دکوراسیون, طراحی داخلی خانه

طراحی باغ ویلا ساده و لاکچری + تصاویر

طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا ساده و لاکچری + تصاویر

گسترش شهرنشینی و بناشدن ساختمان های بلند و آسمان خراش ها و کم شدن تعداد منازل حیاط دار افراد را وادار کرده تا به خرید ویلا و باغ بیاورند.

افراد با توجه به میزان بودجه و توانایی های اقتصادی خود می توانند یک خانه باغ کوچک یا یک ویلا بزرگ لاکچری خریداری نمایند.ما در این مقاله درباره طراحی باغ ویلا ساده و لاکچری صحبت کرده ایم و سعی کرده ایم مطالبی را برای علاقه مندان به باغ و ویلا جمع آوری کنیم تا شاید از خواندن آن ایده بگیرند و یا دقایقی از مطالعه این متن لذت ببرند.

اما سوالی که در ذهن افراد به وجود می آید این است که طراحی باغ ویلا چگونه باید باشد و باید چه نکاتی را در طراحی آن ها رعایت کرد. مجموعه سرامود این مطلب را به همین منظور برای شما آماده کرده است.

طراحی داخلی باغ ویلا

باغ ویلا یک نوعی از منطقه مسکونی است که در مساحت های مختلف ساخته شده می شود. وجود درختان مختلف، گل و گیاه ، آب نما، استخر، تاب، نیمکت و میز و صندلی و … از جمله عناصری است که در باغ ویلا یا همان خانه باغ ها مورد استفاده قرار می گیرند تا فضای آن ها چیزی متفاوت تر از فضای منزل معمولی ما باشد.

تصاویر باغ ویلا

طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا

عناصر مهم در طراحی محوطه باغ ویلا

چه موارد و عناصری را می توانیم در باغ ویلا استفاده کنیم؟ در این قسمت درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

۱- استفاده از باربیکیو در باغ ویلا

حتما و حتما در خانه باغ ها باید یک فضا را برای قرار دادن باربیکیو در نظر بگیریم. یکی از مهم ترین موارد و کاربردی ترین المان ها باربیکیو است. چرا که یکی از تفریحات هر خانواده ی ایرانی در زمان دورهمی ها طبخ کباب است. وجود باربیکیو در فضای باغ می تواند حس خوشایند آشپزی در محیطی دلنشین را در شما ایجاد کند.

تماس با مشاوران سرامود برای طراحی باغ ویلا ساده یا لاکچری

۰۹۱۹۸۸۲۴۷۸۶

۲- ساخت استخر در باغ ویلا

یکی از تفریحات در فضول گرم سال شنا می باشد. اگر یک استخر در ویلا باغ خود داشته باشید می توانید در روزهای گرم تابستان آب تنی کنید و لذت ببرید. علاوه بر آن وجود یک استخر با طراحی زیبا فضای باغ را بسیار زیباتر می کند. تصورش را بکنید در یک روز داغ تابستان پاهایتان را داخل آب استخر گذاشته اید و از نوشیدن یک لیوان آبمیوه لذت می برید 🙂

در یک سمت از استخر می توانید یک فضای سرپوشیده و چند تخت برای دراز کشیدن و آب گرفتن ایجاد کنید و زیبایی این فضا را دو چندان نمایید.

طراحی استخر باغ
طراحی استخر باغ

۳- ایجاد یک فضای نشیمن در محوطه سرسبز باغ

خرید چند عدد صندلی فلزی باغی و یک میز شکیل می تواند زیبایی فضا را بیشتر کند. شما می توانید چای دم کنید و دور این میز بنشینید و از طبیعت لذت ببرید. اگر فضای باغ بزرگ است دست شما برای طراحی محیط باغ باز است و می توانید در یک یا چند قسمت از صندلی و میز استفاد نمایید.

شما می توانید با توجه به میزان بودجه خود صندلی انتخاب کنید. صندلی های چوبی زیبا اقتصادی یا صندلی های گران قیمت و لوکس. هرکدام از آن ها زیبایی خاص خود را دارد. یادتان باشد زیبایی حتما در گران قیمت و لاکچری خرید کردن نیست. می توانید با عناصر ساده تر هم محیطی زیبا بسازید.

۴- طراحی یک فضا به عنوان پارکینگ

طراحی پارکینگ در باغ ضروری است که با توجه به متراژ باغ و نوع طراحی محوطه باغ می توان از انواع مختلف آن مثلا پارکینگ سرپوشیده، سرباز یا سایبان استفاده کرد.

طراحی پارکینگ ویلا

۵- کفپوش محوطه باغ

یکی دیگر از موارد که در زیباسازی باغ ویلا اهمیت بسیار زیادی دارد کفپوش است.  استفاده از کفپوش هایی که از مواد باکیفیت و مناسب ساخته شده است بسیار ضروری است. کفپوش های مناسب کف محوطه از جمله موزاییک، قلوه سنگ، چمن کاری و تایل های ترموود هستند.

۶- نورپردازی باغ ویلا

نورپردازی باغ زیبایی بسیار دلپذیری به باغ در تاریکی شب می دهد. اما طراحی نورپردازی باید به صورت شکیل و اصولی انجام شود. استفاده از نورپردازی برای ساختمان داخل باغ، استفاده از چراغ های زیبا در مسیرهای پیاده رو باغ و قسمت های نشیمن محوطه باغ بسیار دلنشین است.

۷- آلاچیق و سایه بان

وجود تعدادی سایه بان علاوه بر زیبا کردن باغ ویلا یک قسمت برای نشستن یا آفتاب گرفتن برای شما فراهم می کند.

جمع بندی

تماس با مشاوران سرامود برای طراحی باغ ویلا ساده یا لاکچری

۰۹۱۹۸۸۲۴۷۸۶

2 نظر در “طراحی باغ ویلا ساده و لاکچری + تصاویر

  1. الهام گفت:

    مطلب جالبی هست

    1. سرامود گفت:

      سلام و درود
      ممنون از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *