دکوراسیون اتاق خواب

چطور رنگ اتاق خواب دو نفره را انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ اتاق خواب دو نفره، قبل از خرید دکوراسیون اتاق خواب یا تعویض بخشی از وسایل اتاق، مساله ای مهم است. همیشه تصمیم گیری در مورد انتخاب رنگ های اجزا و وسایل اتاق خواب کاری سخت و وقت گیر است، که ما را به شک می اندازد. در این مواقع شاید رنگ مورد علاقه خود را بدانیم ولی در انتخاب رنگ همه وسایل و دکوراسیون اتاق تردید داریم. دانستن اینکه چه رنگ هایی با هم ترکیب زیبا و جذابی می سازند، ما را در این زمینه خیلی کمک می کند.

 در این مطلب، بهترین و جدیدترین ترکیب رنگ اتاق خواب دو نفره را معرفی می کنیم که در نهایت بتوانید رنگ همه اجزا و وسایل اتاق خود را انتخاب کنید.

شما برای انتخاب ترکیب رنگی زیبا برای اتاق خواب، باید جواب این سوالات را بدانید:

می خواهید فضایی آرامش بخش داشته باشید یا اتاقی پر زرق و برق ؟

آیا اتاق نیاز به رنگ های پررنگ و خاص دارد یا رنگ های ملایم و خنثی مناسب آن است؟

از رنگ های گرم خوشتان می آید یا رنگ های سرد یا خنثی؟

امسال، رنگ های عالی و زیادی برای اتاق خواب، محبوب شده و مورد استفاده قرار می گیرند؛ از رنگ های کمرنگ و خنثی گرفته تا رنگ های جسورانه و زیبا که به آنها می پردازیم؛ پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید

رنگ ها اثر شگفت انگیزی در تغییر دکوراسیون اتاق خواب دارند. گاهی تغییر رنگ یک دیوار، پرده یا کفپوش، فضای کوچکی را اصلاح می کند یا اتاق را از بی حالی و یکنواختی خارج می کند. مساله مهم در کاربرد رنگ ها، تعادل و تناسب استفاده از آنهاست به طوری که اتاق خواب خیلی تیره یا خیلی روشن و بی رنگ نباشد.

رنگ هایی که برای اتاق خواب دو نفره محبوب هستند:

رنگ های تیره

۱- رنگ سبز تیره (سبز زمردی)

اتاق خواب، فضایی مهم در هر خانه است. چون اتاق خواب محل آرامش، دریافت انرژی و انجام کارهای شخصی یا کاری است. اتاق خواب نباید فقط مکانی برای خواب باشد، بلکه جایی است که باید ذهن و تخیل را پرورش دهد.

بنابراین با وجود اینکه رنگ سفید یا بژ، رنگ های عالی برای اتاق خواب دونفره هستند، من شخصاً عاشق رنگ های تیره تر هستم. به دلیل اینکه هر چیزی در پس زمینه تیره، بهتر جلوه می کند و تضاد فوق العاده ای ایجاد می شود. مثلاً مبلمان، لوازم جانبی، پرده یا تابلویی که جلوی دیوار سبز زمردی قرار گرفته باشند، منظره خیلی عالی درست می کنند.

رنگ اتاق خواب سبز جدید

رنگ سبز زمردی و سدری از رنگ های مد سال است که در همه قسمت های خانه مخصوصاً اتاق خواب، می توان آن را به کار برد. سبز سدری و زمردی رنگهایی آرامش بخش و گرم هستند که با رنگ های زیادی مثل طوسی، سفید، مشکی، بژ، کرمی و زرد روشن به راحتی ست می شوند.

رنگ اتاق خواب سبز جدید
 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید

۲- رنگ سیاه و سفید

اگرچه ترکیب رنگ سیاه و سفید، اخیراً (در سبک مینیمالیستی اسکاندیناوی) بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما از نظر من سیاه و سفید در کنار هم، فضایی متمایز، جسور و شیک ایجاد می کند. این همان احساسی است که باعث جذابیت اتاق خواب می شود. اگرچه رنگ های خنثی و کمرنگ برای اتاق خواب مدرن، به دلیل ویژگی های آرامش بخش، محبوب هستند، اما گاهی تفاوت و جسارت در انتخاب، نتیجه بسیار بهتری دارد.

 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید

ما به شما رنگ سفید را برای کف، فرش، تخت خواب و سه دیوار اتاق؛ و رنگ سیاه را برای یک دیوار، روتختی و آباژور و یک لایه پرده پیشنهاد می کنیم. شما می توانید به سلیقه خودتان بخشی از اتاق را سیاه و بخشی دیگر را سفید انتخاب کنید. مثلاً همه قسمت های اتاق از کف و دیوار و پرده را سفید و باقی وسایل مانند میز ، لامپ، گلدان و فرش را مشکی انتخاب کنید.

 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید

۳-  رنگ آبی ناوی روشن و صورتی چرک

امروزه رنگ های روشن در دکوراسیون خانه، طرفدارهای خاص خودش را دارد، به دلیل اینکه اکثراً خواهان بزرگتر دیده شدن فضاهای خود هستیم. اما گاهی فضای تاریک و تیره تری برای استراحت در اتاق خواب نیاز داریم. رنگ آبی ناوی ترکیب آبی تیره و طوسی می باشد و از رنگ های جدید در دکوراسیون داخلی است.

 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید

آبی ناوی، برای اتاق خواب ایده آل است و به شما کمک می کند بعد از یک روز طولانی، آرامش پیدا کنید. انتخاب ملافه ها و روتختی به رنگ صورتی چرک، کوسن های خاکستری روشن یا سفید، به این اتاق تناسبی از رنگ های روشن و تیره می بخشد. این ترکیب رنگ، اتاق خواب را به فضایی دلنشین برای استراحت تبدیل می کند.

 رنگ اتاق خواب آبی نفتی و صورتی

۴- رنگ سورمه ای، طلایی و قرمز

ترکیب رنگ اتاق خواب با رنگ های تیره مثل سورمه ای و قهوه ای در کنار رنگ طلایی، حسی لاکچری و خاص را به اتاق اضافه می کنند. اگر طرفدار اتاقی با طراحی لاکچری و خاص هستید، این رنگ ها برای اتاق شما مناسب است. رنگ سورمه ای، رنگ آسمان شب است و باعث آرامش شما در اتاق خواب می شود و رنگ هماهنگی برای تن های طلایی و گرم مثل کمد لباس ها است.

همچنین در این اتاق می توان رنگهای فیروزه ای کمرنگ و قرمز را در وسایل کوچکتر مثل چراغ یا رومیزی به کار برد.  این رنگها، رنگ آبی و طلایی را کامل می کنند تا در اتاق تعادل ایجاد شود.

 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید
 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید

۵-  رنگ آبی تیره، صورتی چرک و طوسی روشن

رمز داشتن یک اتاق خواب با رنگ های چشم نواز، داشتن تعادل است. این طرح، شامل رنگ آبی تیره (جوهری یا آبی نفتی) است که حسی رویایی و دوست داشتنی ایجاد می کند. رنگ آبی جوهری  به زیبایی با رنگ صورتی کمرنگ و طوسی روشن، ست می شود.

افزودن وسایلی با مواد طبیعی مثل چوب، بافت های طبیعی مثل پشم یا گلیم و وسایل دکوری سرامیکی مثل گلدان های سرامیکی، باعث می شود اتاق احساس خانه ای دنج و راحت داشته باشید و در آن احساس ارتباط با طبیعت زنده شود.

به طور کلی، این سه رنگ در کنارهم، واقعا خوب عمل می کنند، زیرا شامل تعادل نور در برابر تاریکی و رنگ تیره در برابر روشن است، که باعث آرامش و تعادل می شود.

 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید
 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید
 رنگ اتاق خواب دونفره جدید

رنگ های طبیعی

۱- رنگ های خنثی و فلزی

برای اینکه اتاق خواب دو نفره ساده و در عین حال شیک داشته باشید؛ یکی از بهترین ترکیب های رنگی، ترکیب یکی از رنگ سفید، طوسی، بژ و یکی از رنگ های نقره ای یا طلایی در کنار هم است. من فکر می کنم رنگ بندی خنثی از رنگ های سفید، بژ، طوسی و فلزی، فضایی آرامش بخش را ایجاد می کند.

همچنین قرار دادن بافت های مختلف در کنار هم، از پتوها یا شال های پشمی گرفته تا ملافه های پنبه ای یا کتان، حسی دلنشین و طبیعی را ایجاد می کند.

 رنگ اتاق خواب دونفره جدید
 رنگ اتاق خواب دونفره جدید

۲- رنگ طلایی و سفید

یکی از رنگ های روشن و ساده و در عین حال شیک، برای اتاق خواب دو نفره، رنگ های سفید و طلایی هستند. تخت خواب سفید با منبت ها و گلهای وسط تخت به رنگ طلایی، بسیار مورد توجه و چشم نواز است. رنگ سفید و طلایی در دکوراسیون اتاق خواب، حس ظرافت ، تمیزی و شکوه را القا می کنند و فضایی آرام برای شما خلق می کنند.

 رنگ اتاق خواب دونفره جدید

در صورتی که به این دو رنگ علاقه دارید، می توانید کف، دیوارها و پرده هایی سفید را با تخت خواب سفید و گل ها یا حاشیه طلایی انتخاب کنید. در کنار این اجزا هم می توانید از آباژور یا چراغ هایی با پایه هایی طلایی استفاده کنید.

البته اینکه همه اجزا و وسایل اتاق خواب شما سفید یا طلایی باشند، شاید چندان خوشایند همه نباشد. بنابراین می توانید از روتختی یا کاغذ دیواری کرمی یا بژ هم در کنار این دو رنگ استفاده کنید.

 رنگ اتاق خواب دونفره جدید

۳- رنگ چوب طبیعی، سفید و سبز

اتاق خواب دو نفره، یکی از فضاهایی است که رنگ های ملایم و کمرنگ در آن کاربرد زیادی دارد. رنگ های آرام و ملایم برای ما خارج شدن از دنیای پرهیاهو را آسان تر می کند. اتاق خواب های با  سبک اسکاندیناوی که با مواد طبیعی و چوبی طراحی می شوند، این  امکان را به شما می دهند.

 رنگ اتاق خواب دونفره جدید

بنابراین کاربرد چوب های طبیعی، گیاهان، وسایلی با جنس طبیعی، ملحفه و روتختی و وسایلی تک رنگ، اتاق خوابی دلنشین و روح نواز را برای ما درست می کند. هم چنین می توان در این اتاق ها، کف را به رنگ مشکی انتخاب کرد که برای عمق بخشیدن به رنگهای روشن تر موجود در اتاق، عالی است.

۴- رنگ کرمی، قهوه ای و صورتی پودری

رنگ های کرمی و قهوه ای روشن و صورتی پودری، در کنار هم فضایی رمانتیک و چشم نواز در اتاق خواب دونفره ایجاد می کنند. در کنار این رنگ ها می توان از رنگ های خنثی مانند طوسی روشن هم استفاده کرد. حتی می توان رنگ طلایی را در بعضی وسایل اتاق خواب به کار برد که به ایجاد فضای داخلی آرام و گرم کمک می کند.

 رنگ اتاق خواب دونفره جدید
 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید
 رنگ اتاق خواب دونفره جدید

۵- رنگ های چوبی و طوسی

اگر از علاقمندان به طبیعت و وسایل طبیعی هستید، این ترکیب رنگ برای اتاق خواب دو نفره شما ایده آل است. ترکیب رنگ های مختلف چوبی مخصوصاً رنگ های چوبی روشن مانند عسلی یا کرمی در کنار طوسی روشن، فضایی دلنشین و زیبا ایجاد می کند. این اتاق هم آرام است و هم طراوت دارد، در عین حال با استفاده از پارچه ها و آثار هنری، دنج و صمیمی می شود.

 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید
 رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید

۶- رنگ آبی کمرنگ و طوسی

امسال رنگ های سرد مخصوصاً درجات مختلف آبی، جز رنگ های ترند در دکوراسیون داخلی هستند. ترکیب رنگ های آبی فیلی و رنگ طوسی روشن، دو رنگ سرد و بسیار زیبا هستند. این دو رنگ در کنار رنگ سفید، کرمی و چوبی، اتاق خواب دو نفره را بسیار شیک و آرامش بخش می کنند.

درجات سردتر رنگهای آبی، سبز و طوسی در وسایل کوچک اتاق خواب در کنار رنگ مشکی، این اتاق خواب را تکمیل می کند و طیف رنگی ملایم و آرامی را به اتاق می بخشد.

 رنگ اتاق خواب دو نفره جدید
 رنگ اتاق خواب دو نفره جدید
 رنگ اتاق خواب دو نفره جدید

رنگ های خانواده طوسی

۱- درجات مختلف طوسی

بر خلاف نظر بعضی افراد، رنگ طوسی خسته کننده نیست، بلکه می تواند هم دوست داشتنی و گرم و هم آرامش بخش باشد. در تصویر اول می بینید که چگونه می توان رنگ های مختلف طوسی را با استفاده از بافت های مختلف، به کار گرفت.

در این ترکیب رنگ می توانید درجات مختلف رنگ طوسی از جمله طوسی خیلی روشن، طوسی فیلی، طوسی ذغالی و … را در کنار هم و در اجزای مختلف اتاق خواب به کار ببرید.

 این اتاق خواب دارای رنگ های سفید و کرمی است، اما اکثر وسایل با بافتی طوسی هستند. به کتان، پشم و شال بافت در برابر چوب، فلز و شیشه توجه کنید. این یک ترکیب رنگ خنثی است که فوق العاده مدرن و شیک است.

 رنگ اتاق خواب دو نفره جدید

۲- ترکیب رنگ های ساده

همیشه لازم نیست دو یا سه رنگ خاص را در کنارهم در اتاق خواب به کار برد. گاهی می توان از رنگ های ساده و خنثی و بدون ترکیب رنگی خاص برای طراحی اتاق خواب استفاده کرد. مزیت این کار، قابلیت استفاده از رنگ هایی است که به طور معمول در بازار وجود دارد و نیازی به پیدا کردن رنگی خاص از آن وسیله ندارید.

برای این ترکیب رنگ، از دیوارها و کف سفید شروع کنید. لامپ های مشکی، کوسن و وسایل دکوری مشکی در اتاق به کار ببرید. برخی از وسایل فلزی برنجی و همچنین میز یا تخت چوبی یا با رنگ چوبی به اتاق احساس گرما و زندگی می دهند.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

https://saramood.ir/2021/10/%DA%AF%D9%84%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%8C-%D8%A2/

۳- رنگ طوسی، مسی (یا قهوه ای) و سفید

برای اینکه خوابی راحت داشته باشید، به دنبال رنگ های ملایم در اتاق خواب باشید. زیرا ثابت شده است که تحریک بیش از حد بینایی قبل از خواب می تواند منجر به خواب ناآرام شود. به همین دلیل است که من عاشق اتاق خواب هایی با رنگ بندی طبیعی و آرام هستم.

 رنگ اتاق خواب دو نفره جدید

 در این ترکیب رنگ بهتر است اجزای بزرگ مانند دیوار و کف را به رنگ طوسی یا سفید و بقیه وسایل مثل تخت خواب یا روتختی و میز را به رنگ های مسی یا قهوه ای انتخاب کنید.

این رنگ ها در اتاق خواب، هیچ وقت از مد نمی افتد و سال های زیادی می توانید از آن استفاده کنید. این اتاق خواب، خیلی آرامش بخش است و می توان بلافاصله در آن به خواب رفت.

۴- رنگ طوسی روشن، سفید، نقره ای یا طلایی

اتاق خوابی با رنگ های سفید، طوسی روشن و نقره ای یا طلایی، واقعا اتاقی جذاب و تاثیرگذار است. رنگ های خنثی و رنگهای فلزی مثل نقره ای، جلوه ای شیک و چشم نواز به اتاق می دهند. طوسی های گرم، رنگ شامپاینی (ترکیب عسلی و بژ) ، طلایی یا نقره ای در کنار سفید خالص، اتاقی آرام و جذاب درست می کنند.

من به شما استفاده از پارچه ها یا فرش هایی با بافت های جدید مانند خز، اکریلیک و بافتنی ضخیم در کنار الیاف ظریف ابریشم و مخمل را پیشنهاد می کنم. این بافت ها باعث ایجاد فضایی رمانتیک و رویایی شود.

۵- رنگ آبی کمرنگ و طوسی

اگر به رنگ طوسی علاقه دارید، می توانید از ترکیب رنگ طوسی و آبی کمرنگ در کنار سفید یا کرمی استفاده کنید. شما می توانید با قرار دادن مواد طبیعی مانند چوب، پنبه، پشم و حصیر محیطی آرام و دلنشین ایجاد کنیم. توصیه من به شما دیوارهایی سفید یا طوسی روشن، کف سفید یا کرمی و روتختی و کوسن هایی به رنگ آبی روشن و سفید است. انتخاب رنگ فرش هم به سلیقه خودتان می تواند طوسی روشن یا تیره تر یا کرمی باشد.

این ترکیب رنگ بسیار طبیعی و آرامبخش است و در عین حال ترکیبی متعادل از رنگ های خنثی و سرد است. البته در انتخاب رنگ ها، هیچ الزامی وجود ندارد ، فقط تعادل در انتخاب رنگ ها را در نظر بگیرید.

ترکیب رنگ اتاق خواب دو نفره

۱- رنگ های پاییزی

رنگهای پاییزی اغلب به معنای زرد طلایی، قهوه ای گرم، خاکی، پرتقالی و نارنجی درخشان است. اگر این رنگ ها را با هم ترکیب کنید منظره ای فوق العاده از رنگ های یک روز پاییزی را در اتاق خود خلق می کنید. در کنار این رنگ ها هم می توانید از رنگ های طوسی، آبی که مکمل هستند به کار ببرید. تصویر زیر، با کاغذ دیواری و کوسن آبی تیره که در کنار رنگ طوسی کمرنگ و زرد خیلی کمرنگ، با افزودن بالشت هایی آبی روشن طراحی شده است.

برای جذاب تر شدن این اتاق بهتر است از یک رنگ قوی مانند قرمز پر رنگ مانند برگ های قرمز درخت ها در پاییز، انتخاب کنید تا به عنوان یک عنصر تاثیرگذار با رنگ متضاد عمل کند.

 رنگ اتاق خواب دو نفره جدید

اگر عاشق روزهای پاییزی و رنگ های گرم آن هستید می توانید برای کف اتاق خواب خود از رنگ کرمی یا سفید و در دیوارها رنگ سفید، رنگ نارنجی کمرنگ هم برای پرده ها انتخاب کنید. رنگ خاکی برای تخت یا روتختی ها و کوسن هایی به رنگ قرمز یا نارنجی یا آبی آسمانی انتخاب کنید؛ این ترکیب رنگی فوق العاده است. در ادامه نمونه هایی از طراحی اتاق خواب با این ترکیب رنگ عالی را می بینیم.

 رنگ اتاق خواب دو نفره جدید

۲- رنگ سبز نعناعی، طوسی، طلایی و طرح های هندسی

رنگ طوسی رنگی بسیار عالی برای طراحی اتاق خواب است چون به راحتی با همه رنگ ها ست می شود و آرام بخش است. ترکیب رنگ طوسی و سبز نعناعی و طلایی با پارچه های طرح هندسی مثل راه راه یا چهارخانه، برای اتاق خواب های شما بسیار جذاب و آرامبخش است. در عین حال این ترکیب رنگی جدید است که کمتر استفاده می شود.

 رنگ اتاق خواب دو نفره جدید

توصیه من به شما اتاقی با کف سفید یا طوسی یا رنگ های چوبی(لمینیت) یا گرم، دیوارهایی سفید یا طوسی روشن، پرده ای سفید و طوسی یا سفید و سبز نعناعی کمرنگ، تخت خواب و میز سفید و روتختی با پارچه طرح دار به رنگ طوسی سفید و سبز نعناعی است. در کنار این ها می توانید از وسایلی با پایه طلایی مانند آباژور یا گلدان هایی سرامیکی طلایی یا وسیله ای دکوری طلایی استفاده کنید که بسیار اتاق را زیبا می کنند.

جمع بندی:

در سال جدید، رنگ های تم خنثی و سفید در کنار رنگ های دیگر مثل صورتی پودری یا سبز و آبی ناوی، جز رنگ های زیبای سال، برای اتاق خواب های دو نفره هستند. اگر شما طرفدار رنگ های ملایم و طبیعی هستید، می توانید از ترکیب رنگ های کمرنگ و خنثی در اتاق خواب خود به کار ببرید.

ولی اگر طرفدار رنگ های پررنگ و جسورانه تری هستید می توانید از ترکیب رنگ های با رنگی تیره تر در اتاق خواب خود استفاده کنید و سلیقه خاص خود را به نمایش بگذارید. از اینکه تا آخر این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *