دکوراسیون پذیرایی, طراحی داخلی خانه

کفپوش پی وی سی جایگزین عالی سرامیک و لمینیت کف

کفپوش پی وی سی یکی از جدیدترین و زیباترین کفپوش ها برای کف منازل یا محیط های اداری است. این کفپوش جنسی از پلاستیک مقاوم و فشرده دارد که عمر و دوام آن را بالا می برد. مهمترین مزیت این کفپوش ضد آب بودن آن است که سبب کاربرد گسترده آن به عنوان کفپوش شده است.

کفپوش پی وی سی با شباهت زیاد به کفپوش لمینیت و قیمت پایینتر، گزینه ای جدید برای بازسازی کف فضاهاست. در این مطلب به بررسی این کفپوش شیک و ویژگی های آن می پردازیم.

ویژگی های کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی از جنس پی وی سی و پلیمری تولید می شود که مقاومت بالایی دارد. این کفپوش در برابر رطوبت، ضربه، خط و خش، سرما و گرما دوام خوبی دارد. کفپوش پی وی سی مرغوب معمولاً سالها بدون مشکل و خرابی عمر می کند. این کفپوش ها دارای روکش و مغزی ضد آب هستند بنابراین مانند لمینیت، مقاومت بالایی دارند.

این کفپوش بوسیله چسب مخصوص روی کف قبلی می چسبد. این کفپوش ها در برابر سایش و رفت و آمد مقاومت دارد. کفپوش پی وی سی روی کف سرامیک با زیرسازی قابل اجراست. همچنین اگر کف قبلی شما لمینیت باشد، با جمع آوری آن می توان این کفپوش را نصب کرد.

نصب کفپوش پی وی سی

نحوه نصب کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی روی کف سرامیک، سنگ، موزاییک یا سیمانی قابل اجراست. منتهی با توجه به شرایط هر کف، باید ابتدا زیرسازی لازم انجام شود. برای نصب کفپوش پی وی سی باید ابتدا زمین را کاملاً تمیز کرد تا از گرد و خاک پاک شود.

مرحله بعد زیرسازی لازم برای ایجاد یک سطح صاف و بدون برجستگی و فرورفتگی است. زیرسازی برای سطوحی مثل سرامیک یا سنگ که دارای بندکشی هستند باید انجام شود. همچنین زیرسازی برای سطوح سیمانی در صورتی که سطحی صیقلی و تراز نداشته باشد هم لازم است. برای زیرسازی از دوغاب سیمان استفاده می کنند. بعد از صاف کردن کف باید چند ساعت برای خشک شدن سطوح، صبر کرد.

کفپوش پی وی سی

بعد از اینکه زیرسازی به صورت دقیق انجام شد مرحله چسب ریزی را شروع می کنند. چسب را روی کف به صورت تراز و به اندازه یک لایه نازک می کشند. سپس از وسط کف شروع به چسباندن تایل های کفپوش پی وی سی می کنند. تایل ها باید در کنار هم و بدون فاصله و درز به زمین بچسبند. چسباندن تایل ها را به طرف دیوارها ادامه می دهند تا کل کف پوشیده شود. شاید برای چسباندن کفپوش کناره دیوارها نیاز به برش تایل ها باشد. نصاب ماهر به چسباندن کامل لبه های هر تایل و لبه های کنار دیوار دقت زیادی می کند.

در مرحله آخر با استفاده از یک غلطک فلزی کوچک روی تایل های کف فشار وارد می کنند تا کامل و محکم بچسبند. علاوه بر این کل تایل های کفپوش پی وی سی هم سطح می شوند و هر گونه برجستگی از بین می رود.

کفپوش پی وی سی جدید

مزایای کفپوش پی وی سی

۱- این کفپوش قیمت مناسبتری نسبت به لمینیت و بعضی مدل های سرامیک دارد. لمینیت های با کیفیت معمولاً قیمتی ۱.۵ تا ۲ برابر کفپوش پی وی سی دارند. علاوه بر این سرامیک های جدید و شیک هم معمولاً قیمتی بالا دارند که استفاده از کفپوش پی وی سی را توجیه می کند.

۲- این کفپوش ظاهر شیک و زیبا شبیه پارکت و لمینیت دارد. رنگ های متنوع چوبی و جدید این کفپوش، آن را به جایگزین اقتصادی لمینیت تبدیل کرده است.

۳- به دلیل اینکه جنس کفپوش پی وی سی از نوعی پلاستیک فشرده است در برابر آب و رطوبت مقاومت دارد. مقاومت این کفپوش ها نسبت به آب در مقایسه با لمینیت ها خیلی بیشتر است. بنابراین با آبریزی روی آن یا نم کف مشکلی برای آن پیش نمی آید.

نصب کفپوش پی وی سی

۴- ضخامت کمتر از لمینیت و پارکت دارد. این مساله برای محیط هایی که محدودیت در ارتفاع کفسازی دارند مناسب است. این کفپوش در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است. لایه ضد خش رویی مانع خراش افتادن روی آن می شود. هم چنین به دلیل انعطاف پذیری که دارد در برابر سقوط اجسام و ضربه هم آسیب نمی بیند.

۵- کفپوش پی وی سی درصد کمی عایق صدا و سرماست. بنابراین برای مناطق سرد و خشک یا محیط های شلوغ مناسب است. این کفپوش، سطح لیز و سر ندارد. این کفپوش مانند لمینیت برای خانه های دارای کودک یا افراد سالخورده مناسب است و مانع سر خوردن آنها می شود.

۶- به دلیل لایه رویی پلاستیکی که روی آن پرس شده، گرد و خاک و آلودگی داخل آن نفوذ نمی کند. پس تمیز کردن و نظافت کفپوش پی وی سی، آسان و بی دردسر است. کفپوش پی وی سی از متریالی ساخته شده که با محیط زیست سازگار است. در واقع این کفپوش کاملاً قابل بازیافت است و مانع چرخه طبیعی محیط زیست نمی شود.

نصب کفپوش پی وی سی

معایب کفپوش پی وی سی

۱- اگر در خانه ای سیستم گرمایش از کف به کار رفته باشد، نمی توان از کفپوش پی وی سی در کف آن استفاده کرد. چون بر اثر گرمای شدید و نزدیک، بافت کفپوش خراب شده و احتمال تغییر شکل دارد.

۲- ظاهر بعضی از کفپوش پی وی سی ها براق است و با لمینیت کمی تفاوت دارد. این کفپوش ها لایه ای شفاف و پلاستیکی روی خود دارند که تا حدی باعث براق شدنشان می شود. البته میزان برق و انعکاس این کفپوش بسیار کم است. ولی در کل هر دو مدل مات و براق آن در بازار موجود است.

۳- برای اجرای کفپوش پی وی سی روی سرامیک باید حتماً زیرسازی انجام شود. این زیرسازی سرعت اجرای کفپوش را کم می کند.

۴- به دلیل اینکه کفپوش پی وی سی با چسب به کف خانه می چسبد، امکان جمع آوری تایل ها وجود ندارد. پس برعکس لمینیت استفاده مجدد از آنها ناممکن است.

کفپوش پی وی سی جدید

کفپوش پی وی سی چقدر عمر می کند؟

کفپوش پی وی سی از جنس خوب و با کیفیت می تواند بین ۵ تا ۱۰سال عمر کند. کفپوش هایی که از مواد اولیه مرغوب و با استانداردهای لازم تولید شده باشند، دوام زیادی دارند. البته طول عمر و دوام کفپوش پی وی سی به سه عامل بستگی دارد. میزان تردد روی کفپوش ها، میزان جابه جایی اجسام روی آن و کیفیت نصب سه آیتم مهم هستند.

اگر نصب کفپوش را یک فرد متخصص انجام دهد در دوام این کفپوش تاثیر زیادی دارد. یک نصاب حرفه ای، از چسب و زیرسازی کافی و مناسب برای این کفپوش ها استفاده می کند. در نصب لبه های کفپوش و نحوه جایگذاری آنها مهارت دارد پس نتیجه کار بهتر می شود.

کفپوش پی وی سی

آیا کفپوش پی وی سی بدون چسب هم می چسبد؟

گفپوش پی وی سی های داخل ایران پشت چسبدار نیستند و باید با چسب آنها را چسباند. ولی در صورتی که چسب هم داشتند برای استحکام بیشتر باید از چسب مخصوص استفاده می شد. برای اینکه تایل های کفپوش بهتر و محکم تر به کف بچسبند از چسب ۸۰۰۰ استفاده می کنند. نصاب کفپوش معمولاً از چسب خمیری برای زیرسازی و نصب تایل ها استفاده می کند. چسب های خمیری قدرت چسبندگی خوبی دارند و به صورت کیلویی فروخته می شوند.

کفپوش پی وی سی طرح بتن

مدل ها و رنگ های مختلف کفپوش

کفپوش پی وی سی رنگ های متنوعی از روشن تا تیره دارد. معمولاً رنگ های چوبی کفپوش ها، طرفدار بیشتری دارد. ولی رنگ های مختلفی مانند طوسی یا کرمی هم برای بعضی از دکوراسیون ها، انتخابی عالی است. به دلیل اینکه کفپوش پی وی سی ها اکثرا با طرح شبیه لمینیت تولید می شوند، ابعاد مستطیلی دارند. تایل های کفپوش ها با عرض ۱۵ تا ۲۰  و طول ۹۰ سانتی متر در بازار وجود دارند.

علاوه بر این بعضی از کفپوش پی وی سی ها دارای طرح های بتنی یا ساده و تک رنگ هستند. این تنوع حتی شامل ابعاد کفپوش ها هم می شود. بعضی از مدل های جدید این کفپوش با ابعاد مربع و ۶۰ در ۶۰ سانت تولید شده اند که ظاهری شبیه سرامیک دارند. این مدل کفپوش مربعی، با طرح بتن، سنگ رگه دار و ساده تولید شده است.

کفپوش پی وی سی طرح چوب
کفپوش پی وی سی طرح سنگ

کفپوش پی وی سی بهتر است یا سرامیک و لمینیت؟

کفپوش پی وی سی تاحدی عایق سرما و صوت است. بنابراین از سرامیک که سرما را منتقل می کند و صدا را بیشتر منعکس می کند بهتر است. با اینکه کفپوش پی وی سی نسبت به آب مقاومت کافی دارد ولی لایه رویی آن ممکن است نسبت به رطوبت دائمی آسیب پذیر باشد. پس بهتر است در شهرهای کاملاً مرطوب مثل شمال کشور استفاده نشود.

روش انتخاب کفپوش

کفپوش های پی وی سی بیشتر در رنگ های گرم و چوبی تولید می شود. برای انتخاب و ست کردن آن با دکوراسیون منزل به چند نکته دقت کنید:

۱- اگر رنگ غالب دکوراسیون شما تیره است، بهتر است رنگ های روشن مثل کرمی یا عسلی انتخاب کنید.

۲- برای پذیرایی با رنگ های دکوراسیون گرم مانند قهوه ای، بهتر است کفپوش رنگ های خنثی یا روشن انتخاب کنید.

۳- برای اتاق خواب یا پذیرایی کوچک یا تاریک، کفپوش پی وی سی رنگ قهوه ای و طوسی تیره مناسب نیست.

۴- قبل از خرید کفپوش پی وی سی به این نکته توجه کنید که رنگ های روشن، نیاز بیشتری به نظافت دارد. بنابراین برای خانه های با فرزند کوچک یا جمعیت و مهمان زیاد مناسب نیست.

کفپوش پی وی سی
کفپوش پی وی سی جدید

جمع بندی:

کفپوش پی وی سی از جمله کفپوش های جدید و شیک برای کف پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو و فضاهای اداری است. این کفپوش به دلیل مزایایی که دارد جایگزین خوب و ارزانتری نسبت به لمینت هاست. مخصوصاً برای کسانی که به کفپوش لمینیت علاقه زیادی دارند کفپوش پی وی سی انتخابی عالی است.

فقط دقت کنید کفپوش خانه را با توجه به اقلیم شهر خود و شرایط خانه خود انتخاب کنید. این کفپوش ظاهری مدرن و شیک و قیمتی مناسب دارد پس گزینه خوبی برای بازسازی کف است. امیدوارم با خواندن این مطلب، بهترین گزینه را برای کف فضای خود انتخاب کنید.

20 نظر در “کفپوش پی وی سی جایگزین عالی سرامیک و لمینیت کف

  1. محمد علی شبانی گفت:

    باسلام درخصوص قیمت وهزینه نصب ‌لطفآ اطلاع رسانی فرمایید.برای حدودا ۵۰۰متر چقدر پیش بینی ریالی لازم است.سپاس

    1. سرامود گفت:

      سلام و وقت بخیر
      هزینه نصب با توجه به کف موجود تعیین می شود و نمی توان کلی قیمت داد. ولی در صورتی که نیازی به زیر سازی نداشته باشد قیمت نصب هر متر در شهر تهران، ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان است. علاوه بر این برای هر ۱۶ متر مربع به یک چسب ۴ کیلویی نیاز دارید.

  2. جمال گفت:

    هزینه نصب رو گفتید ولی حدود قیمت هر کف پوش چقدر هست ؟

    1. سرامود گفت:

      کفپوش ها از متر مربعی ۱۷۹ هزار تومان تا ۱۹۰ تومان هستند.

    2. پری گفت:

      ۱۶۰متر در ۲۰هزار نزدیک ۳۵ ۴۰ملیونی درمیاد ببم

      1. سرامود گفت:

        سلام و درود
        بله حدودا و نسبت به لمینیت که بالای ۶۰ میلیون میشه به صرفه تر هست

    3. بخشعلی گفت:

      سلام بخشعلی هستم
      کار ساخت ساز ساختمان انجام میدم
      به همراه دوستانم غیبعلی و بهارعلی این ‌ار را انجام دادیم و رضایت کامل داریم

  3. سیروس صولتی گفت:

    متری چند؟
    ارسال هم دارید؟

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      کفپوش پی وی سی ها از متری ۱۷۹ هزار تومان تا ۱۹۰ هزار تومان هستند. بله ارسال به همه شهرها داریم.
      برای ارسال مدل ها و رنگ بندی به شماره پایین سایت و در روبیکا یا ایتا پیام بدین.

      1. رامین گفت:

        سرامیک که الان ۹۰تو من درجه یک و طرح خوبش ۱۴۰ تومنه

        1. سرامود گفت:

          سلام و درود
          بله سرامیک قیمت پایین هم در بازار هست. منتهی سرامیک های درجه یک و پولیش با ابعاد بزرگ قیمت های بالاتری دارند.

  4. سارا سیفی گفت:

    من پس از سالها استفاده از انواع کفپوش در منزل به این نتیجه رسیدم که موکت با کیفیت از هر لحاظ بهتر از انواع کفپوش سرامیک لمینت سنگ … هست . موکت از لحاظ عایق سرما و صوت و امنیت بهترین کفپوش هست. از لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه است

    1. ناشناس گفت:

      اره والله سرامیک که بعد از مدتی سر وصدا می کنه و باید دوباره عوض بشه هیچی مثل موکت نیست

  5. س گفت:

    هیچی جای سرامیکو نمیگیره حتی اینایم ک داره میزنه زیرکارش سرامیکه

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      ممنون از اینکه مطالب ما رو خوندید و نظر خودتون رو نوشتید.

  6. پری گفت:

    اما خشکلن با کیفیت هم هستن واقعا می ارزه

  7. رضوان فاتحی گفت:

    سلام آیا برای متراژ پایین تر هم فروش و نصب دارید

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      بله انجام میشه

  8. صبا گفت:

    این ها همه برای مد و. شیکی می باشد که هر چند سالی یک چیز مد می شود
    من سال ها از سرامیک ولمینت استفاده کردم البته همیشه عاشق پارکت های خارجی بودم
    ولی چون باید هر روز تی می کشیدم عذابم می داد وگردن درد گرفتم که به دستان می زد
    بالاخره همان سبک سنتی فرش های اصیل ایرانی را انتخاب کردم چند وقتی یکبار هم یک جارو برقی وتمام

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      از اینکه نظر و تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *