلکه می توانند با یک کارکرد دیگر مثل میز تحریر یا میز آرایش ساخته شوند. این مدل کمدها با توجه به نیاز ساکنین خانه و برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب ساخته می شوند. در ادامه چند مدل از این کمدهای ترکیبی را با هم می بینیم.

۱- کمد با میز تحریر

یک ایده بسیار کاربردی و زیبا مخصوصا برای اتاق های کوچک، ساخت کمدها به صورت ترکیبی با میز تحریر است. به نحوی که طولی از دیوار با اندازه حدودی ۱ تا ۱.۵ متر، بین یا انتهای کمد دیواری ها، خالی گذاشته می شود. در این مدل، صفحه ای از ام دی اف با ضخامت ۵ تا ۱۰ سانتی متر را به عنوان میز تحریر به دیوار نصب می کنند.

این میز های تحریر می توانند به صورت باز یا به صورت بسته و درب دار طراحی و اجرا شوند. از فضای خالی بالای میز تحریر هم می توان برای نصب طبقات یا کمد مخصوص کتاب و سایر لوازم، استفاده کرد.

کمد اتاق خواب و میز تحریر
کمد اتاق خواب و میز تحریر
کمد اتاق خواب و میز تحریر
کمد اتاق خواب و میز تحریر

۲- کمد با نشیمن یا فضای دکوری

کمد دیواری ها می توانند علاوه بر بخش های داخلی کمد، بخشی آزاد و طبقات دکوری که روبه بیرون باز هستند، داشته باشند. این قسمت های باز را می توان به صورت یک یا چند طبقه برای قراردادن وسایل دکوری یا یک نشیمن زیبا طراحی کرد.

در اتاق خواب هایی که نیاز به یک صندلی یا مبل دارید، ساخت یک نشیمن بین کمدها بسیار کاربردی و شیک خواهد شد. بالای این نشیمن و روی دیوار را می توانید با دیوارکوب یا نورهای زیبا، تزیین کنید.

کمد اتاق خواب و نشیمن

۳- کمد با تخت تاشو یا ثابت

اگر به دنبال راه حلی برای جا دادن تخت و کمد و سایر وسایل خود در اتاق خواب هستید، یکی  از بهترین روشها، ساخت کمد دیواری به همراه تخت تاشو است. طراحان، بخشی از طول دیوار و به اندازه عرض تخت استاندارد یک یا دو نفره، برای تخت خواب تاشو در نظر می گیرند. تخت خواب ها معمولا عرضی بین ۹۰ سانتی متر ( یک نفره) تا ۲ متر ( دو نفره) دارند.

اتاق خواب کودک

برای اتاق کودکان، از ترکیب کمد و تخت به صورت ثابت یا تاشو با میز می توان به صورت هوشمندانه ای استفاده کرد، تا از کمترین فضا بیشترین بهره را برد. همچنین برای تخت های دو طبقه کودکان، می توان از ترکیب کمد دیواری و تخت با طرح های زیبا و خلاقانه، در یک ضلع اتاق استفاده کرد.

کمد اتاق خواب و تخت تاشو
کمد اتاق خواب و تخت خواب
کمد اتاق خواب و تخت خواب
کمد اتاق خواب و تخت خواب
کمد اتاق خواب و تخت خواب

اتاق خواب بزرگسال

در اتاق خواب بزرگسال، ترکیب کمد با تخت به صورت ثابت یا تاشو، مطابق با نیاز آنها و در ضلعی از اتاق که مسیر رفت و آمد راحت باشد، نصب می شود.

اگر از تخت تاشو به همراه کمد دیواری استفاده کنید، بخش زیادی از فضای اتاق، آزاد می شود و دیگر نگران کوچکی اتاق خواب خود نیستید. تنها مساله ای که وجود دارد باید حوصله و توان باز و بسته کردن هرروزه تخت خواب را داشته باشید.

کمد اتاق خواب و تخت خواب

کمد و تخت خواب به سبک های مختلفی با توجه به سبک اتاق، طراحی و اجرا می شوند. در ادامه چند نمونه از ترکیب کمد و تخت خواب بزرگسال را در سبک های مدرن و کلاسیک می بینیم.

کمد اتاق خواب و تخت خواب

کمد اتاق خواب و تخت خواب
کمد اتاق خواب و تخت خواب
کمد اتاق خواب و تخت خواب

۴- کمد اتاق خواب با میز آرایش

اگر اتاق خواب شما فضای کوچکی دارد، یا اینکه از طرح های هماهنگ کمد دیواری و میز آرایش که به صورت خطی در یک ضلع اتاق قرار می گیرند خوشتان می آید، این روش برای شما عالی است. ترکیب کمد و میز آرایش، می تواند به صورت باز و بدون در یا بسته و با در باشد. در این مدل، میز آرایش می تواند در وسط کمد دیواری ها یا در انتهای آنها قرار گیرد.

کمد اتاق خواب و میز آرایش

به دلیل اینکه آینه میز آرایش در قسمت داخل قرار می گیرد و ممکن است نور کمی داشته باشد، می توان از نورپردازی زیر کمد بالایی یا دور آینه، برای دید بهتر کمک گرفت؛ یا میز آرایش را در قسمتی مانند کنار پنجره قرار داد تا روشنایی کافی داشته باشد.

کمد اتاق خواب و میز آرایش
کمد اتاق خواب و میز آرایش
کمد اتاق خواب و میز آرایش
کمد اتاق خواب و میز آرایش
کمد اتاق خواب و میز آرایش
کمد اتاق خواب جدید

۵- کمد اتاق خواب با جای تلویزیون

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که علاقه زیادی به نصب تلویزیون در اتاق خواب خود دارید، با این روش با یک تیر دو نشان می زنید. هم کمد دیواری مورد نظرتان طراحی شده و هم بخشی زیبا و متناسب برای قرار دادن تلویزیون خود دارید.

ابعاد بخش مخصوص تلویزیون با توجه به ابعاد تلویزیون شما و کمی بزرگتر از آن می باشد. برای قسمت پایین تلویزیون می توان چند کشو یا کمد طراحی کرد. در این مدل دقت کنید که برای تماشای تلویزیون، محل قرارگیری تخت شما باید عمود بر ضلعی که کمد دیواری در آن قرار می گیرد باشد.

۶- کمد اتاق خواب پنجره ای

اگر در اتاق خواب خود یک یا چند پنجره دارید که اطراف آن ها فضایی خالی و بی استفاده مانده است، راهکار عالی و جدیدی که می توانید از این فضا بهترین استفاده را کنید، طراحی و اجرای کمد دیواری است، به نحوی که مانند قابی اطراف پنجره را بپوشاند.

می توانید از فضای زیر پنجره با یک ردیف کمد و قرار دادن یک نشیمن یا تشک روی آن به عنوان فضای نشیمن استفاده کنید. در این حالت به جای پرده های بلند بهتر است پرده های شید یا زبرا جلوی پنجره نصب کنید.

رنگ کمد اتاق خواب

رنگ هایی که معمولاً برای کمد اتاق مورد استفاده قرار می گیرد رنگ های زیر هستند:

۱- طوسی 

۲- سفید

۳- سفید طلایی

۴- مشکی

۵- قهوه ای

۶- سفید قهوه ای

۱- کمد اتاق خواب طوسی

کمدهای با رنگ خنثی اخیراً خیلی محبوب هستند و از رنگ های طوسی روشن تا طوسی تیره برای کمد دیواری ها استفاده می شود. رنگ طوسی به دلیل خنثی بودن با هر رنگی در اتاق خواب ست می شود. اگر اتاق کوچکی دارید، بهتر است از طوسی روشن برای کمد دیواری استفاده کنید تا فضای اتاق را کوچک تر نشان ندهد.

یک کمد با رنگ خنثی می تواند از هر جنس مات یا براق مثل ام دی اف، ممبران یا هایگلاس باشد.

کمد اتاق خواب جدید
کمد اتاق خواب جدید

۲- کمد اتاق خواب سفید

کمد سفید، از محبوب ترین رنگ های کمد دیواری است، چون با هر رنگی ست می شود و فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهد. کمدهای سفید را می توان از مدل های مختلف کلاسیک، ترکیبی یا مدرن و ساده ساخت. کمد را می توان به صورت ترکیبی از دو رنگ سفید و طوسی یا سفید و قهوه ای یا رنگ های دیگر اجرا کرد.

اگر اتاق ساده ای دارید و سبک تخت خواب و پرده اتاق، مدرن است، کمد دیواری های با مدل های مدرن و ساده انتخاب کنید. ولی اگر تخت خواب شما از نوع کلاسیک است و پرده و سایر دکوراسیون هم، کلاسیک هستند، مدل های کمد کلاسیک یا ترکیبی سنتی و مدرن برای اتاق شما مناسب است.

کمد اتاق خواب جدید
کمد اتاق خواب جدید

شاید این مطلب برایتان جالب باشد:

۳- کمد اتاق خواب سفید طلایی

کمد سفید طلایی، برای اتاق هایی با دکوراسیون کلاسیک و به رنگ سفید یا سفید و طلایی مناسب است. این کمد دیواری، معمولاً کمدی سفید با جنس ممبران و حاشیه هایی به رنگ طلایی هستند. می توان به جای حاشیه های طلایی، این کمدها را با قطعات cnc به رنگ طلایی هم ساخت.

این کمدها را می توان با نوارهای استیل طلایی که روی درهای کمد دیواری طراحی قرار می گیرد، ساخت. اگر اتاق مدرنی دارید که تخت و پرده و دکور مدرنی دارد، از کمد سفید طلایی به سبک مدرن می توانید در اتاق استفاده کنید.

کمد اتاق خواب جدید
کمد اتاق خواب جدید
کمد اتاق خواب جدید طلایی

۴- کمد اتاق خواب مشکی

کمدهای مشکی، به دلیل سنگینی و جذابیت رنگ، تاثیر زیادی در زیبایی اتاق خواب دارند. کمد مشکی، اتاق را مدرن و شیک نشان می دهد. ولی به دلیل رنگ تیره استفاده از آنها در اتاق های کوچک توصیه نمی شود.

کمد اتاق خواب جدید
کمد اتاق خواب جدید مشکی

۵- کمد اتاق خواب قهوه ای

رنگ قهوه ای، رنگی محبوب در کمد دیواری و وسایل چوبی است. رنگ های قهوه ای درجات مختلفی از کمرنگ تا پررنگ دارند. در اتاق خواب های کوچک بهتر است از درجات روشن قهوه ای برای کمد دیواری استفاده کنید. کمدهای قهوه ای به دلیل داشتن رنگی گرم ، با رنگ های خنثی و سرد خیلی خوب ست می شوند.

کمد اتاق خواب جدید

۶- کمد سفید قهوه ای

کمد سفید قهوه ای، به دلیل ترکیب رنگ سفید با قهوه ای، کمی روشن تر به نظر می رسند و تیرگی کمد های قهوه ای را ندارند. مدل های مختلفی برای ترکیب قسمت های سفید و قهوه ای وجود دارد که چند نمونه از آن را با هم می بینیم.

کمد اتاق خواب جدید
کمد اتاق خواب جدید
کمد اتاق خواب جدید

جمع بندی:

امروزه انواع مختلفی از کمدها با مدل و جنس های متنوع، به صورت تکی یا ترکیبی با کاربردی های دیگر وجود دارند. کمد و تخت تاشو یا کمد و میز تحریر و میز آرایش، مدل هایی بسیار کاربردی و زیبا برای اتاق های کوچک یا بزرگ هستند.

کمدهای ریلی به دلیل نحوه باز شدن کشویی در، برای اتاق خواب های کوچک در اولویت هستند. اگر طرفدار مدل های جدید و متفاوت هستید، کمدهای با درهای شیشه ای یا درهای مدل دار هم گزینه های عالی هستند.

کمدهای چراغ دار هم از مدل های جدید و کاربردی دیگری هستند که جلوه خاصی به اتاق می دهند. در نهایت اینکه چه مدل کمد، رنگ و نوعی را انتخاب می کنید، بستگی به ابعاد، سبک اتاق و سلیقه و نیاز شما دارد. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *