دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره؛ چیدمان جدید و زیبا

اتاق خواب های دو نفره، محلی برای استراحت و آرامش بعد از یک روز خسته کننده هستند، پس توجه به نوع دکوراسیون اتاق خواب دو نفره به طوری که اصولی و آرامش بخش باشد، خیلی مهم است. علاوه بر این نکته، انتخاب دکوراسیون و وسایل اتاق خواب به نحوی که جدید و به روز باشند هم به ما کمک می کند که اتاق خوابی زیبا و شیک داشته باشیم. در این مطلب انواع مدل دیزاین اتاق خواب دو نفره را به همراه طرح های جدید هر یک از وسایل را ارائه دادیم، تا به راحتی اتاقی شیک و چشم نواز درست کنید. پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

شاید این مطلب برایتان جالب باشد:

۵ نوع طراحی اتاق خواب که مد سال است:

برای طراحی فضای داخلی اتاق خواب، اول از همه ، باید به سلیقه و ترجیحات شخصی دقت کنید. از این گذشته، هیچ کس بهتر از شما نیازهایتان را نمی شناسد. طراحان، پنج مدل طراحی برای دکوراسیون اتاق خواب دو نفره در سال جدید ارائه داده اند که از راه حل های شیک و به روز پیروی می کند.

۱- مدل هوگه

هوگه، به معنای “خوشبختی” است. به معنی عشق به خانه، فضای گرم و راحت و محیطی که فقط از اجزای خوشایند تشکیل شده است. هوگه یکی از سبک های محبوب برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب دو نفره در سال جدید است.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

روش دیزاین اتاق خواب به روش گرم و صمیمی ( هوگه):

۱- از رنگهای پاستلی ملایم برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید (یا می توانید رنگ سفید ، خاکستری کم رنگ ، بژ و آبی چرک را انتخاب کنید).

۲- مواد طبیعی را در اولویت قرار دهید، مثل چوب، سنگ، پشم، ترمه، کتان و پنبه. فضا را با الگوها و بافتهای متنوع، زیبا کنید.

۳- با خیال راحت فضای داخلی را با بالش، پتو و شال، گلدان، مجسمه و شمع دیزاین کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

۲- اتاق خواب به عنوان یک اثر هنری

امسال یکی از روش های طراحی اتاق خواب، دیزاین اتاق با اشیاء هنری و لوازم جانبی تزئینی است. اگر به هنر علاقه مند هستید، این روش متعلق به شماست.

نقاشی ها، طرح ها و پوسترهای خلاقانه ، گلدان های رومیزی و گلدان های زمینی بزرگ، قفسه های کتاب و شلف ها، مجسمه ها و ساعت ها؛ وقتی اتاق خود را با وسایلی که پیام هنری واضحی را منتقل می کنند، احاطه کنید، مطمئناً انرژی فوق العاده ای را احساس خواهید کرد.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

۳- استفاده از طبیعت در اتاق خواب

یکی از مفاهیم کلیدی در طراحی و چیدمان خانه ها و آپارتمان ها، گل ها و گیاهان هستند. اگر هنوز اتاق خوابی مجلل و خشک دارید، جای خالی طبیعت در اتاق شما حس می شود. از راه حل های زیر استفاده کنید و زیبایی، طراوت و عناصر طبیعی را به اتاق خوابتان بیاورید.

گیاهان طبیعی

یک اتاق خواب دو نفره، بدون گیاه و گلدان طبیعی، دلگیر و کسل کننده می شود. یک گیاه آپارتمانی که با شرایط اتاق خواب شما هماهنگ باشد را انتخاب کنید. گیاهان را روی شلف ها، قفسه ها، کنسول ها و میزهای آرایش قرار دهید. انتخاب گلدان مناسب هم مهم است، هیچ چیز بهتر از گلدان های شیشه ای، سرامیکی و حصیری نیست.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

دکور و مبلمان چوبی

 بافت چوبی، که با رنگ پوشیده نشده باشد، بسیار زیباست. شما می توانید در اتاق خواب خود از وسایل چوبی خام مثل گلدان، میز، پاتختی، صندلی یا تابلوهای چوبی و سبدهای حصیری استفاده کنید که حس طبیعت را برای شما زنده می کنند.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

ملحفه و روتختی از پارچه های طبیعی

 کاربرد پارچه های با جنس طبیعی و بدون استفاده از ساتن، ابریشم و ژاکارد در اتاق خواب دو نفره، خیلی آسان است. ملحفه های کتان و پنبه و روبالشی، روتختی های نخی، لنین و پشمی فضای طبیعی دلنشینی در اتاق خواب ایجاد می کنند و به شما کمک می کنند تا راحت تر نفس بکشید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

۴- سبک روستایی یا سبک صنعتی و مدرن

به غیر از سبک های معمول دکوراسیون داخلی مانند کلاسیک و سبک مدرن، امسال دو سبک دیگر برای اتاق خواب دونفره بزرگسال، محبوب شده است.

۵- سبک روستیک

با فضایی به سبک روستایی و راحت و صمیمی است، تخت و وسایل چوبی و طبیعی در آن به کار می رود. کسانی که سبک روستیک را انتخاب می کنند باید بر چوب با بافت نمایان و ساییده شده، فلز تیره که انگار کهنه شده و پارچه های چند لایه تمرکز کنند. چنین محیطی خشک و بی روح نیست. در این اتاق خواب، می توانید به سرعت انرژی از دست رفته در طول روز را بدست آورید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

۶- سبک صنعتی

اتاق خواب دو نفره بزرگسال به سبک صنعتی، یک انتخاب فوق العاده خاص و خلاقانه برای کسانی است که هیچ وسیله اضافی را تحمل نمی کنند و به راحتی از وسایل ساده، الهام می گیرند. دیوارهای ساخته شده از آجرهای رنگی یا بدون گچ و قفسه های ساخته شده از چوب یا فلز در این سبک به کار می رود.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

هم چنین استفاده از فلز زیاد در دکوراسیون، مبلمان و لوازم دیگر، حداقل کاربرد پارچه و فرش و عدم استفاده از اشکال پیچیده از ویژگی های این سبک دکوراسیون است. این اتاق احساس آرامش و سادگی و بی تکلف بودن را به شما القا می کند.

ترکیب و تعادل

در طراحی دکوراسیون داخلی، احترام به سلیقه افراد، عامل مهمی به حساب می آید. در صورتی که شما به یک سبک دکوراسیون علاقه داشته باشید هم می توانید از وسایلی مدرن در این سبک استفاده کنید.

به این معنی که در هر سبکی شما آزاد هستید از اجزا یا مبلمانی با سبک های دیگر در آن به کار ببرید. ولی، نکته اصلی که نباید فراموش کنید این است : همه چیز نیاز به تعادل و تناسب دارد. یک اتاق خواب شیک و زیبا، متعادل ، دارای وسایل کاربردی و فضایی متناسب است.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

برای یک طراحی متعادل می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

۱- تقارن اتاق خواب:

اتاق خواب دو نفره شما هر اندازه یا شکلی داشته باشد، چیدمان متقارن مبلمان و دکور به شما حس آرامش و دنج بودن می دهد. این نوع چیدمان، باعث منظم دیده شدن اتاق خواب می شود. تقارن در چیدمان و طراحی اتاق خواب، حس هرج و مرج و شلوغی را از فضا می گیرد و آن را به مکانی برای استراحت و خواب تبدیل می کند.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

۲- انتخاب درست وسایل :

قبل از اینکه وسیله ای را در اتاق خواب بگذارید یا آویزان کنید، ابتدا باید از خود بپرسید که آیا واقعا به این وسیله نیاز دارید و چرا باید اینجا باشد. اگر برای این سوال جوابی نداشتید، پس یعنی به آن احتیاجی نیست. این سوال ساده باعث می شود اتاق شما فقط وسایل کاربردی و مفید داشته باشد و از بهم ریختگی و پرشدن اتاق از وسایل غیرکاربردی، جلوگیری می شود.

۳- بهترین جا برای وسایل:

لازم نیست وسایل کوچک مورد علاقه خود را از اتاق خواب بیرون ببرید، انتخاب مکان مناسب برای آنها بسیار عاقلانه تر است. خیلی راحت می توان فهمید که وسایل مورد علاقه شما دقیقاً همان جایی است که به آن نیاز دارید.

اگر وسیله مورد نظر همیشه همان جا بوده و همیشه هم مورد استفاده قرار می گیرد، پس بهترین جا را برای آن انتخاب کرده اید. ولی اگر وسیله ای در قسمتی از اتاق است که برای مدتی بی استفاده مانده به احتمال زیاد به علت عدم دسترسی یا جای نامناسب آن بوده است.

هدبوردهای (سرتخت) اتاق خواب دونفره مد سال

سر تخت ها، مدت زیادی است که از عناصر تاثیرگذار دکوراسیون اتاق خواب دو نفره هستند. البته، بعضی مدل ها مانند سبک مدرن و خیلی ساده (مینیمالیسم) هنوز محبوب است و به همین دلیل تخت های خیلی ساده و بدون سرتخت را هنوز هم می توان دید.

این مدل، طرفداران خاص خود را دارد، کسانی که از وسایل و اجزای اضافه خوششان نمی آید و دوستدار سادگی اند، از علاقمندان تخت بدون هدبورد هستند. استراحت بر روی تخت خوابی با سرتخت، احساس امنیت و راحتی می دهد و حتی تا حدی ایمنی را نیز فراهم می کند.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

انواع سرتخت های (هدبورد) تخت خواب دو نفره:

سرتخت های چوبی طبیعی

راه حلی ساده و زیبا که مطابق سبک هایی مانند روستیک یا اسکاندیناوی است. یک اتاق خواب دو نفره با یک سرتخت چوبی، حس گرمی و صمیمیت را در فضا ایجاد می کند و ظاهری دلنشین و طبیعی دارد.

سرتخت های هندسی و نقشدار

کاربرد نقوش یا طرح های هندسی در سرتخت، تخت خوابی مدرن و شیک را می سازد. کاربرد یک رنگ کمرنگ برای این سرتخت ها، تعادل و آرامشی خاص به اتاق خواب می دهد. سرتخت هندسی بیشتر در اتاق خواب هایی که وسایل و دکورسیون ساده ای دارند، کاربرد دارد.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

سرتخت های نئوکلاسیک

این تخت خواب ها دارای سرتخت هایی از لمسه های مخمل هستند. این سرتخت ها با طرح هایی به اشکال مختلف، مانند الماس طراحی شده اند. این لمسه کوبی ها بسیار زیبا و چشم نواز هستند و جلوه ای شیک به اتاق خواب دو نفره شما می دهند.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره سرتخت ها
دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

کاغذ دیواری های اتاق خواب دو نفره مد سال

با اینکه کاغذ دیواری سال هاست به عنوان پوشش دیوارهای اتاق خواب ها استفاده می شود، ولی هنوز هم جز ترندهای طراحی اتاق خواب دو نفره بوده و طرفدارهای خودش را دارد. شما می توانید کل دیوارهای اتاق خواب یا فقط یک دیوار پشت تخت خواب را کاغذ دیواری کنید. برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری به سبک و رنگ کل اتاق دقت کنید.

طرح های کاغذ دیواری

کاغذ دیواری هایی که امسال مد هستند و می توانید از آنها برای دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید را با هم می بینیم.

طرح گیاهی و گرمسیری با  گل های بزرگ؛

مدل نقاشی های دیواری؛

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره و کاغذ دیواری

الگوهای هندسی کوچک و بزرگ؛

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره و کاغذ دیواری

رنگ های کمرنگ با طرح های براق نقره ای یا طلایی؛

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره و کاغذ دیواری

کاغذ دیواری سه بعدی با طرح سنگ مرمر طبیعی؛

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره و کاغذ دیواری

طرح هنری با نقشی منحصر به فرد؛

طرح های گلدار با تقلید از الگوی روی پارچه؛

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره و کاغذ دیواری

کاغذ دیواری هایی که طرح نقطه ای و طرح شیشه خرده دارند؛

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره و کاغذ دیواری

چراغ های مد سال اتاق خواب دو نفره

نورپردازی درست و متناسب در دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، یکی از اصول مهم و تاثیرگذار است. پیشنهاد من برای امسال، صرف نظر کردن از نورهای کلاسیک و سنتی است. به جای تضاد شدید نور و سایه و به کار بردن چراغ های پرنور؛ از لامپ هایی با نور کم و ظریف استفاده کنید. از راه های زیر می توانید این کار را انجام دهید:

۱- نور های مخفی LED ؛

 منابع نوری به روز و محبوبی که برای اتاق خواب بسیار عالی هستند. با این لامپ ها، نور خیلی روشن و اذیت کننده ای وجود ندارد. فقط نوری پراکنده و آرام را می بینید که فضایی صمیمی و راحت ایجاد می کند.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

۲- پنل های نوری دیواری

پنل های نوری، جز نورهای معمولی و غیر مستقیم هستند که کم کم میزان محبوبیت آنها رو به افزایش است. ترکیب عملکردهای تزئینی و کاربردی به آنها امکان می دهد در اتاق خواب ها با هر اندازه ای استفاده شوند.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

۳- لامپ های هالوژنی

لامپ های هالوژنی را می توان نوعی لامپ های سنتی- مدرن نامید. یکی از مزایای هالوژن ها، ایجاد مناطق روشن به صورت لکه ای برای هر قسمتی از اتاق است که تمایل به نورپردازی آن دارید.

لامپ های هالوژن می توانند یک ناحیه را به صورت نقطه ای یا پیوسته روشن کنند و به این وسیله روی آن قسمت تمرکز بیشتری ایجاد می کنند. لامپ های هالوژنی را می توان روی دیوار، تخت یا سقف نصب کرد.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

۴- نورهای خطی

 یک جایگزین عالی برای لامپ های هالوژن و LED هستند. جزء جدیدترین منابع نوری برای طراحی داخلی خانه هستند. در واقع از نورهای هالوژن یا ال ای دی تشکیل شده اند و روی یک پایه خطی و معمولا با اندازه های کوچکتر نصب شده اند.

این لامپ ها اگر جای مناسبی نصب شوند، این امکان را می دهند که جهت روشنایی را همانطور که می خواهید تغییر دهید. چنین نورهای انعطاف پذیری به ویژه برای اتاق خواب های مدرن و مینیمال که لامپ های ساده و کاربردی لازم دارند، مناسب است.

۵- دیوارکوب ها و آباژورهای زمینی

 در اتاق خواب های دو نفره جدید، چراغ های دیوارکوب و آباژورهای زمینی، نقش زیادی در زیبایی و روشنایی اتاق ایفا می کنند. شما می توانید از یک یا دو دیوار کوب کنار تخت خواب یا یک آباژور زمینی و بلند با کمی فاصله از تخت استفاده کنید.

حتی می توانید از هر دو این گزینه ها در اتاق خواب استفاده کرده و دیگر لوستر در سقف اتاق خواب نصب نکنید، البته درصورتی که این دیوارکوب ها و آباژور انتخابی شما، روشنایی کافی داشته باشند.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

https://saramood.ir/2021/10/%DA%AF%D9%84%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%8C-%D8%A2/

پرده اتاق خواب دو نفره بزرگسال

در سال های اخیر بیشتر بر پرده های ساده و پارچه ای تمرکز شده است. حتی پرده های شید و زبرا در دکوراسیون اتاق خواب دو نفره خیلی توصیه نمی شود. پرده های زیبایی در مدل ها و رنگ های جدید مورد استفاده قرار گرفته که در ادامه چند نمونه را با هم می بینیم.

شما می توانید پرده های اتاق خواب را از بین موارد زیر انتخاب کنید:

۱- رنگ های مد سال : رنگ بژ، سبز سدری، آبی چرک، خردلی، آبی دریایی، رنگ صورتی چرک؛

۲- تک رنگ شامل پرده های چاپی و نقش دار که البته کمی محبوبیت خود را از دست داده اند؛

۳- جنس نازک و سبک از جنس تور یا ارگانزا؛

۴- پرده سنگین از پارچه های متراکم مانند مخمل؛

۵- کتان و پنبه طبیعی؛

۶- مدل چند لایه با پارچه هایی با رنگ های مشابه یا متضاد

کفپوش اتاق خواب دو نفره

هنگام طراحی و انتخاب دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، علاوه بر دیوارها، باید به کف اتاق هم توجه کرد. راحتی شما بستگی به این دارد که بافت کفپوش چقدر طبیعی و راحت است. در سال جدید، کفپوش هایی به صورت ترکیبی یا ساده و کفپوش هایی با ابعاد بزرگ یا اشکال متفاوت مد شده است. در ادامه چند نمونه را با هم می بینیم.

 کفپوش های جدید و شیک

۱- ترکیب سرامیک با پارکت یا لمینیت؛

۲- کفپوش پارکت کلاسیک ؛

۳- کفپوش وینیل با رنگ های طبیعی و ملایم؛

۴- کفپوش های سرامیک با ابعاد هندسی بزرگ یا طرح های سنتی؛

۵- ترکیبی متضاد از کف تیره و دیوارهای روشن؛

فرش اتاق خواب دو نفره بزرگسال

فرش ها جزئی مهم و تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب دو نفره هستند. امروزه فرش ها و قالیچه ها با طرح ها، رنگ ها و جنس های متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام جلوه ای متفاوت در اتاق ایجاد می کنند. برای انتخاب فرش هایی زیبا که مکمل دکوراسیون اتاق خواب شما باشد، باید به سبک اتاق، رنگ ها، جنس و مد جدید توجه کنید. در ادامه چند نمونه فرش مد سال را با هم می بینیم.

فرش های جدید

فرش های جدید و زیبایی که می توانید برای اتاق خواب انتخاب کنید:

۱- فرش های ساده با پرز های بلند (فرش شگی)؛

این مدل فرش پرز بلند، یکی از فرش های جالب و جدید برای اتاق خواب هاست. معمولاً با ابعاد کوچک و رنگ های خنثی پیدا می شود. یک فرش پرز بلند کنار تخت یا وسط اتاق خواب، جلوه ای مدرن و خاص درست می کند.

۲- فرش های با پرز کوتاه و رنگ های کمرنگ طوسی، آبی، بژ، قهوه ای؛

این فرش های پرز کوتاه، برای اتاق خواب های مدرن یا مینیمال، که ساده و بدون تزیین هستند، خیلی زیبا و مدرن است. می توانید یک فرش با اندازه متوسط زیر تخت خواب پهن کنید به طوری که از دو طرف تخت، حدود ۰.۵ تا ۱ متر بیرون آمده باشد. یا یک مدل کوچکتر انتخاب کنید و یک طرف تخت خواب پهن کنید.

۳- فرش هایی با نقش های هندسی بزرگ؛

فرش های با طرح هندسی بزرگ معمولاً برای اتاق خواب های با سبک مدرن و مینیمال، مناسب است. شما می توانید فرشی با طرح های به رنگ یکی از وسایل اتاق مثل پرده انتخاب کنید. دقت کنید که در صورت انتخاب این نوع فرش، از روتختی یا پرده طرح دار استفاده نکنید، چون باعث شلوغی می شود.

۴- فرش های طبیعی کوچک مانند گلیم؛

فرش های کوچک مانند گلیم یا طرح گلیم، معمولاً رنگ های زیاد و زنده دارند. این فرش ها را در بخش های مختلف اتاق می توان پهن کرد. یک فرش کوچک به اندازه عرض تخت، پایین تخت و با کمی فاصله پهن کنید. یا یک گلیم کنار تخت خواب و با اندازه کوچکتر از طول تخت، روی زمین بیندازید.

۵- فرش هایی با نقش پوست حیوانات

فرش هایی با طرح های پوست پلنگ، گورخر، ببر یا دیگر حیوانات می تواند انتخاب جذاب و متفاوتی باشد. اگر اتاق خوابی ساده و با پارچه های یک رنگ دارید که طرح زیادی ندارند، این نوع فرش برای اتاق شما عالی است.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

جمع بندی:

اتاق خواب دو نفره شما چه کوچک باشد یا متوسط و بزرگ، می توانید با وسایل و اجزایی که در این مطلب معرفی شد به راحتی اتاقی طبق مد روز داشته باشید. برای تغییر یا خرید دکوراسیون اتاق خود، لازم نیست تمام وسایل و اجزای آن را عوض کنید، بلکه با هوشمندی و تعویض یک یا دو مورد مانند قالیچه یا کاغذ دیواری یا حتی چراغ های اتاق و تبدیل آنها به مدل های روز، می توانید اتاق خوابی متفاوت و زیباتر داشته باشید.

تشخیص اینکه تعویض یا خرید کدام وسیله برای دکوراسیون اتاق خواب دو نفره شما، نتیجه بهتر و تاثیر بیشتری دارد به عهده خودتان است. در صورتی که قصد خرید جدید کل وسایل اتاق خواب دو نفره یا اتاق عروس را دارید، این مطلب راهنمای کاملی برای شما خواهد بود تا اتاق خوابی شیک و عالی، مطابق با طراحی روز دنیا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *