دکوراسیون پذیرایی, دکوراسیون اتاق خواب

استند گلدان، آویز و پایه گلدان و مدل های آنها

 

شاید شما هم در خانه خود گلدان های طبیعی داشته باشید که نمی دانید آنها را چگونه و کدام قسمت خانه قرار دهید که جلوه خیلی بهتری داشته باشد. در این مواقع برای بهتر به نظر رسیدن گلدان های طبیعی، استند گلدان، آویز و پایه گلدان به کمک ما می آیند. کاربرد این وسایل در خانه، از راه های ارزان و عالی برای تغییر و تنوع بخشیدن و مرتب شدن خانه ها هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی انواع مدل ها و کاربرد درست استند گلدان، پایه گلدان، شلف و آویز گلدان های طبیعی، در بخش های مختلف خانه بپردازیم. در ابتدا برای اینکه با انواع روش های چیدمان و دکور گلدان های طبیعی آشنا شوید بهتر است به معرفی انواع نگهدارنده های گلدان بپردازیم.

 

 

 

 

انواع نگهدارنده گلدان

 

۱- استند گلدان

۲- پایه گلدان

۳- آویز گلدان

۴- شلف دیواری گلدان

 

 

استند گلدان:

امروزه برای چیدمان زیباتر گلدان ها در کنار هم و در محل مشخص از استندهای گلدان استفاده می شود. استندهای گلدان مدلها و رنگ های مختلفی دارند که شما باید بر اساس نوع سبک و چیدمان و رنگ وسایل خانه خود از این استندها برای گلدان های طبیعی خود استفاده کنید.

 

 

انواع مدل های استند گلدان:

 

استند پازلی یا چندطبقه

پایه گلدان تکی ، دوتایی یا سه تایی

استند مدل تاج

استند پلکانی

دیواری

کتابخانه ای

گوشه

نردبانی

درختی

پارتیشنی ( جداکننده دو فضا)

خلاقانه و متفاوت

 

استند گلدان طبیعی فلزی

 

 

استند گل پازلی

استندهای گل پازلی، از طبقات ام دی اف یا چوبی با ۴ ، ۵ یا ۶ طبقه تشکیل می شود که این طبقات به فرم های مختلف کنار یا روی هم قرار گرفته اند. استند گل پازلی برای خانه های با سبک مدرن و ساده مناسب است.

 

 

استند پازلی را می توان در پذیرایی یا اتاق خواب خانه قرار داد. اگر خانه شما دارای پذیرایی یا اتاق خواب تکمیل و پر از وسیله است سعی کنید استندهای دیگری برای گلدان های خود بخرید. چون استند پازلی به دلیل اینکه تعداد طبقات نسبتا زیادی دارد و مخصوصا اگر مدل آن به صورت نامتقارن باشد باعث شلوغی بیشتر خانه شما می شود. هم چنین در خانه های با سبک های کلاسیک یا مبلمان کارشده بهتر است از مدل های ساده تری برای استند استفاده کرد.

 

 

این استند، مانند استند پازلی از ۶ یا ۷ قسمت تشکیل شده است. استند تاج؛ از مدل های شلوغ است که باعث شلوغ و کوچک دیده شدن خانه های کوچک می شود. استند گل مدل تاج از جنس چوبی، ام دی اف یا فلزی وجود دارد و رنگ های مختلف چوبی یا خنثی دارد. در خانه های با سبک مدرن و ساده می توانید از این مدل استفاده کنید ولی دقت کنید این مدل هم مانند مدل پازلی مناسب خانه های کوچک نیست. این استند را می توانید در پذیرایی یا اتاق خواب های نسبتاً بزرگ که جای کافی دارید قرار دهید.

 

استند گلدان تاج

استند گلدان تاج

 

استند گلدان تاج چوبی

 

استند گلدان تاج

استند گلدان تاج

 

 

استند گلدان پلکانی

 

استند مدل پلکانی، دقیقاً به شکل پله به صورت دو طبقه یا سه طبقه یا بیشتر است. این استند، جای زیادی برای قرار دادن گلدان ها دارد. این مدل استند را در صورتی که جای کافی داشته باشید، می توانید در پذیرایی یا اتاق خواب قرار دهید. به دلیل اینکه این استند؛ به صورت پله ای است و جلو می آید، از استندهای مدل پازلی و پایه گلدان فضای بیشتری روی زمین می گیرد. پس قبل از خرید آن، این نکته را در نظر بگیرید. این استند مناسب فضاهای بزرگ داخلی یا فضاهای خارجی مثل حیاط یا بالکن بزرگ است.

 

استند پلکانی، برای خانه های مدرن و ساده و نسبتا بزرگ مناسب است. این استند برای خانه های با سبک کلاسیک و سنتی مناسب نیست، مگر اینکه با جنس فلزی ساخته شده باشد.

 

استند گلدان پلکانی فلزی

استند گلدان پلکانی فلزی

 

 

استند گلدان پلکانی ام دی اف

استند گلدان پلکانی ام دی اف

 

استند گلدان پلکانی ام دی اف

استند گلدان پلکانی ام دی اف

 

استند گلدان پلکانی جدید

استند گلدان پلکانی جدید

 

 

استند گلدان دیواری

 

استند دیواری از یک، دو یا چند طبقه یا با اشکال متفاوت تشکیل می شود که گلدان های طبیعی روی این طبقات قرار می گیرد. این استند گل را به دیوار نصب می کنند یا به دیوار تکیه می دهند. این استند در مدل ها، ابعاد و رنگ های متفاوت وجود دارد که مناسب گلدان های کوچک و نسبتا کوچک است. از این استند گل برای گلدان های بزرگ نمی توان استفاده کرد.

 

 

استند گلدان طبیعی دیواری

استند گلدان طبیعی دیواری

 

 

استند دیواری را می توان در پذیرایی، اتاق خواب و یا بالکن و تراس نصب کرد. اگر در پذیرایی و اتاق خواب فضایی خالی روی زمین ندارید یا بالکن کوچکی دارید که می خواهید آن را با گیاهان طبیعی تزئین کنید، می توانید از استند دیواری استفاده کنید. نکته ای که در استفاده از استند گلدان دیواری باید دقت کنید، زهکش گلدان هاست.

برای اینکه آب از زیر گلدان ها پایین نریزد، یا باید زیرگلدانی مناسبی داشته باشند یا گلدان های خیلی کوچکی مثل کاکتوس روی آن گذاشت، که نیاز چندانی به زهکش ندارند.

 

 

استند گلدان طبیعی دیواری

استند گلدان طبیعی دیواری

 

استند گلدان دیواری چوبی

استند گلدان دیواری چوبی

 

استند گلدان دیواری جدید

استند گلدان دیواری جدید

 

 

استند گل کتابخانه ای

 

استند گلدان کتابخانه ای مانند یک کتابخانه، ردیف های افقی دارد. این نوع استند، با ابعاد و رنگ های مختلفی وجود دارد. این استند، معمولاً به صورت مایل به دیوار تکیه می کند و دارای بخش های جداگانه یا یک تکه است. استند کتابخانه ای از جنس چوب، ام دی اف، فلز یا ترکیب چوب و فلز است. این استند برای خانه های سبک مدرن و ساده که یک دیوار خالی دارند، خیلی زیبا و مناسب است.

 

استند گلدان کتابخانه ای
استند کتابخانه ای

 

استند گلدان کتابخانه ای

استند گلدان کتابخانه ای

 

 

استند گلدان گوشه یا استند کنج

 

این استند گلدان، مانند استند دیواری است منتهی به دلیل طراحی که دارد، در گوشه های اتاق قرار می گیرد. استند گوشه روی زمین قرار می گیرد یا روی دیوار نصب می شود. این نوع استند، مدل های مختلفی مثل مثلثی یا مربعی یا غیره دارد و از چوب و ام دی اف یا از ترکیب چوب و فلز تشکیل می شود. استندهای گوشه، برای اتاق خواب یا بالکن مناسب تر هستند و زیبایی بیشتری به این دو فضا می دهند. اگر در اتاق خواب خود یک گوشه کنار پنجره دارید که خالی است و جای زیادی در قسمت های دیگر ندارید می توانید استند گلدان را در این قسمت قرار دهید.

 

استند گلدان گوشه

 

 

استند گل طبیعی گوشه

استند گلدان طبیعی گوشه دیوار

 

استند گلدان طبیعی گوشه

استند گلدان طبیعی گوشه

 

 

استند گلدان گوشه

استند گلدان گوشه

 

 

استند گلدان نردبانی

 

استند نردبانی به شکل یک نردبان کوتاه یا بلند طراحی می شود و معمولا آنها را به دیوار تکیه می دهند . این نوع استند از جنس چوب یا ام دی اف است. این استند، دو مدل یکطرفه و دو طرفه دارد. مدل یک طرفه را باید حتماً به دیوار تکیه داد و مدل دوطرفه، شکلی هشتی مانند دارد و در هر قسمتی می تواند قرار گیرد.

استند نردبانی یک طرفه برای فضاهای کوچک و خالی کنار دیوار مناسب است. مدل دو طرفه آن، برای فضاهای بزرگ پذیرایی یا اتاق خواب که مانعی برای عبور افراد ایجاد نکند، مناسب است.

 

 

 

استند گلدان نردبانی

استند گلدان طبیعی نردبانی

 

 

استند گلدان نردبانی

استند گلدان نردبانی دو طرفه

استند گلدان نردبانی چوبی

استند گلدان نردبانی یک طرفه چوبی

 

 

استند گلدان درختی

 

استند درختی، از یک قسمت مرکزی و عمودی در وسط استند و چندین طبقه در اطراف این قسمت تشکیل شده است. این استند گل، معمولاً درکنار دیوار قرار می گیرد. این استند را می توان به صورت مشترک برای قراردادن کتاب و وسایل و گلدان ها مورد استفاده قرار داد.

البته استند درختی مدل های متفاوتی دارد که با این مدل کمی متفاوت هستند. مدل های منظم با طبقات هم اندازه یا مدل های نامنظم و طبقات متفاوت از جمله این مدل ها هستند. استند گل درختی جز استندهای مناسب برای پذیرایی و مخصوصا اتاق خواب است. به این دلیل که مثل استندهای کتابخانه ای، هم برای وسایل و کتاب ها و هم برای گلدان های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

 

استند گلدان طبیعی درختی

 

استند گلدان طبیعی درختی

استند گلدان طبیعی درختی

 

 

استند گل پارتیشنی ( جداکننده دو فضا)

 

شاید شما هم برای قسمتی از خانه به دنبال راهکاری برای جداکردن دو فضا از هم یا ایجاد پوششی برای قسمتی از خانه هستید. یکی از بهترین و جذاب ترین روش ها برای جداسازی دو قسمت خانه،  استند گلدان پارتیشنی است که راهکاری عالی برای این مشکل است. در این مواقع اولین راهی که به فکر هر شخصی می رسد استفاده از پارتیشن های معمولی است.

پارتیشن معمولی به دلیل اینکه کاملا یک بخشی و بدون بازشدگی هستند، جلوی عبور نور و یا جریان هوای عبوری را می گیرد.

 

 

پارتیشن معمولی یک تکه

 

این پارتیشن ها معمولا زیبایی خاصی ندارند بلکه فضای خانه را اصطلاحا کور می کنند. ولی استند پارتیشنی، به دلیل نیمه باز بودن مانع عبور نور و هوا نمی شود و به خاطر وجود گلدان های طبیعی روی آن، زیبایی و جلوه مدرنی به خانه شما می دهد. شما با گذاشتن چند گل طبیعی روی این استند، خیلی راحت به هدف خود که جدا سازی یا ایجاد پوشش بین دو فضاست، می رسید.

 

پارتیشن معمولی

پارتیشن معمولی


به عنوان مثال، سرویس بهداشتی، کنار پذیرایی شماست به نحوی که از انتهای پذیرایی یا از اکثر قسمت های پذیرایی و نشیمن، درب سرویس دیده می شود. شما می خواهید یک وسیله یا پارتیشن، مانع این دید شود. در این حالت، می توانید با در نظر گرفتن راه عبور کافی، یک استند پارتیشنی زیبا جلوی درب سرویس قرار دهید. مدل های مختلف و زیبایی از این استند را در تصاویر زیر می بینید.

 

استند گلدان پارتیشنی

 

استند گلدان طبیعی پارتیشنی

استند گلدان طبیعی پارتیشنی

 

 

استند گلدان طبیعی پارتیشنی

استند گلدان طبیعی پارتیشنی

 

استند گلدان پارتیشنی فلزی

استند گلدان پارتیشنی فلزی

 

استند گلدان طبیعی پارتیشنی

استند گلدان طبیعی پارتیشنی

 

استند گل مدل های خلاقانه و متفاوت

 

استندهای گلدان طبیعی به همین مدل ها محدود نمی شوند، بلکه مدل ها و طرح های خلاقانه دیگری هم هرروزه به این استندها اضافه می شود. استند گلدان خلاقانه می تواند هم به عنوان نگهدارنده گلدان و هم جای آویز گلدان باشد. اگر از دسته افراد با حوصله و خوش ذوق باشید، حتی می توانید خودتان یک استند خلاقانه و جدید بسازید یا سفارش دهید.

 

استندهای گلدان متفاوت و جدید، که اکثرا به سبک مدرن و ساده هستند بیشتر مناسب خانه های با مبلمان مدرن و راحتی است. اگر از یک مدل استند خیلی خوشتان آمد ولی سبک خانه شما مدرن نیست می توانید از این استند در اتاق خواب یا راهرو و ورودی خانه استفاده کنید.

 

 

 

استند گلدان طبیعی خلاقانه جدید

استند گلدان طبیعی خلاقانه جدید

 

استند دیواری خلاقانه فلزی

 

 

استند گلدان طبیعی در فضاهای مختلف

 

استند گل را می توان با توجه به ویژگی های هر فضا در آن قرار داد. این بخش ها شامل موارد زیر هستند:

۱- پذیرایی

۲- آشپزخانه

۳- اتاق خواب

۴- راهرو و ورودی

۵- بالکن و تراس

 

استند گلدان طبیعی

استند گلدان طبیعی

 

استند گلدان در پذیرایی

 

اگر شما در پذیرایی خانه خود فضای کافی داشته و سبک خانه شما مدرن و ساده است، می توانید از استندهای زیر استفاده کنید:

 

استند نردبانی

 استند دیواری

پایه گلدان تکی یا دو و سه تایی

استند تاج

 استند پلکانی

 استند دیواری

 استند کتابخانه ای

استند گوشه

  استند های خلاقانه و متفاوت

 

 اگر فضای کافی ندارید بهتر است فقط از استندهای گلدان دیواری، شلف دیواری یا پایه گلدان تکی استفاده کنید. در صورتی که خانه شما به سبک کلاسیک یا سنتی (با مبلمان کارشده) است، ترجیحا هر استند گلی که می خرید از جنس فلز و مدل ساده یا طرح دار و به رنگ طلایی یا نقره ای باشد. استند گلدان طلایی یا نقره ای به دلیل درخشش بیشتری که دارد با مبلمان استیل و کلاسیک، همخوانی بیشتری دارد.

 

استند گلدان طبیعی پذیرایی

استند گلدان طبیعی پذیرایی

استنند گلدان طبیعی پذیرایی

استنند گلدان طبیعی پذیرایی

 

استنند گلدان طبیعی پذیرایی

استنند گلدان طبیعی پذیرایی

 

 

راه حل ستون وسط پذیرایی

 

اگر در پذیرایی شما ستونی در وسط پذیرایی قرار دارد که به دنبال راه حلی برای پوشاندن یا زیباترکردن ستون هستید، یکی از عالی ترین روش ها کاربرد استند گلدان چسبیده به ستون است.

 

بهترین مدل استند گل برای پوشاندن ستون، استند کتابخانه ای یا استند دیواری است. شما می توانید فقط یک طرف ستون، این استند را قرار دهید یا اگر فضای کافی دارید در دو طرف ستون استند گل بگذارید. به دلیل اینکه استند، وسط فضای پذیرایی و کنار ستون است سعی کنید استند را به ستون محکم کنید تا با برخورد شی یا در اثر رفت و آمد نیفتد.

 

آویز گلدان روی ستون

آویز گلدان روی ستون

 

راه حل فرورفتگی دیوارها

 

یکی دیگر از راه های استفاده از استند گلدان برای زیباتر کردن پذیرایی، قراردادن استند در فرورفتگی های دیوارهاست. در بعضی خانه ها بخش هایی از دیوارهای پذیرایی دارای فرورفتگی هایی است که به دلیل جای قرارگرفتن ستون های کناری می باشد که منظره جالبی ندارد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای این بخش انجام دهید، اندازه گرفتن این بخش دیوار و خرید یا ساخت یک استند دیواری یا کتابخانه ای است.

البته شما در این قسمت ها، انواع دیگر استند هم می توانید قرار دهید. ولی بهترین و شکیل ترین نوع استند برای این بخش ها به دلیل اینکه این فضای خالی را کامل پر می کند، استند کتابخانه ای و استند دیواری یک تکه است.

 

 

 

استند گلدان طبیعی پذیرایی

استند گلدان طبیعی پذیرایی

 

استند گل در آشپزخانه

 

در خانه هایی که آشپزخانه های بزرگی دارند و مساحت آشپزخانه حدودا بالای ۱۰-۹ متر است، شما آزاد هستید از هر نوع استند گلدان استفاده کنید. ولی در کل بهتر است برای اینکه فضای کاری آشپزخانه آزاد بماند، تا جایی که می توانید استند های ایستاده که روی زمین قرار می گیرند را در آشپزخانه قرار ندهید.

اگر آشپزخانه شما خود دارای شلف یا طبقاتی در کابینت است که جای دکوری و گلدان دارد، می توانید گلدان های با همان اندازه را در آن طبقات بگذارید.

 

استند گلدان دیواری آشپزخانه

 

بهترین مدل استند گلدان که می توانید در هر آشپزخانه ای از آنها به کار ببرید و زیبایی و جلوه خوبی هم دارد؛ استند دیواری و آویز گلدان است. اگر در آشپزخانه، ستون یا فضایی روی دیوار دارید که کابینتی روی آن نصب نشده می توانید یک استند دیواری روی آن نصب کنید.

 

استند گلدان پنجره آشپزخانه

استند گلدان پنجره آشپزخانه

 

استند گلدان طبیعی آشپزخانه

استند گلدان طبیعی آشپزخانه

 

استند گل در اتاق خواب

 

اگر قصد دارید در اتاق خواب خود استند گل قرار دهید، اکثر مدل ها را می توانید انتخاب کنید. بهترین مدل استند برای اتاق خواب ها مدل کتابخانه ای است، چون می توان تعدادی از طبقات آن را برای کتاب و وسایل کوچک اتاق و تعدادی دیگر از طبقات را برای گلدان های طبیعی استفاده کرد.

با این کار، شما با یک تیر دو نشان زده اید. هم اتاق خود را قفسه بندی کرده و وسایل را در آن جا داده اید و هم گلدان های زیبایی در آن قرار داده اید. هم چنین اگر دیواری خالی و بدون تابلو یا کمد در اتاق خواب خود دارید می توانید از استند دیواری برای این دیوار استفاده کنید.

 

استند گلدان طبیعی در اتاق خواب

استند گلدان طبیعی در اتاق خواب

 

اگر  در اتاق خواب خود به دلیل وجود ستونی در یک دیوار، تورفتگی وجود دارد، یکی از بهترین راه حل ها برای پوشاندن آن، قراردادن یک استند گلدان در این قسمت است. قرارگیری استند در این قسمت، باعث می شود سطح دیوار یک دست شود و در نتیجه دیوار اتاق خواب را بهتر و زیباتر نشان می دهد. شما با کمی خلاقیت می توانید استندها یا آویزهایی جالب و زیبا مانند تصاویر زیر برای گلدان هایتان در اتاق درست کنید.

 

 

استند گلدان طبیعی در اتاق خواب

استند گلدان طبیعی در اتاق خواب

 

استند گلدان طبیعی در اتاق خواب

استند گلدان طبیعی در اتاق خواب

 

استند گل در راهرو و ورودی

 

قراردادن استند گل در راهرو و ورودی خانه بسیار چشم نواز است. یک استند پر از گلدان های طبیعی و زیبا در ورودی خانه، می تواند خیلی تاثیرگذار و جذاب باشد. به دلیل اینکه جز اولین مناظری است که شخص با ورود به خانه آن را می بیند. در ورودی خانه می توانید با توجه به فضایی که دارید، بعضی از استند ها را قرار دهید. بهترین مدل استند برای ورودی خانه، مدل گوشه، استند گل دیواری و استند پارتیشنی است.

 

استند گلدان دیواری در راهرو

استند گلدان دیواری در راهرو

استند گلدان پارتیشنی

استند گلدان پارتیشنی

اگر کنار ورودی خود یک گوشه یا کنج دارید استند گلدان گوشه بهترین انتخاب است. استند گوشه، به دلیل اینکه جای کمی می گیرد، برای خانه های کوچک، خیلی کاربردی است. استند دیواری هم به دلیل اینکه فضایی روی زمین اشغال نمی کند، مخصوصاً برای خانه هایی که فضای کوچکی دارند، ایده آل است. هم چنین استند پارتیشنی برای خانه هایی که نسبتا بزرگ هستند و نیاز است فضای ورودی از بقیه قسمت ها کمی جدا شود، انتخابی عالی است.

 

پایه گلدان:

 

پایه گلدان، اکثراً با جنس چوبی، ام دی اف یا فلزی ساخته می شود. نوع تکی در ارتفاع های مختلف به صورت کوتاه، متوسط یا بلند ساخته می شود. مدل دوتایی با دو ارتفاع متفاوت و کم از یکدیگر و مدل سه تایی هم معمولا با سه ارتفاع متفاوت از هم وجود دارد. نوع سه تایی آن جلوه زیبا و شیکی دارد و در عین حال پر کننده فضاهای خالی در پذیرایی یا اتاق خواب است. پایه گلدان برای گوشه راهرو یا کنار در ورودی هم بسیار زیباست.

 

پایه گلدان کنار ورودی

پایه گلدان طبیعی کنار ورودی

پایه گلدان طبیعی کنار ورودی

پایه گلدان طبیعی کنار ورودی

 

 

شما با قرار دادن یک استند گلدان پارتیشنی روبروی ورودی خود و قرار دادن چند گلدان طبیعی روی آن، می توانید فضای ورودی و پذیرایی خود را جدا کنید. هم چنین می توانید کنار استند پارتیشنی خود یک صندلی یا نیمکت قرار دهید. جاکفشی را هم به شکلی مناسب، کنار این نیمکت یا صندلی قرار دهید تا یک ورودی زیبا و متفاوت داشته باشید.

در راهروی خانه به دلیل اینکه عبور از یک راهروی خالی و بی روح ممکن است خسته کننده باشد. در صورتی که عرض راهرو کمتر از ۱.۲ متر نباشد می توانید یک استند دیواری نصب کنید. پایه های گلدان هم در گوشه های راهرو یا ورودی های با فضای کافی، بسیار زیبا هستند.

 

 

پایه گلدان طبیعی کنار ورودی خانه

پایه گلدان طبیعی کنار ورودی خانه

 

استند گلدان طبیعی دیواری

استند گلدان طبیعی دیواری

 

پایه گلدان فلزی کنار ورودی

پایه گلدان فلزی کنار ورودی

 

استند گل در بالکن و تراس

 

اگر در خانه خود بالکن یا تراس دارید یکی از بهترین کارهایی که در جهت زیباتر کردن آن می توانید انجام دهید، قراردادن یک استند گلدان متناسب با ابعاد بالکن است. برای بالکن می توان چند نوع استند تهیه و نصب کرد. یکی از جذاب ترین مدل های استند برای بالکن، استند گلدان نرده است. اگر بالکن شما نرده های فلزی دارد، استند گلدان نرده انتخاب خوبی است. این نوع استند به وسیله گیره هایی که دارد به راحتی روی نرده بالکن آویزان می شود. استند های نرده ای، معمولا از جنس فلزی هستند ولی جنس چوبی و ام دی اف آن هم موجود است.

 

آویز گلدان نرده بالکن

آویز گلدان نرده بالکن

 

اگر بالکن شما نسبتا بزرگ است و فضای کافی دارد می توانید مدل های دیگر استند گل مثل استند پازلی، استند دیواری یا استند مدل تاج را در بالکن خود قرار دهید . این را بدانید که استند کتابخانه ای، استند پارتیشنی و پایه گلدان برای فضای بیرون مثل بالکن مناسب نیست.

 

استند گلدان بالکن خانه

 

اگر بالکن نسبتا کوچکی دارید که عرض بالکن هم اندازه یا کمتر از ۱ متر است بهتر است از استند دیواری استفاده کنید. استندهای دیواری در مدل ها و ابعاد متفاوت وجود دارند که معمولا به دیوار خالی روبروی درب بالکن نصب می شوند. اگر در بالکن دیواری خالی ندارید می توانید این استند را کنار نرده بالکن قرار دهید و ارتفاع آن را اندازه ارتفاع نرده بگیرید.

 

استند گلدان طبیعی بالکن خانه

استند گلدان طبیعی بالکن خانه

استند گلدان طبیعی بالکن خانه

استند گلدان طبیعی بالکن خانه

 

آویز گلدان

 

آویز گلدان یکی از وسایل قدیمی برای تزیین و نگهداری گلدان در خانه ها است. آویزهای گلدان معمولا از جنس های کنفی یا مکرومه هستند ولی ممکن است از جنس چوبی یا ترکیب چوب و مکرومه یا ترکیبی از دو جنس هم وجود داشته باشند.

این آویزها معمولا به صورت تکی هستند و یک گلدان داخل آنها قرار می گیرد. بعضی از آویزهای گلدان به صورت چند طبقه هستند و چند گلدان را نگه می دارند. آویزهای گلدان یا به صورت سقفی یا دیواری به وسیله یک قلاب فلزی به سقف یا دیوار وصل می شوند. به دلیل احتمال برخورد آویز گلدان با سر افراد، بهترین محل نصب آویزهای گلدان درگوشه ها یا کنار و جلوی پنجره ها است.

 

 

محل نصب آویز گلدان

 

آویز گلدان پذیرایی

بهترین نقاط برای نصب آویز گلدان طبیعی در پذیرایی، گوشه های پذیرایی یا جلوی پنجره ها برای آویزهای سقفی گلدان، و برای آویزهای دیواری گلدان هر دیواری که خالی بوده و دسترسی راحت به گلدان ها را داشته باشید.

 

آویز گلدان طبیعی

آویز گلدان طبیعی

آویز گلدان طبیعی

آویز گلدان طبیعی

 

آویز گلدان اتاق خواب

در اتاق خواب ها به دلیل اینکه فضای راحت تری داریم که همیشه جلوی دید نیست، آویزهای گلدان طبیعی را می توان کنار تخت خواب یا گوشه اتاق یا جلوی پنجره ها نصب کرد. حتی می توان آویز گلدان را از چوب پرده یا یک استند دیواری آویزان کرد.

 

آویز گلدان طبیعی

 

آویز گلدان راهرو و ورودی

اگر عرض قسمت جلوی ورودی خانه بیشتر از ۱.۲ متر باشد، می توانید یک آویز گلدان متوسط در گوشه آن نصب کنید. آویزها را نباید وسط راهرو یا جلوی ورودی نصب کنید، چون در مسیر عبوری قرار می گیرد.

 

آویز گلدان راهرو و ورودی

آویز گلدان راهرو و ورودی

 

آویز گلدان آشپزخانه

 

اگر آشپزخانه شما فضای نسبتا بزرگی دارد و یا جلوی پنجره های آشپزخانه، فضای خالی وجود دارد که کابینت یا ظرفشویی روبروی آن نیست می توانید آویزهای گلدان را در آشپزخانه نصب کنید. معمولا در آشپزخانه ها به دلیل وجود فضاهای کاری زیاد و نیاز به دسترسی راحت، بهتر است از آویزهای گلدان سقفی به غیر از جلوی پنجره ها در نقاط دیگر استفاده نکنید، مگر اینکه آشپزخانه خیلی بزرگ باشد.

 

 

 

آویز گلدان آشپزخانه

آویز گلدان آشپزخانه

 

 

آویز گلدان بالکن

 

اگر بالکن شما سقف نسبتاً بلندی دارد، می توانید از گوشه بالکن یا بالای نرده، برای نصب آویز گلدان استفاده کنید. در صورتی که آویز گلدان را به سقف بالکن نصب می کنید باید ارتفاع آن به حدی باشد که بتوانید به راحتی گلدان را آب دهید و به آن رسیدگی کنید. اگر آویز گلدان در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد باید برای دسترسی به گلدان از صندلی و چهارپایه استفاده کنید.

 

 

برای نصب آویز گلدان جلوی نرده هیچ محدودیتی از نظر ارتفاع ندارید و می توانید ارتفاع آویز را طوری انتخاب کنید که گلدان با فاصله کمی از نرده قرار بگیرد. مدل های دیگری از آویز گلدان وجود دارد که بوسیله یک پایه فلزی به دیوار آویزان می شود و با کمی فاصله از دیوار قرار می گیرد.

 

 

شلف دیواری گلدان

 

یکی دیگر از نگهدارنده های گلدان ها، شلف های دیواری هستند. شلف های دیواری، برای قراردادن گلدان های کوچک و نسبتا کوچک مناسب هستند. شلف های دیواری گلدان، مدل های مختلفی دارند، ولی رایج ترین نوع آنها، شلف دیواری ساده یا اصطلاحاً شلف شناور است.

در خانه های با سبک مدرن و ساده می توانید شلف های دیواری ساده به رنگ سفید یا رنگ های چوبی روی دیوار نصب کنید و گلدان های طبیعی خود را روی آنها قرار دهید. شلف های دیواری را در قسمت های فرورفته دیوار پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق خواب یا روی هر دیواری که جای مناسبی برای آن وجود داشته باشد می توان گذاشت. شلف دیواری گلدان را حتی می توانید در بالکن به دیوار نصب کنید.

 

 

جمع بندی:

 

اگر شما به دنبال راه هایی برای زیباتر کردن گلدان های طبیعی خود هستید، راهی کم هزینه و عالی، استفاده از استند، پایه و آویز گلدان است. شما حتی می توانید ایرادات خانه خود را با کمک این وسایل تاحدی برطرف کنید و محیط خانه را دلنشین تر کنید. استند گلدان، پایه گلدان، آویز گلدان یا شلف ها هر کدام با توجه به شرایط خانه، برای یک بخش از خانه مناسب تر است.

ابعاد، روشنایی، تعداد گلدان و شرایط دیگر خانه شما، راهنمایی برای انتخاب هر یک از این نگهدارنده های گلدان است. در این مطلب انواع مدل های جدید هر یک از این نگهدارنده های گلدان را با هم دیدیم و با کاربرد صحیح هر کدام آشنا شدیم. امیدوارم با اضافه کردن یک استند یا آویز زیبا، به خانه خود جلوه ای تازه و جدید دهید و از دیدن گلدان خود لذت ببرید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *