دکوراسیون پذیرایی

میز تلویزیون پذیرایی و ۲۰ مدل جذاب و شیک

در خانه های ایرانی، اکثراً تلویزیون تعیین کننده دیوار اصلی پذیرایی خانه است. بنابراین میز تلویزیون پذیرایی در نقطه کانونی و اصلی فضا قرار می گیرد. شما باید برای انتخاب آن، به سبک دکوراسیون، رنگ بندی و شرایط پذیرایی دقت کنید. در این مطلب انواع مدل و جنس میز تلویزیون های جدید را معرفی می کنیم. نکات مهم و روش انتخاب میز تلویزیون مناسب و هماهنگ با پذیرایی خانه را بیان می کنیم.

انواع مدل میز تلویزیون پذیرایی

میز تلویزیون پذیرایی مدرن

یک میز تلویزیون مدرن می تواند از جنس ام دی اف، چوب، فلز یا شیشه باشد. این مدل میز تلویزیون پذیرایی، معمولاً دارای سطوح ساده و مسطح است. این میز تلویزیون پذیرایی، عناصر تزیینی و منبت کاری ندارد. اکثرا به صورت تک رنگ یا دو رنگ ساخته می شوند. میز تلویزیون مدرن می تواند فقط از یک جنس مثل ام دی اف یا ترکیب دو جنس باشد. بالای یا روی درب های این میز تلویزیون می تواند مدل دار یا ساده باشد.  چند نمونه جدید از این مدل های مدرن را با هم می بینیم.

میز تلویزیون پذیرایی
میز تلویزیون پذیرایی مدرن

میز تلویزیون پذیرایی کلاسیک

در یک سالن پذیرایی که مبلمان کلاسیک و استیل دارد، میز تلویزیون پذیرایی باید با همین سبک دکوراسیون هماهنگ باشد. میز تلویزیون کلاسیک، از روی منبت کاری و تزیین روی درب ها یا پایه های آن شناخته می شود. یک میز تلویزیون کلاسیک باید با ابعاد، رنگ و نقش سایر دکوراسیون پذیرایی شما هماهنگ باشد. اگر مبلمان کلاسیک سنگین و پرمنبت دارید، بهتر است یک میز تلویزیون کلاسیک ساده تر انتخاب کنید. این میز تلویزیون پذیرایی می تواند با میزی ساده و پایه هایی کار شده و ظریف باشد.

میز تلویزیون پذیرایی کلاسیک

میز تلویزیون پذیرایی کلاسیک

میز تلویزیون پذیرایی نئوکلاسیک

این مدل میز تلویزیون پذیرایی، از تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن تشکیل شده است. میز تلویزیون نئوکلاسیک، هم تزیینات سبک کلاسیک و هم سادگی سبک مدرن را دارد. میز تلویزیون نئوکلاسیک از جنس های مختلفی ساخته می شود. ولی مدل های جدید آن بیشتر از جنس ام دی اف، شیشه یا ترکیب فلز و ام دی اف هستند. این مدل میز تلویزیون مناسب یک خانه با مبلمان نئوکلاسیک است. البته این مدل شاید در دکوراسیون خانه های ایرانی، زیاد دیده نشود.

میز تلویزیون پذیرایی نئوکلاسیک

میز تلویزیون پذیرایی مینیمال

یکی از مدل هایی که اخیراً خیلی محبوب شده، میز تلویزیون مینیمال است. این میز تلویزیون پذیرایی، بسیار ساده و بدون زرق و برق است. سطوح میز و پایه های آن کاملاً ساده و بدون تجملات هستند. یک میز تلویزیون مینیمال بیانگر سادگی و در عین حال کاربردی بودن آن است. تمام عناصر اضافه و بدون کاربرد که فقط حکم تزیینی دارند، در این میز حذف شده اند. این مدل میز تلویزیون بیشتر به شکل یک جعبه مستطیلی یا یک میز شبیه شلف دیواری طراحی می شود. در ادامه چند مدل زیبا و جدید از این سبک را می بینیم.

میز تلویزیون پذیرایی
میز تلویزیون پذیرایی مینیمال
میز تلویزیون پذیرایی مینیمال

میز تلویزیون پذیرایی جدید چه جنسی دارد؟

در گذشته بیشتر میز تلویزیون ها از جنس چوب یا ام دی اف بودند. ولی امروزه، این میزها از جنس های متفاوتی مثل پی وی سی، شیشه، استیل یا به صورت ترکیبی ساخته می شوند. میز تلویزیون ها از هر جنسی باشند باید تحمل وزن تلویزیون را در طولانی مدت داشته باشند. در برابر رطوبت یا نفوذ حشرات تا حدی مقاوم باشند. به راحتی تمیز شوند و دچار تغییر رنگ نشوند.

میز تلویزیون پذیرایی چوبی

میز تلویزیون چوبی، دوام و مقاومت خوبی دارد. ولی معمولا گران و سنگین است. این میز تلویزیون به دلیل قابلیت منبت کاری و تزیینات چوبی، زیبایی منحصر به فردی دارد. به همین دلیل جز بهترین انتخاب های مدل کلاسیک است. هم چنین به دلیل نمایان بودن رگه های چوب، حس ارتباط با طبیعت را القا می کند. میز تلویزیون چوبی را می توان هم در سبک کلاسیک و هم در سبک های دیگر مانند مدرن و مینیمال به کار برد. یکی از مدل های جدید میز تلویزیون چوبی، میز با پایه های فلزی مشکی و میز ساده چوبی است.

میز تلویزیون پذیرایی مدرن چوبی

میز تلویزیون پذیرایی مدرن چوبی

میز تلویزیون پذیرایی فلزی

این میز تلویزیون معمولاً با پایه های فلزی و میز چوبی، شیشه ای یا ام دی اف ساخته می شوند. مدل این میز تلویزیون پذیرایی می تواند به سبک مدرن یا کلاسیک باشد. اخیراً مدل مدرن و ترکیبی فلز و چوب این میزها، ترند و پرطرفدار شده است. این میز به دلیل وجود بخش فلزی، معمولاً قیمت بالاتری نسبت به جنس ام دی اف دارد.

میز تلویزیون پذیرایی مدرن فلزی
میز تلویزیون پذیرایی فلزی

میز تلویزیون پذیرایی ام دی اف

میز تلویزیون پذیرایی را می توان با ورقه های ام دی اف یا هایگلاس ساخت. به دلیل سادگی سطح ام دی اف و هایگلاس، این میز تلویزیون ها به سبک مدرن یا مینیمال هستند. میز تلویزیون ام دی اف به شکل میز، باکس مستطیلی یا مدل های خلاقانه دیگر طراحی می شوند. این میز تلویزیون ها معمولاً به رنگ های قهوه ای تیره، قهوه ای روشن، کرمی، سفید، طوسی روشن و تیره و مشکی هستند. میز تلویزیون ام دی اف نسبت به چوب ارزانتر و سبک تر است.

میز تلویزیون پذیرایی ام دی اف مدرن

میز تلویزیون پذیرایی ترکیبی (چوب، ام دی اف، شیشه)

میز تلویزیون ها می توانند از ترکیب دو یا چند جنس متفاوت ساخته شوند. میز با ترکیب فلز و شیشه، فلز و چوب، فلز و ام دی اف یا شیشه و جنس های دیگر می تواند طراحی شود. از بین این میز تلویزیون های ترکیبی، میز فلزی و شیشه ای و فلزی و چوبی، از ترندهای روز دکوراسیون پذیرایی هستند. این دو مدل از میز تلویزیون های مدرن و مینیمال هستند که با یک پذیرایی ساده و مدرن، هماهنگ می شوند.

میز تلویزیون پذیرایی شیشه ای
میز تلویزیون پذیرایی مدرن

انواع میز تلویزیون پذیرایی از نظر محل قرارگیری

میز تلویزیون زمینی

یک نوع پر کاربرد از میز تلویزیون ها، مدل زمینی یا پایه دار است. این مدل مستقیم روی زمین قرار می گیرد. معمولاً تلویزیون در این مدل روی میز قرار داده می شود. البته می توان تلویزیون را به صورت دیواری هم نصب کرد. این مدل میز تلویزیون، به صورت ساده یا دارای کشو و قفسه ساخته می شود.

مدل زمینی را می توان به سبک های مختلف ساخت. میز تلویزیون زمینی نسبت به مدل دیواری، فضای بیشتری اشغال می کند. در عین حال این مدل ها معمولاً کوچکتر هستند. این میز تلویزیون را می توان به صورت سفارشی و با طرح های خلاقانه ساخت.

میز تلویزیون پذیرایی شیک

میز تلویزیون پذیرایی جدید
میز تلویزیون پذیرایی شیشه ای

میز تلویزیون دیواری

مدل دیواری با فاصله حدود ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر از زمین به دیوار نصب می شود. میز تلویزیون دیواری، مخصوص سبک مدرن و مینیمال است. این میزها، معمولاً مدلی ساده و بدون تزیین دارند. بیشترین مدلی که در این نوع کاربرد دارد، مدل باکس مستطیلی ساده است. میز تلویزیون دیواری، می تواند به شکل شلف یا به همراه کشو و قفسه ساخته شود. علاوه بر این مدل های جدید و متفاوتی را به صورت یک مجموعه روی دیوار طراحی و اجرا کرد.

این مدل میز تلویزیون، فضا را بزرگتر نشان می دهد و برای پذیرایی کوچک مناسب است. همچنین تمیز کردن فضا راحت تر است. با نورپردازی زیر این میز می توانید سالن پذیرایی را روشن تر و زیباتر کنید.

میز تلویزیون پذیرایی شیک دیواری

میز تلویزیون پذیرایی دیواری

روش انتخاب میز تلویزیون پذیرایی

در یک سالن پذیرایی مدرن که دارای مبلمان راحتی و فرش و پرده ساده است، باید میز تلویزیون مدرن انتخاب کنید. یک میز تلویزیون مدرن می تواند از مدل زمینی یا دیواری باشد. میز تلویزیون شما باید با رنگ و مدل دکوراسیون پذیرایی هماهنگ باشد.

میز تلویزیون پذیرایی مدرن شیک

نکاتی که باید در انتخاب میز تلویزیون به آنها دقت کنید:

اگر پذیرایی کوچکی دارید، مدل های با طول کمتر و کوچکتر انتخاب کنید.

در یک پذیرایی کوچک، تا جایی که می توانید میز تلویزیون رنگ روشن مثل سفید، کرمی یا طوسی انتخاب کنید.

اگر دکوراسیون پذیرایی شما دارای چند رنگ مختلف است، انتخاب میز تلویزیون با چند رنگ چوب اشتباه است.

در صورتی که مبلمان یا دکوراسیون پذیرایی شما شلوغ و پر نقش و نگار است، میز تلویزیون با مدلی ساده و مختصر، ایده آل است.

میز تلویزیون پذیرایی کوچک

در یک پذیرایی کوچک، از کاربرد مدل های کشیده، مدل زمینی با ارتفاع زیاد، مدل چند تکه و شلوغ خودداری کنید.

اگر میز تلویزیون چوبی یا ام دی اف انتخاب شماست، بهتر است با رنگ چوب مبلمان شما همخوانی داشته باشد.

میز تلویزیون کلاسیک و پرکار مخصوصاً با رنگ های طلایی برای خانه های کوچک مناسب نیست. چون خانه را شلوغ و کوچکتر نشان می دهد.

اگر پذیرایی کوچک یا تاریکی دارید، یک میز تلویزیون رنگ روشن با مدل باکسی زمینی یا دیواری بهترین انتخاب برای شماست. در این خانه ها بهتر است میز تلویزیون دیواری انتخاب شود و تلویزیون را به دیوار نصب کنید.

میز تلویزیون پذیرایی تیره

انتخاب میز تلویزیون مناسب هر پذیرایی

شما باید با توجه به شرایط سالن پذیرایی خود، مدل و رنگ میز تلویزیون خود را انتخاب کنید. در ادامه برای هر نوع پذیرایی خانه، نمونه های جدید میز تلویزیون را می بینیم.

میز تلویزیون پذیرایی کوچک

برای یک پذیرایی کوچک، باید از مدل های کوچک و کمی بزرگتر از طول تلویزیون استفاده کرد. همچنین انتخاب رنگ های تیره در این پذیرایی ها، اشتباه است. چون باعث کوچک دیده شدن فضای خانه می شود. میز تلویزیون روشن، شیشه ای، ترکیب شیشه و فلز نقره ای و میز تلویزیون دیواری از بهترین مدل های مناسب یک پذیرایی کوچک است.

میز تلویزیون پذیرایی  مدرن
میز تلویزیون پذیرایی ترکیب فلز و ام دی اف
میز تلویزیون پذیرایی مدرن کوچک
میز تلویزیون پذیرایی مدرن زمینی

میز تلویزیون پذیرایی بزرگ

در یک پذیرایی بزرگ و مدرن، میز تلویزیون زمینی یا دیواری کشیده و مستطیلی انتخابی فوق العاده است. در یک پذیرایی بزرگ و کلاسیک، میزهای کلاسیک و کار شده با ارتفاع بلند یا ابعاد بزرگ، زیبایی خاصی به خانه می دهد.

میز تلویزیون پذیرایی بزرگ
میز تلویزیون پذیرایی بزرگ

میز تلویزیون پذیرایی کم نور

میز تلویزیون های چوبی یا ام دی اف رنگ سفید، کرمی و طوسی روشن مناسب دکوراسیون پذیرایی کم نور است. میز تلویزیون های شیشه ای، ترکیب فلز و شیشه، مدل پایه دار و میز تلویزیون دیواری هم انتخابی عالی هستند.

میز تلویزیون پذیرایی کم نور
میز تلویزیون پذیرایی مدرن شیک

جمع بندی:

برای اینکه یک میز تلویزیون زیبا و هماهنگ با دکوراسیون پذیرایی انتخاب کنید، به نکاتی که در این مطلب اشاره کردیم توجه کنید. با انتخاب اشتباه میز تلویزیون، زیبایی و هماهنگی دکوراسیون پذیرایی از بین می رود. میز تلویزیون پذیرایی را با مدل های خیلی خاص یا عجیب انتخاب نکنید. بهترین انتخاب ها برای هر سبک دکور، مدل های ساده تر و با جزییات کمتر هستند. این مدل ها در طول سال ها، زیبایی خود را حفظ می کنند و از مد نمی افتند. امیدوارم با خواندن این مطلب میز تلویزیون شیک و مناسب خانه خودتان را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *