دکوراسیون آشپزخانه

کابینت آشپزخانه، مدل های جدید و رنگ های فوق العاده

ممکن است شما یک آشپزخانه قدیمی دارید یا کابینت های شما نیاز به بازسازی و تعویض دارد، ولی نمی دانید کابینت جدید آشپزخانه چه مدلی است. حتی خرید کابینت برای خانه نوساز هم نیاز به آشنایی با مدل ها و رنگ های سال دارد. سرمایه گذاری روی آشپزخانه و تغییر آن، بسیار ارزشمند است، چون باعث زیبایی و راحتی بیشتر خانم های خانه می شود. همچنین اگر قصد فروش یا اجاره آن را داشته باشید، باعث ایجاد ارزش افزوده برای خانه شما می شود.

در این مطلب ما به بررسی مدل ها، رنگ های مد جدید آشپزخانه، می پردازیم. شما می توانید با خواندن این مطلب به راحتی برای مدل و رنگ دلخواه کابینت خود، الهام بگیرید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:

موارد مهمی که در این مطلب عنوان می شود:

۱- جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه

۲- رنگ های جدید کابینت آشپزخانه

۳- کابینت جدید چه جنسی دارد؟

۴- طرح های جدید کابینت در سال جدید

مدل های کابینت جدید آشپزخانه

مدل های جدید کابینت برای امسال، کابینت با شلف شناور، مدل با درهای شیشه ای، مدل های صنعتی یا مدل های روستیک هستند. امروزه همه در آشپزخانه مثل مدل های قدیمی، وسایل را داخل کمد و کابینت ها پنهان نمی کنند. بلکه بخش هایی باز یا شفاف دارند که ظروف و وسایل را به نمایش می گذارند.

کابینت های زیبا و مدرن با شلف های شناور، درهای شیشه ای یا مدل صنعتی را انتخاب می کنند. در سال جدید،در کابینت ها، ترکیبی از ظاهر سنتی و مدرن را مشاهده می کنید.

کابینت مدرن دو رنگ

۱- کابینت با شلف های شناور

در سال گذشته، شلف های شناور و دیواری در آشپزخانه بیشتر مورد استفاده قرار گرفت. امسال هم در آشپزخانه های کوچک، کاربرد کابینت های بدون در بیشتر شده است و از قفسه های مدل های صنعتی بیشتر استفاده می شود.

کابینت مدرن  با شلف شناور

زمانی همه ما سعی می کردیم وسایل آشپزخانه خود را در کشوها و کابینت ها پنهان کنیم. اکنون، مردم با استفاده از شلف های شناور یا کابینت های بدون در، وسایل خود را به عنوان یک تزیین به نمایش می گذارند. شلف های دیواری، در آشپزخانه های با سبک ساده و همچنین سبک آشپزخانه های صنعتی از محبوبیت خاصی برخوردار است.

کابینت مدرن  با شلف شناور
کابینت با شلف شناور
کابینت مدرن  با شلف شناور

۲- کابینت با درهای شیشه ای

درهای شیشه ای کابینت، نوعی تعادل بین مدل های بدون در و مدل های قدیمی است. این کابینت ها دارای درهای شیشه ای هستند که وسایل و ظروف داخلشان را به نمایش می گذارد. این سبک کابینت، با آشپزخانه های کوچک و بدون پنجره، بیشتر مطابقت دارد. کابینت در شیشه ای، باعث بزرگتر شدن آشپزخانه های کوچک و فضاهای بسته می شود.

کابینت با در شیشه ای
کابینت با در شیشه ای
کابینت با در شیشه ای
کابینت با در شیشه ای مات

۳- کابینت های تخت بدون دستگیره

کابینت های تخت آشپزخانه، فوق العاده مدرن و براق هستند. بعضی از آنها آنقدر زیبا هستند که حتی دستگیره ندارند. کابینت های تخت، دارای درهایی صاف و بدون قاب هستند و از ظرافت بیشتری برخوردار هستند.

این کابینت ها با دو جنس ام دی اف مات یا هایگلاس ساخته می شوند که نوع هایگلاس، جلوه بیشتری دارند. این کابینت ها از نوع طراحی بدون تزیین ( مینیمالیستی) هستند. بنابراین با کاشی دیواری ساده و بدون طرح، یک نور مخفی ملایم زیر کابینت، کف و دیوار ساده، بسیار زیبا می شوند.

کابینت مدرن بدون دستگیره
کابینت مدرن بدون دستگیره دو رنگ
کابینت مدرن بدون دستگیره دو رنگ

۴- کابینت ها و سطوح تیره

کابینت ها و سطوح تیره اخیراً خیلی پرطرفدار شده اند و بیشتر به کار می روند. کاربرد رنگ های تیره در آشپزخانه به یک ترند تبدیل شده است. صفحه روکابینتی، کاشی بین کابینتی و خود کابینت ها را به رنگ های تیره در می آورند و رنگ دیوارها یا سایر دکوراسیون خانه را به رنگ های روشن، انتخاب می کنند.

در این حالت تعادلی بین بخش های تیره و روشن در خانه برقرار شود و ترکیب جذاب و خیره کننده ای در خانه ایجاد شود.

کابینت های تیره
کابینت مشکی مدرن
کابینت های تیره

از نظر بسیاری به عنوان یک رنگ قوی و تاثیرگذار، رنگ هایی مانند سیاه و خاکستری تیره، هنگامی که در سطوحی مانند صفحه روکابینتی، کف و کاشی بین کابینتی استفاده می شود، می توانند فضای آشپزخانه را بسیار جذاب کنند. به ویژه هنگامی که با مصالح چوبی ترکیب می شوند و جذابیت طبیعی به آن می بخشند.

کابینت های تیره
کابینت های مشکی مدرن

 5- کابینت هایی با جزیره قرمز

رنگ قرمز شاید در نگاه اول برای کابینت ها کمی غیر عادی باشد، ولی در سال ۲۰۲۱ طراحان به دنبال جسارت و تفاوت بیشتری هستند. ساکنین خانه به دنبال رنگ های زیبا و شاد هستند تا با نگاه کردن به آنها روحیه خود را تقویت کنند.

مدل کابینتی که امسال توسط طراحان توصیه می شود، کابینت هایی دو رنگ با رنگ طوسی روشن یا تیره و جزیره قرمز است.

کابینت با جزیره قرمز

برای اینکه رنگ قرمز جزیره آشپزخانه، خیلی روشن و تند نباشد، از ترکیب قرمز و کمی خاکستری یا قرمز تیره تر مثل آلبالویی استفاده می شود. این ترکیب رنگ در کابینت، جذابیت و تعادلی بی نظیر به آشپزخانه می دهد و آن را به نقطه ای تاثیرگذار در خانه تبدیل می کند.

کابینت با جزیره قرمز
کابینت با جزیره قرمز

۶- کابینت های با طرح متقاطع

این نوع کابینت ها به دلیل ایجاد فضایی بیشتر به صورت متقاطع و روبروی کانتر اصلی، آزادی عمل بیشتری برای آشپزی و پذیرایی از مهمانان به ساکنین خانه می دهد. 

با وجود این ویژگی خوب، اگر شما خانه ای کوچک داشته باشید یا از طرح هایی که به سمت نشیمن و پذیرایی ادامه دارد، خوشتان نمی آید، این کابینت برای شما مناسب نیست و باید مدل های دیگر را انتخاب کنید.

کابینت با میز متقاطع
کابینت با میز متقاطع

۷- کابینت های مدل صنعتی

در طراحی آشپزخانه ها، کاربرد مصالحی که خالص بوده و بافت و ویژگی های اصلی خود را نشان دهند، جز ترندهای سال ۲۰۲۱ می باشد. امسال، کاربرد فلز در کابینت ها، طرفدار بیشتری پیدا کرده است.

کابینت مدل صنعتی

مخصوصاً کابینت هایی فلزی بدون در و به صورت قفسه ای، بیشتر رواج پیدا کرده است. این مدل کابینت های فلزی، به سبک صنعتی است که در آشپزخانه های مدرن و ساده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در این آشپزخانه های صنعتی می توان از فلز برای جنس دستگیره های کابینت، پایه های جزیره های آشپزخانه و پایه های میز و صندلی ها استفاده کرد.

کابینت مدل صنعتی
کابینت مدل صنعتی

۲- رنگ های جدید کابینت

در سال ۲۰۲۱، طیف گسترده ای از رنگ ها برای کابینت آشپزخانه به کار می رود. سال های گذشته،در کابینت ها رنگ های چوبی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت، ولی امسال رنگ های چوبی کمتر استفاده می شود و کابینت های رنگی مد شده است. البته این به معنی از مد افتادن کامل رنگ های چوبی نیست.

کابینت هایی با رنگ های سرد و ملایم و رنگ های سفید، طوسی، سبز و آبی از جمله مد امسال هستند. البته منظور از آبی و سبز، رنگ های آبی کمی تیره و اصطلاحاً ناوی و رنگ سبز زمردی است که به دلیل اینکه رنگ های خاص و زیبایی هستند، به آشپزخانه جلوه ای متفاوت و زیبا می دهند. رنگ های زیبا و به روز کابینت را در عکس زیر می بینید.

رنگ جدید کابینت آشپزخانه
رنگ جدید کابینت آشپزخانه
رنگ جدید کابینت آشپزخانه

۱- رنگ سفید

رنگ سفید کابینت ها، همیشه از محبوبیت خاصی برخوردار است. به دلیل اینکه رنگ سفید مخصوصا از نوع براق آن، فضا را بزرگتر و روشن تر نشان می دهد و با هر رنگی در آشپزخانه ست می شود. امسال هم رنگ سفید از رنگ های ترند کابینت است و هنوز جذابیت های خودش را دارد. کابینت های سفید مخصوصاً برای آشپزخانه های کوچک یا تاریک، از بهترین انتخاب ها هستند.

کابینت آشپزخانه سفید

رنگ سفید با بیشتر سبک های کابینت هماهنگی داشته و علاوه بر سبک های مدرن، کلاسیک، نیمه کلاسیک(نئوکلاسیک) با سبک های خانه مزرعه ای یا روستایی و سبک صنعتی هم هماهنگ است.

کابینت آشپزخانه سفید

۲- کابینت طوسی

رنگ طوسی چند سالی است که جزء رنگ های ترند طراحی داخلی خانه هاست. امسال هم دوباره برای کابینت ها از رنگ های مد سال است. یک ترکیب پیشنهادی برای کابینت های طوسی، رنگ طوسی تیره یا ذغالی برای کاشی های بین کابینتی و رنگ طوسی روشن برای کابینت ها است که ترکیب بسیار عالی ایجاد می کند.

 اگر فکر می کنید که این ترکیب، آشپزخانه شما را خیلی تیره می کند، با یک نور مخفی سفید زیر کابینت ها این تیرگی را جبران کنید و علاوه بر نورپردازی، جلوه زیبایی به فضا دهید.

کابینت آشپزخانه طوسی
کابینت آشپزخانه طوسی

۳- کابینت آبی ناوی

رنگ آبی که کمی خاکستری دارد و به آبی ناوی معروف است، رنگ جدید و زیبایی برای کابینت آشپزخانه است. رنگ آبی ناوی، برای کسانی که طالب آرامش دریا و ساحل هستند ایده آل است. در این حالت بهتر است از کاشی بین کابینتی سفید یا کرمی روشن و سرامیک های کف روشن استفاده کنید تا رنگ آبی کابینت خودش را بهتر نشان دهد.

برای ایجاد کانتراست و تضاد بیشتر، به هنگام کاربرد رنگ آبی ناوی برای کابینت ها فقط از همان رنگ کابینت استفاده کنید تا با رنگ های روشن کاشی و سرامیک تضاد زیبایی داشته باشد.

کابینت آشپزخانه آبی ناوی
کابینت آشپزخانه آبی ناوی
کابینت آشپزخانه آبی ناوی

۴- کابینت سبز زمردی

یک خبر در مورد رنگ کابینت جدید که شاید برایتان جالب باشد این است که امسال رنگ سبز زمردی برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ سبز کمی تیره یا سبز زمردی که به رنگ نگین های زمرد است، جز رنگ های مد امسال در کابینت هاست.

کابینت های به رنگ سبز با کاشی های بین کابینتی رنگ های روشن مثل سفید، کرمی روشن یا طوسی روشن خیلی عالی می شوند. برای سرامیک کف آشپزخانه، رنگ های سفید و روشن، جذابیت بیشتری به کابینت ها می دهد ولی از رنگ های چوبی یا طوسی هم می توان استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه سبز
کابینت آشپزخانه سبز

۵- کابینت های دو رنگ

در سال های اخیر، کابینت های دورنگ پرطرفدار شده و به یکی از ترندهای طراحی داخلی تبدیل شده است. برای نتیجه گیری بهتر از ترکیب دو رنگ، بهتر است بخش های تاریک و بسته آشپزخانه را از رنگ های روشن تر و بخش های روشن تر و بازتر را از رنگ های تیره انتخاب کنید.

انتخاب دو رنگ به صورت رنگ های هماهنگ یا متضاد و یا رنگ خنثی صورت می گیرد. شما می توانید از دو رنگ نزدیک به هم مثل عسلی و کرمی روشن یا قهوه ای و نسکافه ای یا دو رنگ متضاد مثل سفید و مشکی برای کابینت ها انتخاب کنید.

۶- رنگ چوبی طبیعی

همانطور که اغلب افراد به دنبال مصالح و دکوراسیون طبیعی هستند، کابینت هایی با چوب و رنگ های طبیعی هم از رنگ های پرطرفدار شده است. افرادی که طرفدار سبک های روستیک و حتی سبک صنعتی هستند، می توانند از کابینت های چوبی طبیعی در آشپزخانه خود استفاده کنند.

کاربرد چوب طبیعی در کابینت ها، جلوه ای طبیعی به کابینت ها داده و بخشی از طبیعت را به خانه می آورد و گرمی و طراوت در خانه ایجاد می کند.

۳- کابینت جدید چه جنسی دارد؟

۱- کابینت براق مانند کابینت های هایگلاس

۲- کابینت مات با جنس ام دی اف یا رنگی و مات

۳- کابینت چوب طبیعی و به رنگ های طبیعی

۴- طرح های جدید کابینت در سال جدید

۱- ترکیب دو سبک

با اینکه همواره به استفاده از سبک و طرح هماهنگ در دکوراسیون و آشپزخانه تاکید شده است. ولی امسال استفاده از ترکیب دو مدل کابینت های بسته و قاب دار و شلف های شناور در کنار هم توصیه شده است.

شلف های شناور در کنار کابینت های دیگر، به ما فضای بیشتری برای دسته بندی و قرار دادن ظروف می دهد. هم چنین حس پویایی را در آشپزخانه القا می کند، در عین حال زیبا و مدرن است.

۲- سطوح براق

سطوح کابینت براق، اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. این مد جدید برای هر آشپزخانه مناسب نیست، بلکه برای آشپزخانه های با سبک مدرن، ایده آل هستند. اغلب اوقات، کابینت های براق از جنس اکریلیک هستند.

این کابینت ها همان کابینت هایگلاس هستند. سطوح اکریلیک امکان داشتن ظاهری براق تر،رنگ و قابلیت تمیز شوندگی بهتر را فراهم می کند. کابینت هایگلاس سفید، به دلیل انعکاس فضای روبرو برای آشپزخانه های کوچک عالی است.

از طرفی هم به دلیل براق بودن سطح کابینت هایگلاس، ممکن است جای دست روی آن باقی بماند. شاید فکر کنید در حال حاضر کابینت هایی با سطوح براق کمتر استفاده می شوند، اما محبوبیت و کاربرد آنها در حال افزایش است.

۳- کابینت های مات

اگرچه، هنوز کابینت های براق مد هستند، ولی اخیراً کابینت های مات هم مورد توجه قرار گرفته اند. کابینت مات، امسال یکی از انواع کابینت های جدید و شیک است. کابینت های مات از جنس ام دی اف معمولی، وکیوم(ممبران) یا پلی یورتان هستند.

این کابینت ها، به صورت تک رنگ یا دو رنگ در آشپزخانه ها به کاربرده می شود. درکابینت های مات، جای دست روی سطوح باقی نمی ماند، ولی از طرفی شاید تمیز کردن آن نسبت به هایگلاس مشکل تر باشد.

۴- دستگیره های طرح دار

دستگیره هایی که به صورت معمول مورد استفاده قرار می گیرد، از جنس نیکل و فرم های ساده و رایج هستند. ولی استفاده از دستگیره های با جنس برنجی یا مسی و طرح دار جز مدهای سال جدید است که باعث تنوع در آشپزخانه می شود و جلوه متفاوتی از کابینت ها را به نمایش می گذارد. اگر شما طرفدار سبک های پر زرق و برق و تزئینی یا سبک های سنتی هستید، این دستگیره ها برای شما مناسب است.

۵- چه اجزایی هنوز در آشپزخانه مد است؟

۱- کشوهای خیلی عمیق

امروزه طراحی کابینت های زمینی به صورتی که کشوهای خیلی جادار و با عمق زیاد داشته باشند، پر طرفدار شده است. این کشوها به دلیل عمق زیاد، بسیاری از وسایل و ظروفی که در طبقات و کابینت های دیگر جا نمی شده را در خود جا می دهند.

اکثر قابلمه های نسبتا بزرگ، درهای قابلمه ها، ماهی تابه ها و دیگر ظروف بزرگ را می توان در این کشوها قرار داد.

۲- نور مخفی

با اینکه نورمخفی زیر کابینت سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد، ولی هنوز هم مد و زیبا است. در آشپزخانه هایی که نور زیاد و مستقیم دارند، نورهای مخفی بهترین انتخاب هستند.

نورهای مخفی را می توان به جای لوستر و لامپ آشپزخانه در قسمت های مختلفی به کار برد. نور مخفی زیر کابینت، برای پخت و پز و انجام کار روی سطوح کابینت، کاربردی و لازم است. همچنین شب ها با وجود این نور مخفی، به نور لامپ نیازی نیست و می توان به راحتی در آشپزخانه رفت و آمد کرد.

۳- جزیره های ناهارخوری

حتما شما هم کانترهایی که به صورتی طراحی شده تا در قسمت جلوی آن فضایی برای صندلی ها و نشستن داشته باشد را دیده اید. این کانترها دو کارکرد میز و کابینت دارند که به همین دلیل، کمی از فضای خود را از دست می دهند.

نوع جدید از میزهای کابینتی با عنوان جزیره های ناهارخوری، طراحی شده که به صورت مجزا ولی چسبیده به کابینت مجزا (کانتر) قرار می گیرد.

با استفاده از این جزیره های ناهارخوری هم امکان دورهم غذا خوردن و هم انجام کارهای روزمره دیگر را پشت میز داریم، در عین حال فضایی از کابینت ها هم اشغال نشده است. جزیره های ناهارخوری نوعی میز بار صنعتی و ساده محسوب می شوند که در عین سادگی و زیبایی، کاربردی هم هستند.

جمع بندی:

در این مطلب، مدل ها و رنگ های کابینت جدید آشپزخانه در سال جدید را معرفی کردیم. کابینت هایی با مدل های ترکیبی با شلف، کابینت های تخت و بدون دستگیره،کابینت های مدل صنعتی و چندین مدل دیگر برای امسال جز مدل های به روز و شیک هستند.

رنگ های جدید که امسال مد هستند، رنگ های آبی ناوی و سبز زمردی است. رنگ های سفید و طوسی هم که از قبل مد بودند و هنوز هم استفاده می شوند.

موارد دیگری هم مثل کشوهای عمیق، کابینت با جزیره های ناهارخوری و نور مخفی زیر کابینت ها خیلی کاربردی و تاثیرگذار بوده و امسال هم مد هستند.

با هم مدل ها، طراحی ها و رنگ های جذاب سال کابینت را دیدیم. حالا برای انتخاب کابینت ها، با دانستن به روزترین مدل و رنگ ها و توجه به شرایط آشپزخانه خود، می توانید کابینت های شیک و جدیدی را انتخاب کنید و از آشپزخانه چشم نواز خود به عنوان قلب خانه لذت ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *