دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون پذیرایی, دکوراسیون ورودی و راهرو

ترمووال دیوار و کاربردهای جالب و جذاب آن

ترمووال از متریال های جدید و شیک برای پوشش دیوارهای هر بخش منزل یا محل کار است. ترمووال ها علاوه بر زیبایی، سریع نصب می شوند. سرعت نصب بالا و کثیفی کمی دارند. دیوارپوش ترمووال ضد آب و قابل شستشو است. ترمووال ها کاربردهای زیادی دارند و در بیشتر فضاها قابل استفاده اند. در این مطلب به بررسی ایده های جالب استفاده از ترمووال می پردازیم. همچنین نحوه کاربرد ترمووال را برای بخش های مختلف بیان می کنیم تا به راحتی تصمیم بگیرید.

ترمووال دیوار چیست؟

ترمووال، متریالی جدید از جنس پی وی سی با جنسی سخت است که طرحی شبیه الوارهای چوبی دارد. این متریال به دلیل جنسی که دارد قابل شستشو و مقاوم برابر آب و رطوبت است. به همین دلیل برای محیط های خیس و مرطوب یا دیوارهای نم دار کاملاً مقاوم و مناسب است.

دیوارپوش ترمووال برای پوشاندن دیوارهایی که ایرادی مانند ترک دارند، عالی است. این متریال به راحتی روی هر جنس دیواری نصب می شود. ترمووال ها به صورت شاخه های با عرض متفاوت و طول ۲.۸ متر تولید می شوند.

ترمووال ها از نظر ظاهری مدل های مختلفی دارند. آنها از دو تا چهار بخش برجسته دارند. عرض این بخش های الوار مانند، با توجه به عرض کل شاخه متفاوت است. ضخامت معمول ترمووال ها حدود ۱ سانت است. ولی بعضی مدل های آن، برجستگی بیشتری دارند و ضخامت آن ها به حدود ۱.۵ تا ۲ سانت می رسد.

ترمووال ها را معمولاً با چسب آکواریوم به سطوح می چسبانند. شاخه های این متریال متناسب با ارتفاع کف تا سقف استاندارد ساخته شده است. ولی می توان بوسیله اره دیسکی یا عمود بر، آن را برش زد و به ارتفاع دلخواه اندازه کرد. این دیوارپوش را می توان به تنهایی یا در کنار متریال های دیگر هم به کار برد.

برای درز بین ترمووال و متریال دیگر می توان از ابزارها یا متریال های مخصوص استفاده کرد. تسمه های استیل و ابزار میت از این مدل ها هستند. در بخش هایی که ترمووال تمام می شود معمولاً ابزار تمام کننده به کار می رود.  برای کنج های داخلی دیوار از ابزار اسکوتی و برای نبش دیوار از نبشی همرنگ ترمووال ها استفاده می شود.

ترمووال دیوار پذیرایی

قیمت ترمووال دیوار

دیوارپوش ترمووال با توجه به ابعاد و مدلی که دارد قیمت های متفاوتی دارد. بعضی از مدل ها با اینکه عرض کمتری دارند ولی قیمت متر مربع آنها گرانتر می شود. ترمووال های با عرض ۲۰ سانت از مدل های پرکاربرد در طراحی داخلی هستند. به دلیل اینکه عرض بیشتری دارد و سطح بیشتری را پوشش می دهد کار نصاب را راحت تر می کند.

همچنین چون عرض با عددی رند دارد برای دیوارهای بزرگ، مناسب تر است. بعد از مدل ۲۰ سانتی، ترمووال ۱۲ سانتی از پرکاربرد ترین مدل هاست. این مدل ترمووال برجستگی و ضخامت بیشتری از مدل ۲۰ سانتی و حدود ۱.۵ سانت دارد.

کاربرد ترمووال

ترمووال ها را می توان هم برای دیزاین دیوار و هم برای سقف ها به کار برد. ترمووال ها معمولاً روی دیوار با چسب مخصوص نصب می شوند. به دلیل شکل ظاهری ترمووال ها از آنها می توان برای زیباتر کردن دیوارهای مختلف منزل استفاده کرد.

ترمووال دیوار پشت تلویزیون

برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون، ترمووال ها از گزینه های جدید و جذاب هستند. ترمووال دیوار با شکل الواری که دارد برای پذیرایی مدرن و مینیمال عالی است. برای زیباتر کردن دیوار پشت تلویزیون و پوشاندن نواقص دیوار ترمووال بسیار کاربردی است. با انتخاب طرحی زیبا و جدید با ترمووال ها می توانید این دیوار را کاملاً عوض کنید. تغییر و زیباسازی دیوار پشت تلویزیون تاثیر زیادی در زیبایی کل سالن پذیرایی و خانه دارد.

ترمووال دیوار و دیزاین دیوار پشت تلویزیون

ترمووال دیوار راهرو

ترمووال دیوار برای تغییر و بازسازی دیوار راهروی خانه، عالی عمل می کند. دیوارهای راهرو معمولاً خیلی ساده یا رنگ و رو رفته هستند. این دیوارها را می توانید با ترمووال های رنگ روشن بپوشانید. بهتر است دیوار یک سمت راهرو را برای نصب ترمووال انتخاب کنید. ترمووال های رنگ سفید، کرمی، طوسی روشن و رنگ های چوبی برای راهرو مناسب هستند.

شما می توانید کل یک دیوار را از پایین تا بالا از ترمووال بپوشانید. ایده دیگر نصب ترمووال روی بخشی عمودی یا نصف ارتفاع دیوار است. در این حالت بقیه دیوار را می توان ساده گذاشت یا با متریالی دیگر پوشاند. متریال هایی مثل ماربل شیت یا پنل های پی وی سی، گچی و بتنی از این جمله هستند.

ترمووال دیوار و دیزاین دیوار راهرو

ترمووال دیوار اتاق خواب

برای دیزاین هر دیوار اتاق خواب می توانید از ترمووال ها استفاده کنید. می توانید دیوار پشت تلویزیون یا دیوار دیگری را برای این کار انتخاب کنید. طرح های جدید و زیبایی برای دیزاین دیوار اتاق خواب وجود دارد.

ترکیبی از متریال های مختلف مثل ترمووال، آینه، ام دی اف، لمسه کاری و … روی دیوار به کار می رود. یکی از ایده های جدید برای دیوار اصلی اتاق خواب، ترکیب لمسه کاری و ترمووال است. این مدل بیشتر برای اتاق هایی با سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک مناسب است.

ترکیب ترمووال و ماربل شیت هم در صورتی که درست به کار رود، از گزینه های جدید و جذاب است. ترمووال می تواند در دو طرف یا یک طرف ماربل شیت نصب شود. همچنین ورقه های ماربل شیت را می توان روی ترمووال ها و با فاصله از دیوار نصب کرد. در این حالت دور ماربل شیت نور مخفی زیبایی قابل اجراست.

ترمووال دیوار اتاق خواب

ترمووال دیوار سرویس بهداشتی و حمام

شاید کاربرد ترمووال در سرویس بهداشتی و حمام را تا به حال نشنیده باشید. ولی به دلیل اینکه ترمووال ها متریالی ضد آب هستند در چنین محیط هایی کاملاً قابل استفاده اند. ترمووال را می توانید برای دیوار پشت روشویی یا یکی از دیوارهای جانبی حمام و سرویس استفاده کنید. به دلیل اینکه سطح ترمووال، شیارمانند است، شاید به راحتی سطوح صاف تمیز نشوند. بنابراین بهتر است کل دیوارهای این فضاها را با ترمووال نپوشانید.

ترمووال دیوار حمام

ترمووال دیوار پارکینگ و راه پله ها

یکی از فضاهایی که برای نصب ترمووال مناسب است، دیوار پارکینگ و راه پله هاست. اگر یکی از دیوارهای پارکینگ ترک خورده یا نم زده شده، این ایده خوبی است. همچنین می توانید برای دیزاین و تغییر پارکینگ یکی از دیوارهای اصلی را انتخاب کنید و با ترمووال بپوشانید.  دیوار پاگردها و راه پله ها را می توانید با این متریال دیزاین کنید. البته پیشنهاد می کنم در هر پاگرد فقط یکی از دیوارها را برای نصب ترمووال انتخاب کنید.

اگر برای بازسازی یا زیباتر کردن دیوارهای پارکینگ به دنبال متریالی جدید هستید، ترمووال از بهترین گزینه هاست. ترمووال از متریال های به روز، به صرفه و قابلیت نصب سریع است. ترمووال را می توانید فقط روی ستون های پارکینگ نصب کنید یا یک دیوار را برای این کار انتخاب کنید.

ترمووال دیوار فضای اداری و تجاری

به غیر از فضاهای مسکونی، دیوار یک فضای اداری و تجاری را هم می توانید با ترمووال دیزاین کنید. اگر می خواهید دیوارهای ساده یا قدیمی را راحت و بدون کثیفی بازسازی کنید، ترمووال عالی است. البته برای محل کار، ترمووال و برای فروشگاه و مغازه ها، ماربل شیت را پیشنهاد می کنم. به دلیل اینکه از نظر تمیز شوندگی و مسائل بهداشتی، ماربل شیت برای فروشگاه ها مناسب تر است.ولی می توانید بخشی کوچک از دیوار یا سقف مغازه یا فروشگاه خود مثل ستون ها را با ترمووال دیزاین کنید.

ترمووال دیوار آشپزخانه

ترمووال به دلیل ظاهر چوبی که دارد، بیشتر برای فضاهایی غیر از آشپزخانه استفاده می شود. ولی اگر دیواری از آشپزخانه بدون کابینت یا خالی باشد می توان روی آن ترمووال نصب کرد. ترمووال ها برای دیوارهای یکسره و خالی که نیاز به پوشش دارند، عالی است.

البته بهتر است فقط بخش کوچکی از دیوار آشپزخانه را با ترمووال بپوشانید. برای اینکه طرح زیبا و هماهنگی را اجرا کنید بهتر است از یک طراح معماری کمک بگیرید. ابعاد و اندازه و متریال انتخابی شما باید با بقیه متریال های آشپزخانه تناسب داشته باشد.

ترمووال دیوار آشپزخانه

ترمووال روی درب منزل یا محل کار

بعضی از درها و بازشوها روی دیوارهای خانه یا محل کار، ظاهر زیبایی ندارند. در واقع محل قرارگیری آنها جلوی دید و در مرکز توجه قرار دارد. برای اینکه این درها به زیبایی پوشیده شوند می توان از ترمووال کمک گرفت. ترمووال را به صورت متوالی روی درب و دیوارهای کناری آن می چسبانند تا سطحی یکدست درست شود.

نحوه اجرای کار به صورتی است که زمان بستن در، کل دیوار و در، یک سطح پوشیده از ترمووال دیده می شود. این ایده ای جدید برای زیباتر کردن دری نامتناسب یا دیواری نامتناسب است. شما می توانید ترمووال را همرنگ یکی از متریال های همان فضا یا با رنگی متضاد و متفاوت انتخاب کنید. ترمووال های با عرض ۲۰ سانت بهترین انتخاب برای اجرای این طرح است.

ترمووال روی در سرویس بهداشتی و حمام

ترمووال سقف خانه یا محل کار

برای نصب ترمووال روی سقف بهتر است ابتدا زیرسازی مناسبی انجام شود. سپس با میخ بادی و چسب مخصوص شاخه های آن را به سطح نصب می کنند. اگر سقف بخشی از منزل شما ترک خورده یا پوسته شده است، ترمووال ها عالی عمل می کنند. منتهی بهتر است برای فضاهای کوچک از رنگ های روشن مثل سفید و کرمی انتخاب کنید. در فضاهای بزرگ می توانید از رنگ های تیره یا روشن هم استفاده کنید.

جمع بندی:

یکی از جدیدترین و پرکاربردترین متریال های زیبا که بیشتر برای پوشش دیوار به کار می رود، ترمووال است. ترمووال ها با تنوع و عرض های متفاوتی که دارند برای دیوار هر فضایی، قابل استفاده هستند. ترمووال دیوار، گزینه خوبی برای دیزاین دیوار پذیرایی، اتاق، سرویس یا راهرو و آشپزخانه است. علاوه بر این ها برای راه پله و پارکینگ هم می توان طرح های زیبایی با آن اجرا کرد. با ایده های جذاب بوسیله ترمووال می توانید به راحتی دیوارهای خود را زیباتر کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید حتماً با یک طراح داخلی مشورت کنید تا ایده مناسب شما را ارائه دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *