ترفندهای بازسازی پذیرایی, دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون داخلی جدید و شیک با این ۹ ایده ترند و عالی

دکوراسیون داخلی جدید و شیک با ایده های ترند

برای اینکه یک دکوراسیون داخلی جدید و مدرن داشته باشیم باید مد روز دکوراسیون را بشناسیم. رنگ ها و طرح هایی که ترند هستند و مدل هایی که قدیمی شده را ببینیم. به علاوه در هر خانه ای مشکلاتی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که باید اصولی برطرف شوند. پس باید ایرادات هر فضا را با توجه به حجم، نور، مدل و رنگ برطرف کرد و بهترین ایده جایگزین را اجرا کرد. در این مطلب به بیان راهکارهایی جدید برای ایجاد تغییراتی زیبا در دکوراسیون منزل می پردازیم.

۹ ایده ترند برای داشتن دکوراسیون داخلی جدید

۱- فرش و مبل بژ، کرمی یا خاکی به جای طوسی

در چند سال گذشته، رنگ های طوسی و سرد بیشتر در دکوراسیون داخلی استفاده می شد. ولی اخیرا رنگ های گرم تر مثل کرمی و بژ ترند شده اند. برای فرش، رویه مبلمان، کف و پرده به جای طوسی از تم های بژ و نخودی استفاده کنید.
ترکیب رنگ های گرم و زنده را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید. رنگ های سرد و خانواده آنها را کمتر به کار ببرید. این کاربرد حتی می تواند در مورد رنگ وسایل دکوری هم باشد. اگر غالب رنگ های دکوراسیون منزل، از رنگ های گرم و درصد کمی رنگ سرد باشند خیلی ایده آل است.

دکوراسیون داخلی جدید و شیک

۲- مبلمان یا دکوری با شکل منحنی یا گرد

در دکوراسیون داخلی خانه، وسایل با احجام زاویه دار و مکعبی کمتر مورد توجه هستند. مبلمان و صندلی های به شکل مربع و مستطیل را با مدل های گرد و منحنی جایگزین کنید. مبلمان با لبه ها و پشتی های گرد و قوس دار، جلوه خیلی صمیمی و راحت تری به خانه می دهد. کاربرد فرش های گرد هم برای میز ناهارخوری گرد یکی از گزینه های جذاب است.
در صورتی که قصد کناف کاری روی دیوار یا سقف دارید، طرح های منحنی و یا لبه های گرد از ترندهای زیبا هستند.

دکوراسیون داخلی جدید و شیک
دکوراسیون داخلی جدید و شیک

۳- دکوراسیون داخلی شیک با دیوار خاص و زیبا

برای اینکه فضایی دلنشین در پذیرایی یا آشپزخانه داشته باشید یک دیوار شیک بسازید. این دیوار را می توانید با دیوارپوش های جدید یا با وسایل ساده درست کنید. در صورتی که بودجه کافی دارید، از ماربل شیت، سرامیک اسلب، ترمووال یا کاغذ دیواری استفاده کنید.
انتخاب یک مدل شیک برای دیوار پشت تلویزیون پذیرایی، کل پذیرایی را شیک تر و زیباتر می کند. در صورتی که بودجه کمتری دارید می توانید دیوار را رنگ آمیزی کنید. رنگ هایی مانند بژ، طوسی، سبز یا زرشکی از رنگ های جدید و جالب برای دیوار پذیرایی هستند. دقت کنید که فقط یکی از دیوارهای پذیرایی یا اتاق خواب را با این رنگ ها نقاشی کنید.

خودتان هم می توانید با رنگ های آکریلیک و یک غلطک، دیوار را به راحتی رنگ کنید. رنگی که انتخاب می کنید باید با رنگ های دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد.

دکوراسیون داخلی جدید و شیک
دکوراسیون داخلی جدید و شیک
دکوراسیون داخلی جدید و شیک

۴- مبل ال شکل برای نشیمن یا پذیرایی کوچک

اگر پذیرایی کوچکی دارید که مبلمان به خوبی در آن چیدمان نمی شود از مبل ال شکل غافل نشوید. مبل های ال و یو شکل بهترین انتخاب برای این پذیرایی هستند. همچنین در نشیمن های خانه هم می توانید با مبلمان ال شکل بیشترین استفاده از فضا را ببرید.
برای پذیرایی کوچک سعی کنید از مبل با پارچه های ساده تک یا دو رنگ انتخاب کنید. مبلمان با روکش طرح دار باعث شلوغی و کوچک شدن فضا می شود. دکوراسیون داخلی پذیرایی با مبل ال با رنگ های بژ، کرمی، طوسی روشن، سبز سدری یا آبی روشن ایده آل است.

دکوراسیون داخلی جدید و شیک

۵- دکوراسیون داخلی جدید با پارچه های بافت دار و برجسته

یکی از ایده های جدید برای دکوراسیون داخلی خانه، استفاده از پارچه های بافت دار است. برای پارچه مبلمان، کوسن مبل، پرده پذیرایی و اتاق می توان از این مدل پارچه به کار برد. پارچه های با بافت برجسته برای رومیزی، رانر و روتختی اتاق هم گزینه ای جذاب است. این مدل پارچه ها به طرح و جنس متریال ها تنوع و زیبایی خاصی می دهد.
نکته مهم در استفاده از این پارچه ها، کاربرد آن ها برای یک وسیله یا بخش است. مثلاً فقط کوسن های با طرح برجسته روی مبل ها قرار دهید. این کار در عین تنوع و جذابیت، باعث شلوغی پذیرایی شما نمی شود.

دکوراسیون داخلی جدید و شیک

۶- دکوراسیون داخلی جدید با کاربرد سطوح سنگی، سرامیک

کاربرد سنگ طبیعی یا سرامیک رگه دار روی دیوارهای داخلی، از ترندهای روز دکوراسیون است. این دیوارهای سنگی یا سرامیکی را برای دیوار اصلی پذیرایی یعنی دیوار پشت تلویزیون بسیار جذاب هستند. در کنار سنگ ها و سرامیک های اسلب می توان از چوب، آینه یا نورپردازی استفاده کرد. طراحی این دیوار و کاربرد هر متریال و رنگی به فضا و دکوراسیون منزل شما بستگی دارد.


جایگزین اقتصادی تر سنگ و سرامیک اسلب، ماربل شیت ها هستند. ماربل شیت، ورقه هایی بزرگ و سبکتر از سرامیک و سنگ است که ظاهری شبیه سنگ دارند. این متریال با چسب مخصوص روی هر دیواری می چسبد. سنگ، سرامیک و ماربل شیت ها را می توانید روی دیوار پذیرایی، راهرو یا اتاق خواب ها به کار ببرید.

دکوراسیون داخلی جدید و شیک
دکوراسیون داخلی جدید و شیک

۷- دکوراسیون داخلی شیک با لمینیت یا کفپوش پی وی سی

سرامیک و سنگ از کفپوش های شیک و نسبتاً گران هستند که مزیت های زیادی دارند. ولی پارکت لمینیت و کفپوش پی وی سی دو گزینه ترند و عالی برای کف خانه هستند. اگر از سرمای کف خانه ناراضی هستید یا انعکاس صدا شما را اذیت می کند، لمینیت کف بهترین پیشنهاد است. لمینت ها به دلیل جنسی که دارند سرما را از کف منتقل نمی کنند و باعث گرمای بیشتر خانه می شوند.

علاوه بر این ظاهر مدرن و چوبی به کف خانه می دهند که بسیار زیباست. کفپوش پی وی سی هم مدل جدید با ظاهر شبیه لمینیت هاست. این کفپوش ضخامت خیلی کم در حد ۲ میل دارد و روی کف قبلی نصب می شود. کفپوش پی وی سی به شکل تایل های مستطیلی طرح لمینیت یا مربعی طرح سنگ در بازار وجود دارد. نصاب کفپوش این تایل ها را با چسب مخصوص روی کف سرامیک، سنگ یا موزاییک می چسباند.

کفپوش پی وی سی یک لایه ضد خط و خش دارد و اگر حرفه ای نصب شود عمر بالایی دارد. قیمت این کفپوش تقریبا یک سوم لمینت است.

دکوراسیون داخلی جدید و شیک
دکوراسیون داخلی جدید و شیک

۸- کاربرد رنگ های شاد در دکوراسیون داخلی

یکی از ترندهای دکوراسیون منزل در سال جدید، کاربرد متریال و وسایل رنگی است. رنگ های قرمز اخرایی، نارنجی، آبی روشن و لاجوردی و انواع سبز از رنگ های جذاب هستند. دیگر مانند گذشته تم های سفید و طوسی یا کرم بژ مد نیست. بهتر است در کنار رنگ های کمرنگ و خنثی از رنگ های شاد هم به خوبی استفاده کنید. کاربرد درست میزان و تعداد رنگ ها هم از نکات مهم دیزاین داخلی است. در صورتی که در این مورد سردرگم هستید یا دانش کافی ندارید با یک طراح داخلی مشورت کنید.

دکوراسیون داخلی جدید و شیک
دکوراسیون داخلی جدید و شیک

۹- دکوراسیون داخلی شیک با چیدمان و دیزاین اصولی

شاید این مورد کمتر توسط اشخاص اهمیت داشته باشد، ولی بسیار مهم است. اگر وسایل و متریال های گران قیمت و لوکسی داشته باشید ولی درست طراحی نشده باشند فقط پول خود را هدر کرده اید. طراحی داخلی اصولی و یک چیدمان درست برای وسایل از گام های اولیه داشتن خانه ای شیک است. برای دکوراسیون داخلی خود باید از متریال های با طرح و رنگ متناسب با فضا استفاده کنید. مبلمان و اکسسوری های هماهنگ با طراحی و خانه خود بخرید تا نتیجه ای عالی بگیرید.

دکوراسیون داخلی جدید و شیک

جمع بندی

برای داشتن دکوراسیون داخلی جدید و شیک که از هر نظر زیبا باشد راهکارهای زیادی وجود دارد. در این مطلب به ۹ ایده ترند و متفاوت اشاره کردیم که می تواند خانه شما را متحول کند. حتما نباید کل این راه ها را در دکوراسیون خود پیاده کنید بلکه دو یا چند مورد هم بسیار تاثیرگذار است. توجه به شرایط منزل، ابعاد هر فضا و بودجه ای که دارید در انتخاب این راهکارها مهم است. امیدوارم با خواندن این مطلب دکوراسیونی شیک و عالی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *