دکوراسیون, بالکن, دکوراسیون آشپزخانه, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون پذیرایی, دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام, طراحی داخلی خانه

دکوراسیون داخلی منزل کوچک + ایده های جذاب + عکس

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک + ایده های جذاب + عکس

در مقاله های قبلی درباره دکوراسیون داخلی صحبت های زیادی داشتیم و تصمیم گرفتیم این مقاله را به دکوراسیون داخلی منزل کوچک اختصاص دهیم. با توجه به گران شدن قیمت خانه و آپارتمان اکثر افراد توانایی خرید خانه های بزرگ را ندارند، به خصوص جوانان، بنابراین ناچار هستند آپارتمان های کوچک خریداری کنند.

چیدمان منزل های کوچک همیشه برای صاحبان آن ها کمی چالش ایجاد می کند، اینکه چگونه از فضا استفاده بهینه ای داشته باشند و بتوانند یک منزل شیک داشته باشند.

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

برخی از اصول و تکنیک ها وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید در خانه های کوچک به راحتی زندگی کنید. یک خانه کوچک با توجه به متراژ پایینی که دارد احتمالا اتاق ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و سالن پذیرایی کوچک هم دارد.

در برخی موارد طراح ساختمان خانه را یک خوابه طراحی می کند تا فضای سالن پذیرایی بزرگ تر باشد. برخی نیز پذیرایی کوچک تری را طراحی می کنند تا بتوانند خانه ۲ خواب داشته باشند.
به هر حال هر خانه ای که متراژ پایین دارد باید طبق اصول و با رعایت برخی نکات طراحی شود که ما در ادامه نکاتی را در زمینه دکوراسیون منزل کوچک بیان می کنیم.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک با سالن پذیرایی کوچک

اگر یک سالن پذیرایی نقلی دارید آن را پر از وسایل و دکوری های مختلف نکنید. حتما لزومی ندارد یک مبلمان ۷ یا ۹ نفره خریداری کنید، به خرید یک مبل کوچکتر یا یک مبل ال شکل کوچک تر بسنده کنید.

پرده های سلطنتی که والان های بزرگ دارند خانه را کوچکتر خواهند کرد، پیشنهاد ما استفاده از یک پرده پانچ حریر ساده است. البته از پرده ای با جنس خوب استفاده کنید.

قرار دادن وسایلی مانند کنسول های بزرگ یا ساعت های پایه دار بزرگ یا بوفه فضا را اشغال خواهد کرد. برای تزئین و زیبا شدن خانه می توانید یک آباژور کوچک شکیل یا یک کنسول چوبی ساده کوچک و یا یک اینه قدی زیبا و متناسب را در جای مناسب قرار دهید.

مدل هایی از کنسول ها وجود دارند که روی شوفاژ تعبیه می شوند و فضای زیادی نمی گیرند، می توانید از این مدل ها استفاده کنید که خیلی هم شیک هستند. از فرش هایی با رنگ روشن استفاده کنید. و ساعت های دیواری ساده گرفته خوبی هستند.

طراحی داخلی مدرن ساختمان

دکوراسیون آشپزخانه کوچک در خانه های کوچک

  • آشپزخانه یکی از فضاهای پر کاربرد هر خانه است که بسیار پر استفاده می باشد. کوچک بودن آشپزخانه سخت است پس با رعایت نکاتی سعی کنید این فضا را باز تر و مناسب تر نمایید.
  • استفاده از کابینت هایی با رنگ روشن
  • طراحی برخی از وسایل مانند یخچال و مایکروفر یا لباسشویی و ماشین ظرفشویی به صورت توکار.
  • به جای میز نهار خوری و اپن یا پیشخوان های قدیمی یک کانتر زیبا با رنگ روشن طراحی کنید تا بتوانید با قرار دادن ۲ صندلی به عنوان میزنهار خوری هم از آن استفاده کنید.
دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی اتاق خواب در خانه های کوچک

در اتاق خواب های کوچک از پرده هایی با رنگ روشن استفاده کنید. پرده زبرا ساده سفید یا حریر سفید ساده کوتاه گزینه ای مناسب است.
استفاده از تخت خداب های تاشو باز و بسته می شوند بسیار توصیه می شود. اگر قصد خرید تخت خواب معمولی دارید از مدل هایی تهیه کنید که بتوانید داخل باکس ها یا کشو های آن وسیله هایتان را قرار دهید، و به این صورت استفاده بهینه از داشته باشید.
استفاده از میز تحریر های تاشو یا میزهای دیواری کوچیک انتخاب خوبی است.

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی در منزل های کوچک

اگر سرویس بهداشتی منزل شما کوچک است انتخاب رنگ کاشی و سرامیک ها اهمیت زیادی دارد. از رنگ های تک رنگ و کاشی های بدون نقش و نگار استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی خانه تک خوابه

اگر خانه شما یک اتاق دارد و آن را برای فرزندانتان در نظر گرفته اید و بیشتر از یک فرزند دارید استفاده از تخت خواب های ۲ طبقه انتخاب صحیحی است. اگر فرزند نداشته باشید نیز به راحتی می توانید اتاق را برای خودتان طراحی کنید.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک بدون اتاق خواب

آپارتمان هایی در متراژ های پایینتر هم وجود دارند که فاقد اتاق خواب هستند . طراحی آن ها کمی چالش برانگیز است زیرا ایجاد یک فضای خصوصی تامل برانگیز می شود. اما با استفاده از پارتیشن و جدا کننده های زیبا می توانید یک فضای خصوصی برای خودتان فراهم کنید. همچنین میتوانید اتاقی کوچک با درب شیشه ای کشویی طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *